روايات

رواية طفلة الفهد الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم دعاء حجاج

رواية طفلة الفهد الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم دعاء حجاج

رواية طفلة الفهد البارت التاسع والثلاثون

رواية طفلة الفهد الجزء التاسع والثلاثون

رواية طفلة الفهد
رواية طفلة الفهد

رواية طفلة الفهد الحلقة التاسعة والثلاثون

سمر داخلت جوا المدرسه وانصدمت والكل وقف حواليها وبقت نظرتهم ليهاا محت”قره جداااا
وفجاه يصدر صوت من ورا
_هي ده البنت اللى كلكم بتقولوا عليها محترمه شايفين الصور وضعها مخ”ل جدااا
الدموع نزلت من عين سمر ومكنتش مستوعبه مين اللى في الصور ده ومين الشاب ده
اميره راحت عند سمر وقالت:ساكته ليه ؟ عارفه انا دلوقتي عرفت ليه اتجوزتى مالك ٠٠٠اميره قربت منها وقالت:عشانه فلوسه
اخيرااا سمر تخرج عن صمتها وتضر”ب اميره بالقلم وقالت:انتى واحده مش متربيه
اميره حطت أيدها على وشها وقالت في سرها:يلا يا اميره ما انتى عايزه توصلى لكده
_انا مش محترمه امال حضرتك تبقي اي مش شايفه نفسك في الصور ولا اي ويا تري اخدتى كاام عشان تعملى كده اصلا مستغربه جدا تبقي مرات مالك الكيلانى وتعملى كده
_الصور ده مش حقيقه وكلها مفبركه وانا معرفش مين اللى في الصور ده
_كنت متوقعه انك هتقولى كده يعنى هتقولى اي غير كده ؟
الكل قعد يتكلم ويقول: امال ليه عامله نفسها محترمه قدامنا وطلعت ****
سمر مقدرتش تستحمل كلامهم وطلعت تجري
سمر كانت بتجري والدموع نازله من عينها وفجاه كانت هتخبط في عربيه ولكن اللى في العربيه داس فرامل عالطول
مالك نزل من العربيه وقال بعصبية:حضرتك عايزه تمو”تى يعنى
سمر رفعت وشها ومالك أنصدم
_في اي
سمر قامت وزقت مالك وطلعت تجري
_سمر سمر
مالك طلع تليفونه ورن على واحد صاحبه
_اخبارك اي وحشنى اوى
_اي اللى حصل ؟
_مش فاهم
مالك بعصبية:مع سمر ؟
الشخص:_________

 

 

 

_انت بتقول اي ؟
_هو ده اللى حصل والكل مصدق وقالوا كلام مش لطيف
_اميره اللى قالت كده
_ايوه ٠٠٠٠٠مالك قفل التليفون ولبس النظاره وقال:بترديها يا اميره طيب !!
وركب العربيه ومشي ٠٠٠
عند زينه ✨
زينه فاقت من النوم واتفاجات أن فهد مش جنبها ٠٠زينه قامت وخبطت على باب الحمام ولكن انفتح وزينه مالقتش فهد جوااا
زينه مسكت تليفونها ورنت على فهد
_صباح الخير
_صباح الزفت على دماغك
فهد ضم حواجبه وقال:زينه انتى بخير
_انت فين
فهد بارتباك:انا٠٠٠٠انا
_انت اي اتكلم
_زينه انا لازم اقفل سلااام
_فهد الوو
فهد قفل التليفون وخد نفس عميق وقال:عرفت أنقذ نفسي
الين كانت متوتره جداا وقالت:ازاى مجاش لحد دلوقتى ؟
_هو قالك هيجى امتى ؟
_على الساعه ٩:٣٠ كده
فهد بص في الساعه وقال:تيم احنا لازم نستخبا فاضل خمس دقائق بس
تيم هز رأسه وفعلاا استخبوا والين فضلت تبص حواليها عشان تشوف حسن
الين بتفكير:معقول يكون عرف حاجه ؟
الين بتردد:لاء لاء مستحيل وبعدين هيعرف منين المهم لازم اهدااا خالص وبلاش الخوف ده
_فهد انا خايف الا حسن يكون عرف حاجه
_هيعرف منين طيب مفيش إلا انا وانت وزينه والين اللى يعرفوا الخطه
بعد مرور خمس دقائق حسن مجاااش وفهد وتيم بدأوا يشكوا في الموضوع
_الساعه بقت ٩:٣٠ ولسه مجاش بردو
فهد ضر”ب الأرض برجله وقال:اكيداا حسن عرف كل حاجه بس ازاى مش عارف
تيم مسك في جاكيت فهد وقال:حسن وصل
فهد بص عالطول وقال:حلو اوى
_مش يلاااا
فهد مسك ايد تيم وقال:شويه كده

 

 

 

حسن نزل من العربيه والين كادت أن يغمى عليها من شده الخوف
حسن راح عند الين واخدها في حضنه وتيم الغيره كانت هتق”تلوا
_تيم اهداااا
_فهد انت منتظر اي ؟
_لازم نعرف اذا كان حسن لوحده ولا معا رجالته
الين بعدت عن حسن وحاولت تبقااا عاديه قدامه وقالت:انت اتاخرت كده ليه
_معلش الطريق كان زحمه اوى
وفجاه وصلت عربيه سوده مش باين اللى فيها والين اتفاجات وقالت: هو انت جايب حد معاك ولا اي ؟
وفجاه الين تقع على الأرض والرجاله نزلت وشالتهاااا
تيم وفهد طلعوا يجروا عالطول وللاسف كانوا خدوا الين ومشواا
_😳😳
_كده حسن عرف كل حاجه
تيم فاق من الصدمه ومسك في لياجته فهد وقال بعصبية: خدوا الين يا فهد خدوا الين من قدام عيننا
فهد مسك ايد تيم وقال بكل هدوء:اهدااا انا كنت عارف ان ده هيحصل
_انت بتهزر صح
فهد طلع التليفون وقدر يحدد موقع الين فين
_انا مش فاهم حاجه
فلاش بااك ✨
_فهد انا خايفه اوى انت مش عارف حسن ممكن يعمل اي
فهد بعدم فهم:انتي تقصدي اي
_حسن عنده رجاله كتير وممكن يعملوا اي حاجه
_انتى تقصدي ممكن حسن يكون مخطط لحاجه
الين هزت راسها وقالت:متاكده كمااان
فهد بتفكير:طب هنعمل اي لو فعلاا حسن طلع مخطط لحاجه
_مش عارفه يا فهد بس انا خايفه اوى
بعد مرور بضعه دقائق من التفكير
_انا لقيت حل
_اي هو؟؟
_جهاااز تتبع يا الين عشان لو حسن لعب بديله كده ولا كده هنقدر نعرف مكاانك
_تمااام

 

 

 

بااك ✨
_تمااام تعالى نروح طيب
_طبعاااا بس عندي شرط
_شرط اي
_تهدا خالص ممنوع تتسرع في اي حاجه ولا تاخد خطوه تد”مرنا
تيم هز رأسه وقال:موافق
فهد ركب العربيه وتيم ركب ايضاا ومشوا
في الطريق ✨
سمر وقفت ومسكت ركبتهااا ومكنتش قادره
مالك وصل عندها اخيراا ونزل العربيه ومسك أيدها وقال:اي اللى بتعملى ده
سمر زقت مالك وقالت:من يوم ما دخلت في حياتى وانا مش عارفه افرح ولا اعيش يا شيخ ارحمنى بقااا
_طب اهدي انا جنبك
سمر بزعيق: اي رايك كل اللى حصل ده بسببك عشان معجبينك كتير اوى
_اميره اللى عملت كده ؟
سمر مسحت دموعها وقالت:مش عايزه اعرف مين اللى عمل كده اللى عايزه بجد انك تطلقنى خليك راجل لمره واحده وطلقنى
مالك بص في الأرض وقال:لما اجبلك حقك الاول هطلقك
_وانا مش عايزه حاجه منك غير انك تطلقنى عن اذنك

 

 

 

سمر وقفت عربيه وركبت والدموع نزلت من عين مالك عالطول وقال:كفااايه اوى كده
مالك ركب العربيه وساق باقصي سرعه ممكنه
سمر:انا لازم اقول لماما وبابا كل حاجه واللى يحصل يحصل كفااايه
عند زينه ✨
كانت قاعده على السرير ومنتظره فهد وقالت بكل عصبيه:دايما بيعمل معااايا كده وفي الاخر ميرضاش يقولى ابدااا
وفجاه الباب خبط
زينه قامت وقالت بفرحه:اكيداا ده فهد
زينه وصلت عند الباب ورجعت عالطول ووقفت قدام المرايه ورجعت شعرها لورا وعدلت هدومها وراحت فتحت الباب عالطول ولكن اتفاجات وقالت:نعم ؟
_حضرتك مدام فهد الكيلانى؟
_ايوه مين
_فهد بيه منتظرك تحت
زينه في سرهاا: انا لسه مكلمه فهد ومقاليش كده
_حضرتك كويسه
زينه هزت راسها وقالت:طب شويه كده وهنزل اتفضل انت
_تمااام
زينه اديرت وقالت: غريب ازاى فهد مرنش عليا وقالى كده وفجاه زينه وقعت على الأرض
الشاب رمي الابره على الأرض وطلع التليفون من جيبه وقال:تم يا كبير
حسن قفل التليفون وقال:كده ألعب بقاا على المكشوف
الين بداات تفوق وكانت حاسه بتقل في دماغها واخيرااا فاقت ولقت نفسها مربوطه من رجليها وايدهاا
_انا فين واي اللى حصل وفجاه حسن دخل وقال:كده يا الين بقاا تعملى فيا كده
_حسن انت بتعمل اي مكنش ده اتفاقنا
_تؤ تؤ مش انتى اللى تقولى كده انا المفروض اللى اقول كده بقااا تتفقى مع تيم اللى قالتلى أنه خانك
الين بارتباك ورعشه:انت بتقول اي وبعدين متجبش سيره الشخص ده ابدااا
حسن مسك الين من شعرها وقال:كفااايه انا عرفت كل حاجه
الين كانت بتتا”لم اوى لان حسن كان ماسك شعرها جامد
حسن ساب شعرها وقال:كنتى عايزه توقعينى في فخك

 

 

 

_محصلش
حسن حط رجله على طرف الكرسي اللى ألين قاعده عليا وقال:محصلش ازاى وانا شوفت تيم والواد اللى كان معا ده اسمه اي
_اه فهد الكيلانى صح ولا انا غلطان
فلاش باك ✨
_اخيراا يا الين هنرجع لبعض انتى متعرفيش انا عملت اي عشان نرجع لبعض
وفجاه تليفون حسن رن
_الووو
_الانسه وصلت وواقفه مع شابين
_مين دول
_اعتقد الشاب اللى هربت معا ليله الفرح والشاب التانى بيكون زوج البنت اللى اخدنهاا من يومين
حسن قفل التليفون ووقف العربيه وقال بكل عصبيه:بقاا كده يا الين اخص عليكى وانا مفكر انك اتغيرتي بس تماام اوى
حسن مسك التليفون ورن على واحد من رجالته وقال:البنت اللى اخدتوها من يومين عايزها في المكان اللى هبعتلك موقعه دلوقتى
_تماام يا كبيررر
حسن قفل التليفون وطلع ابره من جنبه وقال:سبحان الله كنت جايبها عشان واحد بس طلعت ليكى انتى يا الين
باااك ✨
الين بدااات تهز الكرسي وقالت:أوعك تقرب منهم فاااهم وفجاه قلم ينزل على الين
_اعاااااااا
_بقااا عايزه تخدعينى يا بت ال ****
الدموع نزلت من عين الين عالطول وحسن حط ايدو على وشها عشان يمسح دموعها
الين رجعت راسها لوراا وقالت:انا بكر”هك
حسن مسك أعصابه بالعافيه وقال بكل عصبيه: تجهزي عشان جوازنا النهارده
_😳😳
_مصدومه ولا اي
الين فاقت من الصدمه وقالت:انا مستحيل اتجوز واحد زيك فاهم ولا لا

 

 

 

حسن قعد يضحك بهستريه وقال: بإرادتك مش بارادتك هتجوزك وطلع ورزع الباب ورااا
الين كانت خايفه اوى وقالت: فهد وتيم موصلوش لحد دلوقتى ليه
في الطريق ✨
_استعجل يا فهد حسن ممكن يعمل في الين حاجه
فهد كان حاسس بشعور غريب اوى ومكنش عارف اي الشعور ده اللى يعرفوا انه شعور وحش اوى
تيم حط ايدو على كتف فهد وقال:في اي ؟
فهد هز رأسه وقال:مفيش
_مش عارف حاااسس أن زينه في خطر ٠٠٠فهد طلع تليفونه ورن عليها ولكن تليفونها غير متاااح
_اهداا يا فهد وبعدين انت لسه مكلمها يمكن قفلت التليفون عشان زعلت
فهد خد نفس عميق وقال:فعلااا
_فهد ارجوك ممكن تستعجل شويه
_حاااضر
_انت قدرت تحدد مكان الين
فهد بص في التليفون وقال:المكااان قريب اوى من هنااا
تيم هز رأسه وقال:تماام
في المدرسه ✨
مالك نزل من العربيه وكان متعصب اوى وقال بحده:اميره
مالك قعد ينادي على اميره بصوت عالى جدااا
_اميره اميره
_في اي يا بنتى
_مالك وصل ومتعصب اوى شكله عرف كل حاجه
اميره بخبث:هيعرف منين بس
_طب هتعملي اي
_اتفرجي ٠٠٠٠٠اميره راحت عند مالك اللى كان واقف متعصب اوى
_شوفت يا مالك البت اللى اتجوزتهاا عملت اي
مالك ضر”بها بالقلم وقال:شوفت يا روح امك شوفت الو”ساخه والو”قحه منك

 

 

 

اميره حطت أيدها على خدها وقالت:انت ازاى تعمل كده يا حيو”ان
مالك مسكها من شعرها وقال:هو انا لسه عملت يا روح امك انطقي مين اللى في الصور ده واوعك تقولى سمر عشان عارف اخلاق مراتى اوى
سمر زقت مالك وقالت: صدق متصدقش انت حرا بس لازم تعرف كويس أن البنت ده ر”خيصه
وفجاه مالك ضر”ب اميره قلم تانى ولكن المره ده كان جامد اوى لتقع على الأرض والد”م ينزل من فمها
مالك نزل لمستواها وقال:الا مراتى ثم كمل:مراتى خط احمر واللى يجيب سيرتها بالحلو اوالوحش اشيلو من على وش الأرض فاهمه
الدموع نزلت من عين اميره ومالك ركب العربيه ومشي
الكل بص لبعضه وقال:فعلاا مستحيل سمر تعمل كده
_اميره بتحب مالك واكيداا عملت كده عشان تقدر تفرق بنهم
اميره كانت متعصبه اوى واخيرا قامت من على الأرض وقالت:وليه بقاا متعملش كده ممكن افهم
_عشان سمر محترمه اوى مش زي اخلاقك
وفجاه يصدر صوت من ورا: انا حاسس بالذ”نب اوى يا جماعه
الكل التفت لمصدر الصوت والشاب قال:البت ده فعلاا و”سخه قالت لياا اركب صور سمر مع شاب في وضع مخ”ل جداا
الكل:😳😳
اميره قالت عالطول:انت مجنون انا اعرفك منين انت اكيدا بتهرز
_تعرفينى منين طب تحبي تشوفي المكالمات اللى ما بنا
اميره ارتبكت اوى والكل بص ليها بنظره احتقار
_انا عارف ان الكل بيقول ليه عملت كده انا والدي مريض بالكانسر ومحتاج علااج والصراحه لما اميره جت ليا وعرضت عليا اعمل كده مقابل مليون جنيه وافقت عالطول عشان اقدر اعالج والدي بس حصلت معايا حاجه وحشه اوى أن بابا للأسف ما”اات يمكن عشان اخدت فلوس حرام انا بجد اسف يا جماااعه واتمنى حد يقولى على عنوان المدام سمر وزوجها عشان اعتذر يمكن ربنا يغفرلى
_حلوه اوى المحاضره ده انت واحد ****
الشاب مردش عليها وخد بعضه ومشي بعد ما عرف بيت مالك فين
الكل قرب من اميره وقالوا:انتى او”سخ واحده على وجه الأرض
الكل مشي واميره كانت متعصبه اوى وقالت:ماااشي يا مالك طب وربنا لتجيلى راكع
في منزل والد سمر ✨

 

 

 

سمر وصلت ومسحت دموعها وقالت:لازم بابا وماما يعرفوا كل حاجه واللى يحصل يحصل
سمر لقت الباب مقفول وقالت:ماماااا انتى جواا ؟
_امك مش هنا يا سمر
_امال فين يا جنا ؟
_امك تعبت اوى وأغمى عليها وماما اخدتها وراحوا المستشفي
سمر طلعت تجري عالطول ووقفت عربيه وركبت فيها متجها إلى المستشفي
الدموع نزلت من عين سمر وقعدت تدعى ربنا أن والدتها تكون بخير
وفجاه تليفون سمر رن
سمر مسكت التليفون عالطول وقالت بعياط:مالك ماما في المستشفي وانا خايفه عليها أوى
_انتى فين ؟
_انا في العربيه لازم اروح المستشفى
_مسافه السكه وهكون عندك
سمر قفلت التليفون وقالت:معقول القدر رافض يبعدنا عن بعض انا كل ما اقرر اقول لبابا وماما على كل حاجه تحصل مشكله
في المخزن✨✨
زينه فاقت اخيرا من المخد’ر وقالت:انا فين ؟
وفجاه حد دخل وقال:نورتى يا قمر
زينه خافت اوى وقالت:انت مين ؟
_انتى مش فاكرانى ولا اي انا اللى غر”زت الابره في رقبتك
زينه افتكرت وقالت:حيو”ااان
قرب منها وقال:عيب كده يا حلوه خلينا حلوين مع بعض والا
الدموع نزلت من عين زينه وقالت بصوت عالى جدااا:فهد
الشاب ضر”بها بالقلم وقال:قولتلك عيب كده خلينا حلوين والا هستخدم معاكى العن’ف
_اعاااااااا٠٠٠٠٠٠٠صبر الشاب نفذ راح حط بلاستر على فم زينه وقال:مكنتش عايز اعمل كده بس انتى اللى جبرتينى
الشاب طلع وزينه حاولت تفك نفسها ولكن ازاى ؟
عند فهد وتيم✨
اخيرا وصلوا المكان اللى حسن اخد الين فيااا
_هنعمل اي ؟
فهد بتفكير:مش عارف بس اكيدا في حل
_فهد انت لسه هتفكر الين دلوقتى في خطر لازم ننزل
فهد هز رأسه وبالفعل نزلوا من العربيه وتسحبوا وفجاه فهد مسك تيم ورجعوا لورا
_في اي ؟؟

 

 

 

_مينفعش ندخل من الباب الرئيسي موجودين حراس عليا
_طب هنعمل اي ؟
_اكيدا في باب خارجى أو حتى شباااك
فهد وتيم بدأوا يدوروا على اي باب أو شباك يدخلوا منه واخيرااا لقوا باب
تيم كان رايح يكسر الباب ولكن فهد مسك أيده وقال:انت هتعمل اي
_هكسر الباب
_انت بتهزر صح
_طب هندخل ازاى ؟
_لازم نشوف إذا كان حد موجود جنب الباب ولا لا
_في شباااك اهو
فهد بص من الشباك ومالقاش حد موجود جنب الباب وشاور لتيم عالطول وتيم زق الباب برجله لينفتح عالطول
_ادخلى جهزيها عايزها تكون اجمل عروسه
الين حاولت تقوم ولكن مقدرتش وقالت:انا مش موافقه فااهم انا بكر”هك
حسن بعصبية:واقفه ليه يلاااا
الرجاله فكت الين والين طلعت تجري ولكن حسن مسكها من شعرها وقال:هتطلعى ازاى بس ؟
_اعاااااا ٠٠٠٠
حسن ساب شعرها وحط ايدو على خدها وقال:زي الشاطره كده اسمعى الكلام عشان مش عايز اذ”يكى
الين شافت تيم وفهد فرحت اوى وكانت رايحه تتكلم ولكن
فهد حط ايدو على فمو عالطول بمعنى اسكتى
الين هزت راسها وحسن بص ورا عالطول ولكن فهد وتيم كانوا استخبوا
_في اي ؟
_انا موافقه
_موافقه على اي ؟
_اتجوزك !
_😳٠٠٠٠٠فاق من الصدمه وقال:بتهزري صح ؟
الين هزت راسها وقالت:لا مش بهزر موافقه اتجوزك
حسن حضن الين وتيم قبض ايدو وقال:اي اللى الين بتعملوا ده ؟
فهد حط ايدو على كتف تيم وقال:اهدااا الين بتعمل الصح
_خلاص انا هطلع لحد ما ملاكى يجهز
الين ابتسمت وقالت:ماااشي
حسن طلع والرجاله ايضاا طلعت
_الفستان اهو إلبسي
الين بتدعى الكسوف وقالت:اطلعى
_نعم؟
_انا مقدرش اغير هدومى قدام حد وحسن عارف كده

 

 

 

_حسن بيه ٠٠٠٠حسن دخل وقال:في اي
الين راحت عند حسن وحطت أيدها على كتف حسن وقالت بما’يعه:حسن خليها تطلع عشان اقدر اغير هدومى
حسن بص ليها وهز رأسه وبالفعل الست طلعت وحسن قال:متتاخريش المأذون هيجى في اي وقت
الين ابتسمت وقالت: حااااضر
حسن طلع وقفل الباب وراااا
والين فتحت الشباك عالطول وفهد وتيم دخلواا وتيم خد الين في حضنه وقال:انتى بخير
الين هزت راسها وقالت:اه بخير
_احنا لازم نمشي فورا
تيم مسك ايد الين وكانوا طالعين ولكن ٠٠٠٠٠

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة الفهد)

‫29 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *