روايات

رواية أحببت معذب قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم سارة منعم

رواية أحببت معذب قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم سارة منعم

رواية أحببت معذب قلبي البارت الثاني عشر

رواية أحببت معذب قلبي الجزء الثاني عشر

أحببت معذب قلبي
أحببت معذب قلبي

رواية أحببت معذب قلبي الحلقة الثانية عشر

” عند وعد”
— وعد قاعده في اوضتها بتفكر في ادم وعرضه عليها وعلى الي بيحصل معاها في حياتها لحد ما قطع تفكيرها دخول مامتها
مامة وعد… ايه يا وعد انتي لسه مجهزتيش نفسك، الناس زمانهم جايين
وعد… حاضر يا ماما هلبس اهوت متقلقيش
مامة وعد… يلا يا حبيبتي، ربنا يوفقك ويسعدك يا رب
– خرجت مامة وعد ووعد قامت عشان تحضر نفسها
– جه الليل وآدم ومامته جم
مامة وعد… يا اهلا وسهلا، نورتنا والله
مامة ادم… دا نورك، امال فين عروستنا
مامة وعد… هتيجي حالا
– دخلت وعد وكانت زي القمر، ادم فضل باصص عليها وحاسس باحساس غريب، وقلبه بيدق جامد
مامة ادم… بسم الله ما شاء الله ايه القمر ده اللهم بارك، تعالي يا حبيبتي اقعدي جنبي
– راحت وعد وقعدت جنب مامة ادم
وعد… تسلمي يا طنط
– وعد كانت قاعده مكسوفه وبالذات بعد ما شافت نظرات ادم ليها
مامة ادم… ما تتكلم يا آدم، ساكت ليه يا بني
– ادم فاق لنفسه وتنحنح بحرج
ادم… يا طنط انا جاي النهارده عشان اطلب ايد وعد، والي تؤمري بيه انا هنفذه ان شاء الله
مامة وعد… انا مليش غير وعد في الدنيا، دي الي طلعت بيها، كل طلبي انك تحافظ عليها ومتزعلهاش ابدا
ادم وبيبص لوعد… طبعا يا طنط، دي في عنيا، طنط انا عاوز الخطوبه مع كتب الكتاب وان شاء الله يبقى الاسبوع الجاي
مامة وعد… بس دا بدري اوي يا بني
ادم….لا ولا بدري ولا حاجه
مامة وعد… مادام وعد موافقك خلاص انا موافق،،، انتي رايك ايه يا وعد
وعد… الي تشوفيه يا ماما
مامة وعد.. خلاص يبقى ان شاء الله خير، ربنا يتتم على خير
— وقامت مامة وعد وآدم يزغرطوا
& وآدم بيبص على وعد وحاسس انه بدأ يحبها بس بيكدب نفسه ويقول لنفسه مش ناقصين وجع قلب تاني
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

 

 

 

 

💞 صلوا على نبينا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين 💕
” في فيلة زين”
__ زين دخل الفلة لقى مامته وليل قاعدين بيتكلموا
زين.. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته، وراح باس ايد مامته وباس راس ليل
مامة زين وليل… وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته، حمدل على السلامة
مامة زين… اكيد انت جعان يا حبيبي هروح احطلك العشا، دا حتى ليل مردتش تأكل من غيرك
– راحت مامة زين تحضر ليهم العشا
زين وبيقرب ويحضن ليل… وحشتني اوي
ليل… وانت كمان وحشتني اوي، عملت ايه مع هايدي
زين… خلصت كل حاجه متقلقيش يا حبيبتي
ليل… الحمد لله يا حبيبي
زين بحب… بحبك يا ليل، لو فضلت اوصف ليكي بحبك قد ايه مش هيكفي
ليل… دا انا الي عديت الحب بمراحل، انا بعشقك يا زيني، بعشق عيونك الي بتأسرني بيهم دايما،، صوتك الي بيخلي ضربات قلبي تزيد دايما، وجودك الي بيخطف انفاسي
زين… ليل انتي عيونك دي غابة وانا ضيعت فيها، وانا عشقان الضياع ده، عيناكي خلقت لتشتت قلبي يا مليكة قلبي
( لا اصحوا معايا كده دول ناس محن وملزقة ملناش دعوة بيهم احنا سناجل بايسين 😂😂)
🌸🌸🌸🌸💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮
♥️لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم ❤️
” عند هايدي”
هايدي… انا عاوزاك تصورها وهي معاك وتبعتله الصور دي لزين، انا هخليه ازاي يسبني انا هايدي، ويروح للجربوعة دي
كرم( صاحب هايدي)… تمام هعمل كده، بس كله بحاسبه
هايدي،،، متقلقش هتاخد حسابك وذيادة سلام
💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮
♥️سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم ♥️
” تاني يوم في الجامعه عند وعد وليل”
— وعد وليل قعدوا يحكوا لبعض كل حاجه حصلت معاهم اليومين الي فاتوا
وعد بسعادة… انا مبسوطة اوي عشانك يا حبيبتي، ربنا يسعدك ويحفظك ويوفقك يارب
ليل… واياكي يا قلبي،
وعد بحزن… انا شكلي مش هلاقي حد يحبني ابدا خلاص
ليل… متقوليش كده، انا متأكده ان ادم بيحبك وهتشوفي يا وعد
وعد… يحبني ايه يا ليل اسكتي
— وفجأه بيلاقوا لمى جت عليهم
لمى… هاي يا بنات
وعدبضيق … وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته، عاوزه ايه يا لمى
لمي بم*كر… مفيش بس كنت جايه اقولك ان ابوكي جه هنا الجامعه وسأل عليكي، وانا قولتله على انك شغاله في شركة ابو خالة ليل، انتي مش عارفه بابكي ولا ايه
وعد… ملكيش دعوه ويلا ورينا جمال خطوتك
لمى بغضب…هيجي اليوم واندمك فيه يا وعد بس استنى، ومشيت بغضب وغي*ظ
وعد… يعني هي السبب ان ابويا يعرف مكاني، انا مش عارفه هي عاوزه مني ايه
ليل… سيبك يا وعد منها، دي واحده حقو*دة، ربنا يبعدها عنا يارب
وعد… اللهم امين
💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮

 

 

 

 

 

♥️ لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين♥️
” في شركة زين”
– زين وقادم قاعدين
ادم… دا كل الي حصل، عشان كده روحت واتقدمت ليها
زين بمك*ر…. يعني مش عشان بتحبها يا آدم
ادم… ايه الي بتقوله دا يا زين، لا محصلش، أنا قلبي مات وانت عارف دا كويس
زين… انسي بقى يا آدم، وعد مش زي نسرين، نسرين دي واحدة خاينه احمد ربنا انه خلصك منها
ادم بغض*ب…. كفايه يا زين متجبش سيرتها، وسابه وطلع يروح مكتبه
— ادم وهو طالع قابل وعد وليل بص على وعد بغضب وسابها ومشي
وعد بحزن… وتقولي ليا بيحبني يا ليل، شوفتي بيبصلي ازاي
ليل… اكيد في حاجه مزعلاه يا حبيبتي، يلا نروح شغلنا ومتزعليش نفسك عشان خاطري
=== راحت وعد مع ليل وهي حزينه على نفسها
( يا جماعة ادم كان بيحب بنت اسمها نسرين بس هي كانت بتحب فلوسه وخنته مع واحد صاحبهم عشان كده ادم سافر وساب مصر)
💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮

يتبع…

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *