رواية أحببت معذب قلبي الفصل الحادي عشر 11 بقلم سارة منعم
رواية أحببت معذب قلبي الفصل الحادي عشر 11 بقلم سارة منعم
رواية أحببت معذب قلبي البارت الحادي عشر
رواية أحببت معذب قلبي الجزء الحادي عشر
رواية أحببت معذب قلبي الحلقة الحادية عشر
” وقفنا الفصل الي فات لما ادم قال لوعد تتجوزيني”
– وعد بصت ليه بصدمة… انت قولت ايه
ادم… بقولك تتجوزيني
وعد قامت وقفت… انت اكيد اتجننت انت اصلا متعرفنيش ولا تعرف عني حاجه
ادم… اقعدي بس كده وانا هفهمك براحه
وعد قعدت وقادم جه وقعد قصدها
ادم… بصي بقى يا سيتي، انا مش عاوز تتجوز، بس امي عاوزني اتجوز وبتزن عليا كتير، وانتي كمان مش عاوزه تتجوزي الراجل الي ابوكي غصبك عليه ده فأنا هخلصك منه وهحميكي من ابوكي، ها ايه رايك عرض كويس صح
وعد بصت في الأرض بحزن على حالها ونفسها وبعدها بصت ليه عيونها كلها حزن ووجع… موافقة
ادم شاف في عيونها الحزن والكسرة وقلبه وجعه عليها واتمنى يشيل الحزن ده من قلبها ميعرفش ليه بس تجاهل شعوره ده وقالها… تمام يبقى انا هاجي مع مامتي النهارده ونطلب ايدك من والدتك
وعد بكسره ودموع على وشك النزول… تمام ان شاء الله
– وقامت وعد عشان تمشي وهي حزينه على حالها وآدم بيبص لطيفها بحزن ووجع في قلبه عليها بس بيتجاهل كل ده وبيمثل البرود
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
💞 صلوا على نبينا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين 💝
” عند زين وليل”
– ليل فضلت في حضن زين وهي مش مصدقة نفسها ان زين خلاص اعترف ليها بحبه وانها مراته وحاسه انها بتحلم
ليل… زين اكيد دا كله حلم وانا هصحي منه
زين بحب… لا يا قلبي مش حلم دا حقيقة، انا بعشقك يا ليل، وخلاص هنعيش انا وانتي حياتنا مع بعض على طول ان شاء الله
ليل بسعادة وعشق… انا مبسوطة اوي يا زين، وفجأه ليل بتفتكر هايدي وانها خطيبته فبتبعد عن حضن زين
– زين بيتفاجئ انها بعدت عنه فجأه
زين… مالك يا ليل حصل ايه
ليل بحزن… زين طب وهايدي انت خطبت هايدي يا زين، يعني هتتجوزها، انا مقدرش يا زين اشوفك مع واحده تانيه
زين… بس يا حبيبتي، انا اصلا كنت لسه هقولك اني هفسخ خطوبتي مع هايدي النهارده
ليل بفرح وبتحضن زين جامد…. بجد يا زين
زين بسعادة على طفلته… بجد يا عيون زين
– زين قام مسك موبايله عشان يرن على هايدي وينهي كل حاجه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
♥️سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم ❤️
” عند هايدي”
– هايدي قاعده في النادي مع صحابها فجأه لقت تلفونها بيرن برقم زين
هايدي بسعادة ان زين هو الي بيرن عليها… الو يا حبيبي
ليل بغيظ قالت… حبك برص 😂
زين بيحاول يكتم ضحكته على كلام ليل وتعابير وشها… الو هايدي بقولك كنت عاوز اتكلم معاكي في موضوع مهم، انتي فين
هايدي بساعده… انا في النادي يا حبيبي
زين… تمام يا هايدي ساعة واكون عندك، سلام
هايدي… سلام يا زين، وبقت مبسوطة ان زين عاوز يقابلها
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
💞 استغفر الله العظيم واتوب إليه 💓
” عند زين وليل”
– زين قفل مع هايدي ومقدرش يمسك ضحكته اكتر من كده وفضل يضحك بصوت عالي
– ليل وبتضربه في صدره… بتضحك على ايه، مبسوط اوي انها بتقولك حبيبي، حبها برص وعشره خرس العقربة دي
زين وبيمسكها…. يا حبيبتي سيبك منها، وبعدين بيبصلها بمكر… مكنتش اعرف انك بتغيري عليا كده يا قمر انتي
ليل بكسوف… زين بطل بقى كلامك ده وسيبني يلا
زين بمكر… ابطل ايه، واسيبك ايه دا انا ماصدقت بقيتي معايا
ليل بكسوف وبتحاول تهرب منه… يلا بقي يا زين روح ليها عشان نخلص من الموضوع ده
زين…..اهربي براحتك يا جميل بس مسيرك توقعي تحت ايدي
ليل ضحكت عليه… يلا يا زين بقى وبطل قلة أدب، وطلعت تجري بره الأوضة
زين بضحك على جنون وكسوف طفلته… اجري براحتك، بس هتروحي مني فين
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
♥️ لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم ❤️
” عند وعد”
– وعد وصلت الشقة ودخلت لقت امها في المطبخ
وعد… ماما انتي فين
مامة وعد… انا هنا في المطبخ يا وعد
وعد…. ماما كنت عاوزه اتكلم مع حضرتك في موضوع
مامة وعد… قولي يا بنتي
وعد… ماما مديري في الشغل عرض عليا الجواز وعاوز يجي يطلب ايدي
مامة وعد بفرحة.. هو كويس ومحترم يا وعد
وعد… اه يا أمي، لو انتي موافقة ممكن يجوا النهارده بليل
مامة وعد… طبعا يا بنتي، ينوروا
وعد… تمام انا هكلمه وهقوله
مامة وعد بسعادة وبتحضن وعد… ربنا يسعدك ويحفظك ويوفقك يارب يا بنتي، بس انا لسه خايفة من ابوكي يلاقينا
وعد… متخافيش يا أمي ان شاء الله خير
– وعد دخلت اوضتها وكلمت ادم وقالتله يجوا النهارده بليل
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
💞 لا اله إلا انت سبحانك اني كنت من الظالمين ❤️
” عند ادم”
ادم طلع لقى مامته قاعده في الصالة فقعد عشان يتكلم معاها ويفتحها في الموضوع
ادم…. ماما كنت عاوز اكلم حضرتك في موضوع
مامة ادم… خير يا بني، لتكون عاوز ترجع أمريكا تاني
ادم… لا يا أمي متقلقيش انا قاعد معاكي ومش هرجع خلاص ان شاء الله، دا موضوع هيبسطك جدا
مامة ادم… قولي يا بني
ادم… مش حضرتك كل يوم بتزني عليا عشان اتجوز وتشوفي عيالي
مامة ادم.. دا يوم المنى يا بني لما اشوفك عريس
ادم… دا هو بقي الموضوع، انا في بنت معجب بيها، بتشتغل عندي في الشركة وعاوز اروح أتقدم ليها
مامة ادم بفرحة… بجد يا بني، اخيرا هشوفك عريس، طب هي حلوه ومحترمه، اسمها ايه يا بني
ادم… وعد يا أمي، وهي محترمه وجميلة
مامة ادم… طب الحمد لله يا بني، مادام عجباك نروح نطلب ايديها فورا
ادم… خلاص يا امي ايه رايك نروح ليهم النهارده بليل
ان شاء الله
مامة ادم… تمام على خيره الله يا بني، الف مبروك يا حبيبي
ادم….. الله يبارك فيكي يا أمي
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
💞 صلوا على نبينا وحبيبنا محمد 💞
” عند زين”
– زين وصل النادي لقى عايدي مستنياه
هايدي وقايمة تحضنه… حبيبي عامل ايه
زين وبيبعدها عنه… قولتلك مية مره متقوليش مني، اقعدي يا هايدي
هايدي… مالك بس يا حبيبي، على فكره انت وحشتني اوي ( وحش اما يلهفك 😏)
زين… بصي يا هايدي انا جاي اقولك اني مش هقدر اكمل في الخطوبه دي وان احنا لازم نسيب بعض
هايدي بصدمة… ليه يا زين انا عملت ايه
زين… بصي يا هايدي انا اسف، بس انتي متعرفيش انا متجوز ليل وبحبها جدا، ومش هقدر اتجوزك
هايدي.. متجوز ليل ازاي ودا من امتى
زين… حاجه متخصكيش والي عنده قولته، وقلع دبلته وقام مشي
هايدي بشر… متجوز ليل، انا هوريك يا زين انت وليل بتاعتك دي، بس استنى عليا
يتبع…
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أحببت معذب قلبي)