رواية زواج بالإجبار الفصل الثاني 2 بقلم خولة
رواية زواج بالإجبار الفصل الثاني 2 بقلم خولة
رواية زواج بالإجبار البارت الثاني
رواية زواج بالإجبار الجزء الثاني
رواية زواج بالإجبار الحلقة الثانية
ملاك جريت للمطبخ وقفلت وراها الباب راحت بصت
فالثلاجة ما لقيتش حاجة تعمل بيها أكل
ملاك بخوف: يا رب أعمل إيه أقولو إزاي
طلعت ومشيت ببطئ عشان تأجل لقائها بيه بصت لقتوا
فالبلكونة بيدخن حس بيه ولف
ليث بقسوة: عايزة إيه
ملاك بخوف: أصصصل
ليث زعق: ما تنطقي حستناكي لبكرة
ملاك إتكلمت بسرعة: الثلاجة فاضية ما لقيتش حاجة أعملها
دفعها ووقعت على الأرض بقوة وتأوهت بوجع
ليث: مش عايز أتنيل أكل روحي من وشي
ما صدقت قالها كده تحاملت على نفسها وقامت بسرعة من
قدامو قعد ليث على الكنبة وحط رجل على رجل
ليث همس بفحيح: ولسة يا بنت منصور الجاي أحلى
دخلت ملاك الغرفة وقفلت الباب بالمفتاح سندت على الباب و
حطت إيدها على وشها وعيطت
ملاك: يا رب ساعدني يارب أنت قادر يارب إحميني منو
قامت دخلت خدت شاور ولبست أسدال الصلاة وصلت
&&&&&&&&&&&&&&&&&&
سمية بصدمة: بتقول إيه
الشخص: زي ما بقول لحضرتك هو إتجوز بنت عرفي
سمية: إزاي إشمعنا دي إتجوزها عرفي
الشخص: بحاول أعرف التفاصيل لما أوصل لأي حاجة حبلغ
حضرتك فورا
سمية: تمام سلام
قفلت التيليفون
أيهم حضنها: صباحو يا عسل
إبتسمت: صباح الخير يا حبيبي
أيهم: أممم مال وشك يا سو
سمية: ليث
أيهم قعد: مالو يا ست الكل
سمية: مش عارفة بس وصلني أنو أتجوز عرفي
أيهم بسخرية: ما ليث طول عمروا ورى البنات
سمية: بقولك متجوزها عرفي هو أول مرة يعمل خطوة زي
دي أنت عارف إن سمعتو أهم حاجة عندو عارف لو حد شم
خبر زي ده حتبقى فضيحة بجلاجل
أيهم وقف: بصي يا ماما حتكلم معاه مع إني عارف مش
حينفع معاه بس حجرب ثاني يمكن يعقل
سمية: طيب يا حبيبي ربنا معاك
باس راسها : يالا سلام يا ماما
سمية: فحفظ الرحمان يا حبيبي
خرج وركب العربية وساق
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
زعق ليث: يعني إيه أنا عايزو دلوقتي حالا يبقى عندي يا
مالك
مالك بخوف: حاضر يا باشا
قفل وقام راح حاول يفتح الباب بتاع الغرفة لقاه مقفول
إتعصب جدا ودق على الباب بقوة ملاك كانت نايمة نطت
بفزع وجريت بسرعة فتحت قبل ما يكسر الباب بصت على
شكلوا واترعشت برعب
مسك شعرها وهمس بفحيح: الباب ده لو إتقفل ثاني حيتكسر
على دماغك
إترعشت وعيطت
ليث بصراخ هز البيت: فااااهمة
ملاك: ف..ا هم…ة
سابها ووقعت على الأرض
ليث بغموض: يالا حنروح من هنا
طلع و سابها قامت بتعب لبست هدومها ولفت الطرحة
ولحقتوا طلع وركب العربية وساق بكل هدوء وهي فضلت
باصة على ملامحوا إلي من غير تعابير لفت وسندت راسها
على شباك العربية حاسة نفسها دايخة ما أكلتش حاجة من
مبارح نزلوا دموعها هي دلوقتي عبدة عند شخص ما عندوش
قلب واخوها باعهالو عدت نص ساعة وهو سايق و بعدها
لقتو وقف العربية فيلا كبيرة وفتح الباب ونزل نزلت وراه
بتعب و لحقتوا دخل الفيلا وهي وراه
سمية: ليث أنت جيت
ليث: أيوة وجايبلك هدية
سمية إبتسمت: هدية إيه
ليث لف مسك إيدها و رماها قدامها: أهي الهدية
شهقت سمية: مين دي يا ليث و عملت كده ليه
كانت حتقرب منها تساعدها بس وقفت مكانها وإتجمدت لما
سمعت كلامو
ليث بسخرية: إيه ده حن قلبك على بنت منصور ولا إيه
سمية بصدمة: بنت منصور
ليث بجمود: أيوة حتساعديها دلوقتي ولا إيه يا ماما
سمية واقفة مكانها بجمود من غير ما تظهر أي رد فعل
ليث: أهو جبتهالك لحد عندك خذي حق جوزك وبنتك بقى
سمية رجعت لوعيها: ليث إحنا لازم نتكلم حالا تعالى ورايا ا
المكتب
راحت المكتب وهو لحقها وسابوا ملاك مرمية ولا كأنها
موجودة أصلا
فالوقت ده رجع أيهم عشان نسي ورق مهم ودخل الفيلا إنتبه
لبنت واقعة بالأرض و بتحاول تقوم بتعب قرب منها وساعدها
تقعد أيهم : أنت كويسة
ملاك هزت راسها : آه
بص على عينيها التايهة مبين فيها الحزن
أيهم: أنت دخلتي هنا إزاي
ملاك: ليث
أيهم إتعصب عشان فاكرها بنت مش كويسة وجات مع ليث:
جابك هنا ليه
ملاك يكسرة: مش عارفة هو جابني غصب
تنفس:هو فين
ملاك: داخل مع والدتو
قعد جنبها
أيهم: ممكن تحكيلي كل حاجة عشان أعرف أتصرف
حكتلوا كل حاجة من أول ما خذها ليث من بيتهم
فجأة ظهر ليث
ليث صرخ: ملااااااك
أتنفضت بخوف ووقفت
ليث بفحيح: تعالي
سمية بعتاب: ليث مش كنا إتفقنا
ليث حاول يسيطر على نفسو: تعالي
قربت منو برعب مسك إيدها ضغط عليها لدرجة أنها حتتكسر
حاولت تمسك نفسها بس ما قدرتش ووقعت أغمي عليها
سمية: ليييث
قرب منو أيهم وزعق: أنت تجننت يا ليث
ليث زعق بجنون : أيوة إتجننت ومحدش يدخل تمام أنتي
شايفاها بريئة يا ماما أنا لا وحخليها تندم على اليوم إلي
شافتني فيه
سمية: يا ليث ما تتهورش يا إبني
شالها و طلع بيها الجناح بتاعتو
أيهم: هو إيه إلي بيحصل يا ماما
سمية بخوف: حقولك بس نلحق البنت وأخوك قبل ما
يجن ويعمل حاجة
يتبع…
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية زواج بالإجبار)