روايات

رواية جواز مبكر الفصل التاسع 9 بقلم إيثار خليل

رواية جواز مبكر الفصل التاسع 9 بقلم إيثار خليل

رواية جواز مبكر البارت التاسع

رواية جواز مبكر الجزء التاسع

رواية جواز مبكر
رواية جواز مبكر

رواية جواز مبكر الحلقة التاسعة

استيقظ محمد ليجد نفسه في احضان ورد وهيا تنام بملابس الخارج ثم ينظر في ساعه انها 8 يستيقظ لانه تاخر علي عمل ويذهب الي حمام وبعد دقايق تستيقظ ورد لتجد نفسها بملابس الخروج لتستعوب ما حدث امس وفي ذات الثانيه يخرج محمد من الحمام وهو ينشف شعره بدون قميص والماء يتساقط علي عضلات بطنه لتسرح ورد قليلا وتفيق علي صوته وهو ينديها
محمد: ورد وردد
ورد: احم نعم
محمد: سرحانه في ايه
ورد وهي مزالت سارحه: في جمال ده
محمد يضحك بصوت عالي
ورد: احمم ال انا قولتو ده، ثانيه واحده انت ايه ال مخرجك كده ها مش في حرمه في بيت احترم نفسك بعد كده
محمد: بسسس ايه براحه خليني ادافع عني نفسي طيب، اولا انتي كنتي نايمه معرفش انك صحيتي ثانيا مرتكبتش جريمه يعني اما اروح اشوف حاجه البسها يذهب الي غرفه الملابس ليخرج منها ملابس كجول ويخرج يجلس علي تلفاز قليلا حتي تفيق ورد وتعد
الطعام
وتذهب ورد ال حمام وعند انتهاءها تخرج وتذهب غرفه ملابس ولكنه تجد تشرت خاص بي محمد يعجبها فتلبسه علي بنطل واسكارف مع ميكب هادي وتخرج من غرفه الي مطبخ لتعد طعام وتنادي علي محمد لياكل
ورد: محمد يلااا
محمد: حاضر جاي
محمد: ايده انا بشبه علي تشرت مش ده تشرتي الجديد
ورد: اا لا ده بتاعي تشاابه تشرتات
محمد بخبث: تشاابه اه لدرجه انو نفس مقاسي ولو لفينا الكم هنلاقي علي اول حرف من اسمي؟
ورد: يلاهوي، الصراحه اه بتاعك عجبني الله
محمد: خلاص البسيه ولا هتعورني اروح شغل سليم الاه عليكي ايه نهارده
ورد: امتحان فيزياء.
محمد؛: استغفر الله ها الامتحان امته
ورد: 9:30
محمد: وناويه تروحي بعد الامتحان الساعه 9:10
ورد: يلاهوييي
تجري ورد لتاخد الشنطه وتطلب من محمد بعض المال لاجل المصلات
محمد: تو مفيش فلوس
ورد: هتاخر بليز مرادي بس
محمد: انتي عبيطه انتي فاكره اني فارق معايا فلوس انا ال هوصلك يلا
تذهب الي عربيه ويركب محمد ويخبره متي سوف تنتنهي وتخبره بالموعد
عند المدرسه
محمد: يلا باي ركزي ماشي وابقي قوليلي عملتي ايه
ورد: حاضر يلا باي
~~~~~
في المستشفي
~~~~~

 

 

 

 

 

كالعاده كان يودع محمد ليان للمره الخمس تلاف ثم يذهب الي عمل
~~~~~
في شركه
~~~~~
احمد: نورت يا محمد كنت فين
محمد: بيحكيلو، اومال فين لينا
احمد: اسكت عشان انا علي اخري
محمد: ليه يا برو
احمد: امبارح ابن خالتها اياد جه ورحت حضنتو وبسها قدامي اكني ولا هنا وروحت معاه لا وكمان كانو سهرنين براا
محمد: خلاص هدي منتا ال معلقها جمبك لا بتعترف بحب ولا نيله
احمد: منا نش عارف افتاح،… ثم تخرج لينا بفستان قصير تحت الركبه قليلا نص كم بيبن الكتف لونه ببي بلو بخطف النظر والناحيه الاخره يخرج اياد ليعطيها قبله علي جبينها ثم يرحل وكان احمد في شده الغضب لذلك تركهم ودخل المكتب ورزع كل ما امامه علي الارض وذهب محمد وراه ليهديه فا هو في قمه غضبو
محمد: خلاص اهده
احمد: اهده! انت مشفتش حصل ايه قدام شركه كلها اوففف ده بقت20ڞڞ حاجه تطهق
محمد: خلاص اهده وهنشوف هنعمل ايه وتدخل لينا بتلك الملابس ليشعر احمد بغيره كبيره وهو يريد تقطيع تلك الملابس
لينا: هاي
محمد: هاي
لينا: سوري اتاخرت لاني نمت متاخر
محمد: مفيش مشكله روحي علي شغلك وكنت سوف تخرج حتي ارتطمت بي بيلا وانصدمت بيلا قليلا من تلك الملابس ايعقل ان هناك احد غيرها يلبس هاكذا
بيلا: ازيك
لينا: الحمدلله، ايه سبب الزياره
احمد بخبث: اه صح احنا مقلنلكيش هيا هتشتغل معانا
لينا: نعم!!
احمد: ايوا لان شركتها للاسف فلست وهيا كمان هتبقي ايدنا اليمين
محمد بتعجب وفي سره ده شكلو هيبقي في حريقه
لينا بضيق: طيب تعالي اوريكي مكتبك
بيلا: يلا بينا
تذهب الفتايات الي شغلهم ويتحدث محمد مع احمد
محمد: انت يا اخ انت ازاي تخلي بيلا ادنا اليمين من غير ما تقولي
احمد: عادي يا برو محصلش حاجه
محمد: طيب هعديهالك
~~~~~

 

 

 

 

 

في البلد
~~~~~
الحجه زينب؛: الواد ولدي وحشني قوي يا حج عايزه ازوره
الحج متوالي؛ حاضر هنزوره في يوم شويه ويسمعون صوت نعمات وهيا تطلب النجده من احد
نعمات: يلاهوي ياناس ياعالم اي حد الحقوني الرجال بيموت مني
يطلع جح متوالي علي بتهم ليجد الحج محمود واقع علي الارض ولا يتحرك
متوالي: ايه ال جرا
نعمات: معرفش بس حد يطلب الاسعاف
متوالي: اسعاف ايه هتتاخر هوديه بعربيتي
ثم يذهبون الي المستشفى في اسرع وقت
~~~~~~
عند ورد
~~~~
فا ورد خارجه خايفه من ان تكون حلت غلط وتراجع وتراه انها حلت كل الاجابات صحيحه وفي ذات الحلظه تكتشف انها اخطئت في سوال وتجلس تبكي علي الارض بكاء حار وتجلس قمر تهديها ويتصل محمد ليطمن عليها ولكن قمر هيا من تجيب
محمد: ها خلصتي عملتي ايه
قمر: انا قمر عشان ورد ميته من عياط هنا عشان غلطت في سوال
محمد: طيب اقفلي
تغلق قمر الهاتف وهي تحاول ان تهديه ورد
وبعد ربع ساعه كان محمد امام ورد ولكن ورد كانت تنظر للارض وتبكي
محمد: احم
ورد ببكاء: محمد
محمد: الجميل بيعيط ليه
ورد: غل. ط في سواال
محمد: سوال طيب ده سوال متخافيش ثم يحضنها فا هيا في نظرو بنتو التي تبكي
ومازالت ورد تبكي حتي يحملها امام نظر الكل ويضعها في العربيه ويطلب من قمر ان تاتي
ورد بحرج وصوت طفولي: بتشلني ليه ها انا مش صغيره
محمد بضحكه: صعبتي عليا ولله عمله تعيطي علي سوال ومش راضيه تتحركي
ورد: طب ممكن طلب
محمد: ها
ورد: قمر هتروح عندي
محمد؛ ومالو بس مين قلك انك هتروحي دلوقتي
ورد؛ اومال هتخطفنا الاول
محمد: اسكتي وانتي تعرفي
ثم يذهب بها محمد الي محل ايس كريم
محمد: ها قمر هتاخدي طعم ايه
قمر: فروله

 

 

 

 

 

ورد: علفكرا انا ال بعيط
محمد يطلب الطلب وهو اتنين ايس كريم شكولاته بالمكسرات وواحد فروله وعليها صوص التشكولات
محمد: انا عارف طلبك مبتغيرهوش ثم يعطيها الايس كريم
محمد: بس قمر لازم تروح شويه تسريح وتغير هدومها
قمر: ايوا فعلا ثم تنزل قمر عند منزل
ورد بتسغراب لماذا يفعلون هذا
ويتحرك محمد ولكن هذا ليس طريق البيت نعم يا انه طريق الشركه تنظر ورد في تعجب لماذا هيا هنا ثم يفتح لها الباب وتخرح وهيا تنظر الي ما اكبر هذي الشركه
ثم يغلق باب محمد ويمسك يدها ويدخل الي شركه الي مكتبه
ورد: انا ايه ال جبني هنا
محمد: انتي لسه بتسوعبي انتي في مكتبي ياستي صعبتي عليا هتروحي البيت تقعدي تعيطي وتنحري في نفسك
ورد؛ طيب ثم بعد قليل تدخل لينا
لينا: ورد جيتي امتي
ورد: ولله لما اعرف انا الاول هقولك
يضحك محمد ويخبر لينا بان تاخذ ورد عندها
تذهب ورد وتخبرها بما حدث ويتكلمون قليلا ثم تتذكر ورد الموضوع
ورد: ها عملتي ال اتفقنا عليه

 

 

 

 

 

لينا: ايوا واياد عمل ال عليه وزياده
ورد: اه احلي جاحه يبقي عندك اخ زي اياد ده
لينا: حصل بجد ربنا يخلهولي مش عايزه اقولك منظر احمد كان عامل ازاي
محمد: انا هقولك كان عامل ازاي
ورد: يلاهوتشي
لينا: محمد:
محمد:بقي ايلد يبقي اخوكي وكل ده احمد هيموت الغضب وانتي يا صغننه دي فكرتك
ورد: ااا ايوا مهو بصراحه متنشاها
محمد؛ انا عشان جدع مش هقلو وانتي تعالي عاوزك
ورد: حاضر
تذهب ورد خلف محمد
محمد: ايه خبث ال انتي فيه ده
ورد: انا ده انا كيوت
محمد: اه كيوت طبعا
ونفس الثانيه يرن هاتف ورد لتجيب ورد وتكون الصدمه…

يتبع..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *