روايات

رواية غواص في بحر العشق الفصل الثالث 3 بقلم يوستينا سامى

رواية غواص في بحر العشق الفصل الثالث 3 بقلم يوستينا سامى

رواية غواص في بحر العشق البارت الثالث

رواية غواص في بحر العشق الجزء الثالث

غواص في بحر العشق
غواص في بحر العشق

رواية غواص في بحر العشق الحلقة الثالثة

عساف بصدمة : لما شاف محمد خاله ..انت وقعت ولا الهواا اللي رماك ..جيت لموتك يا محمد الكلب ..
بس فاجأه واحد من رجالة محمد ضربه بالعصاية في رجله و عساف وقع في الارض جامد. .
محمد بضحك :اوعي تفتكر اني هسكتلك ولا هخليك تجل ادبك معاي انت ولد اختي يعني تحط الجزمة في خشمك و تخرس خالص
عساف بعصبية: ..الجزمة دي اللي هتاخد بيها انت والبنت اللي انت بعتهالي ..فاكر انك كدة انتصرت علياا .ده انت جيت لموتك ..
محمد مسكه من قميصه و الرجالة كانت ماسكة عساف ..

 

 

محمد : لو تقصد سلمي ..فهي ملتجحة جوااا… صفي حسابك وياها ..أما موضوع انك تجتلني ده هنشوفه بعدين ..خدووه ليها جوااا
وفعلا اخدوا عساف لسلمي جوااا بس اتفاجاه انها متكتفةةةة ….
عساف جري عليها وفكها .
عساف بخوف وهو بيشيل اللزق من علي بوقها : اي اللي عمل فيكي كدة ..مش انت معاهم ..انت اي حكايتك يا بت انتي انا مش فاهم حاجة
سلمي بخوف : عملوا فيك حاجة يا عساف ..انا كنت مرعوبة احسن يموتوك

 

 

عساف وهو ماسك ايديها جامد: خايفة ازاي وانت اللي جايباني هنااا .. ولا انت فكراني عبيط والتمثيلية دي هتخيب عليا مثلا ..انطقي يا بت انتي انت مين باعتك ليااا ..هاااا انطقي
سلمي بوجع : ..اهدي طيب وانا هفمك ..انا اللي باعتني ليك محمد خالك ..وطلب مني اجيبك علي المركب ..
عساف بعصبية: اه يا بنت الك.لب وضربها بالقلم جامد …عملتلك انا اي علشان تبعيني كدة بس وحياه امي لاندمك انت وهووو
سلمي حطت ايديها علي خدها مكان القلم بوجع :
حقك تعمل كل اللي انت عايزه بس .اسمعني بقي . هو هددني بموت امي لو منفذتش اللي هو عايزه

 

 

ارجوك يا عساف لو تقدر تهرب اهرب لانه عايز ياذيك
عساف بتريقة : لا والنبي صدقتك صح ..بقولك اي بما ان انا وانت محبوسين في نفس المخروبة دي فاوعي اسمع صوتك أو حتي تقربي مني . احسن ورحمة ابويا هقتلك ..سامعة ولا لااء
سلمي : حطت ايديها علي كتفه والنبي يا عساف حاول تهرب ..انت لو حصلك حاجة انا ممكن اموت فيها
عساف بصلها بصدمة ..انت اي .ما كفاية تمثيل بقي ما خلاص لعبتك اتكشفت .. ابعدي ايديكي دي
وزق ايديها جامد وبعد عنها ..
__________________________
ادهم في بيت مغم عليه ..
وفجاه فاق علي كوباية ماية ..
ادهم وهو بينهج جامد ..انا فين ..اه يا دماغي ..هو اي اللي حصل .انا بعمل اي هنااا
غالية : افف يا اخي .اباي عليك ..اخيرا فوجت
انت مين يا جدع انت ..واي اللي جابك اهناااا
ادهم: انا اللي مين ..انت اللي مين..انا اخر حاجة فاكرها أن في ناس ضربتني بشومة علي دماغي .أيوة انا فاكر كويس ..
غالية :..أيوة ده حوصل ..واخووي هو الي انقذك منيهم ..بس انت اكدة شكلك مصراوي ..لأن الحتة دي مجطووعة وكلها قطاع طرق
ادهم : لا ده مش موضوع قطاع طرق دول كانوا عايزني انا .ياااا هو انت اسمك اي ..
غالية بحدة : وووه مالكش صالح بيا ولا باسمي يا جدع انت
انا هنادي اخووي يجي يشوفه صرفة معاك
اباي عليك
ادهم ابتسم . مين المجنونة دي ..اه يا دماغي …بس يا ترا مين دوول اكيد دول تبع محمد اكيد ..
وفجاه دخل مهران : حمدالله علي سلامتك.. اي اخبارك دلوقتي ..

 

 

 

ادهم ابتسم ..انت مصراوي مش أكده
مهران: هههه معلش هي اختي كدة مش بتحب تتعامل مع اي حد غريب وخصوصا لو من مصر ..المهم انت دماغك وجعاك ولا حاجة
ادهم: مكدبشي عليك اه اوي و حاولت اقوم بس حاسس أن الدنيا بتلف بيا ..
دخلت غالية : بعصبية والله مالنااش صالح بيك يا مصراوي انت ..احنا فوجنااك وعاجناك .. يعني ياريت يبجي في دم وتجوم تمشي ..
مهران بحدة ..غالية اخرسي اي اللي انت بتقوله ده ..ده ضيف وضيف مريض كمان ..مينفعشي نتعامل معاه كدة …
غالية: لاااه انت فاهمت غلط يا ولد ابوي انت وهو برا البيت ..انا اصلا دخلتك اهاااا علشان معاك جتيل غير أكده مكنتش دخلتك واصل. ..
وخرجت برا الاوضة …
ادهم بستغراب ..مهران ..علفكرة اختك دي قليلة الادب اوي ..وبعدين بتتكلم ليه بقلب جامد ما انت مطرود زيك زي يعني ..تعالي هات ايديك واسندني خليني اقووم اروح بيت جدي
مهران بستغراب: هو أنت ليك جد هنااا
ادهم ابتسم .. اه يا اخويا تعالي ما انت هتبقي ضيفي ..بما انك هتتطرد زي ..تعالي
وفعلا مهران سند ادهم لانه مكنشي قادر يتحرك ..

 

 

 

وخرجوا برا الاوضة …
غالية راحت ناحية باب البيت وفتحته :بالسلامة ..
ادهم ضحك اوي ..علفكرة يا بت انت مش بيس
غالية : نعععم اي دي بجي ..دي شتيمة ولا ايه يا ولد المركوب انت
ادهم وقف بغرور ..عارفة يا غالية لو كنا في ظروف تانية ..كان هيبقي ردي عليكي مختلف تماما.
مهران : طيب يا اخويا يلا احنا نخرج من هنا قبل ما هي اللي ترد عليك رد تاني بس هيبقي بالشبشب.
غالية بعصبية وهي بتقفل الباب في وشهم :يلا داهية ما ترجعكوااا ..
ادهم سمعها بعد ما قفلت الباب واتغاظ اوي : اهو أنت وأهلك وكلهم يا شيخة …

 

 

مهران بحدة : ولما اسيبك بقي دلوقتي يا عم الفالح. عايز تشتمها ..اشتمها لوحدها. متشتمنيش معاها ما انا مطرود زيك اهووو
وفعلا أدهم ومهرام راحوا عند سليم ..بس اتصدم لما رااااح ….
يا ترا اتصدم ليه … انا وقفت كتابة علشان كنت لسه مخلصتش امتحانات بس دلوقتي خلصت

 

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية غواص في بحر العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *