روايات

رواية حب لا يبالي الفصل الأول 1 بقلم مريم البري

رواية حب لا يبالي الفصل الأول 1 بقلم مريم البري

رواية حب لا يبالي البارت الأول

رواية حب لا يبالي الجزء الأول

حب لا يبالي
حب لا يبالي

رواية حب لا يبالي الحلقة الأولى

هاني: عليا نعمه لو اتكلمتي تاني لاكون كا*سر عظ*امك كلو مش ايدك
دنا:انت ايه يا اخي مفيش في قلبك ر*حمه ماالعي*ب مش عليك الع*يب علي إلي ربت*اك ومقلتا*لكش عي*ب تمد ايدك علي اختك الاصغار منك
فلاش باااك
دنا:دنا محمد 17سنه في تانيه ثانوي هاديه بشرتها بيضه وعيون فيروزيه وجسد ممشوق
وإلي كان بيتكلم ده هاني اخوها من بباها 25سنه
باااك
مرفت(مرات ابوها):انتي اتهبل*تي يابت إزاي تكلمي اخوكي كده
هاني:لو عليتي صوتك تاني مش هيحصل طيب
دنا بهس*تريه:انا عملتلكم ايه عشان تعملو كده من*كم الله علي الي بتعملوه فيه ده انتو مش اهل انتو وانه*ارت من العياط واغمي عليها بعد دقايق كانت صحيت بسبب الميه الي ادلق*ت عليها
هاني :ماشوفش خيالك برا الاوضه فاهمه يا بت انتي
دخلت لاوضه مقه*وره علي نفسي اويي
وعده اسبوع وانا مخر*جتش من اوضه وحدش سأل وده العادي
خرجت دنا علي صوت مرات بباها هي بتا*ندي عليها
مرفت:انتي يابت يا الي اسمك دنا تعالي عوزا*كي
دنا خرجت وكانت هتق*ع حرفياا من قلت لأكل
دنا:نعم يا ماما

 

 

مرفت:كتب كتابك انهارده يالاا عشان تجهزي
الكلام نزال علي دنا زي الصا*عقه
دنا بصدمه:ك..كتب كتاب مين
جه هاني من موراها
هاني:كتب كتابك هيكون مين يعني ويلا خالينا نخ*لص منك ومن قر*فك
دنا:لا والنبي بلااش انا لسه صغيره وبدرس اعملو ايه حاجه غير الج*وز
مرفت:قومي يابت غو*ري البسي اي حاجه وهي كلمه واحده كتب كتاب انهارده يلاا
دنا:لا طبعا مستحيل اوافق علي كده طبعا
وهوب قل*م علي وشه*ا
هاني بعصبيه:شكلك عوزه عا*لقه محت*رمه ونسيتي ضربي ليكي ولا ايه
دنا:انت ايه ايه هو انا مش اختك
هاني:شك*الك متعلمتيش من المره اللي فاتت وهنا بتدأ هاني ضر*ب فيها لحد ماكس*ر جس*مها من لاخر فيش حته سل*يمه واغ*مي عليها من كتر الضر*ب دنا محسيتش بحاجه غير بي ميه علي وش*ها وهي بتفو*ق
هاني:قومي يابت انتي غيري زف*ت الي لبسه والبسي حاجه عدا*له مسمعش صوتك فاهمه
دنا:ف..فاهمه
دنا دخالت لاوضه وهي بتدعي ان ده كلو يكون حلم وتصحه منه ودخالت اتوضيت وصلت وتعت لربها بعد كده قامت لبست وهنا بتنادي عليها مرفت
مرفت:يلا يابت ناس براا اخل*صي
دنا بخوف ممزوج بقلق:بالله ياماما بلاش علشان خاطري
مرفت:يلا اخلصي بدل ما اندي علي اخوكي ير*نك عل*قه محتر*مه وافردي وش*ك كده بلاش تلوي بوز*ك عوزه ناس يقوله علينا ايه
بعد ثاوني قليله خرجت مرفت ودنا وراها مبشرتا وهي بتفكر في حياتها الجديده معقوله هتت*جوز بطريقه دي وفجأه
هاني: اتكلم وقال اكتب يا مولانا
“بارك الله لكما وعليكما وجمعا بينكم في الخير”

 

 

سمعت الجمله دي من هنا وقلبي ده اتقب*ض من هنا ودموعي نزا*لت مني من غير إراده
مازن:الفلوس اهي ملاقيش حد فيكم في بيتي مفهوم اه وانسوي ان عنكم بنت
مرفت:تسلم يبيه احنا اصلاا متبريبن منها
هاني:يلاا يبت غور*ي مع جوزك
دنا بخو*ف وعياط:انتو بعتوني طب ا.انا عملتلكم ايه عشان تعملو معايه كده
هاني بيرف ايده عشان يضربها بس في ايد بتمنعها
مازن:ايدك يبابا هي مش متجو*زه سوسن هي ايدك دي اياك ترفعها عليها تاني اياك سامع
فلاش باااك
مازن:مازن العشري 27سنه جريج كليه هندسه من انجح رجال لاعمال في الشرق الاوسط عصبي بشرته قمحويه وعيون بني وجسد رياضي وعضلات سداسيه
باااك
هاني:اسف يبيه ماكنتش اقصد هي الي ارفزت*ني
مازن لي دنا:يلاا عشان نمشي
دنا مشيت معاه وهي مش مستو*عبة اي حاجه
مازن بسخ*ريه:اتفضلي اركبي يا عروسه
دنا ركبت وسنديت راسها علي الشباك ودموعها نزاعلت في وجهها في صمت بعد قليل من الزمن وصلو لي قصر اقل مايقال عنه انو جميل
مازن:يلا انزالي صلنا
دنا اترع*شت وقلبها اتن*فض
مازن ببرود وسخريه:هتفضلي واقفه كتير
دنا بهدوء:لا انا جايه اهو حاضر
القصر كان من جوه في غايه الجمال دنا فضالت متنحه فيه وديكورته قمر
مازن:ها ايه هنتنح تاني كتير
دنا:اسفه
مازن:….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب لا يبالي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *