روايات

رواية مجموعة الحب الفصل الأول 1 بقلم ندى خلف

رواية مجموعة الحب الفصل الأول 1 بقلم ندى خلف

رواية مجموعة الحب البارت الأول

رواية مجموعة الحب الجزء الأول

مجموعة الحب
مجموعة الحب

رواية مجموعة الحب الحلقة الأولى

جاي يا ماما
وأخيراً جيتي، جدك عامل اي
بخير يا ماما ، عاوز يشوفك، زعلان منك أوي
وأنا هعمل أي لبوكي العر ده يا فاطمه
ربنا يصلح حاله يا ماما
يا رب ، مع أنا إللي زيه أخرته جهنم
يا ماماااا
خالص ، سكت
تاني يوم روحت عند خالو
خالو : الحلوة عامله
الحمد لله بخير 💯
مامتك فين
مش فاضيه بقااا ، أنا بجي أهوو بدلها وأنا انتوا مش عايزين تشفوني، اعترفوا
ههههه يا بت يا بكشه أنتي بتغيري الموضوع،
خالص يا خالو، المهم اني جايه علشان عاوزه من حضرتك آلاف جنيه بس واخر الشهر إن شاء هجيبه
ماشي
أخد الفلوس وروحت عطيتها لماما تسدد إللي عليها عقبال ما أنا اقبض، نسيت اقولكم أنا شاغله في شقه بنضفها وبعمل الأكل وكدة ، علشان أساعد ماما باخد 2000 جنيه في الشهر
خلصت تنضيف الشقه وعاملت أكل بزيادة وحلويات علشان ولاد المدام إللي شاغله عندها جايين النهاردة
مدام سهام أستقبلت أحلي استقبال
جاهزت السفرة
ولادها) كريم 24 ،، علي 26
غيرت لبسي وماشيت
,,,,,,

 

 

أنا علي سيف الدين ابن مدام سهام
بابا متجوز واحدة تانيه وعايش معها في الخارج وبيبعت لينا فلوس بغباء وبينزل كل سنه أسبوع وإللي مصبر ماما عليه أنه بيعت فلوس كتير أوي
دخلت أحضر كوفي مكس ليا ، عنيا وقعت علي تلفون إنفنكس 32 مسكته وبفتحه
أي ده ده مفيش باسورد
لاقيت صوره بنت جميله عنيها عسلي غامق بيضا كده ولبسه درس أصفر وعليه خمار لاف أسود ووقفه في جنينه
أي الجمال ده كله ، دورت في الأرقام كتيررر لحتي ما لاقيت رقم ( امي الغاليه)
ماما دخلت : تلفون مين ده
أنا : لاقيته هنا يا ماما
ماما : اه ، دلاقه تلفون فاطمه
فاطمه
ماما : بتشتغل هنا
بقااا القمرر ده بيشتغل خدامه هنا
ماما بتحذير: اوعي تقول عليها خدامه
هه لا بقاا إن شاء الله
ماما : كده وخالص ،، مشيت
رنيت علي الرقم
الو يا فاطمه أنتي أخرتي ليه يا بنتي أبوكي مبهدلني وعاوز الفلوس، غتيني يا بنتي يلا ، ألو
احم احم، أنا علي
علي مين ، هي فين فاطمه
هي نسيت التلفون ده عندنا
هي شاغله عند مداد سهام ومفيش رجاله هناك
أحنا ولادها وجاين النهاردة
ماشي ، حمدلله علي السلامه
الله يسلمك، تلفونها هنا ، ووقت ما تيجي هو موجود
ماشي ، سلام
سلام
قفلت وحطيت التلفون في جيبي وعاملت الكوفي مكس ودخلت أوضي ،،
بعد ساعه كانت المغرب أذنت ، مش عارف رنيت إزاي علي مامت فاطمه دي
احم احم ،
ألو يا فاطمه يا بنتي كل ده انتي فين
قفلت في وشها التلفون وموت ضحكت إي ده
،،،،،،،،،،،،،،،،

 

 

روحت البيت كانت بعد العشاء، لاقيت بابا ضرب ماما ومعورة في وشها
أنت إزاي تعمل كده ) قولتها وأنا واقفه في وشه
هاتي الفلوس
مش هادي ، غير لما اعرف ازاي تمد أيدك عليها ، حرام عليك حسبي الله ونعم الوكيل فيك
ماما: علشان خاطري إعطيا الفلوس خليه يغور في داهيه تاخده
رمتله الفلوس علي الأرض وسبته ودخلت الاوضه اضويت وصليت العشاء ونمت
صحيت تاني يوم وروحت الشغل خلصت تنضيف الشقه معاد الاوضين بتاع الشباب دي واقفت اجهز الفطار
مدام سهام دخلت : عامله أي يا فاطمه
الحمدلله بخير
مدام سهام: أنتي نسيتي تلفونك أمبارح هنا
اوبس
مدام سهام: أي ده أنتي مش فاكرة ولا اي
أنا أصلاً نسيها خالص
مدام سهام: خير في حاجه
بحزن : بابا ، الله يسامحه بقاا إمبارح خرب الدنيا علي الفلوس
مدام سهام: وعاملتي أي
والله قبل ما اروح عديت علي واحدة صحبتي واخد منها 500 جنيه واخرت عقبال ما روحت كانت العشا أذنت وروحت لاقيته ضرب ماما جامد
مدام سهام: مش عارفه انتوا إزاي ساكتين عليه كدة
لله الأمر من قبل ومن بعد
مدام سهام: بالحق، بمناسبة أن الولاد رجعوا كنت هديك قرشين كده
بخجل: ربنا يخليكي
مدام سهام: يا رب يا بنتي،،، وطلعت ظرف وعطته لي وقالت: ده مش مرتب ده هديه ،،، وابتسمت ومشيت
حقيقي ربنا كرمني بالست دي ،، جهزت الفطار وحطيته علي السفرة، كانوا ولادها قاموا من النوم وغسلوا وشهم وكده وقاعدوا ياكلوا وأنا فطرت في المطبخ ، خلصوا أكل واخدوا شاور وكده
ممكن أدخل

 

 

بصيت لاقيت علي تقريباً كده عرفته من كلام مدام سهام عنه وكده
أتفضل
تلفونك نستيه أمبارح
شكراً) اخده منه وأنا باخده رن في أيدي فتحت علي طول
الو يا بابا
بابا : أنتي فين
هكون فين يعني حضرتي ، طبعاً في الشغل
بابا : أحب اعرفك أني النهاردة عاوزه خمسميي
بنفذ صبر: ليه بقاا إن شاء الله
بابا : كده وخلص ، واديني عرفتك ، علشان مجيش تلاقي أمك مضروبه زي إمبارح
بلهفه: حاضر حاضر، خلص هديك إللي عاوزه ، بس بلاش يا بابا كده
بابا : ماشي ، سلام ،، قفلت معه ووفرت نفس قوي
احم احم
أي ده انت لسه هنا
ضحك : أه ، ممكن بقاا تعمليلي قهوة
حاضر ، اتفضل وأنا هعملها
ماشي ، وطلع
،،،،،،،،،،،،،،
من طريقه كلامها مع بابها عرفت أن في ما بينهما مشاكل بس أنا مالي بيه ، يلا بقاا
الباب خبط
ادخل
اتفضل القهوة
ضحكت: ومالك مكسوفه كده ليه
لا مش
قطعتها: عاوز اعرف انتي بتعرفي تشتغلي هنا بالخمار ده
بصتلي وبعدين نزلت وشها الأرض: عادي، أنا بحب خماري بعد أذنك القهوة
حطتها جنبي وخرجت
مش عارف أي ده يلا بقاا، أخوي كريم دخل
مالك يا كريم مظبط كده ليه
كريم بتناكه: خارج أنا والكراش
هههههههه 🤣

 

 

كريم : بضتحك كده ليه ، يلا خليك أنت كده ده أنا عمري ما شوفتك بتكلم واحده، ده أنا خايف يكون عندك عقدة
ولا عقده ولا حاجه
كريم: اومال أي
بس أنا شيل مشاعري للي هتكون مراتي
كريم : يا رومانسي يا يلا
هههه ، يلا يا يلا خد الباب في ايدك
اوك يا أسطي
،،،،،،،،،،،،،،،،،،
روحت البيت بعد المغرب ووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مجموعة الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *