روايات

رواية أحببتها صدفة الفصل الرابع عشر 14 بقلم رحمه محمد

رواية أحببتها صدفة الفصل الرابع عشر 14 بقلم رحمه محمد

رواية أحببتها صدفة البارت الرابع عشر

رواية أحببتها صدفة الجزء الرابع عشر

أحببتها صدفة
أحببتها صدفة

رواية أحببتها صدفة الحلقة الرابعة عشر

ادهم فضل ماشي ورا ليان بالعربيه لغايت ما شاف العربيه بتقع في البحر
اتصدم ونزل من العربيه بسرعه وجري علي المكان الى وقعت فيه العربيه
ادهم لما شاف العربيه بتغرق في البحر عيونو دمعت وندا علي ليان بصوت عالي
ادهم بدموع : لياااااااااان
ليان بعد ما نزلت في الميه حولت تفتح باب العربيه وتطلع براها لغايت ما الباب اتفتح وخرجت من العربيه وفضلت تعوم لغايت ما وصلت لسطح الميه وشافت ادهم بينادي عليها
ليان بتعب ودموع : ادهم
ادهم شافها : ليان حبيبتي
ونط في البحر واول ما قرب منها خدها في حضنو وباسها من جبينها
ادهم : انا هنا متخافيش
الناس اتجمعت وطلعوهم من الميه
ليان تعبت واغمي عليها
وادهم شالها وركبها العربيه وراح بيها المستشفي الى فيها هنا ورغد وعمرو
كان عمرو واقف قدام المستشفى بيتكلم في التليفون وشاف ادهم وهو بينزل من العربيه وخرج ليان وهو شايلها وبيجري بيها للمستشفى
عمرو بصدمه : ليان
وجري عليهم : ادهم في اي واي حصل ليها
ادهم : هعرفك بعدين ي عمرو مش وقتو
عمرو دخل المستشفى ورا ادهم بسرعه
الدكتور : هي مالها
ادهم بخوف : حصل ليها حادثه وهي والعربيه وقعو في البحر بس هي خرجت من العربيه
الدكتور : دي عندها جرح كبير في دماغها(بص للممرضه) جهزو اوضه العمليات بسرعه
ادهم بخوف : هي كويسه
الدكتور : مقدرش اقولك حاجه دلوقتي جرحها كبير غير انها نزفت دم كتير وممكن تحتاج دم
عمرو اتكلم بسرعه : انا نفس فصيله الدم بتاعتها لو احتاجتو دم انا موجوده
الدكتور : تمام
وسبهم ومشي
عمرو : ازاي حصل كدا لليان
ادهم بصلو بتعب : اسر كان بيخونها ي عمرو
عمرو بصدمه : اي
ادهم : ليان شافتو مع واحده في الشقه وانا سمعت صوتها ولما مشيت جري انا خرجت وراها وكانت ماشيه بسرعه عليا كانت هتعمل حادثه وتخبط العربيه ولما حاولت تسيطر علي عربيتها وقعت في البحر
عمرو عيونو دمعت : دا كلو بسبب اسر
ادهم : للأسف ميستاهلش حبها
عمرو : انا كنت عارف انو هيوجعها بس هي مصدقتش حبها عماها
ادهم : معتش لي لازمه الكلام دا دلوقتي المهم تكون كويسه… والعميد محمود اخباره اي
عمرو : بقا احسن هنا ورغد فوق هطلع اعرفهم
ادهم : تمام
عمرو ساب ادهم وراح لهنا ورغد
هنا ورغد كانو قاعدين يضحكو
هنا لما شافت عمرو : اي ي حبيبي مالك
رغد بتريقه : ي بت اتقلي شويه
عمرو : ليان عملت حادثه

 

 

 

 

رغد وهنا بصدمه : اي
عمرو : اسر كان بيخون ليان ولما شافتو ساقت العربيه بسرعه عاليا ووقعت في البحر
رغد عيونها دمعت : ليان حبيبتي
هنا بصت في الارض وبدات تعيط وتكلمت بصوت ضعيف : هي فين
عمرو قرب منها : هنا في المستشفى
هنا ورغد بصو ليه بعيون كلها دموع
وكمل : في اوضه العمليات
سابو وجريو لاوضه العمليات وشافو ادهم واقف قدامها.. وعمرو جه وراهم
رغد قرب من ادهم : ليان كويسه
ادهم : اهدي ي رغد هتبقا كويسه ان شاء الله
هنا سندت علي الحيطه… عمرو قرب منها وحضنها
عمرو : هتبقا كويسه ان شاء الله
هنا بعياط شديد : مكنتش تستحق منو كدا دي حبتو اوي ي عمرو
عمرو : ربنا وراهولها علي حقيقتو
هنا بعياط : انا خايفه عليها اوي
عمرو : ادعيلها
هنا شافت رغد قعدت علي الارض وضمه رجليها وحطه دماغها بين ايديها وبتعيط… بعدت عن عمرو وقربت من رغد وخدتها في حضنها
وبعد فتره طويله الدكتور طلع من العمليات
جريو عليه كلهم
ادهم : هي كويسه
الدكتور : للاسف المريضه الحرج بتاعها كان عميق واثر علي مخها وراحت في غيبوبه مؤقته
اتصدمو كلهم
الدكتور : هي هتدخل دلوقتى العنايه لان حالتها مش مستقره ادعولها
وسابهم ومشي ورغد وهنا عياطهم زاد وعمرو واقف مصدوم وادهم قعد علي الارض مصدوم
وبعدها بدقايق خرجت ليان من العمليات
عمرو وهنا ورغد جريو عليها
وادهم بص عليها ومتحركش من مكانو ودموعو بتنزل
ليان دخلت العنايه
وادهم قام وقف وطلع من المستشفى بسرعه وركب عربيتو وراح شقة اسر
وخبط جامد علي الباب واول ما اسر فتح الباب ضربه بوكس في وشو وقعو علي الارض
اسماء طلعت من الاوضه وكانت لبسه لبس بيتي شفاف : مين ي حبيبي
ادهم بصلها بقرف وبص لاسر ونزل لمستواه : تخونها مع دي ( وضربو بوكس كمان وبدأ الدم ينزل من بوق اسر) لي يعني غلطها انها حبتك بسببك راحت في غيبوبه واللهو اعلم هتفوق منها امتي او هتفوق ولا لا.. والله ما هرحمك ي اسر
وسابو ومشي
اسماء ابتسمت لادهم بخبث وجريت علي اسر : انت كويس
اسر بعدها عنو وهو مصدوم وقام دخل الاوضه وقفل الباب
اسماء ابتمست بخبث وافتكرت ادهم وعجبها جدا
اسر في الاوضه : حصل ليها دا كلو بسببي هي فعلا اذتني في اي دي حبتني واستحملتني ادهم عندو حق انا مستحقهاش

 

 

 

 

 

ادهم ركب الاسانسير بعد ما خرج من شقة اسر ورن علي حمزه
حمزه بنوم : الو ي ادهم
ادهم : البس بسرعه وتعالي
حمزه : في اي حصل حاجه
ادهم : تعالي مستشفي *………
وقفل التليفون مستناش رد
وركب عربيتو وساق بسرعه للمستشفى ولما وصل شاف رغد وهنا واقفين قدام اوضه ليان وبعيطو وعمرو واقف زعلان جدا عليها
راح اوضه الدكتور وخبط ودخل لما سمع الدكتور بيقول اتفضل
ادهم : انا عايز ادخل لليان
الدكتور : مش هينفع حضرتك
ادهم : يعني اي مش هينفع بقولك عايز ادخل ليها
الدكتور : لا
ادهم : انا الرائد ادهم التهامي وبامرك اني ادخل ليها وسواء وافقت او لا هدخل ليها
الدكتور بتوتر : ي حضرت الرائد دا خطر عليها
ادهم : مش هفضل كتير
الدكتور بقلة حيله : طب هسمح لحضرتك ب5 دقايق بس
ادهم : ماشي
الدكتور ابتسم : طب اتفضل ادخل الاوضه الى جنبي وفيها ممرضه هتديك لبس التعقيم وادخل ليها بس 5 دقايق بس
ادهم : تمام
وسابو ودخل الاوضه جهز وبعدين دخل اوضه العنايه الى فيها ليان
ادهم قرب منها ومسك ايديها : ليان حبيبتي انا عايز اعترفلك بحاجه عارف انها متنفعش بس انا بحبك اوي بحبك من اول يوم شوفتك فيه وعلي فكرا وحشتيني اوي (باس ايديها وفضل جبنها شويه يبص ليها من غير كلام)
الممرضه دخلت : اتفضل حضرتك بقا
ادهم هز راسو بالايجاب وقرب من ليان باس جبينها وهمس في ودنها : بحبك ي ليان
وخرج من الاوضه
وكان رغد وهنا قعدين جنب بعض وعمرو ماسك ايد هنا وحمزه واقف جنب رغد
ادهم بص ليه وسابهم ورجع الاوضه يغير لبس التعقيم ورجع ليهم تاني
رغد : انا خايفه اوي عليها
هنا : وانا كمان ليان وحشتني
حمزه قرب منهم ونزل لمستواهم : ليان هتزعل منكو
رغد : لي

 

 

 

 

حمزه : عشان هي قالتلي قبل كدا انها بتحب تشوفكو مبسوطين بس انتو بتعيطو دلوقتى ولما تفوق وتعرف هتزعل منكو
رغد وهنا بصو لبعض ومسحو دموعهم
هنا : خلاص مش هنعيط بس يارب تقوم بالسلامه
حمزه بص لرغد
رغد : ولا انا هعيط
ابتسم ليهم ورجع وقف جنب عمرو وادهم
ادهم جالو اتصال : الو
…….. : الشحنه هتتسلم بعد بكرا ي فندم
ادهم بصدمه : كانت اخر الشهر
………. : تليفون اسر متراقب رن علي سالم الهواري وتفقو مع بعض انها تبقا بعد بكرا
ادهم : تمام اقفل
قفل ادهم مع الشخص وبص لحمزه : الشحنه هتتسلم بعد بكرا
حمزه : طب ما احنا مجهزين كل حاجه وكنا متوقعين دا يحصل لي قلقان
ادهم : هسيب ليان ازاي
عمرو ابتسم : انا ورغد وهنا جنبها
ادهم بص ليه وسكت
عمرو : انت بتحبها
ادهم : بصراحه ايوا
عمرو بصلو وسكت
اسر خرج من الاوضه بعد ما كلم سالم الهواري وتفقو علي تسليم الشحنه بعد بكرا
اسماء جريت عليه وباستو من خدو : مش تزعل
اسر بص ليها : انا هطلقها
اسماء ابتسمت : وهتتجوزني صح
اسر بصلها وابتسم بخبث : طبعا
اسماء ضحكت بدلع : كنت عارفه انك بتحبني
اسر خدها ودخلها الاوضه

 

 

 

 

وبعد ساعتين جه لحمزه اتصال وبعد عن ادهم وعمرو وبعد فتره رجع
حمزه : في قضيه قتل حصلت
ادهم بص ليه بستغراب
حمزه كمل : في شقه ليان
ادهم اتصدم : ازاي
حمزه : الى انت كلفتو يقعد في شقتك ي ادهم عشان لو حصل اي حاجه وانت هنا سمع صوت حد بيصوت وكان طالع من شقة ليان وبعد شويه سمع حد فتح الباب و شاف اسر خرج جري من الشقه وطلعت البت الى كان جايبها هي الى مقتوله
ادهم : لي قتلها
حمزه : مش عارفه… البوليس هناك وانا هروح اشوف
عمرو : هاجي معاك ي حمزه
حمزه : تمام يلا
حمزه وعمرو خرجو من المستشفى وبعد فتره وصلو بيت ليان
ولما عمر نزل من عربية حمزه
عمرو بستغراب : دي عربية رغد الى ليان كانت جايه بيها اومال اي العربيه الى غرقة
حمزه : ممكن ركبت عربيتها يلا نطلع
دخلو العماره وركبو الاسانسير وبعد دقايق وصلو قدام الشقه ودخلو
عمرو بصدمه : اسماء

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أحببتها صدفة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *