روايات

رواية أحببت مغرور الفصل الثاني 2 بقلم ملك أسامه

رواية أحببت مغرور الفصل الثاني 2 بقلم ملك أسامه

رواية أحببت مغرور البارت الثاني

رواية أحببت مغرور الجزء الثاني

أحببت مغرور
أحببت مغرور

رواية أحببت مغرور الحلقة الثانية

فهد: انتي ازاي اصلا تفكري تعملي كده
عشق: افكر ف اي
فهد: ازاي تخلي داده حسنيه تقولك عشق من غير القاب
عشق: عادي علفكره وبعدين اي يعني لما تقول كده هتقتلوها
فهد مردش عليا ولكنها اكتفت بنظره منوا
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
نزل فهد المكتب•
فهد بصوت عالي: داده حسنيه
حسنيه: نعم يبيه
فهد: نادي عشق من فوق عشان تاكل ماكلتش من ساعه ما جت صح
حسنيه : اه يبيه
فهد: اييه وانتي ازاي سايباها
حسنيه: والله يبيه عرضت عليها تاكل، وقالتلي انا مش جعانه
فهد: حسابها معايا بعدين، روحي اعملي ليها اكل لو مكالتش تعالي قوليلي
حسنيه: حاضر يبيه
حسنيه طلعت لعشق ومعاها الأكل وبتخبط علي الباب
عشق: مين
حسنيه: انا يعشق هانم
عشق: اتفضلي بس احنا مش قولنا ناديني عشق بس
حسنيه: ما فهد بيه
عشق: ملكي دعوه بي انا اسمي عشق بس
حسنيه: حاضر، اتفضلي بقي الأكل دا عشان انتي مش بتاكلي خالص
عشق: لا مش جعانه
حسنيه: فهد بيه قالي انك تاكلي ف كلي ونبي
عشق: لا مش عايزه
حسنيه: ليه يبنتي
عشق: كده ولو عايزه تطلعي اتفضلي
حسنيه: حاضر، بس هقول لفهد بيه
__________________________________

 

 

حسنيه نزلت المكتب بالأكل وبتخبط علي الباب
فهد: ادخل
حسنيه٠:مرضيتش تاكل
فهد: خلاص. سيبي هنا وانا هطلعلها
حسنيه بأستغراب: حاضر يبيه
فهد خلص آلي وراه وطلع ل عشق وفتح الباب
فهد: ممكن اعرف ليه مش عايزه تاكلي
عشق: لأني مش عايزه اكل هادي نفسي مسدوده
فهد: لا والله
عشق: ممكن ملكش دعوه بيا انا جايه هنا. اصلا بالغصب
فهد: لا وانا آلي كنت هموت واعيط عشان تيجي هنا واتجوزك
عشق بدموع: معاك حق انا عايزه انام
فهد: مش هتناامي غير لما تاكليي
عشق: اوف حاضر، وقعدت تاكل وفهد كان سارح في عيونها العسلي الفاتح
عشق: ففهد انا خلصت
كل دا وفهد مش مركز إلا بعيونها
عشق: يفهدد وضربته علي كتفه ضربه خفيفه
فهد: في ايي
عشق: خلصت اكل
فهد: اها ماشي يداده حسنيه تعالي
حسنيه: نعم يبيه
فهد: خدي الأكل دا
حسنيه: ما شاء الله اكلتوهولها.
عشق: لا كلت لوحدي
فهد: انتي هتكدبي انا آلي مخليكي تاكلي
عشق: لا هددتني اني مش هنام غير لما اكل
فهد بضحك وخبث: وانتي صدقتي بجد انتي طفله اوي نامي يلا وانا جاي وراكي
حسنيه:والله انتي عسل يهانم
فهد: يلا يحسنيه خدي الأكل واطلعي
حسنيه: حاضر يبييه.
وخدت الأكل حسنيه وطلعت
فهد بخبث: عشق نمتيي
عشق مردتش عليه عشان عامله نفسها ناايمه

 

 

فهد بخبث اكتر: الو ازيك يروحي عامله اي اجيلك دلوقتي لا مش هينفع اه ومالو تمام جايلك باي يروحي
عشق: انت رايح فين
فهد: اي دا انتي صحيتي، وبعدين انت مالك
عشق: مالي ف جيبي ومفروض يعني اعرف لاني مراتك من حقي
فهد: يبنتي انتي هطله ولا اي انتي مش متجوزاني بالأجبارر مراتك بقي ازاي
عشق: دا مالوش دعوه بداا وبعد اذنك مطتلعش عشان انا بخاف انام لوحدي بليل اوبمعني اصح مش بحب اقعد لوحدي
فهد بخبث: اممم طيب مش هتناامي لوحدك بليل هنام معاكي
عشق: فين علي كنبه صح
فهد بخبث: لا علي السرير
عشق: طب وانا هنام فين
فهد: علي السرير
عشق: لا عمري ما هنام جنبك
فهد: خلاص نامي بقي وانا خارج
عشق: لا خلاص ت ع ا ل ي
فهد بأنتصار: كا كان من الأول الله
بعد كده ناموا مع بعض وهيهي
——————————
الجد: داده حسنيه
حسنيه: نعم يبيه
الجد: فين فهد وعشق
حسنيه: فوق نايمين يبيه
الجد بخبث: طب صحييهم وتعالي قوليلي كانوا نايمين ازاي
حسنيه: حاضر يبيه
__________________________________________

 

 

فهد صحي ولكن بيتأمل في شكل عشق
حسنيه: ادخل يبييه
فهد: تعالي
حسنيه: جد حضرتك بيقولك يلاا عشان الفطار انت وعشق
فهد: ماشي، ومتقوليش عشق تاني من غير القاب
حسنيه: خاضر يبيه
فهد: عشق اصحي يلا
عشق: حضنتوا وقالت مش عايزه اقوم
فهد: لا هتقوميي يللا يروح. بعد كده فاق قومي يلا يعشق وبعد عنها.
عشق:اي دا انا اسفه لو ازعجتك
فهد: لا يلا بس عشان جدو عايزنا
عشق: حاضر
فهد دخل الحمام واخد دوش وخرج ولبس وكل داا
وعشق كذلك
____________________________
حسنيه: يبييه كانوا حاضنين بعض
الجد بخبث: كويسس اويي
حسنيه: اه والله
فهد: بتتكلموا بوسوسه كده ليه
الجد: ولا حاجه عامل انت اي بس.
فهد: كويس
الجد: وانتي يعشق.
عشق: الحمدلله يجدو وحضرتك عامل اي
الجد: كويس طول م انتي معايا ي قمرر
فهد: ما اخط……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت مغرور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *