روايات

رواية احببت ظابط الفصل العاشر 10 بقلم وتين الصافي

رواية احببت ظابط الفصل العاشر 10 بقلم وتين الصافي

رواية احببت ظابط البارت العاشر

رواية احببت ظابط الجزء العاشر

رواية احببت ظابط كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم وتين الصافي
رواية احببت ظابط كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم وتين الصافي

رواية احببت ظابط الحلقة العاشرة

 

تاني يوم صحيت بدري وحضرت فطار
كنا بنفطر سوا فقولت -هو ممكن اخرج انهرده عندي مشوار مهم اووي
اتكلم وهو بيكمل اكل_مشوار اي
اتكلمت بهدؤء-هقابل اسراء ع ترجع لعمر وبعدها هعدي ع طنط وعليا
مسك ايد وبا”سها _تمام ياروحي اجهزي وانا هوصلك
عند اسراء

 

 

=مين
-افتحي يا اسراء انا وتين
فتحت واتكلمت بلهفه =وتين بعد غلف الحزن صوتها وعنيها اتملت دموع=انا اسفه ياوتين صدق
قاطعتها وانا بح”ضنها اتفجأت ف الاول بس بعدين بادلتني الح”ضن
-اي مش هتقوليلي ادخلي قولتها وانا بحاول ع نطلع م جو النكد دا
ضحكت =دايما كدا بتفصليني سبيني ابكي شويه
ضحكت واحنا داخلين -م نا عارفكي لو بداتي هنقعد لصبح كدا
=وتين انا
قومت من مكاني وقعدت جنبها وقولت-اولا ياستي انا مسامحاكي

 

 

=بجد قالتها بلهفه
ضحكت عليها -بجد بس انت لازم ترجي لعمر يا اسراء دا زعلان اوي
=يستاهل هو السبب ف كل دا
-يعني مش هترجعيلوا
ردت ب اصرار=اه مش هرجعلوا
قولت بخبث-خلاص حيث كدا بقا ادورلوا ع عروسه
=نعم ياختي
اتكلمت وانا بقلد صوتها -مش هرجعلوا نينينيني
-عندك اكل اي انهرده
=دايما كدا همك ع بطنك
ضحكت-م تنجزي يابنتي
=عامله مكرمه بشامل ع غدا يابت المحظوظه
-طيب زودي بقا انواع الاكل لحد م اروح اسلم ع طنط وعليا وارجع
=وازود اكل لي

 

 

 

-ع عموري ياعيني هفتان ولسا طالع م المستشفي
=هو اي هيجيبوا هناا
-انااا
=ازاي اخوكي اقلا قماص وهيقولك هي اللي رفضت تسامحني ونينيني ومش هروح اصالحها
ضحكت بخبث-سبيه عليا الموضوع دا
روحت لطنط وعليا وع عمارة اسراء وبيت طنط قربين لبعض
فروحت ورجعت بسرعه واخدتهم معايا
-الو يا عمر
=ايوه ياوتين اي اخبارك

 

 

 

-انا تمام انت عامل اي
=انا الحمد لله
=متيجي تقعدي اليوم عندنا
اتكلمت بزعل-مش هينفع انهرده
=لي
رديت بفرحه-اصل انهرده في واحد جي يتقدم لسراء وانت عارف اني صحبتها ولازم اكون معاها
رد بهدؤ مايسبق العاصفه=واحد ! واحد مين
اتكلمت ببرائه-حمزهه اللي كان معانا ف الكليه
قفل ف وشي الحيوا”ن المشمتربي دااا
اسراء وعليا وطنط كانوا جنبي ومي”تين م الضحك بس اسراء كانت متوتره
وكلمت بابا قولتلوا يجي وفهمتوا
وقولتوا لو عمر سال انت هنا لي قولوا ع اكون مع اسراء
وكذلك طنط وعليا وقصي اللي بحكم انهم سوا ف الشغل ف عرف وجه
بعد ساعه

 

 

كنا قاعدين ف الصالون وكلنا بنضحك ونهزر لحد م الجرس رن
-يله يا جمااعه كلو ع مكانوا اسراء وعليا ع الاوضه وطنط ع المطبخ وبابا خليك مكانك
روحت فتحت ب ابتسامه -ايهةدا عمر وقصي في حاجه ولا اي
عمر زقني ودخل وقال بصوت عالي=ابدااا جاين نشوف عريس الغفله ونعمل الواجب برضو
قصي بصلي وقرب وهمس_خطه هممم
ابتسمت وانا بهز راسي ب ااه
عمر دخل وفضل ينادي ع اسراء بصوت عالي=انتت يااهانم
اسراء خرجت وكانت خايفه ومتوتره=رايحه تتخطبي هاه قالها عمر بعصبيه
اسراء قالت بتوتر ملحوظ÷لاء ابدا والله د د وبصتلي
اه يا اسراء يا غدارة
بصلي وقال بغضب =وتيييين
جرينا ورا بعض كتير ف الشقه وبعدها استخبيت ف قصي
عدي 5 شهور اسراء وعمر اتكتب كتابهم
وعليا اتخطبت ل علي صاحب قصي
وانا كنت بحاول طول الفترة دي افكر قصي ونروح اماكن كتير لكن من غير اي فايده ب النسابالي الموضوع مكنش فارق اوي لانو ببساطه اهم حاجه انوا معايا لكن قصي كان مدايق جدااا
بعد سنه
كنت واقفه قدام المرايه وانا لابسه فستان نبيتي
وباصه ف المرايه وحاطه ايدي ع بطني اللي كبرت بسبب الحمل
خرج قصي من اوضه الملابس وجه وقف ورايا وقال_اي الجمال دا بس
قولت وانا مدمعه-جمال اي بس وانا شبهه الكورة كدا
لفني ليه ومسح دموعي _واحلي كورة دي ولا اي
-بقيت وح”شه صح واكيد كل البنات اللي ف الفرح هيبقوا احلي مني

 

 

_ياروحي مين اللي قال وبعدين دي فترة مؤقته لحد م اميرة بابا تشرف
-وانت مين قالك يا سي قصي انها بنت انا حاسه انو ولد
_اي حاجه منك انا راضي بيها ياقلبي
روحنا ع القاعه واحنا ف العربيه قدام القاعه
-قصي
_نعم
-اوعي تبص ع اي بنت جووه
مسك ايدي وباسها -هو اللي يبقا معاه القمر يبص للنجوم
-دايما مثبتي كداا
دخلنا وباركنا ل اسراء وعمر و عليا وعلي ع انهرده فرحهم
كنا بنرقص سلو
وقصي قرب من ودني وقال_انا اسف
-علي اي قولتها ب استغراب بعدين كملت بمرح-لتكون بصيت لبنت هنا ولا حاجه ازعل منك
ضحك بصوت وبعدين قال بزعل_لا وانا قدر بس بتأسف ع مقدرتش افتكر ومع ذلك انت ميأستيش
-يخي منك لله وانا اللي فاكراك بصيت ع بنت كنت هروح اجبها من شعرها
ضحك بصوت عالي المرة دي لكني قاطعتوا ب صريخي -اااااااااه قصي قصي الحقنييي
_ماالك في ايي قالها بلهفه وخوف
-هيكون مالي بولد يابت الغبيه

 

 

_مش هتكلم بس لما تقومي ب السلامه
-هتوديني المستشفي ولا اولدلك هناااا
_اههه يلا يلاا
ربنا رزقنا ب رعد وليل
“ااه عارفه انو مفتكرش ، مفتكرش اول خروجه ، اول مرة ضحنا سوا ، اول مرة زعلني وجه يصالحني، اول مره جبلي فيها ورد، اول مكالمه، اول نظرة، ”
مش مهم انو مش فاكر المهم انوا معايا وانا فاكرة وهحكيلوا وعمري م همل من ان كل م نروح مكان اقولوا عارف هنا اول مرة شربنا فيها قهوه مع بعض وهنا ….. وهنا…..
وعارفه انو مش هيفتكر لكني حاباه يتخيلنا ازاي كنا
الاهم من انو يفتكر انو جنبي وجنب ولادوا

 

الاهم اني كل يوم بنام مطمنه بوجودا
– ‏لا زلت أُفضِّلك ، لا زلت أختارك ، أستحسِنك ، أميل إليك

 

 

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية احببت ظابط)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *