روايات

رواية عشقتك يا ميكانيكية الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم شمس العمراوي

رواية عشقتك يا ميكانيكية الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم شمس العمراوي

رواية عشقتك يا ميكانيكية البارت الرابع والعشرون

رواية عشقتك يا ميكانيكية الجزء الرابع والعشرون

رواية عشقتك يا ميكانيكية
رواية عشقتك يا ميكانيكية

رواية عشقتك يا ميكانيكية الحلقة الرابعة والعشرون

في شركة الشاملي للسيارات
يجلس مالك في مكتب رحيم
او بالاحرى مكتبه
دخل عليه رحيم وهو يقول
رحيم: ايه رأيك في الصفقة
مالك: حساس ان فيها حاجة غريبة
رحيم: ايه هي
مالك: شوف العرض مغري جدا حتي الشرط الجزائي
مسهل لنا كل حاجه وهي اول مره تحصل كل مرة بيكون العرض صعب وبيكون في شروط كتيرا حتي الشرط الجزائي بيبقا ضخم
رحيم : وريني العقد كدا
اعطي مالك لرحيم العقد
وبدأ رحيم في قرأته وجد وفيه تلاعبات كثير
رحيم: مالك فين المحاسب اللي عمل حسابات المشروع
مالك: هو تحت رحيم في لعبه في المشروع دا لان حجم صفقة السيارات كبير وان يكون شرط قليل كدا حتي البنود حاسسها متغيرة
نظر رحيم الي اخيه وهو مبتسم وقال:
تمام سيب الموضوع دا عليا وانا هحلو
مالك: تمام في حاجه كمان لازم تعرفها
في حد بيحاول ان ياخد صفقات وكان في حد في الشركه خاين بيوصل لشخص دا اغلب الصفاقات
رحيم: تمام هنعرف مين ونشوف مين اللى بيلعب بعداد عمره

 

 

 

دخل عليهم يوسف وسيف وهو يقول: رحيم في حد خاين في الشركه الهندسه حد بيدي الصفقات لشركة تانيه
يوسف: في شركة الازياء حد بيسرق التصاميم وبيبعتها لشركه تانيه
رحيم: امممم تمام اعرفولي مين النااس دي في اقرب وقت
سيف وهو يقف قالت: تمام انا همشي
مالك: استنى خدني معاك
خرج سيف ومالك من المكتب
يوسف: رحيم سوازن قابلت البترو
رحيم: عرفت هي عايزه اي منه
يوسف: ايو حطينا جهاز تصنت وسمعنا هما قولو اللي فهمنا انها عوزه تد. مرك انت واخواتك ملك ومالك وكمان انا شاكك انها وري تسريب الصفقات
رحيم: وادوارد
يوسف: رجع إيطاليا بس حاطط حد بيراقب قمر مسكنا واحد من اللي حططهم عند الڤيله وشفت واحد كان مراقبها امبارح لما جت الشركه
تحكم رحيم في غضبه من ادوارد
لحين مقالبته حينها سوف يعطيه درس
يعلمه كيف ينظر الي شيء يخص رحيم الشاملي
رحيم : والبترو
يوسف: بعد ما خرج من المطعم رح لمطعم تاني وقابل وحد بس معرفناش نحط حاجه عشان نعرف مين اللي قابله ده لان لما جينا نراقب الشخص ده تاه من الرجاله
رحيم : تمام اوي عندي مقالبه مع البترو بكرة بس هتكون المقابله في بيته
يوسف: كدا تمام
عند قمر تجلس في غرفتها وهي شارده لا تعرف من هذا الشخص الذي يبعت لها كل ساعة رسالة من الذي يراقبها لدرجة انه يعلم ماذا تاكل فاقت من شرودها علي صوت جوري
قمر: ايوة يجوري كنتي بتقولي حاجه
جور: بقولك مين الي وخد عقلك
قمر بتنهيده: مش عارفه اقولك ايه بس في حد بيرقبني
جوري: بيراقبك ازي
قمر: مش عارفه كل ساعه او اتنين الاقي رساله من حد مش عارفة هو مين
حطيت الرقم علي الحظر بعت من رقم تاني
ولم تنتهي من الحديث وجدت رساله اخري

 

 

 

قمر وهي تنظر الي هاتف قالت: اهو لسه مخلصتش كلامي
جوري: افتحيها كدا ورني
قمر: اخدي الفون اهو انا مش فاتحه حاجه
اخذت جوري الهاتف وفتحت الرساله
” يا حورية البنفسج لماذا تخليتي عن لون البنفسج ولم اعد اراكي بيه
الاخطر عليكي مثل الحياة
هل انت من تحلي لالوان ام الالون تحلكي
حوريتي اتمنى ان اري لون البنفسج عليكي فانتي تزيدين اللون جمال وفوق جماله
اجبك حورية البنفسج”
كانت جوري تقراء الرساله بصوت عالي
جنه وملك بصوت علي: هحححح بقا
علي الرومانسيه
جوري: انتو هنا من امتى
ملك وهي تأخذ نفس وتزفره بدراما : من اول حورية البنفسج
جنه بدرما : هحححح ياجدعان البت بيتقال فيها إشعار ثم غمزت لهم وقالت: مين الجامد الي بعت الرساله دي وبعتها لمين
جوري: دا حد بيبعت رسايل لقمر وهي زهقت منه
جنه: وريني كدا
اخذت جنه الفون وقرأت الرسايل بصوت عالي اسمع الجميع
“حورية البنفسج
كيف يكون طعم الفراوله التي تاكليها عندما تلمسها فراولة شفتك
ياترى ايهما اجمل
صبحت عاشق للفراولة عندما رأيتك تاكلينها
احبك”
ملك: يارب رسايل من دي
بدل مفتح تلفوني الالقي الكل بعتلي ادعيه محسسني ان التلفون ابو لهب

 

 

 

جنه: يارب وانا كمان
انا اول مفتح التفون الصبح ملقيش غير تم الشحن
نظرت قمر اليهم وقالت: خلصتوا تريقه
جوري: جنه هاتي اللاب توب وتعلي هك. ري الرقم
جنه وهي ترمش كثيرا: ه.. كر احم احم مين جنه مين انا اعرفك
جوري: مش عليا يا جنه انا عرفه من زمان انك هك… ر وانك هكر…. تي تلفون سيف قبل كدا
ملك: الله عليكي يا جنه اتعلمتي اله… كر ازي
جنه وهي تنظر اليهم بتعلي مزيف
قالت: انا محدش يتوقعني
وانا علمت نفسي
شوحت قمر المخده في وجه جنه وقالت: اخلصي يا زفته عاوزه اعرف من الس… لخ الي كل يوم بيبعت رسايل
جوري: ايوة يا جنه عاوزين نعرف مين دا عرف عنها كل حاجه حتي الاكل اللي بتاكله مش بعيد يكون عارف تجمعنا ده
جنه: طيب هروح اجيب اللاب وجايه
ذهبت جنه الي غرفتها واخذات اللاب وذهبت الي تجمع الفتايات
جنه وهي تجلس علي السرير وتربع قدمها ووضعت اللاب علي قدمها وأخذت من قمر الرقم وبدأت في تهك.. ير الجهاز الذي يوجد به الرقم
نظرت الفتيات الي جنه
ملك بملل: خلصتي ولا لسه
جنه وهي تنظر الي الجهاز بتركيز قالت: لسه
……………….. وبعد وقت طويل فردات جنه ذراعها وظهرها علي السرير وقالت: خلاااااااااصت
تكركب البنات فوقها وقالو: عملتي ايه وارينا كدا عملتي ايه
جنه: بصو كدا اي حاجه علي تلفونه معي نفتح اي لاول
ملك: الوتس
قمر: الصور
جوري: المسنجر

 

 

 

 

جنه بصو انا هفتح الصور لاول
فتحت جنه معرض الصور وجدات اغلب الصور التي في ملف الوتس لقمر في كل حالتها صور لها مع رحيم ومع مالك وملك ولهم نظرو البنات الي قمر
قمر: دا معاه صور ليا اكتر مني
ملك: لا وايه الصوره مظبوطه لا مدغوشه ولا بيظه ونبي حد يقوله يعلم صحابي ازي يصوره
لحسن بيطلعوني جعفر في الصور
جوري وهي تنظر علي صوره وجدت صوره لهم وهم في الغرفه واخري وهم يتحدثون واخرى بهذه الوضعيه
كانت جنه تجلس في المنتصف وجوري بجوارها من اليمين وقمر من الشمال
وملك تجلس خلف جنه وتنظر الي اللاب
جوري: بنات بصو كدا
نظرو الي الشاشه ملك: نظروا البنات حولهم ثم خرجوا من الغرفة نظروا في الممر ومن الشباك
قمر: كدا كتير
ملك: يمكن حد حاطط كاميرا في الغرفه
جنه: لا دي حد مصورها شوفي ايدها جات مع الصوره هفتح الوتس
فتحت جنه الوتس وجدت رسايل كثيرا من اشخاص كثر واغلبها عن قمر
جنه: قمر اي الحكايه كل حاجه عنك
ملك: ناس كتيرا بتراقبك واغلبهم من البيت
جوري: احنا لازم نعرف مين اللي في البيت بيراقبها كدا
قمر: بصو احنا هنراقب كل العمال هنا
جنه: انا هراقب بتوع المطبخ
ملك : انا هراقب مسؤولين النظافة
قمر: انا الجنايني والحراس

 

 

 

ملك: ما نقول لرحيم
جوري: بوصي احنا نعرف مين اللي بيراقب قمر ونقول لرحيم
قمر: خلاص اشطا
قطع عليهم صوت رنين هاتف جوري
نظرت جوري علي الهاتف ثم نفخت بزهق
نظرت قمر اليها وقالت: ماالك
جوري: مافيش يلا بينا
نظرت جوري علي الهاتف وجدت رساله
” لو مردتيش هتلاقني قدمك ”
رن الهاتف
جوري بصي يا بنات اسبقوني انتم و انا جاية وراكم اهو
ثم ذهبت الي غرفتها وفتحت الهاتف
جوري: الو
جاسر: انت ما بترديش علي التلفون ليه
جوري: وارد بمنسبت ايه ان شاء الله
جاسر: قريب اوي هتعرفي بمناسبة اي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *