روايات

رواية أحفاد المنشاوي الفصل الثالث عشر 13 بقلم ندا الشرقاوي

رواية أحفاد المنشاوي الفصل الثالث عشر 13 بقلم ندا الشرقاوي

رواية أحفاد المنشاوي البارت الثالث عشر

رواية أحفاد المنشاوي الجزء الثالث عشر

رواية أحفاد المنشاوي
رواية أحفاد المنشاوي

رواية أحفاد المنشاوي الحلقة الثالثة عشر

 

الثالث عشر من الجزء الثالث
أحفاد المنشاوى
اميره الرعد
صلوا على الحبيب المصطفى
جنه /بتكلم مين يااوس
اوس برتباك /هااا لا بكلم واحد صحبي وخلصت

 

 

جنه بشك /بالسرعه دي
اوس بتوتر ذائد /اه اطمنا عليه وخلاص
جنه/طب انا هدخل انام علشان هنبدأ شغل بكره ونحاول نخلص بسرعه
اوس /تمام هاخد شاور واجي انام انا كمان
جنه /تمام
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في السينما
انس /هندخل فيلم من 10ل12
الجميع /تمام

 

 

دخلوا القاعه وقعدو وكان كرسي مالك جنب خديجه
مالك طول ما هو قاعد مبسوط من قرب خديجه منه بيتمني لو يضمها لحضنه او يمسك اديها او يحط ايده علي خدودها حته
نفسه يقولها انه عاوز يخطبها هيا لما شاف في عيونها شبه دموع أيعقل انها تحبه لايعلم انها تعشقه
خديجه مبتسمة من تحت النقاب علي مشهد الفيلم ومالك شايف في عيونها الفرحه
تسارعت الأحداث وطلعوا من السينما وجابوا فشار وعصير

 

 

وخديجه بتحرص انها تاكل وتشرب بهدوء من غير ما ترفع النقاب اوي ومالك كل شويه يبص جمبه لحد يشوفها
فردوس بصوت هادي /هدي اللعب شويه علشان انت مقفوش اوي انا لو شلت النقاب هتلاقي البت كتله طماطم
مالك /اتهدي انتي بقا انا كنت ناوي اخطبها انهارده واعمل رؤيه شرعيه علشان اشوفها او اي حاجه اهم حاجه تكون معايا
فردوس /انا قولت كده برده انك عاوزها هيا مش تزعل من بابي اكيد ليه وجهه نظر
مالك /ربنا يقدم اللي فيه الخير
فردوس لخديجة /خديجه انتي بتحبي القراءه صح
خديجه ردت قائله بصوت انوثي ناعم /اه جدا

 

 

فردوس /انا راحه بكره معرض الكتاب تيجي نروح سوا اي رايك انتي وتاج
خديجه بفرحة /انا موافقه جدا جدا
فردوس /وانتي يا تاج
تاج /موفقه في كتاب عاوزه تجيبه بردة
فردوس /تمام جدا بكره الساعه 12 نتحرك والمعرض بيفتح 1
وقضوا يوم جميل جدا وروحوا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
خديجه روحت البيت وصلوها اولاد رعد وهكذا تاج لان يوسف وأكرم روحوا من عند رعد
دخلت خديجه وتيام الڤيلا
خديجه /السلام عليكم
يوسف ومرام /وعليكم السلام
خديجه /بابي ممكن بكره اروح معرض الكتاب مع فردوس وتاج

 

 

 

يوسف أعجب بالفكره /موافق
خديجه /طيب استاذن انا بقا
وطلعت الغرفه بتعتها
اتوضت ولبست الاسدال وبدأت تصلي قيام الليل وخلصت
وقرات ايه الكرسي
(اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ ۗ مَن ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ ۖ وَلَا يَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ)
وقامت تكتب في مزكراتها
(الحب مش حرام قلبي مش ملكي قلبي ملك اللي هيملكه مقدرتش اتحكم في قلبي وحبيته مقربتش منه اوي بس حبيته بكون فرحانة وانا معاه او قريبه منه بس قلبي اتكسر لما عرفت انه هيخطب ياترا كان هيخطب مين)
وقفلت المزكره وقامت تنام

 

 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
بعد اسبوع الحياه رجعت طبيعيه ورعد رجع شغله والتعب قل شويه واميره جمبه مش بتسيبه ومالك بدا يشتغل علي نفسه اكتر وبيتعمد ميتقابلش هو وخديجه في مكان لانه مش متحكم في مشاعره
وجنه واوس حياتهم طبيعيه وبدأ يشتغلوا كويس علي المهمه واوس واثق في جنه انها هتقدر تكسب المهمه
في يوم الكل متجمع عند أكرم لانه عيد ميلاد تاج
والكل هناك وعاملين حفله صغيره
رعد /كل سنه وانتى طيبه ياتاج وعقبال مليون سنه
تاج بابتسامه /وحضرتك طيب ياعمو

 

 

اميره /كل سنه وانتي طيبه ياروحي
تاج /وانتي طيبه يا ميرو
وباركوا الجميع لتاج لكن انس مجاش
أكرم /ياله ياتاج علشان نطفي الشمع
تاج /استني شويه يابابي
أكرم بستغراب /كل الناس موجوده ياله ياتاج
قامت تاج وكان في تورته كبيره عليها صورتها وفي رقم 21 وقفت تاج وبدأ يغنوا كلهم دون استثناء
وقفل النور فاجاه وفتح كان انس واقف جمب تاج
تاج بفرحه /انس
انس بصوت واطي /كل سنه وانتي طيبه ياتاجي

 

 

رعد /انت دخلت أمته
انس /احمم لسه جاي
بدأت تقطع التورتة وقعدوا
طلع انس الجنينه
ودخلت احد الخادمات قائله /تاج هانم وحده صحبتك بره عاوزه حضرتك
تاج بستغراب /صحبتي طب عند اذنكوا وطلعت

 

 

شدها انش من اديها ورجعوا ورا الفيلا
انس /كل سنه وانتي طيبه ياتاجي
تاج /انت قولت جوه كدم
انس بحب /لا اهدي اديكي الهديه
تاج بفرحه /طب اي هيي
انس طلع من جيبه علبه صغيره وهيا غمضت عنيها لبسها سلسله جميله اوي
لبسهالها

 

 

فتحت تاج /الله جميله اوي اوي بس هيا مش بتفتح ليه
الكوره دي بيكون جواها حاجة مش راديه تفتح
انس ضحك وقالها /علشان ليها مفتاح والمفتاح معايا هتفتحيها يوم عيد ميلادك اللي جاي سامعة
تاج بصدمه /يعني اي
انس /يعني في كلمه وانتي مش هتشوفيها غير السنه الجايه باي باي ياتاجي وقبلها من خدها وجري
تاج بعصبيه /يابن وجريت وراه
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
…….. /ياله ياجنه علشان ننزل
جنه /بس انا هنزل لوحدي يااوس
اوس /يعني اي
جنه /يعني انهاردة انت مش هتيجي انت كل خر جه بتيجي لازم اروح لوحدي

 

 

اوس بغضب وحدة /يعني اي مش هاجي طب هقعد بعيد
جنه /لا انا مش هتاخر والله متخافش
اوس بتوتر /مش هقدر اسيبك تنزلي لوحدك
جنه /معلش انا هنزل وانت افضل هنا
اوس /تمام ودخل البلكونه
دخلت جنه وراه وحضنته من الخلف

 

 

وحاوطته باديها
مسك اوس اديها وقبلها بعشق
اوس /مش هقدر اسيبك لوحدك افرد حصل حاجة
جنه /انت مستقل بيا ولا اي
اوس /لا ياروحي والله بس غصب عني خايف عليكي والله
جنه /متخافش ياحبيبي
اوس فرح بكلمتها وانها قالت حبيبي /ياقلب حبيبك انتي

 

 

جنه /انا همشي
اوس بقلق /تمام ياجنه روحي بس ابقي طمنيني كل شويه
جنه /ماشي يااوس
اوس قبلها قبله رقيقه علي شفتي*ها
جنه بخجل /انا ماشيه
ومشيت
راحت عند مارك

 

في الفندق
مارك /تعالي عزيزتي
جنه بابتسامه /اهلا مارك
مارك /تفضلي
جنه بستغراب /علي أين
مارك /علي غرفتي لناخذ راحتنا في الكلام
جنه بتوتر /تمام
وطلعوا الغرفه ودخلوا
مارك راح يجيب مشروب

 

 

وجنه قعده اول مره تخاف كل مهمه بتكون عاديه بس المهمه دي دق في قلبها الخوف ولأول مره
🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈
🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈
يوسف /فين مالك مجاش ليه
رعد /قال عنده تدريب ومش هيقدر ييجي
فردوس /كلها 5شهور وتيجوا عيد ميلادنا

 

خديجه /عيد ميلادي قبلك
فردوس /بس انا اكبر منك
وقعدوا يهزروا
في مكان تاني عند مالك كان بيتدرب بشراسه وقطرات الماء تصب من علي جس*ده
وصوره خديجه قدامه مش قادر ينساها
كل ما يعمل اي حاجه خديجه قدامه مش قادر ينساها لو بايده يخبيها في حضنه
مالك ببكا ء/يارب يارب تعبت بحبها بقالي كتير اوي 💔اجعلها من نصيبي يارب
انا بحبها وهسعدها بس لو قلبها مع حد تاني انا مش هقف في طرقها واسبها تكمل حياتها بس انا املي فيك كبير انها تكون ليا وقام غير ملابسه علشان يتحرك علي القصر
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

 

 

مارك /عرفيني عن نفسك ماريا
جنه /انا ماريا 25 سنه خريجه كليه فنون متزوجه من جورج
مارك /تحبين جورج
جنه /احبه واذهب اليك غير حلوه ياعزيزي انا لا أحبه فإنه زواج تقليدي
مارك /أريدك لي انتي جميله حقا انتي عربيه واسمع كثيرا عن الجمال العربي وأريدك

 

 

جنه /انا لست فتاه لي*ل
مارك سريعا /سوف اتزوجك
جنه بتوتر /اريد ان ادخل الي الحمام فضلا
مارك /تمام عزيزتي تفضلي
قامت جنه ودخلت الحمام

 

 

جنه شردت بالتفكير /اعمل اي ياربي منك الله ياسيادة اللواء مش لاقي غيري للمهمه دي بلا نيله وانا لازم اعمل فيها الشجاعه يارب قويني عليه واكسب المهمة
بره كان مارك بيجهز كأسين ومسليات لكن قاطعه رن تلفون جنه
وللأسف فتح وكانت اميره
اميره /جنه الووو جنه
قفل مارك سريعا

 

 

طلعت جنه من الحمام
جنه بابتسامه مصتنعه /او أحضرت الخم*ر
مارك بسخريه /بالتأكيد سيده جنه
وقع من جنه الكأس /………

 

 

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أحفاد المنشاوي

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *