روايات

رواية حبيب الطفولة الفصل الأول 1 بقلم شروق أحمد

رواية حبيب الطفولة الفصل الأول 1 بقلم شروق أحمد

رواية حبيب الطفولة البارت الأول

رواية حبيب الطفولة الجزء الأول

حبيب الطفولة

رواية حبيب الطفولة الحلقة الأولى

هنفضل طول العمر
ضحك: هنفضل طول العمر
هوبا صحيت بطلتنا
_يووه بقي الساعه كام دلوقت تلقي امي هتشبشبلي دلوقت
الام: شروقاااا
شروق: في اي ياامي
الام: قومي يلا عشان ادم ابن عمك جاي
شروق بفرحه: بجد
الام بحزن: بس جاي وهو وخطييتو
شروق بحزن: ازاي دا وعدني انو هيبقي معايا طول العمر
الام: بس دا انتو واطفال دلوقت هو شاف حياته قومي يابنتي
شروق: قايمه
شريف: يامااا قومي عايز اكول
الام:منا لو جبت جوز انارب كان نفع
شريف: امي احنا الاسطونا دي سمعناها اكتر من حياتنا
الام: قوم طيب
شروق: امي انا رايحه المدرسه
شريف: تعالي عشان اوصلك
شروق: يلا

شريف وصل شروق وروح لقي ادم وعمه ومرات عمه وبنت عمو اللي بيحبها
شريف: ونا اقول البيت نور ليه اهلا يامرات عمي اهلا ياعمي ازيك ياادم ازيك ياسيلا
سيلا وادم:كويسين
العم ومرات العم؛ كويسين يبني
شريف: انا هروح الجامعه
الام: طيب ابقي هات شروق معاك
ادم افتكر شروق:اه عامله اي صح هي
الام: بخير بس المذكره
ادم: ربنا معاها
شريف مشي وراح الجامعه
عادت ساعات

شريف راح لشروق يجبها
شروق: امال مين عندنا
شريف: جه ادم وهو وعمك ومرات عمك وبنت عمك سيلا
شروق: طيب يلا بينا نروح
وفعلا روحو
شروق: ازيكم
الكل: بخير ونتي يصغنن
شروق: بخيرر لحد دلوقت فاكرين الكلمه دي
ادم: فاكرنها عمرنا مننساها
شروق بضحكه: طيب يخويا اه صح عرفت انك هتخطب مين سعيده الحظ اللي هتخطف اخويا مني
ادم: واحده كدا
شروق: لا دا احنا نقعد قعده رايقه كدا وتحكيلي
ادم بضحكه: طيب يلا

شروق وادم قعدو يحكو مع بعض
ادم: دقيقه
شروق: مين بيرن
ادم: حبيبتي
شروق اتوجعت من الكلمه دي بس حبت تلطف الجوو
شروق: ايوهه بقيي يابرنس
ادم: يابت اعورك
شروق: اوبااا طب عرفنا
ادم: كلمه تاني وهر.. ميكي من البلكونه
شروق: الطيب احسن
وفضلو يضحكو

حبيبه ادم: مين اللي معاك دي
ادم وبيبص عل شروق:دي صاحبه الطفوله واعز صاحبه
حبيبه ادم بغيره: اه طيب روح اقعد معاها
ادم بضحكه: طب انتي ليه غيرانه دلوقت
حبيبه ادم بد”لع: اه بغير عليك عشان انت حبيبي
ادم: امو.. ت انا ف اللي بيغير عليه
شروق زعلت اويي انها كانت بتحبو
شروق: طيب بعد اذنك
ادم مسك ايدها: استني
شروق هي وبتغمض عينها بوجع: نعم
ادم: مالك
شروق: مفيش محتاجه اروح اوضتي
ادم:طيب ماشي

شروق دخلت اوضتها
وفضلت تعيط عياط هستيري وقالت ف نفسها هو مش حببني ااحبو ليه هو عملني اخته وصاحبتو هو بيحب غيري انا اروح ليه واحبو انا لازم انساه انساه ازاي دا يارب شيلو من قلبي ويارب نسهوني يارب انا بجد تعبت اويي تعبت اويي وفضلت تعيط وبعديها قط. عت شر. اين ايديها
اما عند ادم فضل يتكلم مع يارا ويضحك معاها
ادم: بس انتي وحشاني اوي
يارا: ونت كمان علفكره
ادم بضحكه.. طب بحبك علفكره
يارا ضحكت.. انت بتقلدني
ادم.. انت بتقلدني
يارا.. هقفل ياادم
ادم.. خلاص ياحبي مالك بس
يارا.. مليش بس زحلانه انك مشيت وسبتني

ادم.. هما كام يوم وهاجي
يارا.. ف كام يوم دول هتوحشني.
ادم.. ونتي كمان هتوحشيني يجميل
يارا.. طب انا هروح اشوف ماما
ادم.. تما ونا هقوم اشوف شروق مالها
يارا بغيره.. اياك ثم اياك تقعد معاها كتير
ادم بضحك.. بتغيري يابطتي
يارا بتمثيل الحب.. انا اكتر حد حبك
ادم بضحك.. طب روحي شوفي امك لتقت.. لك
يارا.. اشطا ياحب باي
ادم.. سلام
ادم خرج من اوضته عشان يشوف شروق ويطمن عليها
فتح الباب واتصدم

يتبع …

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على (رواية حبيب الطفولة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *