رواية عشقت طفلتي الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم شروق عمرو
رواية عشقت طفلتي الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم شروق عمرو
رواية عشقت طفلتي البارت الثالث والأربعون
رواية عشقت طفلتي الجزء الثالث والأربعون
رواية عشقت طفلتي الحلقة الثالثة والأربعون
سوف تنتهي معناتك وسوف تتحقك احلامك سوف تلتقي مع من تحب.. تنتهي حكاياات وتبدء حكاياات جديده …. سوف تحصل على حب حياتك اذا كان حقيقي مهما كانت الصعبات تمسك بمن تحب…
1
بدءت تستعيد وعيها وجدت نفسها في شقه مع تلك الحقير وتلك الحقيره الحمقاء قليلة الحيا..
عشق بخوف ورعب وهي لا تستيطع ان تتحدث من شدة الخوف من تلك الشيطان:
_انت.. ايهاب الدسوقي.. عاايز. مني ايي وونتي انتي عايزه مني اي…
2
روميساء بغل..:
_عايزه منك اي..؟ عايزه منك حبيبي.
عشق بعدم فهم:
_حبيبك مين…؟
روميساء بغل وهي تمسك عشق من خصلات شعرها بحقد..
_بلال يا عشق بلال حب حياتي كل حاجه حلوه في حيااتي بلال لياا فهمه متفكريش انك هتخديه منيييي بلال ليا انا بسسسسس فهمه واللي يقرب منو هقتلو فكره اني كنت هسيبك تتجوزيه وتخديه مني…؟ هههههههه تبقي غلطانه بلال ليا انا بسسس انا بحبه بجنووووون فهمه
1
عشق بقوه مصتنعه:
_متقدريش تبعديني عنو فكره انو مش هيعرف مكاني..؟ بلال بيعشقني انا بيحبني انا هيعرف مكاني لوو فين
1
روميساء بشر من كلام عشق لتقوم بضرب عشق علي وجهها ب القلم..
_متقوليششش كده بلال بيحبني انا فهمه هقتلك يا عشق هقتلك واخلص منك دلوقتي
ايهاب بخوف علي عشق:
_ابعديي عنها يمجنونه انتي ناسيه اني بحب عشق ومستحيل اسيبك تأذيها..
1
روميساء بغلل وحقد:
_بتحبوها علي اي.؟ المهم دلوقتي لازم تخلي عشق مراتك قولا وفعلا قبل ميقدر بلال يوصلها عشان اضمن حقي انو تبعد عن بلال
1
ايهاب. بقزاره:
_بس كده من عيني دنا هموووت عليكي يا عشق
عشق بقوه وهي تقف:
_اقسم بالله اللي هيقرب مني هيكون مكانو ف الترب النهارده انتو مفكرين اني ضعيفه ب العكس انا قويه جداا واللي يفكر يقرب مني او من حبييي نهايته هتكون علي ايدي فهمين.
1
ايهاب بضحك:
_قطتي بقت شرسه اوي
عشق بكره:
_انا بكرهك اوووي بكرهك عارف يعني اي انا عندي اموت ولأني اكون مع واحد و** وحقير ذيك انت بني ادم مش طبيعي ابعد عني بقا بكرهك يشيخ
ايهاب بشر وهو يقترب من عشق ويمسكها بقوة من شعرها..
_بتحبي صح.. هو اللي خلاكي تكرهيني كده صح ؟
لازم احرق قلبو عليكي يا عشق زي محرق قلبي عليكي وخدك مني
عشق بخوف شديد من عيون تلك الشيطان:
_ابعد عني يا ايهاب سبني ف حااالي
روميساء بفرحه:
_اسيبكو مع بعض بقا وانا بره لو احتجت حاجه يا ايهاب…
لتخرج تلك الحقيره وتترك عشق بمفردها مع تلك الشيطان… فما مصير عشق..مع تلك الشيطان؟
2
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
بلال بخوف شديد:
_المكان فين يا مراد بعيد اوي عن هنا
مراد:
_متقلقش عشر دقايق وهنوصل يا بلال
بلال بخوف وهو يتحدث مع نفسه :
_يارب اقف جمب عشق لحد موصلها احميها يارب اديها القوة اللي تقدر تنقذ نفسها من الشيطان والحقيره دي لحد موصلها يارب احميهالي انت عارف عشق بنسبالي اي مقدرش اعيش من غيرها
1
مراد بطمئنينه:
_متخافش يا بلال عشق قويه وهتقدر تحمي نفسها..
بلال بحزن وكسره:
_يارب يا مراد خايف عليها اوووي..
ليسرع مراد حتي يصل اللي تلك الشقه.. التي يوجد فيها تلك الحقيره وتلك الحمقاء……
،،،،،،،،
كان فهد يجلس بجانب لميس ولكن عقله كان شارد في تلك المسكينه عشق ويدعي الله ان يرجعها بسلامه ويقف بجانبها
لميس بعشق:
_متقلقش يحبيبي عشق هترجع وان شاءلله هتكون بخير…
فهد بحب:
_ان شاءلله يحببتي…
المئذون:
_جاهزين نبدء..
عادل..:
_اتفضل
ليبدء المئذون بعقد قران فهد ولميس لينتهي بعد وقت بتلك الكلمة الشهيره””بارك الله لكم وبارك عليكم وجمعا بينكم في الحق””
1
لينظر فهد اللي لميس بنظرة انتصار وعشق خلق لها فقط ليقف ويحضتنها بحب..
فهد:
_خلاص كده بقيتي ملكي.. خلاص بقيتي بتعتي. مش هتبعدي عن حضني ابدااا… ازعلي مني بس ونتي في حضني…. اخيرا حققت حلمي وحصلت عليكي رهنت عليكي كتير اوي والحمدلله كسبت الرهان بدمنك يا لميس…
لميس ببكاء وفرحه لا توصف:
_مش مصدقه خلاص كده بقيت معاك.. الحمدلله يارب بعد التعب ده كلو بس يهون التعب كلو قدام اني ف النهايه حصلت عليك وبقيت ف حضنك..
1
ليبارك لهم الجميع بفرحه شديده… ولكن فرحتهم لم تكتمل بغياب عشق وبلال لينتظروهم بأمل….
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عشق بقوة:
_لو فكرت تقرب مني يا ايهاب هقتلك وهدخل فيك السجن..
ايهاب بضحك:
_القطه بقت شرسه اوي..وبتخربش. ههههه
عشق بقوة:
_لا يرحمك عشق بتاعت زمان ماتت خلاص دلوقتي عشق اللي هدافع عن نفسها وعن حبها ومش هسكت لأي كلب او كلبة تفكر تبعدني عن حبيبي
1
ايهاب بصدمه من عشق ومن حديثها..
_يعني هتعملي اي يا عشق..
عشق وهي تقترب من ايهاب وتنهال عليه بضربات:
_اي حد يقرب مني مش هسكتله..
ايهاب بشر وهو يمسك عشق من خصلات شعرها
_لا عجبتيني ههههههه
ليحاول ان يقبل عشق بقوة ولكن يجد شئ صلب يقع فوق رأسه.
عشق بأنتصار:
_ولو فكرت تقرب مني تاني يا ايهاب هكون قتلاك بجد..
ليسقط ايهاب مغشي عليه من شدة الضربه.. لتدخل روميساء علي الصوت فتجد ايهاب فاقد وعيه وعشق تقف ب انتصار وقوه…
1
روميساء بخوف:
_انتي عملتي اي ف ايهاب..؟
عشق بغل:
_حاول يمد ايدو عليا وخدت حقي مش اكتر… اي مش عايزه تخدي نصيبك انتي كمان..؟
1
روميساء بخوف:
_لا لا…
حاولت روميساء ان تهرب ولكن وجدت مراد وبلال في وجهاا
بلال بخووف شديد علي عشق:
_عشق انتي كويسه يحببتي
عشق بضعف وهي تحتضنه بلال:
_كنت خايفه اوي تصدق الورقه اللي اتكتبت وتسبني. مش تدور عليا.
بلال بحزن:
_مستحيل ابعد عنك يا عشق انتي نبض قلبي الحمدلله انك بخير..
1
مراد:
_حمدلله علي سلامتك يا عشق..
عشق:
_الله يسلمك…
بلال بحزن:
_بقا كل ده يطلع منك يا روميساء..؟ كنت واثق فيكي متوقعتش ده يطلع منك ابداااا
رومسياء بكسره وحزن:
_لا مفروض تتوقع مني اي حاجه بعد كسرة قلبي فيها اي احسن مني…؟ ليه مفكرتش تحبني انا.. انا قدامك بقالي كتير اوووي. انا مستنياك تبقا ليا وبتاعي انا… وفي لحظه تيجي هي وتخدك مني…؟ ليه..؟ انا بموت في كل لحظه بشوفك قريب منها انت حقي انا يا بلال
1
بلال:
_بسسسس متقارنيش بينك وبين عشق.. شوفي انتي بتتصرفي ازاي وهي بتتصرف ازاي…؟ وبعدين الحب مش ب العافيه يا روميساء فهمتك كتير انك بنسبالي اخت…
مراد:
_مطلوب القبض عليكي يا انسه، روميساء….
روميساء بكسره وحززن:
_وانا همشي معاك.. لاني حياتي من غير بلال سجن ف مش هتفرق انا كده كده مسجونه…
لتذهب روميساء مع مراد.. وتأتي سيارة الاسعاف وتاخد تلك الحقير ايهاب الدسوقي….ويرجع بلال وعشق اللي الفيلا….
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،،
في الفيلا…..
1
كان الجميع ينتظرون رجوع عشق بسلامه… ليجدون عشق ومراد وبلال يدلفون اللي الفيلا…
حور بحب وهي تحتضن عشق:
_حمدلله علي سلامتك يا عشق انتي كويسه
عشق بحب:
_الحمدلله يحببتي انا كويسه..
ليان:
_تعالي معايا يا عشق عشان تجهزي…
بلال بحب:
_اطلعي فوق هتلاقي كل حاجه تحتاجيها يا عشق انا طلبت منهم يجهزولك كل حاجه….
1
لميس بفرحه:
_الحمدلله انك بخير….
فهد وهو ينظر اللي عشق بفرحه شديده:
_الحمدلله انك بخير كنت خايف عليكي اووي
عشق بحب لتلك الشخص الذي ساندها ووقف بجانبها ولم يتخلي عنها ابدااا:
_الله يسلمك.. الحمدلله انا بخير
لتذهب عشق مع لميس وحور وليان لكي يجهزو مره اخره وتبدء ليلتهم بكل فرح وسعادة..
1
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في غرفة حور.. وجدت فستان فرح ب اللون الابيض يشبه فساتين الاميرات ويوجد عليه رساله صغيره.
لتفتح حور الرساله..
“” البسي الفستان ومستنيكي يا أميرتي”‘
(حبيبك يوسف)
لتشعر حور ب سعاده شديده… لتبدء في لبس الفستان وتجهيز نفسها لكي تكون عروسه من جديد لتلك اليوسف الذي خطف قلبها…
1
بينما في مكان اخر كانت تمشي تلك الجميله بكل ثقه لتجد يد قوية تسحبها..
_يلهوي حرام عليك يا مراد حضتني قولت هتخطف زي عشق هههههه
مراد بحب:
_وهو في حد يقدر يقرب منك طول منا موجود
ليان بحب:
_ربنا يخليك ليا يحبيبي
مراد بعشق وهو يقبل رأسها:
_اطلعي فوق عملك مفجأه هتعجبك اوي ف الاوضه االي جمب اوضة لميس…
ليان بفرحه:
_هطلع بسرعه… باي بقا ههههه
مراد بحب:
_يمجنونه ههههه
لتذهب ليان بسرعه اللي تلك الغرفه لتجد فستان يشبة فساتين الملوك لتفرح ليان جداا وتبدء في ارتداء الفستان بكل حب وفرحه لتكون زوجة لتلك المراد من جديد..
بينما في الغرفة المجاوره كانت لميس وعشق يجهزان بكل فرحه وحب…
وبعد قليل يذهب كل أمير ليأخذ أميرته ويهبط بها اللي الاسفل….
يوسف بعشق:
_كل مره هتبهريني بجمالك يحوري.. هتخطفي قلبي كل مره بجماالك.. مفيش غيرك بيملي عيني
1
حور بحب وفرحة وشعور ب الانتصار..:
_ربنا يخليك ليا يحبيبي
بينما عند كناري الحب لميس وفهد….
فهد بفرحه:
_اي الجمال ده كلو يا لميس ربنا يحفظك ليا
لميس بحب:
_ويحفظك ليا يحبيبي….
بينما عند العشاق مراد وليان…
مراد بعشق:
_اي يا ليو الحلاوة دي
ليان بكسوف:
_يوه بس بقا يا مراد
مراد بضحك:
_حاضر يا قلب مراد.. عارفه يا ليان انتي الحاجه الوحيدة اللي عملتها صح في حياتي انا فخور فعلا بيكي وفخور ب نفسي لاني اخترت صح
1
ليان بعشق:
_انا مستعده اكمل جمبك لاخر حياتي…
بينما عند بلال وعشق….
بلال بفرحه شديده:
_اخيرا يا عشق بعد كل التعب ده اوعدك هعيشك احلي ايام حياتك معايا مفيش تعب تاني يروحي خلاص ايامك كلها فرح..
عشق بفرحه:
_فرحانه اووي اني جمبك يا بلال متبعدنيش عنك ابدااا
بلال بفرحه:
_ابدا يروحي….
1
ليهبط كل أمير اللي الاسفل وفي يديه أميرته… ليبدء المئذون في عقد قران بلال وعشق وينتهي بعد وقت قليل لتبدء الاحتفالات والرقص…
ولكن في منتصف الفرح يقف محمد ويطلب المايك
محمد:
_بعد اذن كل الموجودين هاخد من وقتكو دقيقتين..
حابب اهني عشق وبلال.. وفهد ولميس واتمنلهم السعاده في حياتهم الجديده… وكمان بنتي حور حابب اقولها انها مكسبي في الحياه وفخور جدا اني عند بنت زيها وكمان يوسف عايز اقوله انو بجد مطمن علي بنتي وهي معاه وفرحان جدا اني بقيت جد وبقا عندي روح وهي قطعه من حور بنتي…
وكمان فهد وواثق انو هيخلي بالو من لميس وهيحطها في عينو… ومراد انا واثقه فيه وواثق انو هيحط ليان في عينو… وبلال ثقتي فيه كبيره وانو هيخلي حيات عشق فرح وسعاده…
بس حابب اعرفكو علي شخص جديد واللي هو بنتي ذات…
لينصدم الجميع من تلك الخبر وينظرون اللي تلك الفتاة الجميله اللتي تقف بجانب والدها…
1
محمد بثقه:
_ذات بنتي كانت مفقوده من زمان اوي بس بحمد ربنا انو جمعني بيها تاني
هبه بفرحه شديدة وهي تذهب اللي تلك الفتاه:
_ذات تعاالي يحببتي قربي مني متخافيش…
لتذهب ذات اللي تلك السيدة طيبة القلب
هبه وهي تحتضن ذات بشوق:
_متخافيش مني. يا ذات
ذات وهي تشعر ب الحنيه:
_مش خايفه..
هبه:
_من دلوقتي عندي بنتين انا دورت عليكي كتير اوي يا ذات انا وابوكي مش تفكري اننا نسيناكي.. من دلوقتي يحببتي هتكوني بين عيلتك هنعوضك عن كل حاجه فقدتيها
1
ذات وهي تحتضن هبه بشوق لتلك الحنيه:
_حاضر. يا ماما
لتذهب حور اللي تلك الفتاة الجميله..:
_وانا اختك حور…
لتتعرف ذات علي جميع العائله وتشعر ب السعاده الشديده من عوض ربنا بعد كل تلك التعب…
1
حور بحب:
_تعالو كلكو عشان ناخد صورة للذكري…
ليقفو جميعهم بجانب بعضهم البعض وياخذون صورة للذكري…
لينتهي الفرح..
.
حنين بدموع:
_هتوحشيني يقلب امك البيت هيبقي وحش من غيرك اوي يا لميس
1
لميس بحزن:
_ونتي كمان هتوحشيني اووي يا ماما..
عادل بحزن علي فراق ابنته
_خد بالك منها يا فهد دي حته مني
فهد بحب:
_في عيني يا بابا متقلقش…
محمد بحب:
_بلال خد بالك من عشق لو زعلتها يبقا زعلتني يبني
.
بلال بحب:
_عشق في عيني يا عمي..
هبه وهي تحتضن عشق:
_خلي بالك من نفسك يا عشق طمنيني عليكي علي طول يحببتي
عشق بحب لتلك الامراء طيبة القلب اللتي عوضتها حنان الام
_حاضر يا ماما. هتوحشيني اوي مع السلامه…
1
عادل بصوت عالي:
_استنو قبل متمشو عندي ليكو مفجاءه حلوه اوي..
الجميع بنتباه:
_ايي هيي…؟
عادل بفرحه:
_انا اشتريت فيلا كبيرة اوووي هتسيعنا كلنا مع بعض يعني هنجتمع فيها كلنا مع بعض عشان محدش يوحش حد اي رايكو…؟
1
الجميع بفرحه شديده لانهم سوف يكملون باقي حياتهم بجانب بعض..:
_موافقين طبعا….
محمد:
_الفيلا هتكون اسمها”احفااد السيوفي””
. : ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ:
ليذهب كل من.
“عشق وبلال”
“حور ويوسف وروح”
“فهد ولميس”
“مراد وليان”
لقضاء شهر العسل في ” ” جزر المالديف”
1
لتهبط الطائره بعد سفر طويل في جزر المالديف ليهبطو بسعاده وفرح شديد…
ليذهب فهد ولميس الللي الجزيره الخاص بهم
فكانت تشبه الفيلا محاطه ب الماء من جميع الجهات
فهد بعشق:
_اي رايك يحببتي
لميس بصدمه من جمال تلك المكان:
_واووو تحفه اووي بجد عجبني اوي
فهد بحب:
_لسه يحببتي مفجأات كتير اوي طول منتي معايا
لميس بعشق:
_ربنا يخليك ليا يحبيبي
فهد بعشق:
_ويخليكي ليا يله خشي غيري هدومك عشان نصلي.
لتذهب لميس لتبدل ثيابها وتاتي بعد وقت قصير..
ليصلي بها فهد.. وينتهو من الصلاه ليقرأ فهد دعاء بدء الحياه الزوجيه.. ولتسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح… ليبدء كل منهم حياه جديده بجانب بعضهم البعض….
1
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
بينما عند يوسف وحور..
يوسف بحب وهو يحضتن حور ويحمل روح..
_بحبك اوي يحوري
حور بعشق:
_وانا بموت فيك يحبييي… عجبتني جداا الجزيره.. وفرحانه اني جمبك ومعاك..
يوسف بعشق:
_اعيش وافرحك يروحي..
ليقضون اجمل ايام حياتهم بجانب بعض وهم معهم تلك الصغيره ثمرة حبهم…
1
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
عشق بفرحه شديده:
_الله حلوه اوووي الجزيره يا بلال انا اول مره افرح كده في حياتي..
بلال بعشق:
_طول منتي جمبي هتفضلي فرحانه يا عشق..
عشق بحب:
_هروح اغير وجايه…
لتأتي عشق بعد قليل ويصلي بها بلال ركعتين ويبدؤ حياه جديده مع بعضهم بسعاده وحب..
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
1
ليان بفرحه وضحك:
_واووو بجد انا محظوظه اوي تاني شهر عسل ليا
مراد بضحك علي تلك المجنونه:
_ومش الاخير ان شاءلله يروحي
ليان بحب وهي تحتضن مراد:
_بحبك اوي يا حضرت الظابط
مراد بضحك:
_وانا بموت فيكي يروحي..
ليقضون اجمل اوقات حياتهم بجانب بعضهم البعض..
بينما ذات شعرت ب الحب والحنيه من جميع افراد العائله لتحمد الله علي عوضه..
1
ـــــــــــــــــــــــــــــ ــتمت بحمد الله ــــــــــــــــــــــــــ
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشقت طفلتي)
احبكم جميعا
احب القصص الي انتو بتنزلوها
بحبكم
جميله اوووي الرواية
جميله
كملي بليز
جمبلا جدا
جميلا جدا بس فين الباقي
جمبلا جدا بس فين الباقي
جمبلا جدا بس فين الباقي معلش
جمبلا جدا بس فين الباقي ضروري
جمبلا جدا بس فين الباقي يعني
ار0وكم الباقي
جميله جدا