روايات

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الحادي عشر 11 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الحادي عشر 11 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي البارت الحادي عشر

رواية وحش احتل عرش قلبي الجزء الحادي عشر

وحش احتل عرش قلبي
وحش احتل عرش قلبي

رواية وحش احتل عرش قلبي الحلقة الحادية عشر

 

وحش احتل عرش قلبي
الفصل الحادي عشر
بقلمي دينا محمود
عند غيث
غيث دخل المكتب ووجد ولدته تجلس ليجلس اسمها ويقول
غيث:امي انا عايز اقولك حاجه
بسمه:قول يابني في اي قلقتني

 

 

غيث:انا هقول ل ماسه علي الحقيقه
بسمه:ايييه انت اتجننت ياغيث… ازاي هتقولها وهي لسه محبتكش
غيث:كتير ياامي بيلف حوليها وعايزين يخلوها تعرف وأولهم معتز..ولو عرفت من حد تاني ممكن تعمل حاجه ف نفسها..عشان كده هاخدها لقصر من قصوري مفيش حد يعرفه غيري..وهخلي يوسف ياجي يقعد معاكي هنا انتي وجاسر متقلقيش
بسمه:يابني انا مش هدخل الانها مراتك وانت بقيت ولي أمرها..وانت الوحيد العارف مصلحتها هتكون فين..بس وحياتي عندك متقساش عليها وحاول تتحكم ف غضبك ومتاذهاش…
بسمه قالت هذا وخرجت…
اه لو تعمل ان ابنها يقتل نفسه ولا يرا حبيبته حزينه…
غيث امسك هاتفه واتصل بصديقه يوسف

 

 

غيث:الو
يوسف:ايوا ياغيث في حاجه
غيث:ايوا عايزك تنهي الصفقه انت لوحدك عشان انا مسافر
يوسف:غيث انت عارف ان كمية السلاح والزخيره الجيه كبيره وممكن الصفقه تفشل
غيث: انت بقلمي دينا محمود يعتمد عليك يايوسف
يوسف: ماشي يا غيث
غيث:سلام
ليغلق غيث بعدها الخط ويرجع ظهره الي الخلف ليسرح بتفكيره ف اليوم الذي علم فيا ان ولده يعمل ف المافيا…..
فلاش بااااك
عندم كان يبلغ غيث السادس عشر من عمره كان غيث يجلس بجانب ولدتها لياخذ عزاء ولده وخالته وزوج خالته(ولدي ماسه)
لياتي رجل ويقول ل غيث
الرجل:انت غيث
غيث ايوا..
الرجل:كويس ممكن تاجي معايا المكتب انت والأستاذة بسمه
وهذا ما حصل

 

 

 

ليدخل غرفت المكتب وقال الرجل
الرجل:انا اسمي سامح..انا محامي ولدك..انا عارف ان ولدك مش قايل ل حد ان عنده محامي..بس انا محاميه وقال لي اما يفتكره ربنا اجي واقولكم انك هتتولي المافيا والشركات من بعده بس بعد م تتم 18سنه هتتولها لوحدك
بسمه بعصبيه وغضب: لاء ابني مش هيمسك المافيا ولا غيره ابني هيمسك الشركات بس.
سامح:براحتكم بس اول م يتم سن الرشد هياخد كل حاجه وهو عايز يمسك المافيا مش عايز انتو حرين
خرج المحامي بدون ان ينتظر اي رد وتحت صدمت غيث
لتاتي وتقوم بسمه لتتفاجئ بقول غيث

 

 

 

غيث:احكي لي عن قتل بابا..
بسمه بدموع وحزن:ماشي يابني..ابوك كان ف صفقه..واتقتل وكان معا جوز اختي وقتلو معاهم اختي كمان…..اختي كانت بتحب جوزها اوي …….وهم كانو عارفين ان ممكن يتعرضو للقتل..بس هما أصروا علي ان يتم الصفقه…بس اتقتلو بسبب خأن كان ف وسطهم………
ومن حينها اصبح غيث وحش صاخب للمافيا…
واصبح اكثر شئ يكره الخيانه ويقوم بقتل من يفكر ف الخاينه
بااااااااااااااااااك
استيقظ غيث من شروده علي صوت الخادمه التي ابلغته ان العشاء جاهز ليخر
____________________

 

 

في قصر سالم
كان يجلس سالم حتي دخل الحاراس ومعهم ماري ليتفاجئ سالم
سالم بتفاجؤ:جبتوها ازاي
الحارس……
فلاش بااااااك
دخل الحراس الي القبو بهدوء شديد بدون ان يراهم احد ليدخلو ويجدو جميع الفتيات التي كانت مع ماري وهم يضربون ماسه معلقين والدماء تسيل منهم وماري ملقاه علي الارض وملابسها متمزقه وهناك الكثير بقلمي دينا محمود من علامات التعذيب تظهر علي وجهها وجسدها……..
لتراهم ماري وترجع ال الخلف بخوف ب ان يضربوها ليقتربوا منها لتصرخ صرخه…بسبب تلك الصرخه التي ايقظت حراس غيث من نومهم..ليجدوا حراس غيث يدخلو عليهم بيصرخ الحارس الاول
الحارس1:انا هخدخا وانت احمي ضهري

 

 

 

حارس2:ماشي يلا
ليذهب الحارس الثاني واصاب بعض حراس غيث بسلاحه الكاتم الصوت والحرس الاخر امسك ماري وهرب بهت
باااااااااااااااااااك
سالم بابتسامه: حلو اوي..طلعوها ف اي ؤضه من الاوض وخلو حد يعالج جروحها…
الحارس:امرك يابيه
ليذهبو الحراس ويفعلو كم قال وكان هناك من يستمع إليهم وهي نيوز..التي هرولت عندم علمت انهم جلبوا تلك الفتاه…لتذهب لهم غرفت اخيه(ماكس)التي فتح باب الغرفه بسرعه لينفزع من ملامحها الشحبه لتقول
نيوز بتوتر وخوف:ج….جد..جدي… جاب البنت
لم تكمل كلامه بسبب اخيه التي وضع يديه علي فمها وجذبها الي الغرفه ويقول
ماكس:اهدي يابت واحكيلي الحصل
نيوز:بص جدي جاب بقلمي دينا محمود بنت اسمها ماري..وقال انه هيتفق معاها علي اذية غيث وماسه
ماكس:لازم ننفز الخطه بطريقه اسرع
نيوز بتفكير :اي رايك اروح بكره الشركه

 

 

 

ماكس:كويس
________________________
عند غيث
كان يجلسون ويتناول الطعام
وبعد مرور القليل من الوقت قالت ماسه ف نفسها
ماسه ف نفسها: رأسي وجعاني اوي.. بس اكيد بسبب البنت ال شدتني من شعري
ليقول ماسه: عن اذنكم هطلع استريح شوايه عشان رأسي وجعاني شوايه
ليؤمئ لها غيث لتاتي لكي تقوم وسارت خطوتان حتي شعرت بأن الغرف تلف بها لتقع مغشي عليها ولكن قبل أن تقع لي لتقتها غيث الذي كان يعلم انه سوف يحدث ذالك…ليحملها ويصعد بها الي غرفتها ويضعها علي التخت ..ليذهب الي الخزانه ليفتحها ويجلب حقيبة سفر ويضع فيها الملابس الخاصه بها وبعد أن انتها اتجه الي غرفته وقام بتجهيز حقيبته ووضع فيها اهم شئ وهو عقد الزواج
____________________

 

 

 

عند معتز
معتز كان يضمر كل شئ يراه امامه وهو يصرخ
معتز بصريخ: ابن الك**لب غيث يفكر ان ورا ازيت حبيبتي……..
بس خلاص هخدها منك الموضوع خد وقت اكتر من حجمه………………..
ليقرر ان يذهب غدا الي شركه غيث لانه يريد أن يقول لها شئ ما
_______________________
في صباحك يوم جديد

 

 

استيقظ غيث وذهب الي المرخاص واخذ حمامه البارده وارتدي ملابسه وذهب وأمر الخدام ان ياخذه الحقائب الي السياره وبعدها ذهب الي غرفة ماسه ووجدها لم تستيقظ ف حملها وذهب الي السياره….ويقود بها ويذهب الي القصر الذي لا يكون به احد غيرهم وهو يعزم علي قول الحقيقة لها وهو يتوقع رد فعلها جيدا…ويعلم انها تثور وتغضب ويحدث اشياء اخره ولكنه يجب عليها الصبر ………….
وفكر كم هو يتمنا اليوم التي تأتي وتقول لها انها تحبه.

 

 

بعد مرور القليل من الوقت
وصلو الي القصر وحملها غيث وصعد بها الي الغرفه الخاصه بهم..لانه خصص غرفه لهم هم الاثنان…وفرغ الملابس ووضعها ف غرفة الملابس…..
وبعدها جلب كوب من الماء ووضع منها بعض القطرات علي وجهها..لتفتح عينيها ببطء لتجد غيث بوجهها….
ماسه اتفاجئت ولكن ألم راسها حكم عليها بأن تتألم

 

 

غيث:راسك وجعاكي شوايه عشان ماكلتيش من امبارح ….بس كلي الاكل ده وانتي هتبقي كويسه
ماسه بألم: ماشي
بعد ان تنؤلت ماسه طعاهمها قال غيث
غيث بصي يا ماسه..عايز اقولك حاجه بس قبل اي حاجه عايزك تقرأي الورق ده……
ليعطيها غيث الورق لتاخذها منها وهي مستغربه من تلك الأوراق

 

لتاخذها و…..

 

 

 

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية وحش احتل عرش قلبي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *