روايات

رواية عنيدة الأدهم الفصل السابع 7 بقلم هنا السيد

رواية عنيدة الأدهم الفصل السابع 7 بقلم هنا السيد

رواية عنيدة الأدهم البارت السابع

رواية عنيدة الأدهم الجزء السابع

عنيدة الأدهم
عنيدة الأدهم

رواية عنيدة الأدهم الحلقة السابعة

 

أسيل: يلا
البنت: يلا
بعد شويه بيوصلوا بيت البنت وبباها بيفتح و اول م بيشوف بنته بيشدها من شعرها و يضربها بالقلم و البنت مش بتعمل حاجه غير أنها بتعيط
أسيل: لو سمحت ي عمو ممكن تهدى و نكلم
الأب لبنته بغضب: جايبه الزباله الي انت تعرفيهم يكلموني
چينا بغضب: احنا مش زباله احنا أن…..
أسيل بمقاطعة: لو سمحت مسمحلكش انك تغلط فينا
الأب لبنته: م انتي لو تعرفي اشكال نضيفه مكنتيش بقيتي كده و يشدها من شعرها
أسيل بتشد البنت و تخليها وراها : لو سمحت ممكن تسمعني
ماما البنت بتيجي: فيه صوتك عالي ليه
الأب: شوفي بنتك الفا*** جايبه صحابها و جايه البجحه
الأم: حرام عليكي يعني احنا وثقنا فيكي و سبناكي تروحي مكان بعيد تتعلمي تروحي انت تخلي راسنا في الأرض !!!
أسيل: لو سمحتي ي طنط اسمعيني
الأب: ايه هوقولي انو كل ده كذب ده الزباله إلى هي بتكلمه هو إلى ورانا صورها معاه
أسيل: انا مقولتش أنها مغلطتش ممكن تسمعني
الأم: ع الاقل كنتي تحترمي الي لابساه انت كمان التقييم انت الي بوظتيها
چينا: أسيل تعالي نمشي علشان دول ناس مش بتفهم و غلطه كمان منهم مش هسكت
أسيل:مش همشي غير لما اخلص الي جيت علشانه
چينا: أسيل دول بيغلطوا و يشككوا في أخلاقنا

 

 

 

 

 

 

أسيل للاب:لو سمحت ممكن ندخل و نكلم مينفعش وقفتنا كده الناس بتتفرج علينا
الأب بيحاول يوصل لبنته: كلو بسببك ي بنت ال*** فرجتي علينا الي يسوا و ميسواش
أسيل : طنط لو سمحتي هندخل و بتتخطى الأب و تدخل
أسيل للبنت: ادخلي اوضتك علشان طول م هو شايفك مش هيسمعني و هيتعصب البنت بتروح اوضتها و تقفل الباب عليها و تقعد تعيط و تدعي ربنا: يارب انا عارفه اني غلطت يارب مش هعمل كده تاني يارب الموضوع ده يعدي ع خير
في الخارج
اسيل للاب: بنت حضرتك فعلا غلطت بس حضرتك برده غلطان
الأب بغضب: قصدك ايه انا الي قولتلها تكلم و تخرج مع ولاد
أسيل: العصبيه مش حل حل ابدا
الأب بغضب اكبر: مش انت الي هتعلميني اربي بنتي ازاي
أسيل: انا مقصدش كده و الله ي عمو
الأم: قولي انت عاوزة ايه خلصي
أسيل: بصي ي طنط الارتباط في سن المراهقه بيبقى مجرد إشباع لمشاعر كان المفروض ان حضرتك و بباها الي تدوهلها …يعني غلطها ناتج عن تقصير منكم
الأب باهتمام واضح: و ده مش مبرر
أسيل بفرحه لانه سمعها : الغلط من 3 أطراف مش هي بس الاول أهلها..حضرتك بتتبع اسلوب يخوفها تيجي تحكي لك اي حاجه غير تقصيركوا معاها و انكوا علمتوها الصح و الغلط قبل الحلال و الحرام ف طبيعي لما تشوف كله بيعمل كده هتقول مش هتفكر و مش تقلد …..الثاني الولد.. لانه استغل النقطه دي لصالحه و انو لعب في مشاعرها……وهي..أنها سمعت كلامه
الأب: و المفروض اني اتصرف ازاي دلوقتي؟
أسيل: حضرتك هتسمعها بس و هتفهمها غلطها و هي معترفه بيه اصلا
الأب: انت صاحبتها؟
أسيل: لا، احنا في 3 اصلا بس شوفنا بنت حضرتك بتعيط فكلمناها و الباقي حضرتك عارفه
الأم: ربنا يكرمكم ،ربنا وحده يعلم لو مسمعناكيش كان حصل ايه
أسيل : ولا يهمك ي طنط، عن اذنكم يلا ي چينا
الأم: عليكوا شويه

 

 

 

 

 

 

چينا: لا شكرا اتاخرنا
الأم: براحتكوا ي حبيبتي
بعد مده بيوصلوا البيت
الأم : اتاخرتوا ليه
چينا: اسألي بنتك الي جابت لنا التخويف
الأم: في ايه
أسيل: هحكيلك بس استني اغير الاول
بعد شويه أسيل بتطلع و بتحكي لممتها و بباها
الأب: ربنا يبارك فيكي ي حبيبتي
چينا: يبارك فيها ايه ده اتهزقنا بسببها
مازن: اكيد مش اول مرة
أسيل: ممكن الخامسه أو السادسه
چينا: مهزقه
الأم: ربنا يخليكوا ليا ……….بيناموا
في الصباح
أسيل : خلاص ي ماما قمت اهو
الأم: اشوفك قمتي الاول يلا
أسيل: اهو ي ماما اهو ….دخلت الحمام و لبست دريس اسود و خمار جملي و خرجت تفطر
الأم: أسيل قولتي ايه
أسيل: في ايه
الأم: موضوع عمرو
أسيل: الي تشوفيه ي ماما
الام: اخيرا هشوفك عروسه
مازن : مين إلى عروسه دي
أسيل: احم احم انا
مازن : هههه مش متخيلك
أسيل: ظريف
مازن: مش اظرف منك
أسيل: ماما انا نازله علشان مرتكبش جريمه
.

 

 

 

 

 

 

.
.أسيل بتوصل لمكان التدريب
أسيل : صباح الخير
الموجودين: صباح النور
أسيل لنور: هو فين دراكولا الي بيتدربنا
: دراكولا بنفسه وراكي
أسيل لنور :قولي أن انا بيتهيألي و ده كذب
: لا مش كذب و بصيلي و انا بكلمك
أسيل بتلف: تعرف أن دراكولا ده انا بحبه جدا ده شخصيه و جميل و …
ادهم: بس مسمعش صوتك
أسيل: خليك فرفوش انا مقصدش
ادهم :50 ضغط
أسيل بردح : نعععععمممم ي عووومر 50 ايه ي عنيا
ادهم بحزم : ضغط و يلاااااا
أسيل : انا كنت رايحه اصلا مخوفتش منك
نور: واضح فعلا
ادهم : و انت معاها
نور: بس أنا معملتش حاجه
ادهم : كلامي مبيتكررش مفهوم
نور : مفهوم …. وتكمل منك لله ي أسيل
بعد مده بيخلصوا تمرين
أسيل : منه لله ربنا ينتقم منه
: هو مين
أسيل : نور بالله عليكي قولي انو مش الي بفكر فيه
نور : لا هو

 

 

 

 

 

 

أسيل بتلف : اخويا اخويا منه لله
ادهم : اممممم اخوكي
أسيل : اه
جت علشان تمشي أوقفها صوت ادهم : استني ماذنتش ليكوا تمشوا
أسيل ونور : اسفين
ادهم : روحوا ع قاعه التدريب بسرعه
نور : ليييه. تعبنا كفايه كده
ادهم : في اجتماع للمتدربين الي معايا
أسيل بارتياح : اه حاضر
و بيروحوا
ادهم بيجي
ادهم بصوت عالي: طبعا كلكوا عارفين أن انتوا تم اختياركوا من الآلاف للتدريب معايا
أسيل بخفوت : ايه ده بجد و تكمل بصوت عالي: مش فاهمه
ادهم : اكتر من الآلاف بيقدموا في الشرطه و أغلبهم بيتقبلوا بس مش كلهم بيتدربوا معايا فهد المخابرات و انتوا تم اختياركوا للتدريب معايا
أسيل : اه تمام

 

 

 

 

 

ادهم : و انا شايف انكوا بقيتوا كويسين و هتنزلوا عملي
كلهم: ازاااي
ادهم : في قضيه تهريب مخدرات من عصابه سوابق
معاذ : و احنا اول م ننزل عملي ننزل مخدرات
ادهم : لو انت شايف نفسك مش قدها تقدر تمشي
معاذ بإحراج : اكيد لا أنا قدها
ادهم : كويس ، هننزل بعد ثلاثة أيام و الثلاثه دول هيبقوا تدريب مكثف مفهووم
كلهم : مفهوم
في مكان آخر
عمرو : عملت ايفوفي المخدرات
صديقه (ادم) : عطيناها لعصابه صغيرة علشان محدش يشك فينا
عمرو : مجنون و لو اتمسكوا و بلغوا عننا
ادم : لا محدش هيشك فيهم اصلا
عمرو : انت مفكر فهد المخابرات سهل و مش هيشك
ادم: العصابه صغيرة و لسه خارجين من شهر و الفهد مش هيفكر أنهم يعملوا حاجه دلوقتي و العين عليهم
عمرو : الفهد مش سهل

يتبع…

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *