روايات

رواية ليتني انساك الفصل الأول 1 بقلم وتين الصافي

رواية ليتني انساك الفصل الأول 1 بقلم وتين الصافي

رواية ليتني انساك البارت الأول

رواية ليتني انساك الجزء الأول

ليتني انساك
ليتني انساك

رواية ليتني انساك الحلقة الأولى

يعني ايهه
_يعني زي م سمعتي انا مش قادر اكمل معاكي
-ل ليهه
_لان ببساطه انت شخصيه ضعيفه ومس”تهترة وع كل واي حاجه بتعتذري انا عاوز البنت اللي اتجوزها تكون قويه وراسيه ومعتمده ع نفسها وتين انت لما بتروحي مشوار لووحدك بتكلميني ف الفون لحد م ترجعي
بتخافي من حاجات تافهه دا حتي لما جبتلك دبدوب ف عيد ميلادك اللي فات قولتلي انك بتخافي من الحاجات المحشيه قطن
بتاخدي رأي في كل حاجه حتي لو كانت تافهه ومش واثقه من اختيارتك
حتي لما نيجي نقعد ف مطعم انا اللي بختار الاكل
دا حتي برضو ف الكليه بتاعتك معرفتش تعمليلك صحاب هي ليل أختي اللي تعرفيها ودا بس لانها جارتك ومعاكي من ابتدائي ولوا اصلا انها هي اللي اتعرفت عليكي انت مكنتيش هتكلميهاا
انا عوز واحده قويه لو حصلي حاجه ف يوم تعرف تخلي بالها من ولادي ومن بيتي
كنت سامعاه وانا دموعي بتنزل ردون ارادتي
اتكلمت من وسط دموعي-ياااه انا اسفهه اوةي مكنتش اعرف اني وحشه كدا وجايه عليك
ضحك بس”خريه _شوفتي اهه حتي دلوقتي بتعتذري مع انك المفروض تها”جميني وتزعقيلي
انسحبت من قداموا بهدوء
انا وتين طالبه ادارة اعمال ودا احمد جاري وهو اكبر مني ب 4 سنين وهو كمان خريج ادارة اعمال ومهاه شركه ع قدوا مأسسها بعيد شركة باباه
كنت بشوفوا دايما كنت بروح ل ليل صحبتي اللي هي اختوا
و لما كنت ف 2 كليه لقيت بابا بيقولي=وتين يا بنتي ف عريس جايلك
– بابا حضرتك عارف رأي كويس انا عاوزه اخلص تعليمي وابني نفسي وبعدين نشوف الموضوع دا
=مش لما تسمعي هو مين يمكن تغيري رأيك
-مين
غمز وقال=احمد
بصيتلوا بفرحه لكني داريتها -احمم طيب وهيجي امتي
ضحك وهو بيحضني =بكراا ع 8 كدا
-يالهوووي يابابا مس كنت تقول م الصبح ع الحق احضر نفسي
كنت بقول كدا وانا بجري زي الهب”له ف الاوضه
وبابا بيضحك علياا
=بنتي اتجننت يا ناس
هو انا نسيت اقولكوا ان احمد دا الكراش حجي
جهه بكرا بسرعهه وليل اول م عرفت جات عندي وقعدنا نضحك ونهزر لانها عارفه اني معدنديش اخوات ومامتي مت”وفيه
دخلت وسلمت ع الكل وقعدت جنب بابا
وبعدها الكل خرج وهو فرب وقعد ع الكرسي اللي جنبي
_ازيك يا وتين
-احم بخير الحمد لله
_مش حابه تساليني عن اي حاجه
*هسال عن ايهه بس وانا عرفه كل حاجه عنك
-احممم لا مش عايزه وانت
_ولا انا لاني اعرفك كويس
-هو انت لي اخترتني انا يعني
_ممكن نخلي اجابة السؤال دا بعدين
هزيت راسي ب ااه والمقابله انتهت
وبابا بعدها 3 ايام بلغهم بموافقتي
مع اني بالله موافقه من اول م عرفت انو هو العريس بس بابا بقي ع نبان تقال
اتخطبناا كانت حاجه ع الديق زي م طلبت كانت بين اهلي واهلوا
=احمد مصدقتش والله اول م عرفت انك هتخطب
دي جمله قالتها بنت خالتوا الحر”بايه اللي مبطقهاش
بصتلها برفعت حاجب -والحمد لله انك صدقتي
بصتلي من فوق لتحت ومشيت
احمد كان باصللي وكاتم ضحكتوا
يمكن دي الحاجه الوحيده اللي كنت ببين غضبي وعصبيتي وهي لما كنت بغير
نهايه الفلاش بااك

 

 

 

رجعت البيت وانا معرفاش ازاي سوقت العربيه او ازاي ركبت سلم العماره
دخلت اوضتي وقفلت الباب بكيتت كتير اووي
بابا رجع م الشغل ودخل اوضتي لما سمع صوت عياطي
=مالك يا قلب ابوكي اي اللي حصل
-اتكلمت من وسط دموعي سابني سابني يا بابا
=مين هو دهه
-احمد احمد يا بابا اتخلي عني
بصلي بحزن ع حالتي =ليهه حصل اييه يا بنتي
رن جرس الباب وبابا راح فتح كانت ليل
جات حضنتني ÷اي اللي حصل سبتوا بعض ليه
-شوفتي شوفتي يا ليل اخوكي بعد م اداني الاهتمام والحنيه وبعد م بقي كل حاجه ف حياتي وخلاني اعتمد عليه فكل حاجه واظهر خوفي وضعفي لي بعد م مكنش حد يعرف حاجه جاي بكل سهوله يقولي انا مش عاوز اكمل لانك حد ضعيف انا عاوز واحده قويهه
كانت بتبكي ع بكاياااا وتطبطب عليااا وبابا كان واقف ع الباب وسامع كل حاجه وجه قعد جنبي
-ممكن تسبوني انام
=بس
-معلش يا بابا عاوزه انام يمكن ارتاح
عدي الليل بطولوا منمتش زي م قولت كنت بفكر فكل حاجه حلصلت
قومت صليت الفجر واستنيت بابا ع م جهه م الجامع وكما بنفطر سوا
-بابا
=نعم ياروحي
-انا عاوزه اسافر
=تسافري وتسبيني لوحدي
-مين قال كداا انا وانت هنسافر سوا
=والشغل
-بابا حضرتك شركتك ليها اكتر من 10 فروع حول العالم يعني تقدر تديوا من اي مكان
*صح عايشن ف شقه ف عماره عاديه مع ان بابا غني جدا معاه شركات بس الشقه دي هي اللي اتجوز فيها هو وماما اللي ما”تت وهي بتولدني وهو حققلها حلمها وبقا من اشهر رجال الاعمال ف العالمو
=وانا موافق

يتبع…

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *