رواية بنت من الصعيد الفصل الخامس عشر 15 بقلم بسكوته
رواية بنت من الصعيد الفصل الخامس عشر 15 بقلم بسكوته
رواية بنت من الصعيد البارت الخامس عشر
رواية بنت من الصعيد الجزء الخامس عشر
رواية بنت من الصعيد الحلقة الخامسة عشر
تخيلووووو راحو فين يعملو سشتن فين راحو اكتر مكان بتحبو فيروز مكان قطعة من الجنة بتروحو لما تكون مدايقه مكان كولو أشجار ونخيل وزهور وبحيره المهم المكان خيالي
فيروز: انتا عرفت المكان ده منين ده اكتر مكان بحبو وبرتاح فيه
عمر: ربنا يخليلي عمي هو اللي قالي علي كول حاجه بتحبيها
فيروز: ربنا يخليكم ليا وميحرمنيش منكم ابدا يارب
عمر: يلا بقا نعمل السشتن قبل ما الشمس تروح
عملو السشتن وكان شكلها جميل جداً وسط الخضار والزرع والورود المهم بعد مخلصو السشتن ركبو العربية ومشيو علي القاعه وهناك في القاعه كانت في مفاجأة احلا كمان لقيه دفعتها كولها هناك واصحبها الشباب والبنات لبسين شبه بعض وشكلهم جميل جداً والبنات الصغيرين لبسين فستين بيضه وبيرشو الورد على فيروز وعمر
فيروز: ايه ده اللي عملتو فيهم انتا اللي عملت ده كلو
عمر: اه بس اكيد مش لوحدي معايا صديق عزيز عليا مصمم ازيا خليتو يعمل كول حاجه حتا فستانك
نور: بطلوووو رغّى المأذون مستني
فيروز: انتي هبله يابت احنا متجوزين
عمر: لا حنتحوز تاني قودام النااس كلها وحعرف الناس كولها انك مراتي
فيروز: ربنا يخليك ليا
عمر: وخليكي ليا
احمد: انجزو المأذون حيشد فشعرو دلوقتي مش كفايه انو كتب كتاب فيك
بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في الخير
نور: فيروز انتي بتعرفي ترقصي
فيروز: لا مش بعرف
نور: ليه كده بس زعلتيني
عمر: لا بتعرف بس بتكسف ترقص
فيروز: انتا عرفت ازاي
عمر: مش بقولك ربنا يخليلكي عمي
فيروز: بابا بقي مخبر الاستاذ عمر ربنا يسمحك يابابا
عمر: المهم حترقصي ولا لا
فيروز: لا مش حقدر أرقص كفايه كده انا تعبت اليوم كان متعب المهم اننا فرحنا وفرحنا الناس واهلنا وصحبنا
عمر: طيب احنا ورانا طياره بكره يلا سلمي على اصحابك واهلك عشان نمشي نلم حجتنا
فيروز: ماشي انا حروح اسلام عليهم ونمشي
عمر: بس بسرعه عشان معانا طياره كمان نص ساعة علي القاهرة
سلميت فيروز علي علي ابوها وعلي اصحبها وجرنها ومشيو علي القاهرة
عمر: فيروز انتي معاكي المفتاح
فيروز: اه معايا بس في الشنطة استنا اما اطلعهولك خود اهو افتح عشان انا خلصانه
عمر: هاتي ياختي يعني انا اللي كويس منا كمان زيك
دخلو الشقة واترمو علي السرير من التعب ومحسوش بنفسهو غير الساعة 11
فيروز صحيت من النوم بصت فى الساعة لقتها 11
فيروز: يانهار اسود فاضل يعتين علي الطيارة عمر عمر عمرررررر قوم عشان نلم حجتنا فاضل سعتين على الطياره
عمر قام مفزوع انتي بتقولي ايه طيب يلا بسرعه احهزي على ماالم الحاجه
عمر: يلا يافيروز حنتاخر احمد ونور تحت حيوصلونا المطار
فيروز: خلاص انا جاهزة
نزلو تحت نور اول مشافت فيروز اخدتها بل حضن
نور: حتوحشيني انا مش عارفه مصر من غيرك حتبقا ازاي حتوحشوني ولله العظيم عمر خلي بالك من فيروز ها اوعا تزعلعها لو وعلتها حجيلك مخصوص عشان اضربك انتا فاهم
عمر: فاهم يافندم يلا بقا عشان لو اتاخرنا حنقعد كولنا هنا
ركبو العربية ووصلو المطار
عمر: يلا يافيروز انزلي وهاتي الشنطة الصغيره
احمد: لا سيبها انا حوصلها لحد البوابة
نور بعيط: وانا كمان حاجي معاكو
فيروز: بس يابت احنا حتروح نيويورك مش المريخ يعنى في اي وقت تحبي تاجيلنا تعالي وهتاي احمد معاكي
خلصو الاجرات وطلعو الطياره
فيروز: عمر انا خايفه
عمر: خايفه من ايه بس مش انا معاكي يبقا متخفيش من اي حاجه اتفقنا
فيروز: مش كده بس انا خايفه لاني انا اول مره اخرج بره مصر انا حاسه انى سمكه وبخرج من المياه
يتبع الجزء الثاني
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية بنت من الصعيد)
تم