روايات

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي البارت الثالث عشر

رواية وحش احتل عرش قلبي الجزء الثالث عشر

وحش احتل عرش قلبي
وحش احتل عرش قلبي

رواية وحش احتل عرش قلبي الحلقة الثالثة عشر

وحش احتل عرش قلبي
الفصل الثالث عشر
بقلمي دينا محمود
بعد القليل من الوقت وصلت نيوز الي الشركه وصعدت الي الأعلى ولكن انصدمت بأحد
نيوز بغضب:مش تفتح يا اعمي

 

 

الشخص:…………
نيوز:مش بتشوف وكمان مش بتسمع
لتدفعه ف صدره ولكم لن يتزحزح
معتز بخبف:انا معتز..مش مرتبط وعندى شركات ذي دي
نيوز:ابعد عني انت مجنون
لتبتعد عنه وتسير الي الامام ليمسكها من زراعها ويجذبها اليا ويرفع السلاح الخاص به هلي راسها ويقول
معنز:امشي ادامي والا افرغ المسدس ده ف راسك

 

 

لتمشي معه نيوز وهي خائفه ..ولم تعرف من هذا أو ما يريد وب التالي معتز أيضا ألم يعلم لماذا يعمل هذا ولكن الراد فقط..فهي جميله للغاية تشبه ماسه………
لتمشي معه..ليصعد سيارته
لتفكر نيوز وتقول ف سرها:اي الناس دي جاتهم قرف
تقصد علي الناس الذي يعملون ف الشركه رائ معتز وهو يهددها ب السلاح ولا احد ادخل
ليقود معتز السياره لتقول نيوز
نيوز علي وشك البكاء:هتاخدني فين …وعايز مني اي
معتز:هتعرفي اما نوصل…….
ولم يمر الكثير من الوقت حتي وصل القصر…..
لياخذها ويصعد بها الي الغرفه ولقاها..وخرج وأغلق الباب وتركها وحدها……..

 

 

ليخرج ويمسك هاتفه ويتصل بأحد…….
معتز:عايز كل المعلومات عن البنت ال هبعتلك صورتها
…………..:امرك
حكااياات دينا محمود
ليغلق معه وأرسل له الصوره……
ولم يمر الكثير حتي علم من هي….وعلم انها من عائله سالم……..عائله ماسه ولكن الغريب ان ماضيها لم يوجد عنها أي شئ وقد استغرب هذا..وطلب معلومات أكثر والاغرب من ذالك ان ولديها غير مذكورين ف الملف ……..ولكن هو بطريقته سوف يعلم أشياء اكتر………
ولم يمر الكثير من الوقت حتي كان حراسه جلبه أخيها(ماكس) لياخذه معتز ويدخل به الي غرفته نيوز….
لتركض عليا وتحصنه ولكن معتز يبعدها عنه…. لتتفاجئ نيوز وايضا ماكس لم يفهم شئ

 

 

معتز:لو عايزه يفضل عايش امضي علي الورق ده…..
ليضع لها الورقه امامها علي بقلمي دينا محمود الطوله لتاخذها وتنصدم بما مكتوب بها
نيوز بزهول:مستحيل امضي انسا
معتز:حلو..يبقا ودعي اخوكي
ليسحب زناد السلاح الي الخلف ويوجه علي رأس ماكس
نيوز بسرعه وخوف:خلاص هنضي بس سيبه
معتز:امضي الاول
لتوقع نيوز وهي تراقب معتز بحقد وكره……. ليترك معتز ماكس وحراسه ياخذوه ..وبعدها اقترب من نيوز وقال
معتز:انت دلوقتي مراتي لازم تتقبلي ده ولو اتقبلتي..مش هقتل اخوكي وهيفضل هنا ………هااا تقبلي تكوني مراتي وحبيبتي..لو م تقبلتيش متساليش علي اخوكي..
ليقترب منها معتز لتدفعه وتقول
ماسه بغضب: انسا مستحيل اتقبل الجواز ده بكرهك

 

 

معتز:وانا بعشقك
لتنظر له بشماز وتدفعه وتقوم تجلس علي التخت وهي تضع يديها علي وجهها
ليذهب لها معتز ويزيل يديها من علي وجهها توقع امها تبكي ولكن وجدها تشد على أسنانها بقوه
معتز بسخريه: هتكسري أسنانك
لتقترب منه ومعتز يبعد لتقول
نيوز بغضب:بص يلا انت اقسم بالله لو اتجرات وقرب مني ولمست شعره واحده مني هتكون ف عداد عمرك
معتز بتمثيل الخوف:اي الوراكي ده
لتلتفت الي الخلف ولم تجد شئ ووجدت معتز اسقطها علي التخت وامسك يديها الاثنين وثبتها الي الأعلي ليقول
معتز:اما تهددي حد متهددش زعيم مافيا
نيوز : لا لا لا ميهمني..ابعد عني …..لتضربه ضربه قويه تحت الح***زام
ليبعتد وهو يتألم…لتدفعه بعيدا لتقع علي الارض وقامت لتحاول ان تفتح باب الغرفه ولكن وجدته مغلق
نيوز:فين المفتاااااح

 

 

معتز بألم: م..مع..معرفش
نيوز بغضب: قولت فين المفتاح
معتز:معرفش
لتذهب نيوز اليا وترفعه من تلابيب قميصه وقالت
نيوز:لو حراسك عمله حاجه ل اخوايه م….
لم تكمل كلمها حتي قبلها معتز قبله لم تستمر حتي لحظات لانها فور ما قبلها دفعته وذهب الي المرخص وهي تصرخ بقرف
حكااياات دينا محمود
معتز باستغراب ف نفسه:المفروض تكون متعوده علي الحاجات دي ولا اي……..اكيد وراكي سر
بالنسبه الي نيوز التي دلفت الي المرخاص لكي تستفرغ ليقول معتز من الخارج
معتز:انتي كده بتمثلي دي بوسه بس
نيوز غسلت وجهها وخرجت بقلمي دينا محمود قعدت علي التخت وهي تنظر الي معتز بشر
معتز:انتي بتبصي كده لي

 

 

لتقترب منه وهو يرجع الي الخلف حتي اقترب منها ولم يفصلهم الاانشات
معتز برومانسيه:عايزه بوسه تانيه
مجرد م قال هذا الجمله ابتعدت عنه فورا وفجاه اخذت السلاح الخاص ب معتز واشرت علي الباب يفتحه
نيوز:افتح الباب
معتز:نيوز اهدي ده سلاح حساس ممكن ت
ولم يكمل كلامه بسبب الرصاصه التي خرجت من السلاح ومرت الي الحائط
معتز بتمثيل: الحيط باظت دي هتحتاج فلوس كتير عشان دي حيطا غاليه
نيوز:مش قدره استحمل…لو فضلت معاك اكتر من كده هموت
معتز:استمتعي ب الحياه يانيوز
نيوز:عارفه انا معرفكش ولا حتي اعرف اسمك………معرفش اتجوزتك ازاي
معتز:اسمي معتز…….اه سمعتي عن الحب من أول نظره
نيوز لاء سمعت عن القتل من اول لقاء
معتز بتفكير:بس ده قاسي اوي

 

 

نيوز:بص يا استاذ معتز سبني ف حالي انا وأخويه واوعدك ان هجبلك أجمل بنت ف الملاهي..بس سيبني
معتز:عارفه يانيوز انا عاشرت بنات بالونهم واشكلهم …كنت بدور علي بنت واحده بريئه..بس اما لقيتها كان في حد تاني بيحبها….وأما لقيت بنت تانيه بنفس البرئه بالرغم من انها بتشتغل ف الملاهي اليلي بس برده بريئه..عايزاني اسيبها…..
نيوز بحزن:للإسف لازم تسيبها لانه بتحب حد تاني
معتز بصدمه:مين
نيوز:صاحب الشركه الكنت فيها انهارده….هو غيث
________________________
عند غيث
كان غيث ف مكتبه حتي جاءه اتصال من احد الحراس

 

 

ليمسك غيث الهاتف ويرد
غيث:خير
الحارس:غيث بيه في ناس ملثمين اجم وهربو ماري وقتله الحراس الكانه علي القبو بس البنات الكانت معاها موجوده
غيث بغضب: عشان مشغل معايا شواية نسوان…….لازم تعرفو مين دول والا هاخد روحكم
الحارس:امرك يابيه
ليغق غيث الهاتف ..ليمسح علي وجهه من الغضب وحاول ان يتملك غضبه ونظر الي ماسه التي غافيه علي المكتب وحملها وصعد بها الي غرفتهم ووضعها علي التخت ونام بجنبها…….
وحش احتل عرش قلبي

 

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية وحش احتل عرش قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *