روايات

رواية أحببته رغم قسوته الفصل الثالث 3 بقلم متفائل في زمن اليأس

رواية أحببته رغم قسوته الفصل الثالث 3 بقلم متفائل في زمن اليأس

رواية أحببته رغم قسوته البارت الثالث

رواية أحببته رغم قسوته الجزء الثالث

أحببته رغم قسوته

رواية أحببته رغم قسوته الحلقة الثالثة

عند حور استيقظت علي صوت الهاتف ردت حور
حور: الو
ادم: صحي النوم قومي البسي عشان انا هاجي اخدك
حور بصدمة: انت جبت رقمي منين
ادم: نصف ساعه والقيكي جاهزه سلام
اغلق ادم الهاتف فاقت حور من صدمتها وهي تجري
حور:يالهوى دا قال نصف ساعة اروح اجهز بسرعة
ذهبت حور للمرحاض وبعد قليل خرجت وارتدت ثيابها المكونة من دريس ازرق وتركت شعرها ووضعت بعض الكحل فازدات جمالا مع عينها الخضراء واحمر الشفايف فكانت مثل حورية البحر كانت شديدة الجمال دق الباب
حور: ادخل
محسن:يالا يختي اخلصي ادم باشا برة مش كفايه انو هيتجوزك يالا
حور بحزن:خلصت اهو يالا
خرجت حور وجدت ادم يقف برة استغربت حور
حور:مدخلتش لي

ادم وهو يحول السيطرة علي نفسه من جمالها:يالا
نزلت حور مع ادم الي الاسفل وركبت العربية في الخلف
ادم بغضب:مهو مش انا السواق ابوكي انزلي اركبي جمبي
حور:مينفعش انت لسة مش جوزي عشان اركب جمبك
ادم بستهذاء:هااا هتعملي عليا انا الخضْراء الشريفة ماشي
انطلقت السيارة واخذت الدموع مجراها علي خدي حور كان يتابعها ادم من المراة وغضب من نفسة بشدة
وقفت السيارة امام محل مجوهرات فخم ونزلت حور من السيارة هي وادم ودخلو الي المحل
صاحب المحل جورج:ادم باشا منور اتفضل يا باشا
حور:هو يعرفك منين نظر لها اسر وسكت ثم قال لجورج
ادم:هاتلي احسن واحلي حاجه عندك
جورج:من عنيا ثواني وجاء جورج ومعهو احلي الدهب
ادم:خدي يا حور نقي الي انتي عاوزة
حور:لا دا شكلة غالي اوووي
ادم بغيظ:اخلصي انامش هتحايل عليكي انجزي
حور بخوف انقت دبلة رقيقة شبها:دا حلو
ادم بحنية:عجبك يعني
حور:اة كويس

ادم:حورج عاوز احلي الطقمة عندك بسرعة
ذهب جورج وجاء باحلي الطقمة
(ملحوظة:الطقم هو خاتم وحلق و سلسلة وانسيال)
ادم:اختاري يا حور
حور بتوتر:لا مش عاوزة الحاجه دي انا حلو الخاتم وخلاص يالا نروح
ادم وهو يمسك يديها:طيب تعالي انا هشوف احلاهم
اوقف ادم حور امامة والبسها سلسلة رقيقة من الالماظ وامسك يديها والبسها خاتم رقيق من الالماظ والحلق والانسيال وذهب بها الي المراة
ادم:هااا اي رايك
حور باعجاب:حلو اوووي ورقيقة
ادم:رقيقة زيك بالضبط
حور:هاااا
ادم:يالا هناخد دا جورج شوفلي االحساب كام
جورج:حاضر ثواني الحساب 200الف جنيه
حور بخضة:يالهوي لا مش عاوزة حاجة يا ادم
ادم:حور اهدي في اي مالك
حور وهي تنظر الية:دي فضة و200الف امال لو دهب
ادم بضحك لاول مرة بعد سنين:فضة لا هي مش فضة
حور بغباء:امال اي
ادم: الماظ دي الماظ

وذهب ادم يدفع وترك حور في صدمتها ثواني ووجدت من يسحبها من يديها نظرت وجدت ادم ذهبت معة ودخلت السيارة وجدت هاتفها يرن ردت علية
حور:الوو ايوة يابابا
محسن:اي كل دا تاخير ياتري عجبك الزبون التاني
حور بحزن:جاية اهو خمس دقايق بس وهوصل
اغلقت حور الهاتف لاحظ ادم صمتها وحزنها الظاهر
ادم: مالك يا حور
حور:مفيش
ادم:مين كان بيكلمك
حور بحزن:بابا
ادم:قالك اي زعلك
حور:مفيش روحني يالا
ادم:حاضر

وصل ادم تحت منزل حور وهبط من السيارة هو وحور
حور:انت رايح فين
ادم:هتعرفي بعدين يالا اطلعي
حور:حاضر
صعدت حور وادم الي الاعلي ودقت الباب ففتح الباب
محسن:اتفضل ياباشا اتفضل
دخل ادم وجلس:كلم المازون ولا اكلمة انا
محسن:نعم
ادم بحدة:مسمعتش يالا روح
ذهب محسن بخوف حتي يحضر مازون نظر ادم الي شيماء وصفاء
ادم:انتي صفاء

صفاء بدلع:ايوة تحت امرك
امسك ادم يد حور واجلسها بجانبة:لو عوزت حاجه هطلبها من مراتي صح يا حور
حور بفرحه:اة طبعا
صفاء بغيظ:علي فكره انا احلي من حور ميت مرة علي الاقل انا بنت وهي لا
نظر ادم لحور وجدها تبكي في صمت:ملكيش دعوه
وبعد وقت وجد محسن يدخل وفي يدة المازون وتم كتب الكتاب
المازون:بارك لكم وبارك عليكم وجمع بينكما في خير
ذهب المازون واخذ ادم حور من يديهاا وكاد ان يذهب
محسن:انا عاوز بنتي في كلمتين
ادم:اتفضل
محسن وهو ياخذ حور الي الغرفة:انا عملت كل دا علشان تبقي معاة خدي منو علي قد ما تقدري
حور:يا بابا انا مش هقدر اعمل كدة
محسن:والله اقتلك وادفنك مكانك اخلصي اختك معايا خلصي بسرعة
حور ببكاء:يا بابا احنا بناتك لي بتعمل كدة
محسن:انتو مش بناتي انتو حيالة بنات مراتيالي اتحوزتها بعد ما غلطت مع حبيبها وسبها وخلع وبعدين حملت فيكم وهربت من اهلها وانا انجوزتها وصرفت عليكم وان الاوان اجيب حق الي صرفتة هتعملي الب قلت علية ولا اخلص علي اختك
حور: لا انا هعمل كل حاجه قلت عليها بس بلاش تاذي حورية ابوس ايدك
محسن:حاضر يالا روحي واخلصي بسرعة
حور بكسرة:حاضر

خرجت حور خرجت حور فوجدت ادم وذهبت معة
🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍
في مكان اخر يوجد سعيد يتحدث مع شخص اخر
سعيد بخوف:يا بوس والله عرضت علية الشغل مرضيش
اليوس:مجاش بالزوق تجيبة بالعافية
سعيد:قولي يا بوس اعمل اي وانا اعملة علي طول
البوس:فتح مخك معايا وركز اووووي
سعيد: حاضر يا بوس قول
البوس:انا سمعت انو اتجوز الليلة
سعيد بصدمة:مين قالك يا بوس مستحيل يتجوز
البوس: اهو اتجوز عاوزك تعرفلي كل حاجه عنها
سعيد: حاضر يا بوس كل حاجه هتكون عندك بكرة الصبح
البوس: ياريت علشان فضلك تكة وهطير رقبتك فاهم
سعيد بخوف وهو يضع يدية علي رقبتة:متقلقش يا بوس كل حاجه هتكون تمام
البوس:ياريت
اغلق البوس مع سعيد الهاتف واخذ يفكر فما يفعلة بعد

يتبع …

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على (رواية أحببته رغم قسوته)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *