روايات

رواية لا أدري كيف أحببتها الفصل السابع 7 بقلم دعاء حجاج

رواية لا أدري كيف أحببتها الفصل السابع 7 بقلم دعاء حجاج

رواية لا أدري كيف أحببتها البارت السابع

رواية لا أدري كيف أحببتها الجزء السابع

لا أدري كيف أحببتها

رواية لا أدري كيف أحببتها الحلقة السابعة

 

#لا ادري كيف احببتها
فاطمه كانت بتجري وفجاه وقعت على الأرض لتنجر”ح رجلها وللاسف مقدرتش تقوم
_اعااااااااا
الشباب وصلوا عندها وواحد منهم:هتروحي فين يعنى
وقال الآخر:بس الصراحه جامده فحت
فاطمه بدأت ترجع لورا وواحد من الشباب بدأ يقرب منها بو”قحه
_والنبي لاء

 

 

الشاب انقض عليها ولكن فاطمه بعدت عالطول وضمت رجلها وبقت خايفه اوى وللاسف مكنتش قادره تقوم حتى من الخوف اللى كان مسيطر عليها
الشاب قام من على الأرض وابتسم بخبث:مالك ؟ روحتى على جنب ليه ما تجري ولا اعصابك سابت خلاص
فاطمه غمضت عينها وقعدت تقرا قران بصوت عالى جدااا
الشباب بصوا لبعض وقال أحدهم:احنا مش في خطبه على فكره
فاطمه مردتش عليا وفضلت تقرااا وواحد من الشباب صبره نفذ مسك أيدها جامد اوى وكل ده وفاطمه مفتحتش عينها وفضلت تقرأ قرآن
_البت ده شكلها هتعذ”بنا
فاطمه فضلت تقرا قران مع الدموع اللى كانت نازله من عينها
الشاب صبره نفذ وكان رايح يضر”بها بالقلم ولكن ايد مسكت ايدو قبل ما يضر”ب
آدم وقف في وش الشاب وقال:في اي يا روح امك ؟

 

 

فاطمه فتحت عينها عالطول اول ما سمعت صوت آدم وفرحت اوى
_آدم
آدم مسك أيدها وقال لاول مره بلطف:ضايقوكى ؟
فاطمه هزت راسها وقعدت تعياااط
آدم مسح دموعها وقال:انا جنبك متخافيش
فاطمه ابتسمت وآدم خدها ورا ضهره وقال:في حاجه
_انت اللى في اي ؟
آدم قبض ايدو وقال:وانا هوريك يا روح امك في اي
آدم ضر”به على رأسه والشاب وقع على الأرض عالطول ليفقد الوعى
فاطمه اتخضت على آدم وقالت:انت كويس
آدم بص ليها وقال:مش عارف
وفجاه الشابين هجموا على آدم اللى ضر”بهم برجله في بطنهم
_اعاااااااا
فاطمه سرحت في آدم وكانت فرحانه اوى أن آدم عمل كده عشانها
آدم عدل الجاكيت وقال: الفيلم خلص
فاطمه:________
آدم شاور لفاطمه وقال:انتى هنا ولا هناااك
فاطمه بابتسامه:هناااك
آدم مد ايدو ليها وقال:يلاااا
ولكن فاطمه رفضت أنها تحط أيدها في ايدو وقالت:شكرا

 

 

آدم رفع حاجب وقال بتريقه:العفو
فاطمه كانت ماشيه ولكن آدم مسك ايدها وقال: رايحه فين
_على البيت
_بيت مين ؟
فاطمه بصت في الأرض وقالت: مش عارفه بس لا يمكن ارجع معاك
آدم ابتسم وقال:انتى عنيده اوى
فاطمه بطفوله:انا مش عنيده حضرتك اللى ****
آدم اتحول إلى شيطا”ن ساعتها وقال:انا مش عايز اجر”حك يا حلوه لسانك ده ينحط في بوقك وممنوع يطلع
فاطمه كانت ماشيه ولكن شافت شاب من الشباب طلع مطو”ه ورايح يحدفها على آدم
_آدم
فاطمه طلعت تجري وزقت آدم لتقع عليااا
فاطمه فتحت عينها على عين آدم الساحره
فاطمه قامت عالطول وآدم قام أيضا وقال:انتى بخير
فاطمه هزت راسها وقالت:انت كويس
_هبقا كويس لو رجعتي معايا
_بشرط
آدم ضم حواجبه وقال:شرط اي
_تحترم جوازنا

 

 

_مش فاهم
فاطمه بعصبية:يعنى متكلمش بنات طول ما انا على ذمتك ثم كملت وقالت:ومتروحش البا”ر
آدم قعد يضحك وقال:بتهزري صح ؟
_هو ده شرطي القرار في ايديك
آدم بكذب:موافق
_كداب انت بتقول كده وخلاص
_طب اعمل اي عشان تصدقي
_تليفونك
آدم رفع حاجب وقال: تليفونى ؟
فاطمه هزت رأسها وقالت:عايزه تليفونك
_ليه
_عشان اثق فيك
آدم طلع التليفون وقال:اتفضلى
فاطمه مسكت التليفون وقالت:افتحوا
آدم بارتباك:افتح اي
_افتح التليفون كلامى واضح على فكره
_لا طبعا انتى مجنونه صح
فاطمه بغضب:خلاص مش راجعه

 

 

آدم خد نفس عميق وفتح التليفون فعلاا وفاطمه خدت منه التليفون ومسحت كل الارقام اللى معاا
آدم بصدمه:يا بت المجنونه اي اللى عملتى ده ؟
_افتح الواتس
_لاء
_لا ليه ؟

 

 

آدم بعصبية:كده وخلاص
فاطمه قالت بتهديد:خلاص مش راجعه عن اذنك
آدم مسك أيدها وقال:اخر حاجه
فاطمه هزت راسها وقالت: موافقه
آدم فتحلها الواتس فعلاا وهي عملت حظر لكل اللى معا بما فيهم الشباب
آدم حاول يمسك أعصابه
_كلمه السر بتاعت تليفونك اي
_نعم
_اخلص
آدم في سره:وربنا لو مكنتش خايف من جدي كنت علمتك الادب يا بت الانواري
_سرحت في اي
_الباسورد هو *****
بعد شويه
_اتفضل

 

 

 

آدم مسك منها التليفون وبص ليها وقال:اي ده ؟
_الصراحه قولت بدل ما امسح اعمل ضبط مصنع
آدم رمي التليفون على الأرض لتنكسر الشاشه
فاطمه اتخضت وقالت: اي اللى عملتوا ده
_هعمل بيا اي الفيس اتمسح والواتس والانستجرام وغيرهم
فاطمه كانت فرحانه اوى وقالت:صحيح لابس كده ورايح فين
آدم مسك أيدها جامد اوى وقال:عارفه رايح فين ثم كمل:البا”ر رايح البا”ر
فاطمه زقت آدم وقالت: هتفضل طول عمرك كده مش هتتغير
_ده عقاب اللى عملتى من شويه
فاطمه ابتسمت وقالت:فرحانه اوى انى قدرت اضايقك
_فرحانه كده ليه كل حاجه هترجع زي ما هي انا آدم الانصاري
فاطمه ابتسمت ابتسامه تحمل السخريه من اسمه
_امشي قدامى
_مش راجعه معاااك
آدم مسك أيدها وقال: بارادتك مش بارادتك هترجعى
_آدم سيب أيدي آدم ايدي وجعتنى
_مش عايز اسمع صوتك اخرسي
آدم فتح الباب وقال:اركبي
_لا مش راكبه ومستحيل ارجع معاك
آدم اضايق اوى وفاطمه لاحظت غضبه وركبت عالطول

 

 

 

آدم ركب ايضااا ومشوا
في البار ✨
آنيا وصلت واستغربت اوى أن آدم لسه مجاش
_غريب انا كنت مفكره أن آدم هيوصل قبلى
وفجاه تليفون آنيا رن
آنيا بانتهاد:قولى انك عملت كل اللى طلبتوا منك واكتر كمااان
الشاب بصوت واطى جدا:الخطه كانت ماشيه صح وفجاه
آنيا حطت أيدها على قلبها وقالت:وفجاه اي أوعك تقول انها هربت
_البت كانت خايفه مننا اوى وكنت هعمل اللى طلبتى كله ولكن جي شاب نقذها
_شاب مين ده
_اعتقد جوزها مش عارف
آنيا قفلت التليفون واتعصبت اوى وقالت:لاء مستحيل مش هستسلم وآدم ليا مهما حصل
آنيا بخبث:صحيح عدت المره ده على خير بس صدقيني يا فاطمه لد”مرك
في شقه آدم✨
_آدخلى
فاطمه دخلت وكانت متعصبه اوى
_اوعك تتحركي فاهمه
_رايح بردو

 

 

 

_وانتى مالك انا حرا
_فعلاا حراا ٠٠٠٠ودخلت وقفلت الباب جامد اوى
آدم اتعصب اوى وطلع فعلاا
فاطمه فتحت الباب ولقت آدم طلع وقالت:ده طلع فعلاااا
فاطمه قعدت على الكرسي وحطت أيدها على دماغها وبتفكير
_ماشي يا آدم اتفرج انا هعمل اي
فاطمه قامت ودخلت الحمام وخدت شاور وطلعت
في الطريق ✨
_ارن على آنيا ازاى بقااا ؟
آنيا كانت سايقه العربيه باقصي سرعه ومتنرفزه اوى وفجاه داست فرامل ونزلت وقالت:آدم اللى نزل أيضا
_رايحه فين
_حضرتك اتاخرت اوى واتغيرت كماان
آدم ضم حواجبه وقال:اتغيرت
آنيا ابتسمت وراحت باست آدم من خدو وقالت:انسي

 

 

_مش يلااا
_في عربيتك ولا عربيتى
_اللى يريحك
_خلاص في عربيتك٠٠٠٠٠آدم وآنيا ركبوا العربيه ومشوا متجهين إلى البا”ر
_انت اتاخرت كده ليه
آدم:________
_آدم انت كويس
آدم هز رأسه وقال:معلش كنتى بتقولى اي
_بقول اتاخرت كده ليه
آدم مرداش يقول لآنيا اللى حصل وقال:معلش كان الطريق واقف بسبب حادثه
آنيا في سرها:اول مره تكدب عليا يا آدم انا لازم اخلص من فاطمه في أقرب وقت ممكن والا كلام وائل ممكن يحصل
_بتفكري في اي
آنيا ابتسمت وقالت:ولا حاجه !!
بعد شويه آنيا وآدم وصلوا البا”ر
_اي رايك نشرب ؟
_ماليش مزاج
آنيا قربت من آدم وقالت:انت كويس انا حاسه ان في حاجه مخبيها عليا
آدم ابتسم وقال: انا كويس وبعدين هخبي اي يعنى

 

 

_مش عارفه بس حاسه انك مخبي حاجه
_لا متحسيش بعد كده
وفجاه صدر صوت صندل كعبه عالى جدااا
ليلتفت آدم وآنيا لمصدر الصوت
وفجاه آدم قام وكان في حاله صدمه
_😳😳
تفتكروا شاف اي ؟
صغير معلش تعبانه اوى 💔
يتبع

 

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *