روايات

رواية الانتقام الحلو الفصل الرابع 4 بقلم سارة محمود

رواية الانتقام الحلو الفصل الرابع 4 بقلم سارة محمود

رواية الانتقام الحلو البارت الرابع

رواية الانتقام الحلو الجزء الرابع

الانتقام الحلو
الانتقام الحلو

رواية الانتقام الحلو الحلقة الرابعة

في فيلا السوهاجي
حمزه: ماما ايه رايك شكلي حلو صح
نرمين: اه يا قلب ماما شكلك جميل
ساندي: انا جهزت
نرمين: اممم مش هتتغيري برضو المهم مالك يا حببتي من وقت ما جيتي وانتي قالبه وشك ومضايقه
ساندي: مفيش يا خالتو حاجه يلا بينا
حمزه: يلا يا ساندي
وصلو كتب الكتاب
اسراء والده العروسه: ازيك يا نرمين يا حببتي عامله ايه
نرمين: الحمدلله بخير، الف مبروك يا حببتي
إسراء: اومال فين العيال
نرمين: حمزه بيركن العربيه وساندي بتتكلم في التلفون
اسراء: طيب يا حببتي
ساندي:الو يا حازم عرفت حاجه
حازم :لا يا ساندي مفيش حاجه خالص
ساندي:تمم انا هقفل سلام
ساندي كانت داخله الفيلا اللي فيها كتب الكتاب وفجأه في حد خبط فيها
ساندي:ايه يا عم ما تركز
مراد: انتي الا تركزي مش انا يا قطه وغمزلها
ساندي:لا شكلك مش متربي وضربته بالقلم
حمزه:ساندي في ايه
ساندي:مفيش واحد مش متربي قلت اربيه
مراد:انا مش متربي يا بنت
حمزه:خلاص يا مراد انا اسفه
ساندي:انت تعرفه
حمزه:ده مراد صاحبي من ايام الجامعه وهو كمان معزوم علي كتب الكتاب وديه ساندي بنت خالتي
مراد: هعديها المرادي علشان انتي قريبت صحبي
ساندي: يلا يا حمزه زمان نرمين قلقانه
كلهم اتجمعو علي تربيزه واحده
نرمين:ازيك يا مراد عامل ايه
مراد:ازيك يا مدام نرمين
نرمين:الحمدلله بخير
حمزه:ساندي عملتي ايه
ساندي:حازم هيحل الموضوع
نرمين:موضوع ايه
حمزه:حاجه تبع الشغل متخفيش
نرمين: والله وحازم علي ما اعتقد ظابط ماله هو ومال الشغل انجزو في ايه
ساندي:انا اتوقفت عن الشغل
نرمين:ايه وواقفه عادي كده وبتشربي عصير

 

 

ساندي:متخفيش يا خالتو كل حاجه هتخلص قريب
حمزه:بس هيا عاوزه تشتغل ومش راضيه تشتغل معانا في الشركه
نرمين:وليه بقا
ساندي:قلتلك قبل كده لو اشتغلت في الشركه كلهم عارفين اني قربتكم وانتي عارفه الباقي
مراد:انتي بتشتغلي ايه
ساندي:محاميه
مراد:ايه رايك نبدا من جديد
ساندي:يعني ايه
مراد: انا عاوز محاميه شاطره تدير شغلي وتبقي المساعدة بتاعتي ايه رايك
حمزه:حلوه والله وافقي يا ساندي
نرمين:ايوه يا ساندي وبعدين مراد محترم واحنا نعرفه
ساندي:امم تمم هبدا شغل امتي
مراد:من بكره لو عاوزه
ساندي:تمام
حمزه:ساندي تعالي نرقص
ساندي:لا مش عاوزه
حمزه:يلل ونبي
ساندي:قلتلك لا فكك مني بقاا
حمزه:طب خدي هنا يخربيتك
نرمين:سبها يا حمزه هتلقيها مضايقه علشان الشغل
مراد في نفسه:من بكره ايامك هتكون سوده وهخليكي تندمي علي الا انتي عملتيه النهارده
حمزه:بقولك يا مراد ما تيجي تقعد معانا النهارده علشان انت وحشني موت
نرمين:اه يا حبيبي تعاله انت ديما لما كنت بتيجي بتقعد في الحنينه وخلاص،تعاله بات النهارده مع حمزه
مراد:طيب يا طنط
ساندي:مش يلا نروح انا زهقت
حمزه:يلا ومراد هيجي معانا
ساندي:طيب هات المفاتيح
حمزه:يا بنتي ديه عربيتي مش عربيتك
ساندي:انجز يا عم هات
طيب اقعد انت وصحبك ورا وخالتو قدام
نرمين:لا معلش انا مش مستغنيه عن حياتي
مراد:خلاص هقعد قدام بس في ايه
حمزه:ساندي بتسوق بطريقه مجنونه كانها في حلبه مسابقه مش شارع
مراد:اممم لا هايل بجد
ساندي:يلا اركبو
الكل:حاضر
في الصعيد
حسام: هاا يا سعد عملت ايه
سعد:كله تمام يا باشا انا بعت للوزاره علشان يوقفوها عن الشغل وهبعت ناس بيتها النهارده علشان يعلموها درس
حسام:والله لاوريكي ايام سوده يا بنت الكلب
في فيلا السوهاجي
ساندي:انزلم وانا هركن العربيه وهاجي
نرمين: طيب

 

 

ساندي كانت بتركن العربيه وبعدين وصلها رساله من رقم مجهول مكتوب فيها الحقي طول ما انتي بتلعبي في النار النار هتلسعك والل هيحصل دلوقتي قرصه ودن بس ساندي خلصت الرساله في حاله صدمه كبيره وبعدين افتكرت خالتها وحمزه جرت علي الفيلا وفتحت الباب ودخلت
نرمين:ساندي يلا علشان بجهز الاكل
ساندي:حمزه فين وصحبه
نرمين: طلعو فوق بيعرف مراد علي الاوضه بتاعته
ساندي:تعالي معايا بسرعه
ساندي ونرمين طلعو فوق في الوقت ده مراد وحمزه كانو في اوضه حمزه وساندي فتحت الباب بسرعه وبخوف
حمزه:ايه يا بنتي تبقي خبطي
ساندي:مش وقته هزار فين مسدسك
حمزه:في الدرج اهو ليه
نرمين:في ايه ومسدسات ايه،ساندي ايه الا حصل
مراد:اهدو شويه وانتي يا ساندي احكي في ايه
ساندي:في حد بعتلي رساله تهديد ولسه مكملتش كلام سمعو ضرب نار كسر الازاز بتاع الاوضه
حمزه:ساندي هو اكيد معاكي
ساندي:عمري ما هسيبو وراحت مطلعه المسدس من الجاكيت الا كانت لبساه
مراد:هشارك معاكو وطلع مسدسه هو كمان
ساندي:خالتو خليكي هنا متتحركيش

يتبع…

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *