روايات

رواية ليست أختي الفصل الثاني 2 بقلم نور محمود

رواية ليست أختي الفصل الثاني 2 بقلم نور محمود

رواية ليست أختي البارت الثاني

رواية ليست أختي الجزء الثاني

ليست أختي
ليست أختي

رواية ليست أختي الحلقة الثانية

هند بتكذيب : وانت عرفت ازاي
هيثم : امك اسمها ايه
هند : مشيرة عبد العزيز احمد
هيثم : وانا اسم امي مشيرة عبد العزيز احمد
هند : يا سلام ممكن يكون تشابه اسماء
هيثم : يا ريت
فلاش باك
هيثم : ممكن يكون تشابه أسماء
احمد : انا فعلاً فكرت كدا بس قولت لازم اتاكد
هيثم : ازاي
احمد : اخدت شعره منك وده كان سهل الصعب هو اني اخد شعره من هند بما انها محجبة وبما انها عروسة وبتروح الكوافير كتير دفعت لواحدة شغالة هناك وجابتلي شعرة منها وعملت تحليل DNA وطلعتوا اخوات
بااااك
هند ببكاء: يعني ايه
هيثم وكل حرف يخرج منه كسكينة تجرح قلبه: يعني انا اخوكي وهفضل اخوكي وانا اللي ….وانا اللي هسلمك لعريسك بايدي
هند : ممكن تروحني يا حبي ….قصدي يا اخويا
هيثم : يالا
اعادها لمنزلها
دخلت هند المنزل جسد بدون روح كان اصدقائها بانتظارها
نور : ها عملتي ايه
لا رد
نور بفضول : كانت حلوه المفاجأة
يارا : اصبري يا نور مالك يا هند
هند بصراخ : لااااااااااااا ….اخويا ازاااااااااي ….بعد كل ده يطلع مستحييييييل …..ااااااااااااااه يا رب ليه قلبي يتكسر ليه بعد كل الحب اللي حبيت ليه يطلع اخويا
احتضنتها نور : اهدي اهدي

 

 

 

هند ببكاء : طلع اخويا يا نور فرحتي اتكسرت وقلبي اتكسر معها
نور : اهدي كل حاجة هتتعدل اهدي ما تعمليش في نفسك كدا
هند : انساه ازاي وهو كل حياتي بيقولي هفضل معاكي لحد ما اسلمك لعريسك هو فاكر اني هقدر احب غيره حتى حبي ليه مش هقدر اكمل فيه بقا حرام خلاص
يارا : ربنا يصبرك
ظلت تبكي الى ان غفت
عند هيثم ذهب لمكان منعزل وخرج من السيارة
هيثم : ااااااااااااه ليه كدا يا رب انا عارف اني غلطت كتير بس بلاش العقاب ده بلاش هي يا رب (بكى بحرقة على حبه الضائع)
مر الليل حزين على الجميع ما عدا تلك الاعين الشريرة التي كانت تنظر بخبث عبر الكاميرات تراقب الجميع بشماته
المجهول : ولسه اللي جاي كتير وهاخد حقي منكم واحد واحد
كان هيثم يجلس على سيارته بحزن فرن هاتفه
هيثم : الو
نور بغضب : ممكن اعرف انت عملت ايه في هند
هيثم بقلق : هند مالها هيا كويسة
نور : لا مش كويسة هند راجعه منهارة وفضلت تبكي لحد ما نامت ممكن افهم انت قولتلها ايه دي كانت رايحالك هتطير من الفرحة
هيثم : انت لازم تعرفي عشان تقدري تواسيها
نور : اعرف ايه
هيثم : انا وهند اخوات وجوازنا حرام
نور بصدمه : نعممم
هيثم : مش هقدر ادخل في تفاصيل بس حاولي تكوني معها
نور بحزن : انا معاها مش هسيبها ابدا
هيثم : شكرا
اغلق الهاتف
هيثم : لازم تنهار الحقيقة صدمت الكل يا رب عدي الفترة دي على خير
صدح صوت هاتفه مرة اخرى ولكن المتصل هو عمر صديقة وشريكة في الصيدلية الخاصة بهم
هيثم : اي يا عمر
عمر بلهفة : هيثم انت لازم تيجي حالا
هيثم بقلق : في ايه بابا جراله حاجة
عمر : لا عمي احمد بخير دي مشكلة في الصيدلية
هيثم : حلها انت يا عمر انا مش قادر اجي
عمر : مش هينفع لازم تكون موجود
هيثم : خلاص جاي
عمر : متتأخرش ارجوك

 

 

هيثم وقد شعر ان الموضوع كبير : مسافة السكة
اغلق معه وركب سيارته بسرعة وعاد للصيدلية التي هي في الاساس اسفل منزله
هيثم :في ايه يا عمر ايه الناس دي
عمر : الناس دي بتقول انهم اخدوا علاج من هنا لبنتهم وكان غلط وبنتهم ما*تت
سيد (والد الفتاة ) : هو ده اللي اخدت منه العلاج
هيثم : انا اديتك اللي كان مكتوب في الروشتة اللي كانت معاك
سيد : واحنا سألنا الدكتور وقال انك اديتني علاج مختلف
علي :(اخ للفتاة ): انت لسه هتتكلم معاه ده لازم يمو*ت
رفع علي سلا*حه في وجه هيثم
استنى عندك : كان ذلك صوت ****

يتبع…

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *