روايات

رواية تزوجت ملتحي رغما عني الفصل الرابع 4 بقلم شيري عصام

رواية تزوجت ملتحي رغما عني الفصل الرابع 4 بقلم شيري عصام

رواية تزوجت ملتحي رغما عني البارت الرابع

رواية تزوجت ملتحي رغما عني الجزء الرابع

تزوجت ملتحي رغما عني
تزوجت ملتحي رغما عني

رواية تزوجت ملتحي رغما عني الحلقة الرابعة

احمد من صدمته مقدرش يمسك نفسه.!!
وقع علي الارض مكنش قادر يقف من الصدمه
معقول حبيبة قلبه ماتت.! روح فؤاده سابته.!
قعد يبكي وينادى بإسم ربنا وبإسمي وكأنه فقد روحه
حس ساعتها اني مش مجرد زوجه ليه!
ولكن كنت مراته وحبيبته وبنته وصحبته وكل حاجه حلوه في حياته
وفى وسط توهانه خبط فى الدكتور…
الدكتور بإبتسامة: استاذ احمد اخبارك؟
احمد بصله وقالى مراتى توفت يا دكتور؟!!
لقي الدكتور قاله مراتك توفت ازاي يافندم.!
دانا كنت جاي اقولك ان مدام اسراء بعد ما خدت 6 جلسات كيماوى نسبة الكانسر قلت وهتشفي قريب ان شاء الله
احمد بصدمه: نعم؟!!!

 

 

احمد: ازاي يعني اومال الممرضه قالتلى البقاء لله ليه؟!!
الدكتور بدأ يظهر على وشه العصبيه وقال:ممرضة مين دى اللى قالت لحضرتك كده! قولى اسمها ويتخصم من مرتبها وتتعاقب فوراً.!
احمد: لالا خلاص مش مهم حصل خير الحمدلله ان مراتى عايشه ومش لازم اكون سبب في آذية بنت مش مهم خلاص…
الدكتور: بس دى غلطت يا استاذ احمد ولازم تتعاقب
احمد حس انه هيكون سبب في قطع عيش البنت فهدى الموضوع مع الدكتور واقنعه ان ممكن تكون اتلغبطت…
وفى وسط ماهما واقفين لقي نفس الممرضه جايه تقول لأحمد
الممرضه: استاذ احمد يلا علشان تستسلم الجثه..
احمد كان واقف ومش عارف يقولها ايه؟ لانه هو مرضيش يقول للدكتور هى مين ومع ذلك هى جات وقالت..
الدكتور بعصبيه: استاذه نيڤين حضرتك اللى قولتى للاستاذ احمد على خبر موت مراته.!
الممرضه بقلق: ايوا يافندم مش حضرته استاذ احمد جمال زوج المدام ندي خالد السيوفي!!
احمد: لا يافندم حضرتك غلطتي مش انا زوج المدام ندي
الدكتور بعصبيه: استاذه نيڤين حضرتك متحوله للتحقيق فوراً
احمد بتهدية للدكتور: خلاص يادكتور حصل خير انا عن نفسي مسامح بس ياريت متحولهاش ولا تخصم حاجه من مرتبها خلاص هى ان شاء الله مش هتعمل كده تاني وانا عن نفسي مسامح..
الدكتور: يا استاذ احمد هى لازم تتعاقب علشان تتأكد الاول من اسم المريض واهله علشان متتكررش تاني
الممرضه بعياط: خلاص والله يادكتور مش هتتكرر تاني ان شاء الله معلش تسامحني المرادي حضرتك عارف انى جديده في الشغل وانى تحت التدريب لسه علشان كده اتلغبط والله، انا اسفه..
هدى الدكتور وسامح الممرضه واحمد جالى الاوضه

 

 

ساعتها نور كانت مشيت وانا قعدت في الاوضه اقرأ فى الروايه وكنت لابسه نقابي علشان لو حد دخل..
وفجأة لاقيت احمد جه واول لما جه لاقيته حضني واطمن عليا وساعتها انا كنت مستغربه لانه مش من الطبيعي الاقيه بيعمل كده فجأة وكمان احنا لسه معترفين اننا مجرد اصحاب واخوات مش اكتر..
انا = فى ايه يا احمد انا كويسه والله الحمدلله انت مالك فى ايه؟
احمد بقلق: الحمدلله يارب
حكالي اللى حصل وانا قعدت اضحك على الموقف البايخ اللى اتحطت فيه الممرضه ولكن الموضوع مش هزار برضو ياجماعه، ان ممرضة تقول كده لزوج مريضه عندهم مش ساهله..
انا بضحك: يانهار ابيض ازاي كده، بس سيبك انت كنت زعلان بجد عليا اوى كده ليه؟
احمد بصلى وقال: علشان انا………..
وفجأة لاقته سكت وانا ساعتها كان نفسي يقولهالى..
انا بفرحه: علشان انت ايه يا احمد؟
احمد: علشان الصراحه انا مفلس ومعييش فلوس الدفنه
انا بإصطناع الزعل: طيب ماشي انا هبقي اديلك الفلوس بتاعت دفنتى يخويا
وفجأة لاقيته بصلى وابتسم وقالى متزعليش انا بهزر بعيد الشر عنك ربنا يباركلي فيكي يارب ويشفيكي هتكوني كويسه ع فكره علشان لو حصلك حاجه انا……
بدأت افرح تاني مستنيه كلمة حلوة منه ولكن صدمنى وقالى: مش هلاقي حد يرازى فيا تاني الصراحه..
ضربته على كتفه ولكن الكالونه وجعتني جدا ساعتها وساعتها حاسيت بحنية وحب فى عيونه ميتوصفش..
احمد: متضربيش تاني بقا علشان ايدك متوجعكيش وعندي خبر حلو ياكتكوتة حياتي، الدكتور قالي انك كويسه وقربب جدا هتكوني احسن وهتخرجي ان شاء الله ومن بكره هتبدأي فى العلاج الطبيعي لجسمك علشان تعرفي تمشى زى الاول، ربنا بيحبك يا اسراء جدا، اوعي تبخلى عليه بُحبك أبداً…
ابتسمتله وقولتله: وانا كمان بحبه جدا وبحبك انت كمان على فكره
لاقيت احمد اتصدم وبصلى وقالى: بتقولي ايه؟

 

 

 

انا ساعتها اتكسفت ولكن ساعات بيجي للشخص انسان يملى عليه حياته وكمان فى الحلال وده بيبقي عوض من ربنا ليك لانك صبرت علشان كده لازم تصبر على اي حاجه…
انا = احم قولت انى بحبك فى ايه؟
وفجأة لاقيته حضني وقالى يختاااي اصوت واقول انى كمان بحبك ولا اعمل ايه؟
ضحكت من طريقته وهو شكر ربنا على نعمة وجودى فى حياته ولكن هو فعلاً اللى ملى حياتي عليا
تحبوا رواية جديدة رأيكم بقا واذكروا الله

تمت.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *