روايات

رواية أسيرة قلبي الفصل الثالث 3 بقلم ريم محمد

رواية أسيرة قلبي الفصل الثالث 3 بقلم ريم محمد

رواية أسيرة قلبي البارت الثالث

رواية أسيرة قلبي الجزء الثالث

أسيرة قلبي
أسيرة قلبي

رواية أسيرة قلبي الحلقة الثالثة

بعد مغادرة أنين المكان اللي فيه الشب راحت ع الشركه عشان تمارس عملها والشب ذهب بس بيتواعد ليها بالكثير وكثير
عند نور واقفت مع صدقتها رحمه لقو شب جي عليهم قائل لي نور
الشب:ياانسه
نور:نعم
الشب:ممكن نتعرف بلاش طويلة لسان
نور: شوف انت اللي بتغلط اهوت
الشب:انا اسف
نور: ولا يهمك
الشب:انا اسمي اسر جمال الصاوي
نور:اهلا وسهلا انا نور محمد وصطفي
اسر: هلين بيكي ، ممكن بلاش عركه بقااا
نور:اشطااا .عاوز حاجه بقااا
اسر:هشوفك تاني
نور:اكيد احنا ف كلمه واحده باااااي
اسر: باااااي وذهبت نور واسر طاير من الفرحه
عند همس ف المدرسة

 

 

 

ميرنا :ياهمس
همس:نعم ياختي
ميرنا:وقف كده ليه
همس:يتشمس هههههههه
ميرنا:حلوه الشمس صح هههههههه
همس: اكيد هههههه
ميرنا:اتجري قدامي يااخر صبري هههههههه
همس: يلا هههههههه
عن ميرام ف الكليه
ميرام:نور
نور:ازيك ياميرو
ميرام: الحمدلله وانتي
نور : الحمدلله متجبي رقمك
ميرام: بتأكيد
نور:تعالي نشرب حاجه
ميرام:يلا وذهبو مها الاتنين معن
عن رزان في المدرسة
ماياصحبت رزان:نعم ياختي
مايا:انتي تيهه ولا ايه هههههههه
رزان:اي يابت خفه الدم ديت هه
مايا:انا عسل صح ههههههه
رزان:لا عسل اسود هههه
مايا: طب يالااتجري قدامي وذهبو الاتنين معن
عن مهند ف الكليه
أمير صاحب مهند:وراك حاجه بعد كده
مهند:لا ليه
أمير:كنت عاوز نقعدو سوا نزاكر
مهند : اكيد يلا. وذهبو
عن رعد ف مكتبو بيتابع عملو
علا سكرتيرة خبطت الباب المكتب دق دق
رعد:اتفضل
علا: مستر رعد اهيت الملفات اللي طلبتها
رعد: ماشي حطهم عندك
علا: تمام تامرني بحاجه
رعد: اتفضلي انتي
علا: تمام عن ازنك وخرجت علا
عن سيف ف الشركه
سيف رن جرس المكتب اسرعت أنين ف الدخول
أنين:تحت امرك

 

 

 

سيف:في صفقه كبيره دخلينا عليها جهزي نفسك عشان ممكن صحاب الصفقه ممكن يوصلو ف اي وقت كوني جهزه
أنين:جهزه يافندم
سيف: بيعجبني فيكي ثقتك بنفسك
أنين:اشكرك يافندم
سيف:روحي انتي وبعتلي معتز
أنين: حاضر بعد ازنك
سيف: اتفضلي وذهبت أنين اللي مكتب معتز
ودق الباب
معتز:ادخل
أنين: مستر معتز
معتز :اي ياانين
أنين:مستر سيف عاوزك
معتز:حاضر هروحلو
أنين: تامرني بحاجه
معتز:لا شكرا اتفضلي انتي وذهبت أنين
وراح معتز اللي مكتب سيف
دق دق
سيف: ادخل
معتز: كنت طلبني
سيف:في صفقه لي تصميم اكبر حفله لي اكبر راجل اعمال ف مصر عاوزين نكسبها وشركتنا هيا اللي تصمم الدكور ده
معتز:اكيد ياسيف هنكسبها ورعد وفهد هيفرحو بيها اووووي
سيف: كلنا هنفرح يلا ع الشغل
معتز:يلا ملحوظه (معتز صديق سيف ورعد وفهد صدقهم المقرب وبيشتغل معاهم)
عن فهد ف المكتب رن جرس المكتب

 

 

 

فأ اسرعت علياء في القدوم اليه دق دق
فهد:ادخل
علياء : أوامرك يافندم
فهد:جمعي الكل ف اجتماع بسرعه
علياء:تحت امراك يافندم وبالفعل ذهبت علياء تنفذ ماقالو ليها فهد
والكل حضرو ف غرفه الاجتماعات متكون من رامز منفذ التنفيذي وخالد مصمم الديكورات ووليد مصمم التخطيط وعمر المشرف وعلياء ولين مؤسسة المجموعة الكل وقف لما جه فهد
فهد:انتم عرفين انا جمعكم ليه هنا عشان ف صفقه قويه دخلين عليها وسيف ورعد محضرين نفسهم وهنعمل اجتماع هنا كمان يوم هيبقااا في الكل مجتمع فيه عشان نعرض الأفكار ع بعض بس انا الاول حابب اديكم فكره عن الشركه اللي داخله قصدنا ديت شركه اكتر ناس بتكرهنا فهمو ده كويس عندكم اي افكار
علياء: لازم يكون يفندم التصميم فريد من نوعه يعني حاجه كده
لين : الانسه علياء معها حق لازم يكون تصمم ليه معنا كبيير
خالد:عندي بعد التصميم بعد ازنك يافهد بيه هعرضها ع الشاشه
فهد:تمام .وقام خالد بعروض التصميم
رامز:اي رايكم ف الاول
لين:مش بطال
وليد: بس نقصو شويه تعديل بسيط
علياء: صح كلامك
لين: اي رايك يافهد بيه
فهد : التصميم كلها حلوه

 

 

 

علياء: انا بقول نعرض التصاميم في وجود الكل هنا عشان نشوف افكار ورأي بعض اي رايك يافهد بيه
فهد: كلامك صح ياعلياء وقام فهد والكل وقف وقال انتهاء الاجتماع وذهب وذهبت وراه علياء
والكل خرج راح ع مكتبو
ونتها اليوم واتاتى اليل
عن أنين وصلت اللي البيت خبطت ع الباب دق دق
سعاد ف المطبخ بتنادي ع نور افتحي الباب ياختي انتي مش سمعه الباب بيخبط
نور: حاضر وفتحت لقتها أنين
أنين: السلام عليكم
نور: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
سعاد خرجت من المطبخ قائله لي أنين اتاخرتي كده ليه
أنين: معلش النهارده كان شغل كتييير
سعاد:ربنا يقوكي يابني
أنين:يارب يماما
سعاد:روحي غيري هدومك وغتسلي وتوضي وصلي فردك وتعال كولي
أنين: اكلت ف الشغل انا هصلي وهنام اصلي جعانه نوم هههههههه
نور بضحك: اول مره اشوف واحده جعانه نوم هههههههه
أنين: انا ياختي وذهبت أنين اللي غرفتها وبدلت هدمها وادت فرضها ودعت ربنا انه يحميها هيا واختها من كل شر وترمت ع السرير وراحت ف نوم غميق
عن همس قعده بتتعارك مع اسر ع اللعبه ببجي

 

 

اسر: هموتك
همس :ده بعينك
اسر:انتي مش قدي
همس :انت بوق ع الفاضي
اسر:هتولي حقي برقبتي دلوقتي
همس:دلوقت هنشوف مين اللي هيقول
اسر:لا انتي واثقه من نفسك بقي
همس: طبعن انا اخت فهد اكيد ابقاااواثقه من نفسي
اس بصدمه:طب وانا اي مش اخوكي ولا الحجه نيره لقتني ع باب جامع هههههههه
همس: انت اخويا برضو بس انت دلوقت عدوي عشان بنلعب وفضلو يلعبو
عن فهد بيفكر ف تلك الفتاه اللي قضرت تتحداه وكرهو ليها بيذيد كل يوم
عن نيرهومصطفي مزالو يفكرون ف ابنتهم ومصممين انهم يخبرو فهد واسر وهمس
عن سيف دخل البيت لقه اختو واهلو قعدين

 

 

جرت عليه رزان قائله
رزان: وحشتني ياسيفو
سيف: وانتي كمان يقلب سيف
فارس :عامل اي ياسيف
سيف : الحمدلله
اسراء: امتا هتجوز ياسيف عاوزه افرح بيك
سيف بحديه:قولتك الف مره بلاش الموضوع ده
إسراء:بس…………قطع كلامها فارس قائل
فارس :سبيه براحتو
سيف :انا طلع اوطي
عن رعد عاد الي البيت
وجدا مهند
رعد :مهند بتعمل اي
مهند:بتفرج ع فلم اكشن تعال
رعد: لا ياعم انت فاضي انا تعبان من كتير الشغل هطلع انام اما ماما فين
مهند:نامت
رعد: ماشي
اما رحمه وميرنا وحور بيسحبو نوم لسه جيلهم اللي هيطيع النوم من عينهم ههههههههه
عن اسلام
قعد بيفكر ف أنين
قطع حبل تفكيرو ميرام

 

 

 

ميرام:الدكتور بيفكر ف اي
اسلام:لا مفيش
ميرام: لا فيه اكيد في موزه
اسلام:لا
ميرام:عليا الكلام ده
اسلام:عارفك انك زنانه ومش هتسبني غير لما اقولك
ميرام: عليك نور جبت من الاخر هههههههه قول يلا هيا مين
اسلام:هيا طلبه عندي
ميرام:بتحبها
اسلام: دنا بعشقها
ميرام:طب لما بتعشقها كلم ماما نروح نخطبها قبل حد ميسبقك وتضيع منك
اسلام بصدمه:ممكن يحصل ده وتروح مني
ميرام:اكيد ياابيه
اسلام: الصبح هكلم ماما ونروح نخطبها
ميرام: ع خيرت الله ربنا يسعدك ياابيه
اسلام: ويسعدك يااقلب اخوكي
ميرام: يلا تصبح ع خير
اسلام: وانتي من اهل الخير
وعده الليل وفي ناس بتحلم بناس وناس بتكره ناس وجه الصباح واشرقت شمس جديده ع ابطلنا
عن أنين الام خبطت ع غرفهم زاي كل يوم

 

 

أنين:صباح العسل
سعاد:صباح الفل وتاتي نور من الخلف قائله
نور:صباح الاكل هههههههه
أنين:انتي ع طول مفجوعه هههههههه
سعاد:ارحمي نفسك ياشيخة
نور:انا شيخه ياحلوه الشيخه نور هههههههه
أنين:عبو استزرفك ع الصبح هههههههه
نور:عسل صح هههه
أنين: لا بصل هههههههه وكانو هيتعركو بس قطعتهم امهم قائل
سعادبعصبه:بسسسسسس انتم هتتعركو قدامي امشي يابت منك ليها البسو عبال محضر الفطار
انين ونور ف نفس واحد: ولو ممشناش هتعملي اي
سعاد:هقلع ابو ورده اللي هوا الشبشب ع دماغكم انين ونور ف نفس واحد :لا الطيب احسني
نور:اجري ياأنين هههههههه وذهبو اللي غرفهم
عن همس استيقظت من نومها غسلت وتوضت وصلي فردها ولبست ونزلت لقت الكل مجتمع
همس: صبح صبح
اسر: يصباح العنب هههههههه
فهد: صباح النور .فهد طول عمرو تقيل ف الكلام
جمال: صباح العسل قلب بابا

 

 

 

نيره : صباح الفل.
جمال: عمتكم جايه النهارده من السفر
اسر:الاحسن تبعتلها حد يجبها من المطار سواق مثلا عشان انا مش هجيب حد
جمال:ابن زاي قلبتك
وبعد ثواني انتهو من الطعام
وذهب فهد اللي الشغل
واسر اللي الكليه عشان يلتقي بمعشقتو نور
وهمس اللي مدرستها
عن اسلام استيقظت ولبس ونزل وجدا امو واختو موجود تحت
اسلام: صباح الخير
ميرام: صباح الفل
نورهان:صباح النور
وقعدو يفطرو قطع سكوتهم اسلام قائل
اسلام: ماما
نورهان:نعم
اسلام:عاوزك ف موضوع

 

 

نورهان:اتكلم انا سمعاك
اسلام:كنت عاوز اخطب
نورهان بفرحه:ده احسن خبر سمعتو ف حياتي هيا مين بقي اللي خطفت قلب الدكتور اسلام
اسلام:هيا طلبه عندي اسمها أنين هيا جميله اوووووي
ميرام: اسمها جميل اووووي
نورهان:بتحبها اوووووي
اسلام:امممممممم دنا بعشقها
نورهان:ع البركه واللي ف الخير يقدمو ربنا خليها تخد من اهلها معاد ونروح نظرهم …………
اتنها الباب الثالث 🌹🌹🌹🌹🌹🌹
هل هتوافق أنين ع اسلام؟؟وما هيكون موقفها؟؟
متا سيفعل فهد لما يعرف ان الفتاه اللي بيكرها هيا نفس التي تعمل لده سيف؟؟وما هيكون موقفو؟؟

يتبع….

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *