روايات

رواية قدري ونصيبي الفصل العاشر 10 بقلم هبة الله نصر

رواية قدري ونصيبي الفصل العاشر 10 بقلم هبة الله نصر

رواية قدري ونصيبي البارت العاشر

رواية قدري ونصيبي الجزء العاشر

قدري ونصيبي
قدري ونصيبي

رواية قدري ونصيبي الحلقة العاشرة

منال بزعيق. احنا مسبناكيش وقتها احنا كنا بنحميكي لأنه يامن يبقي اخوكي😯
حور . ايه😲
محمد. منال انت منال بمقاطعة . انا هقولها الحقيقه النهارده انا مش مستعده اخسر بنتي
حور. ايه هي الحقيقه
منال
فلاش باك🎬
من سنين
أما منال كانت في الجامعه كانت غنيه كان في شخص بيحبها (المجهول) بجنون وهي مش بتحبه وكان بيضايقها علي طول وبعدين هو سافر وكان هيجي يتقدملها بس هي كانت بتحب محمد ابو حور وبعد فتره اتجوزو وخلفو يامن وبعد سنين رجع المجهول وعرف انو هي اتجوز وخلفت ووقتها كلمها
المجهول. منال انتي اتجوزتي وانتي عارفه اني بحبك
منال. انا متجوزه دلوقتي وما ينفعش تكلمني ولو سمحت أبعد علشان انا بحب جوزي وابني
المجهول. بس انا بحبك وانتي مش هتكوني غير ليا فاهمه
منال. انا بكرهك وابعد بقي
ومنال مشيت
المجهول لنفسه. انتي ليا ولو مش هتبقي ليا مش هتبقي لغيري وهقتلكم
بعد يومين
في فله محمد الجارحي
بالليل فيه حد دخل من المطبخ وفتح الغاز وسمع صوت فطلع من الباب تاني وبعدين دخلت منال علشان تشرب شربت وبعدين شمت ريحه غاز وفجاه أغمي عليها
بعد وقت منال بتفوق وبتلاقي نفسها في مكان غريب ومحمد جنبها وفي كدمات في وجهه
منال بتعب . محمد محمد
محمد ابتدي يفوق . منال انتي كويسه واخيرا فوقتي
منال . ايه اللي حصل ويامن فين وايه المكان ده
شخص. انا هقولك

 

 

 

 

 

منال . مريم ( دي تبقي ام ملاك لو فكرينها في أول بارت وتبقي اخت محمد )
منال. ايه اللي حصل انا مش فاكره حاجه
مريم. انا كنت رايحالك البيت بس الباب كان مقفول دخلت من الباب الخلفي وانتي مغمه عليكي ومحمد كان جنبك وبينزف من رأسه وجبتكم هنا لانو حياتكم بخطر وعرفنا انو *”*****هو العمل كده
منال. انا كنت عارفه انو هيعمل حاجه هو هددني يامن يامن فين
مريم بحزن. وقتها انا ملقتش غيركم في الفيلا ومش عارفين يامن فين
منال بانهيار. قصدك ايه ويامن فين ابني فين ها ياااممنن يامممن فيمن ابننييي
محمد ببكاء .منال اهدي اكيد هتلاقيه
مريم . بس هو معملش كده لوحده الخدامه إلى عندكم هي اللي فتحت الغاز
منال. محمد انا عاوزه ابني ياااامننن
بعد خمس سنوات
منال كانت عرفت انها حامل وملقتش يامن و راحو عاشو في بيت متو سط بعيد والمجهول فكرهم ماتو
منال. خمس سنين وملقناش يامن
مريم . خلاص يا قلبي بقا انتي دلوقتي حامل اهدي
محمد. منال هنسافر النهارده
منال. فين
محمد. تركيا
منال. بس
محمد .هنروحو وخلاص يلا
بعد يومين في تركيا
محمد. منال تعالي نتمشي شويه
منال . يلا
بعد شويه وقت
شخص نادي علي منال
منال بنتي وراح حضنها
منال بصدمه. بابا انت هنا
ابو منال. انا فكرت انكم متو
منال. ايه

 

 

 

 

 

ابو منال. اه انا رحت الفيلا ملقتش حد وفكرتكم موتو وكمان يامن معايا
منال. يامن ازاي احنا دورنا عليه في كل مكان
ابو منال. انا شفت المربيه وكانت معاها يامن وهي اعترفت انو هي اللي فتحت الغاز وخطفت يامن لانو كانت مبتخلفش
محمد بلهفه. يامن فين
الجد. في البيت وحدهم عند يامن والجد اثر أنه يبقو معاه بس هما رفضو بس يامن فضل مع الجد علشان حياته بخطر وبعدين هي وافقت وكل فتره كانو بيرحوله وبعدين اكتشفوا انو المجهول عرف مكانهم وعرف أنهم عندهم حور ويامن كان رجع مصر بس وقتها عائلتها اتفقت معاه انو بخطفها علشان يحميها علشان لو حور عرفت الحقيقه اكيد هتصمم انو تعرف مين الشخص ده وهتبقي حياتها فيخطر
باك
حور بصدمه .مين اللي عمل كده
منال. محمود الدسوقي
حور أغمي عليها
مارفن بصدمه . حووور وبعدين يامن طلب الدكتوره. هي اتعرضت بصدمه علشان كده اغمي عليها واهتم باكلها وبعدها عن اي زعل
بعد فتره . حور فاقت
وبعدين حضنت عائلتها
وبعدين حور.
الكل بصدمه . ايههه

يتبع..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *