روايات

رواية لا أدري كيف أحببتها الفصل الثاني عشر 12 بقلم دعاء حجاج

رواية لا أدري كيف أحببتها الفصل الثاني عشر 12 بقلم دعاء حجاج

رواية لا أدري كيف أحببتها البارت الثاني عشر

رواية لا أدري كيف أحببتها الجزء الثاني عشر

لا أدري كيف أحببتها
لا أدري كيف أحببتها

رواية لا أدري كيف أحببتها الحلقة الثانية عشر

 

آدم كان نايم على السرير وبيحاول يفسر اللى قالوا لكن معرفش وفجاه سمع صريخ فاطمه
_اعاااااااا
آدم قام عالطول ودخل المطبخ وكان في حاله صدمه:😳
فاطمه حضنت آدم عالطول وآدم باستغراب:في اي
فاطمه بخوف: فار في فار
آدم رفع حاجب وقال بسخرية: فأر
فاطمه هزت راسها وقالت:ايوه في البوتاجاز
_وانتى شوفتى
فاطمه هزت رأسها بمعنى لاء وقالت:بس سمعت صوت حاجه بتتحرك جواا

 

 

آدم فتح البوتاجاز ومالقاش حاجه وقال:تعرفي قلبي كان هيقف انتى مجنونه
فاطمه بصت لتحت وقالت:والله سمعت صوت حاجه بتتحرك جوا البوتاجاز
_اممم خلاص ولا يهمك
وفجاه حاجه نطت في وش فاطمه لتحضن آدم عالطول وتصرخ:اعاااااااا
_اهدي والله قطه
فاطمه مسكت في آدم جامد اوى وبصت وراها وقالت: فعلاا
آدم ضحك على خوفها الزايد
فاطمه بعدت عن آدم عالطول وقالت:انا اسفه
آدم مسك ايد فاطمه وقال: احنا مش هنسافر
فاطمه رفعت وشها وقالت:ليه اقصد اي السبب
_احنا هنرجع القصر
_القصر
_وقررت امسك الشركه

 

 

 

فاطمه بفرحه: بتهزر صح
آدم هز رأسه وقال: انا قولتلك اي من شويه ؟ ثم كمل:مش عارف اذا كان هقدر اتغير ولا لا بس محتاجك اوى جنبي
_وانا هكون جنبك
آدم ابتسم وقال في سره:لا ادري كيف احببتك ويا تري بحبك فعلااا مش متاكد بس الحاجه اللى متاكد منها انى اتعودت اوى على وجودك
_طب جدو فاروق يعرف
_هرن علياا بس نفطر الاول
فاطمه هزت راسها وكانت فرحانه اوى وللاسف الفرحه مصحوبه بخوف خايفه اللى يكون آدم بيعمل كده عشان يفضل جنب آنيا وميسافرش
بعد شويه
فاطمه حطت الاكل واول مره يقعدوا مع بعض على سفر واحده وهما راضين عن بعض

 

 

 

فاطمه كانت حاطه وشها في الطبق وآدم قال: انا عارف انك خايفه وحقك ازاى هتطمنى لواحد بتاع بنات وبا”ر بس أوعك تنسي انى قولتلك انا عايز اتغير وهتغير واول واحده هيجلها انتى
فاطمه فرحت اوى وقالت: اتمنى تكون فعلااا ناوي تتغير
_طب عشان تتاكدي
آدم طلع التليفون ورن على جدو فاروق
_آدم
_جدو انا مش عايز اسافر
فاروق بصدمه:ليه
_انا هروح الشركه وهبدا شغل من النهارده
فاروق بفرحه جنونيه:انت قولت اي
آدم بابتسامه:بقول اللى سمعتوا يا جدو وهعمل كل اللى اقدر عليا عشان تكون فخور بيااا
الدموع نزلت من عين فاروق وقال:كنت متاكد انك مش زي ابوك وكنت متاكد بردو انك هتقول كده في يوم من الايام
_طب اسمع انا هفطر وهروح الشركه
فاروق بفرحه:ده الشركه تنور

 

 

آدم قفل التليفون وفاطمه كانت حاطه ايدها على خدها وفرحانه اوى ومكنتش مصدقه في يوم وليله آدم يتغير كده بس يا تري اي السبب
_انا هقوم اغير هدومى
_هساعدك
آدم رفع حاجب وقال:تساعدينى
_في اختيار الهدوم
آدم ابتسم وقال:ماشي
آدم قام وفاطمه قامت فعلااا ودخلوا الاوضه
_اختاري
آدم فتح الدولاب وفاطمه بتفكير:اعتقد المدير لازم يكون انيق وبعدين القميص والبنطلون مش هيبقوا حلوين على مدير شركه
_امممم
فاطمه طلعت بدله سوده لادم وقالت:اعتقد ده هتبقا عليك حلوه اوى
آدم بص للبدله وقال:متوقعش انا ولا مره لبست بدله
_طب جرب

 

 

آدم خد البدله وقال:عشر دقائق مش هتاخر
فاطمه بابتسامه:ماااشي
بعد مرور عشر دقائق تقريباً فاطمه كانت قاعده على طرف السرير ومنتظره آدم
_انتى متاكده أن البدله هتكون حلوه عليا
_اه والله بس اطلع انت
آدم طلع فعلاا وفاطمه قامت وكانت مبهوره بوسامته اللى ازدادت اكتر لما لبس البدله
_اي رايك
فاطمه بغيره:اعتقد البنطلون والقميص احسن
_وانا كمان بقول كده
فاطمه مسكت ايد آدم وقالت: بالعكس أنا أول مره اشوف حد حلو كده في بدله
آدم مكنش مصدق أنها قالت كده وقال:بتتريقي صح
فاطمه هزت راسها وقالت:لاءء بس اعتقد انك مش هتتغير
آدم بحزن:ليه
_لان البنات اللى في الشركه على الاكيداا هيحبوك
آدم شد فاطمه ليا وقال:بس انا بحب واحده بس
نبضات فاطمه ازدادت اوى وقالت: كده هتتاخر على الشغل وبعدين اهم حاجه النظام
آدم بعد عن فاطمه وقالت:يعنى اهم حاجه النظام
فاطمه هزت راسها وقالت: اه

 

 

_طب حلو كل يوم تقوليلى معلومه والمقابل
فاطمه:مقابل اي
آدم بابتسامه:اخدك مشوار
فاطمه بفرحه:موافقه
آدم بأس فاطمه من خدها وفاطمه كانت في حاله صدمه
_اشوفك بليل
فاطمه بخجل:أن شاء الله
_لا اله الا الله
فاطمه بصدمه وكادت أن يغمى عليها آدم الانصاري اخيرااا ذكر الله عزوجل في حياته
فاطمه بفرحه: سيدنا محمد رسول الله
آدم طلع وفاطمة مكنتش مصدقه وحاسه أنه حلم ازاى في يوم وليله يتغير كده
في المستشفي ✨
_بابا انا عرفت انى كنت محتاجه د”م هو مين اللى اتبرعلى
_مش عارف الدكتور قال إنه شاب ومقالش اسمه
_شاب مين
خالد قعد جنب آنيا وقال:متشغليش بالك وارتاحى
_طب هات تليفونك

 

 

خالد ضم حواجبه وقال:ليه
_عايزه اكلم آدم
_ما كان عندك من شويه
_بيوحشنى يا بابا
خالد بص لتحت وقال: آنيا مينفعش اللى بتعملى ده غلط خصوصًا أن آدم متجوز
آنيا بعصبية:آدم اتجوزها بناءا على رغبه العجوز وآدم بيحبنى انااا
_مينفعش يا آنيا لازم تشوفي حياتك وتسيبي آدم
آنيا بعياط:بابا انت بتقول اي انت عارف انا بحب آدم قد اي
_عارف بس لازم تفهمي أن آدم متجوز حاليا
_وانا قولتلك آدم مش بيحب مراته واتجوزها غصب عنه
الدكتور:لو سمحت يا خالد بيه بلاش تعصب المريضه
خالد قام وقال:هو انا ممكن اخد بنتى امتى يا دكتور

 

 

الدكتور:ما انا قولتلك مينفعش تاخدها دلوقتى
_طب ممكن اخدها بعد يومين مثلا
الدكتور بابتسامه:قول كده
خالد هز رأسه وقال:تمااام
الدكتور شاف حراره آنيا وقال:احنا بقينا حلوين اهو
_طالما بقيت حلوه ممكن اطلع بقا
الدكتور:يومين بس وهتطلعى
آنيا بحزن:ماااشي
في شركه الأنصاري ✨
_مالك الشركه جاي النهارده عايز الكل يرحب بيااا
الكل بص لبعضه وقال:يا تري مين ده ؟

 

 

وفجاه صدر صوت ليلتفت الكل لمصدر الصوت
_صباح الخير
الكل بابتسامه:صباح النور
فاروق راح عند آدم وقال بسعاده:البدله حلو اوى عليك
_ده فاطمه اللى اختارتها
فاروق ابتسم وقال:طب تعالى عايز اعرفك على شويه حاجات في الشركه
_تمااام
فاروق شاور على واحد واحد وبدأ يعرف آدم كل واحد بيشتغل اي
_ده السكرتيره بتاعتك
سالى بمايعه:اهلااا
آدم هز رأسه وقال:اهلا
_ده بقااا حاتم هيكون دراعك اليمين في الشغل واد ذكى جداا ومعايا من ساعه ما الشركه انفتحت
_اهلااا
_ده بقاا مدير الحسابات
آدم هز رأسه وقال:مش كفايه كده
فاروق بابتسامه:كفايه بس تعالى اوريك مكتبك
آدم راح مع فاروق فعلاا
_ده مكتبك وده مكتب حاتم لو احتاجت اي مساعده اطلبوا عالطول
_حااضر

 

 

 

فاروق مسك ايد آدم وقال:انا لازم امشي مش عايز ولا غلطه يا آدم
آدم حط ايدو على ايد فاروق وقال:وانا بوعدك يا جدو هكون على قد الثقه
_وانا واثق فيك بس ممكن طلب
آدم هز رأسه وقال:اتفضل
_ابعد شويه عن آنيا مراتك بتغير عليك
آدم ابتسم وقال:آنيا مجرد صديقه يا جدو ومستحيل افكر احبها
فاروق بابتسامه:متاكد من كده بس بلاش تكلمها كتير عشان زعل مراتك
_حااضر!!
_يحضرلك الخير يا رب
_جدو
_امممم
_انا وفاطمة هنيجى القصر النهارده
_لا يا آدم خليك مع مراتك لوحدكم احسن
_بس
_لو خايف على امك احب اطمنك جلال ميقدرش يلمس شعره منها طول ما انا موجود
_متاااكد
_يلا عايز حاجه
آدم حضن فاروق وقال:عايز سلامتك
فاروق طلع فعلاا وآدم قعد على الكرسي
_شوفتى حفيد فاروق بيه
_هو فاروق بيه عنده حفيد
_اه بس اي صاروخ يا بنتى

 

 

_اممم انا عايزه اشوفه
_روحى خدي من سالى فنجان قهوه وادخليلوا
_تفتكري سالى هتوافق
_اه طبعاا بس روحى بس
راحت فعلا عند سالى سكرتيره آدم
_انتى طالعه حلوه اوى النهارده يا سالى
_عايزه اي
_اي ده بقولك طالعه حلوه اوى النهارده تقوليلى عايزه اي
_اصلاا مستغربه اول مره تقولى كده يعنى
_وهقولك كده كل يوم
_شكرااا
_هو حفيد فاروق بيه جوااا
سالى بصت ليها وقالت:قولى كده بقااا عايزه تدخليلوا صح
البت هزت راسها وقالت: يا ريت سمعت أنه صاروخ
_موافقه بس عندي شرط
_اتفضلى !!
_تمسحى جزمتى
البت بصدمه :انتى بتقولى اي يا حلوه
سالى بابتسامه:بقول اللى سمعتى
البت استغلت أن سالى قالتلها كده راحت عند آدم عالطول
فتحت الباب ووقفت مكانها وقالت:هو في كده

 

 

آدم قام وقال:نعم
_يخربيت حلوه امك اكيدا ماما نحله عشان تجيب العسل ده كله
_ما تحترمى نفسك يا بت وبعدين ازاى تدخلى من غير ما تخبطى على الباب
_انا اسفه يا بيه
آدم قعد وقال بعصبية:عايزه اي
_سالى
آدم باستغراب:سالى مين ده كمااان
_ده السكرتيره بتاعت حضرتك طلبت منى امسح ليها الجزمه
آدم ببرود: وانا مالى
_هو مش حضرتك المدير
آدم حط ايدو على المكتب وقال بصوت جهوري: مشاكلكم ده يا روح امك تحليها في الشارع مش في الشركه
البت بخوف: انا اسفه عن اذنك
_ابعتى البت اللى اسمها سالى ده
البت بفرحه:حاااضر
طلعت عالطول وقالت:استلاقي وعدك بقاا
سالى ضمت حواجبها وقالت:نعم
_الصاروخ منتظرك في المكتب
سالى خدت نفس عميق ودخلت لادم وقالت: نعم يا بيه
_اسمها اي ده حضرتك

 

 

 

سالى بخوف:شركه
_يعنى مش شارع ثم كمل بغضب:ممنوع اسمع خناق بينك وبين البنت ده تانى والا هتنطردوا برااا
سالى بصوت واطى جداا:حاضر يا بيه
_اطلعى برااا
سالى طلعت عالطول وقالت: الشاب حلو اوى بس مش لايق عليا العصبيه ده
_قالك اي ؟
سالى بغضب:مالكيش دعوه
آدم طلع والكل بص لتحت عالطول
_الكل يقوم عشان عايز اخد شويه قرارات كده
الكل قام فعلااا وكان بيقول: يا تري في اي
آدم بصوت جهوري: طبعاا ده اول يوم ليا هنا في الشركه ومعرفش حد فيكم عشان كده عايز اخد قرارات كده على السريع
حاتم مسك ايد آدم وقال: انت بتعمل اي يا بيه
_استنى يا حاتم
آدم بص للبنات وقال:الهدوم بتاعت البا”ر ده متنفعش هنااا
البنات بصت لبعضها وقالوا:هو اي ده
_اي القرار مش عاجب حضرتكم ولا اي

 

 

طلعت بنت من وسط البنات وقالت: بس حضرتك مالكش دعوه بهدومنا طالما اهالينا راضين علينا خلاص
آدم راح عندها وقال: أهلك موافقين صح
البت خافت اوى وقالت:اه موافقين
آدم بصوت جهوري:طب يدوب تلحقي تروحى ثم كمل بعصبية: براااا
حاتم بصدمه:انت بتعمل اي يا آدم
آدم رفع ايدو وقال:مش عايز اسمع صوت
حاتم بص لتحت وآدم قال:بقولك برااا
_انا اسفه يا بيه
آدم مسك ايدها قدام الكل وامر الامن يطلعها
_حد فيكم عندو اعتراض
البنات كلها هزت راسها وقالت:لاء
_اللبس يكون واسع وطويل
البنات كلها هزت راسها وقالوا بصوت واحد:تمام يا بيه
آدم راح وقف عند الشباب وقال:وانتوا
حاتم حط ايدو على وشه وقال:يا تري ناوى على اي تانى فاروق بيه لو عرف ممكن يقت”لنى
_السلسله ده ممنوع اشوفها تانى وبلاش فتحت الصدر ده لو سمحتوا
الشباب بصوا لبعض وقالوا: أوامرك يا بيه
آدم وقف بعيد عنهم وقال:الشركه هتنقسم إلى قسمين

 

 

الكل بصدمه:قسمين
آدم بعصبية:اه قسمين قسم للبنات وقسم للشباب عشان مش بحب شغل المحن ده
الكل:________
_محدش موافق ولا اي
الكل هز راسه وقال:موافقين
_كلمه اخيره لما واحده من البنات تتدخلى تخبط على الباب الاول سامعه يا حلوه
البت بصت في الارض وقالت:حاضر يا بيه
_وممنوع اسمع حد بيتخانق هناا سامعه يا سالى
_سامعه يا بيه !!
_وبلاش شغل السهو”كه ده عشان الحلوه اللى هتتكلم بما”يعه هتنطرد فورااا
آدم دخل المكتب والكل كان متعصب اوى وقال:فينك يا فاروق بيه شكلنا هنشوف ايام سو”ده
حاتم دخل مكتبه ورن على فاروق عالطول
_اي يا حاتم
_آدم خد قرارات كتير اوى
فاروق بابتسامه:عارف وسمعت كل حاجه
_حضرتك هناا
_لا بس بتابعه من الكاميرات
_وحضرتك موافق على قراراته ده
_اي قرار ياخده آدم موافق عليا طبعاا
_تمام يا بيه
حاتم قفل التليفون وقال:ربنا يستر
في مكتب آدم
آدم رن على فاطمه
_عملت اي
_خوفت الكل منى
فاطمه بابتسامه:تبقا ده بدايه نجاحك
_تجهزي باليل

 

 

فاطمه باستغراب:ليه
_هنتعشا بره
_ماااشي
_بحبك
فاطمه قفلت التليفون عالطول وآدم ابتسم وقال:مجنونه رسمي!!
عند جلال والد آدم ✨
_انت بتقول اي
_آدم مسك شركات الانصاري كلها
_😳😳
الروايه هتبدا تحلو اوى من البارت ده ممكن اللى بيقرا في صمت يعمل ليك بس بيفرق معايا اوى يا قمراتى⁦ واسفه على التاخير♥️⁩⁦♥️⁩
يتبع
روايه لا ادري كيف احببتها

 

 

البارت الثانى عشر
بقلمى دعآآء حجآآج

 

 

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية لا أدري كيف أحببتها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *