روايات

رواية رهف الجزء الثاني الفصل العاشر 10 بقلم زينب زوزة

رواية رهف الجزء الثاني الفصل العاشر 10 بقلم زينب زوزة

رواية رهف الجزء الثاني البارت العاشر

رواية رهف الجزء الثاني الجزء العاشر

رهف

رواية رهف الجزء الثاني الحلقة العاشرة

عمران في اي سبت ضحي ليه
عمران: مش متوافقين متشغليش بالك
رهف: بس دي طيبه و..
عمران: حبيبتي انا مش هرجعلها ف متحاوليش معايا ممكن هي غلطت ولازم تتحمل نتيجه غلطها انا مش غلطان
رهف: بعدم فهم تمام براحتك ومحاولتش تكلمو تاني لانو لو كان عاوز يحكي الي حصل كان حكي
✨في المستشفي ✨
عمران دخل وكان متجنب ضحي نهائيا
ضحي كانت بتبصلو من بعيد وزعلانه وند”مانه علي غباءها
عمران جالو حاله طارئه ف جهزو العمليات وهو داخل
ضحي: لو مش عاوز تشوفني وعاوز حد غيري تمام
عمران بثقه : لا انا مش فارق معايا عادي
✨في اوضة مروان✨
هبه: دكتور مروان في حاله عاوزه حضرتك
مروان: جااي حالا
بيدخل اوضه الحاله وبيقرب منها
مروان : صباح الخير يا مدام هدير
هدير: صباح الخير يادكتور
مروان: ها حاسه ب اي في وجع ولا حاجه
هدير: بسيط
مروان: معاكي لحد بليل ان شاء الله لو الطلق مجالكيش هنولدك قيصري
هدير: تمام
مروان تمام عاوزه اي حاجه
هدير: لا شكرا كنت هسأل هولد امتاا
مروان تمام بيلف وبيخرج
هدير: ااااااه بطنااي
مروان بيبصلها دا انا لسه مخرجتش 😂
هدير: اااااااااه

مروان: دخلوها اوضه العمليات بسرعه
بعد دقايق كان صوت عياط الطفل مالي الاوضة
مروان: مشاء الله قمر اطمن علي هدير وخرج يشوف باقي شغلو
عمران: اي ياكبير
مروان: اي ياحبيبي
عمران: حياه جديده بتتولد علي ايدك
مروان: وبإيدك انقذت حياه من جديد
عمران بيبتسم
رهف اي المزز الي واقفين بالبلطو الابيض دا
مروان بضحك😂 : يعني انتي الي لابسه بلطو اسمر مانتي مزه زينا
التلاته بيضحكو سوا 😂😂
عمران: ياترا كام ضرس انقذتيه من الخطر 😂
رهف: انت بتتريق 😒
مروان بضحك : لا حلوه
رهف: طيب امشو بقاا وااه انا نبطشيه النهارده
مروان: تمام
عمران: وانا نبطشيه بردو
رهف: اشطاا نسهر سوا بقا
عمران: اشطاا

✨بليل✨
رهف بتدخل اوضتها وبعد نص ساعه بتسمع صوت خناق بتخرج ع الصوت بتلاقي نفس الشخص الطويل
رهف: دااا اسمو اي اااه عامر المقدم بس المرادي في واحد معاه لابس بدله والشخص دا هو اللي بيشخط في عامر بتقرب اكتر بتلاقي اثار ضر”ب علي وشو وراسو بتن”زل د”م
بتستغرب من شكلو وبتلاقي قميصو عليه د”م مكان الجرح الي هي نضفتو من 10 ايام بتحاول تفهم بيتخانقو ليه
الشخص ذو البدله: لحد امتاا هتفضل كدا هو انا مش قولتلك سيب الموضوع دا عليناا هتفضل تعرض نفسك للخطر لحد امتاا فكرك الي بتعملو دا صح التضحيه دي هترجعو للحياه
الملقب بإسم عامر: بقالك 4 سنين بتقولي الكلام دا انا اللي هاخد حقو عشان انتو خوا”فين سيبني انا اتصرف طالما مش عارفين تتصرفو
الراجل: انا هسجنك لو مبطلتش الي بتعملو داا
بيبص للممرضين عالجوو جرو”حو دي ولو تعبكم كلموني
عامر بيبصلهم بغ”ل وبيقعد مكانو والشر”ار هيطلع من عيونو
رهف: صوتهم كان عالي اوي ومفهمتش بيتكلمو علي اي بس لما شوفت شكلو وهو متعصب انتابني الفضول افهم ف خرجت ورا الراجل الي كان لابس بدله
لو سمحت
وقف وبص وراه لقي رهف
رهف: ممكن سؤال
اه طبعاا انا العميد عدلي الاسيوطي
رهف بعدم اهتمام اي حكايه عامر الي جوا داا
عدلي: داا مش عامر داا ساامر
رهف بعدم فهم الممرضين جوا قالو ان اسمو عامر ومقدم
عدلي: دا سامر تؤام عامر محدش عارف الفرق بينهم لانهم شبه بعض وهما ميعرفوش ان عامر ليه اخ تؤام ف بالتالي محدش يعرف ان عامر ما”ت
رهف: مااااا”ت

عدلي: ايواا عامر كان اشطر مقدم في المخابرات وسامر مهندس بترول وكان بيدرس في كندا
عامر اخد رصاصه غدر من 4 سنين وما”ت
ساعتها سامر كان في كندا ولما عرف ان اخوه ما”ت رجع ف الناس فكرت ان دا المقدم عامر ف قليل الي يعرف ان عامر ما”ت بس هو مش متقبل فكره انو ما”ت شهيد لا هو مقتنع انو اتق”تل ولازم ياخد حقو
رهف: هو كان في عمليه ومااا”ت
عدلي: لا عامر كان قبض علي القصاص اكبر تاجر اسل”حه في البلد وقدر يجيب حكم إعد”ام للقصاص وكنا بنحتفل بنجاحو وترقيتو
في نص الحفله رجال القصاص قتل”وه وهربو القصاص من السجن
رهف: طيب والقصاص فين دلوقتي
عدلي: هربان
رهف: بقالو 4 سنين هربان مش عارفين توصلولو امال بتعملو اي كل المده دي
عدلي: احنا مش نايمين يادكتوره رهف
رهف: مهتمتش لنبره صوتو الجاده ولا لعرف اسمي منين بس بصتلو نظره شك
عدلي بإبتسامه : دكتوره رهف انتي دكتوره اسنان مش محققه انا جاوبتك لعلا تقدري تساعديني وتفهمي سامر انو الي بيعملو دا غلط وتعقليه لولا ان والدك الاستاذ نديم صاحبي ل مكنتش رديت علي اسئلتك
رهف شكراا بس انا مليش علاقه ب استاذ سامر عشان اعقلو او افهمو انا سئلت من فضولي عن اذنك
مكنتش اعرف انو صاحب بابا ولا كنت اعرف انو عارفني
رجعت المستشفي وانا بفكر في الي قاالو دخلت دورت عليه لقيتو في اوضه عمران ف دخلت
عمران: راسك مفتوحه ولازم تتخيط
سامر: كان بيتنفس بسرعه وبيجز علي اسنانو
رهف بتقرب من عمران وبتقولو كان عندو جرح في كتفو كانت رصا”صه وانا الي طلعتها لان دكتور يسري كان مشغول
عمران فك قميصك
سامر بيفك زراير قميصو بغيظ
عمران بيقرب من الجرح بيلاقيه بينزف
رهف بتتصدم

عمران وهو بيفك الشاش امتا اخر مره غيرت ع الجرح
رهف بصدمه عمران دا الشاش اللي انا كنت عملاه هي دي الضماده بتاعتي
‏عمران بإستغراب من امتاا الجرح دا يارهف
‏رهف: من 10 ايام
‏عمران: نعم بيوجه كلامو ل سامر 10 ايام الجرح متغيرش عليه بيفك الشاش بيلاقي الجر”ح ملتهب جداا
‏عمران: الجر”ح ملتهب انت كنت فين ومغيرتش عليه لي مش بيو”جعك مش حاسس بنار فيه
‏سامر بصوت عالي: انت مااالك
‏عمران بصوت اعلي منو: صوتك ميعلاش علياا انت فااهم غلطان وليك عين تتكلم انت مش مهتم بنفسك مش مهتم بصحتك معندكش اهل تخاف عليهم لو مو”ت هيعملو اي معندكش اخ ولا اخت
‏سامر : انا همشي
‏عمران: تعالا هنا انت رايح فين الجر”ح لازم يتنضف وراسك لازم تتخيط اي كل الجروح دي واخدت رصا”صه منين انت اي
‏سامر: قولتلك ملكش دعوه وسيبني
‏رهف: الاتنين كانو بيتخانقو بطريقه غبيه ومكنتش عارفه ادخل بينهم
‏ ‏عمران: انت بتن”تحر يابني بترمي نفسك للمو”ت انت شايف شكلك
‏سامر: انت مالك بيا انا حر
‏عمران: انت هنا تحت مسئوليتي ومش هسيبك تأ”ذي نفسك عشان انت غبي يابني انت بتنز”ف انت مش شايف جسمك اقعد خليني اعالجك
‏سامر بيبصلو بغيظ
‏عمران بيهدي نفسو شووف اقعد خلينا نتفاهم انت راجل مش عيل اقعد خليني اشوف جرو”حك دي
‏سامر بيحط ايدو علي راسو وينفخ في ضيق
‏عمران ورهف بيبصو لبعض ومستغربين ليه خايفين عليه كدا وليه عمران انفعل عليه وكان خايف انو يأ”ذي نفسو وليه رهف فضولها اتغلب عليها وراحت سئلت عنو

‏هما نفسهم مش فاهمين
‏سامر قعد قدامهم واول مره يبص في عيون رهف
‏رهف فضلت باصه في عيونو وحاسه انها بتغرق فيهم
‏عمران عالج كل جرو”حو وكان حاسس بزعل علي حالتو
‏ممرضه: دكتور عمراان في حاله طارئه
‏عمران: جاي حالا
‏رهف: رووح انا هكمل
‏عمران: تمام
رهف بتمسك الشاش والقطن وبتقرب من راسو عشان تلفها بتبص في عيونو بتلاقيه باصصلها وبعدين بيبص في الارض وبيستسلم ليها عشان تضمد جر”حو بتخلص وبتبصلو وهو بيقفل زراير قميصو……
ساامر
‏رهف: بصلي نظره غريبه مش عارفه عشان اني عرفت اسمو وعرفت انو مش عامر ولا عشان محدش ندالو بالاسم دا من فتره ولا عشان دي اول مره انادي عليه فضل باصص في عيوني وبعدين كمل قفل زراير قميصو
‏رهف: قربت منو ممكن تفهمني بتعمل كدا لي هو خلاص ما”ت
‏سامر: اتق”تل
‏رهف: اتق”تل ولا ما”ت هو دلوقتي مش موجود انت ليه بتضحي بنفسك لما تمو”ت انت كمان هتبقا فرحان اخوك هيبقا فرحان لما تمو”ت
‏سامر بصلها وقال واضح جداا ان الدكتور الي كان هنا اخوكي وممكن كمان تكونو تؤام من الشبه الي بينكم لو اخوكي دا اتق”تل هتقدري تعيشي عادي و……

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية رهف الجزء الثاني )

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *