روايات

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي البارت الثاني والعشرون

رواية وحش احتل عرش قلبي الجزء الثاني والعشرون

وحش احتل عرش قلبي
وحش احتل عرش قلبي

رواية وحش احتل عرش قلبي الحلقة الثانية والعشرون

غيث وهو يتجاهل بكائها:من سنين ابوايا كان بيشتغل في المافيا بس مكنش لوحده… كان معا ولدك وأما اتقتل ولدك وولدتك اتقتلو معا…وبعدها انتي جيتي وكنتي صغيره وكنتي دايما تسأليني عنهم عشان كده قولتلك انهم ماتو في حدثه عشان متعرفيش الحقيقه…بس الحقيقه ان ابوكي مش ملاك ذي ما انتي فاكره
ماسه بصدمه وكره:انت كداااب وبابا مستحيل يكون ذيك
غيث:ههه للدرجة دي مغفله..مفيش جد ملاك ذي ما انتي فاكره
ماسه بإنهيار: انت اكيد وحش مش انسان..انت عدم الاحساس انت اكيد مش بشر
غيث بغضب وصريخ:عايزاني اكون عامل ازاي اما اعرف ان ابوايا مات علي ايد الاوس**اخ دول… عايزه اي من واحد كان لسه مكملش ال 16سنه وقتل وخطف عيزاني اكون عامل ازاي وانا عايش حياتي كلها في سواد
بقلمي دينا محمود
ماسه بخوف وانهيار:ابعد عمي انت بتشوه صورت بابا عشان افضل معاك…عارف انا بكرهك ولو جتلي فرصه ان اقتلك هقتلك وانتقم لكل ال انت قتلتهم بكل دم بارد
غيث:لو عايزه تموتين اتفضلي..

 

 

ليفق غيث الحبل الذي كان يربطها بي ويضع في يديها المسدس ويوجهه نحاية قلبه ويقول
غيث:إذ كنتي عايزه تموتيني اتفضلي انا ادامك اهو وأبداًي بقلبي الاول
بالنسبه الي ماسه التي كانت جسدها يألمها ويرتجف وتفكر بقتله وتنهي الأمر وتريح العالم منه ومن شره…
لتنظر لها وبعدها تنظر الي السلاح الذي بيديها وبعدها…..
______________________
عند يوسف..
وصل يوسف وهدير الي المنزل سريعا وصعد الي غرفتهم
هدير:عارف كان نفسي في فرحه ذي كل البنات بس مش مشكله..الحمام في
بقلمي دينا محمود
يوسف:امشي كده علي ايدك اليمين
هدير:والبس فين
يوسف بخبث:لي..عايزه تلبسي حاجه من الحجات الجبتهالك
هدير بخجل:اكيد لاء بس عايزه اغير البس ده
يوسف ليشاور علي الملابس:ماشي البس اهو
لتذهب هدير دون اي رد….وبالنسبه الي يوسف الذي يرد ان يجعلها تحبه وهو يعلم انه سوف يأتي يوم من الايام وتحبه ويبدو ان هذا اليوم بعيد……..
يوسف لاحظ تأخر هديرفي المرخاص ليدق علي الباب ويقول
يوسف بقلق: هدير انتي كويسه
ولكن هدير لم ترد وفتحت الباب فخاه وخرجت وهي ترتدي بنطلون وبلوزه بيتي لتقول
هدير:ياريت تخليك ف حالك ومتشغلش بالك ب البعملو
يوسف باستغراب:انتي هتنامي ب البس ده
هدير:مالو لبسي ما حلو اهو روح انت لو هتتغير لبسك عشان عايزه انام
يوسف:انتي هتنامي دلوقتي
بقلمي دينا محمود
هدير:وفيها اي يعني….يديقك في حاجه
يوسف:لاء اتفضلي اعملي اليريحك
ليأخذ يوسف ملابسه وذهب الي المرخاص ليبدل ملابس وبعد القليل من الوقت خرج يوسف ورأي هدير نائمه بعمق شديد
ليقترب يوسف منها ويضع يديه علي وجهه ويدقق في ملامحها ولأول مره يأخذ باله انها بتلك الحمال ليبتسم ويقول
يوسف بابتسامه:وانتي نايمه عكس وانتي صاحيه خالص
لينظر لها ويبتعد وينام جنبها وهو عينه عليه ويفكر بها حتي ان النوم غلبه…..
________________________

 

 

عند معتز
كان معتز يجلس في مكتبه الخاص بيه حتي اتصل به الحارس وقال
الحارس: معتز بيه احنا لقينه جثة سالم باشا في القصر بعد ما اتحرق
معتز بصدمه:اااييييه
(طبعا انتو عارفين ان القصر بتاع سالم اتحرق وكل الملاهي اليلي والعمل كده *المجهول* وهنتعرف عليا قريب )
الحارس:ده الحصل يابيه..والشرطه بحثت وقالت إن الجريمه دي
بقلمي دينا محمود
فعل فاعل مش صدفه عشان الملاهي الخاصه به اتحرق في نفس الوقت ولكن القصر متحرقش اوي الجزء الخلفي بس
معتز:ماشي..اي حاجه تحصل بلغني
الحارس: تحت امرك يابيه
معتز:سلام
ليغلق معه معتز وبعدها يتذكر ما حدث في الصباح
فلاش بااااااك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية وحش احتل عرش قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *