روايات

رواية الحب والخيانة الفصل السابع 7 بقلم آلاء منيب

رواية الحب والخيانة الفصل السابع 7 بقلم آلاء منيب

رواية الحب والخيانة البارت السابع

رواية الحب والخيانة الجزء السابع

الحب والخيانة
الحب والخيانة

رواية الحب والخيانة الحلقة السابعة

الحج حسني وفهد وليل وصلو البيت ومعاهم نور واول م دخلو كوثر شافتهم وبصت للبنت ووقعت في الأرض مغمي عليها
الحج حسني بخضه كبيرة:كوثر مالك وجري راح عليها
فهد وليل بخضه وخوف ع امهم :ماما مالك وجري عليها هما كمان و نور اتصدمت أن كوثر تبقي ام فهد وليل
نور وقد وقفت ف مكانها من الصدمه : طنط ك كوثر وقعدت تعيط والكل بص لنور بعدم فهم وميعرفوش ليه امهم وصلت الحاله دي لمي شافت نور
الحج حسني :انتو بتتفرجو ع ايه وهاتو الدكتورة بسرعه
فهد وليل انتبهوا من كلام والدهم وفاقو من الشرود اللي كانو في
فهد : انا هطلب الدكتورة بسرعه
ليل: وسع ي بابا انا هشيل ماما
الحج حسني بغيرة : لا انا اللي هشيلها ومحدش يشلها غير طول م انا عايش
رغم تقدم سن الحج حسني اللي انهو موتيم ويعشق كوثر ويغار عليها حتي من أولاده ومازالت كوثر رغم كبر سنها إلا أنها معشوقته وطفلته

 

 

بعد م الحج حسني شال كوثر ودخلها اوضتها وفهد بلغهم انو اتصل بالدكتورة وهي جايه ف الطريق
الحج حسني بحزن ع كوثر فضل جمبها لحد م الدكتورة تيجي
ليل بعصبيه وراح لنور
ليل : ينفع تقوليلي انتو تعرفو بعض منين وايه اللي وصل امي للحاله دي
بزعيق :بقولك قولي انطقي ساكته ليه
فهد سمع صوت اخو بيزعق جري ع مصدر الصوت وشافهم واقفين وليل ماسك نور من ايديها بيزعق فيها بعصبيه شديدة ونور عمالا تعيط لهستريا
فهد :اي ي عم انت حمار انت بتعمل ايه مش شايف حالتها هي كمان عملا ازاي استني لمي ماما تفوق وهي تحكلنا
ليل : وانا لسه مستني ماما تفوق انا عاوز اعرف دلوقتي
فهد بعصبيه:اصبر هي مش هتعرف تتكلم وهي ف الحاله دي
جرس الباب رن وكانت الدكتورة
______________________________
في بيت حور
حازم : انا عندي فكرة حلوة
اسماء وحور : طيب قول ساكت ليه
حازم : انتي تجبيلي عبايه من عند باباكي وتفكي الانبوبه بتاعت البوتجاز وانا البس واعمل اني بتاع أنابيب
اسماء : ي سلام وافرض بقي شافو وشك
حور :لا دي حلها عندي انا عندي مكياچ وهعرف اغير شكلك شويه
حازم: خلاص اتفقنا
حور : بس في مشكله
حازم و اسماء : ايه هي
حور : احنا غاز طبيعي مش أنابيب
حازم :اممم مشكله
اسماء : لا دي حالها عندي
حور :قولي ي فالحه

 

 

اسماء : احنا نشوف بتاع الانابيب اللي بيعدو تحت ونادي ع واحد منهم وهو يطلع بانبوبه مشيل منها البتاعه الصفرة اللي فوق دي وحازم ينزل بيها وبعد م يطلع من المنطقه نخالي الراجل ينزل ونادي الراجل فلوس عشان يسكت ايه رايكو
حور : تصدقي فكرة حلوة اووي لا عجبتني ي بت
حازم : ع خيرت الله يالا نجهز وتغيري شكلي زي م بتقولي
حور بحماس : يالاا
اسماء : استر يارب
حور بزعل مصطنع : اخس عليكي ي سما هزعل انا كدا
اسماء : لا متزعليش ي روحي يالا ابداي
حور :اشطااات
_______________________________
عند فهد وليل
الدكتورة كشفت ع مامتهم وطلعت طمنتهم أنها اتغرضت لصدمه بسيطه وشويه وهتفوق وان الحج حسني قاعد جنبها مش راضي يسبها
ليل وفهد : هديو شويه بعد م اطمنو ع مامتهم لكن نور فضلت تعيط ودا خالي ليل و فهد يشكو اكتر
فهد بهدوء : هو أنا ينفع اعرف انتي بتعيطي ليه
نور بعياط : لمي طنط كوثر تفوق هتقولكو وانا همشي
ليل بعطبيه : تمشي ليه اكيد ف حاجه انتي عملتيها ف امي عشان كدا وصلت للحاله
نور بعياط : انا معملتش حاجه والله والله م عملت حاجه
فهد : خلاص ي ليل اسكت ماما هتفوق وتحكلنا هيا
ليل :ماشي بس لو طلعت عملا فيها حاجه وربنا م هسيبها ف حالها وهحطها ف السجن
فهد : اللي تشوفو ي ليل
نور : والله م عملت حاجه
فهد بهدوء : اهدي متزعليش منو هو احنا بس خايفين ع امنا وبعدين ليل ظابط يعني اي حاجه بتتعمل بيفضل يقول هحطك ف السجن ف متقلقيش
نور بعياط وقد اكتفت بهز رأسها وصمتت
__________________________

 

 

عند حور
خلصت حور مكياچ لحازم وقالت لاسماء تدخل تشوفو وتقول رأيها
اسماء بصدمه :يخرب عقلك انتي غيرتي شكلو ازاي كدا
حازم بصدمه هو الآخر : انا مش عارف نفسي تسلم ايدك ي شيخه
حور بغرور مصطنع : دي اقل حاجه عندي اصلااا
اسماء : لا عاااش صحيح انا لقيت واحد بتاع أنابيب ونديت عليه واتفقت معا كمان وهو قاعد برة بقالو نص ساعه
حور : طيب يالا بينا
حازم : انا هنزل انا بالانبوبه وانتو كمان نص ساعه هتلقوني واقف ف اول الشارع ماشي
حور واسماء : ماشي
طلع حازم لبتاع الأنابيب وخد الانبوبه ونزل وهو نازل واحد من حوراس الباشا وقفو
الحارس : انت كنت ف الدور الكلم
حازم وبعد م حاول يغير صوتو : كنت ف الدور الخامس ي بيه في حاجه
الحارس الشقه اللي كنت فيها كان فيها بنتين بس ولا كان معاهم راجل
حازم : لا ي بيه كانو بنتين بس لوحدهم
الحارس : طب امشي يالا
حازم : ماشي ي بيه
نزل حازم وركب عربيه الأنابيب وطلعو برة المنطقه ونزل حازم ف اول الشارع يستني البنات
_____________________
نرجع لبيت فهد وليل
كوثر بدأت تفوق واول م فاقت فضلت تنده ع نور
نور اول م سمعت صوت كوثر جريت وطلعت الاوضه شافت كوثر وهي قاعده ع السرير جريت ع حضنها وقعدت تعيط اووي والكل مش فاهم ايه اللي بيحصل
كوثر بعد م نور هديت شويه وهي ف حضنها بصت ل حسني وقالت دي نور ي حسني بنت حنان جارتنا ايام م انت كنت مسافر
حسني بصدمه : كبرتي ي نور والله مش مصدق اني شايفك وقام خدها بالحضن هو كمان
فهد وليل : طيب احنا مش فاهمين حاجه ممكن تفهمونا المسلسل الهندي دا ع الأقل نشاركو يعني
كوثر بصت ليل: مش فاكر نور ي كوثر دا انتو كنتو ناقر ونقير وانتو صغيرين وكنت بتغير عليها لمي تلعب مع فهد
ليل بصدمه : لا مفيش الكلام دا انا مش فاكر حاجه زي دي
فهد : أيوة ي عم لعبت معاك يالاااا
ليل بعصبيه : بس ي حيوان
فهد : احم انا امشي احسن
مشي فهد دخلت اوضتو كان حمزة صحبو عمال يرن ع الفون

 

 

فهد : الوو
حمزة : انت مبتردش ليه ي عم انت قلقتني عليك
فهد : خلاص ي عمهم مفيش حاجه كلو تمام الله
حمزة : طيب ي اخويا بقولك ايه احنا هنخرج بليل معانا ف الخروجه دي
فهد : اشطا ماشي معاكو
حمزة : طب سلام واشوفك بليل
فهد : خلاص ماشي سلام يسطاا
_______________________
عند حور
بعد نص ساعه نزلت حور واسماء الحراس شافوهم وهما نزلين وتاكدو أن محدش عندهم فعلا ومشيو
حازم شاف حور و اسماء جايين وتأكد أن محدش ماشي وراهم ووقف تاكسي وركبوا وطلعو ع بيت مامتهم
عند مامت حور وتدعي زينب
زينب : حور حبيبتي وحشتني خالص انا عارفه اني مقصرة معاكي ي روحي انا اسفه
حور والحزن بأن عيونها : عادي ولا يهمك انتي عاملا ايه ايه
زينب: أما الحمد لله ي روحي اذيك ي اسماء عملا ايه
اسماء :الحمد لله ي طنط اخبارك انتي ايه
زينب : بخير ي حبيتي مش تعرفوني مين دا ي بنات
حور : دا حازم ي ماما وهو هيحكيلك قصتو وجايين ليكي تشوفلنا حل
زينب : طيب اتفضل ي حازم احكي
حازم حكي لها كل حاجه وقال انو جاي ليها تساعدو يستخبي ف مكان لحد م يعرف يثبت براتو ويثبت أن الراجل التاني عاوز يضر البلد
زينب : طيب انا هوديك بيت اهلي القديم البيت دا محدش ساكن في ولا حد يعرف ان البيت دا موجود اصلا
حازم : تمام وشكرا جدا ليكي
زينب : لا مفيش شكر بينا
حور : طيب احنا هننزل انا واسماء نجيب حاجات باي
زينب : طيب محتاجه فلوس
حور : لا ي ماما معايا
زينب : لا استني خدي دول يمكن تحتاجي فلوس اهم معاكي
حور : خلاص ي ماما اللي تشوفي يالا ي اسماء

 

 

اسماء: يالا يعد اذنكو سلام ي طنط
زينب : سلام ي حبيبتي وخالي بالكو من نفسكو
حور واسماء : حاضر
ونزل حور واسماء يجيبو لبس
___________________________
عند فهد بعد م اليل دخل واستاذن من والدو انو هينزل يخرج من صحابو ووالدو وافق
راح فهد وقابل حمزة وبقيت صحابو وتقفو هيروحي يقعدوا ع الكورنيش
وكانت حور واسماء ماشين من قدام الكورنيش وفاجاه حور جريت مرة واحده شدت انتباه الكل من الصدمه اللي حصلت بعد كدا
اسماء بصدمه : حووور ………..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحب والخيانة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *