روايات

رواية ليتني انساك الفصل الحادي عشر 11 بقلم وتين الصافي

رواية ليتني انساك الفصل الحادي عشر 11 بقلم وتين الصافي

رواية ليتني انساك البارت الحادي عشر

رواية ليتني انساك الجزء الحادي عشر

ليتني انساك
ليتني انساك

رواية ليتني انساك الحلقة الحادية عشر

عدت ايام كانت لطيفه اووي مبين اسر واحمد اللي رجع واحتل كل يومي من تاني
بابا وعمر طلبوا اني اسامحهم ومع اصرارهم واصرار احمد وافقت
وسافروا
وانا فضلت هنا ف مصر مع احمد واسر
-اسر حبيبي يلا قوم ع الفطار جااهز وتروح مدرستك
قام نط عليا وقال بحب =صبااح النوور
-صبار الخير ع عيونك يا روحي يلاا روح اغسل وشك وتعالي ع السفره ع م اصحي احمد
-احمدد يلا قوم ع الفطار جاهز
قام قعد وقال بمرح _قوم ع الفطار جااهز قالها بتريقه وهو بيقلد صوتي واسر تقوليلي روحي وحبيبي
-وانت سمعتني
_ايوه ياختي
-طيب كويس مهو فعلا اسر حبيبي
قام وقف وحاصرني بينوا وبين الحيطه
وقال بصوت في بعض الحده_قولي كدا تاني مين حبيبك
-ا..
_وتين قالها ب زعيق
-هتغير من طفل
_ااه هغير منوا وبلاش تتدلعي معاه ذياده
بعدتوا عني وقولت -احمد متنساش اني هنا ع اسر انما انت ف انا مسمحتكش
بصلي بزعل وندم ودخل الحمام
سامحتوا ! ااه سامحتوا من اول م اعتذر بس لازم اربيه شويه
كنا بنفطر ف سكوت

 

 

 

 

 

ف قاطعت انا الصمت د وانا بقول-اي رايك يا اسر بعد المدرسه نخرج شويه سوا
ضحك وقال بحماس=هيييييه هنخرجج
وسال ب بحماس اكبر =هنووح الملاهي صح
اتكلمت بزعل -لا يا اسر انت لسا تعبان احنا هنروح ناكل ف مطعم ونلف شويه وهنروح المول هاه اي رايك
=هيههه حلو اكيد
احمد كان قاعد ساكت متكلمش عارفه انو زعلان من كلام الصبح
وصلنا اسر لمدرستوا واحنا روحنا الشركه
حضرنا كام اجتماع سوا
بعد ساعات الشغل
دخلت عندوا المكتب وكانت في واحده عندوا ف المكتب
اتكلمت ب احراج من دخولي المتسرع -احم اسفه مكنتش اعرف ان في حد هنااا
قام وقف وقرب مني وحضني من كتفي وقال _لا ابداا يا حبيبتي د استاذه سها مسؤله عن قسم هنا وجايه تسال عن حاجه وماشيه
قامت وقفت وبصتلي من فوق لتحت وقالت =حبيبتك
قربت منو اكتر ورديت بتحدي وانا ببصلها ف عنيها
-ااه حبيبتوا ومراتوا كماان
بصلت احمد بدموع =كدا ي احمد بعد كل اللي عملتهولك وتتجوز وانت عارف اني بحبك
احمد رد بحده _سهاا لو سمحتي الزمي حدودك انا موعدتكيش ب حاجه ولما وجيتي قولتيلي علي مشاعرك قولتلك اني بحب وتين
قاطعتوا وقالت =بس هي سافرت يا …

 

 

 

 

 

قاطعها هو بحده وغضب _سواء سافرت او بعدت او فضلت جنبي ف هي هتفضل ف قلبي واستحاله احب غيرها او افكر اشوف اي واحده غيرها وياربت تسبينا وتتفضلي تخرجي
طلعت براا بغضب ودموعها محبوسه ف عينها
وانا كنت باصه ع اللي خاطف قلبي دَ
بعدت عنو واتنحنحت بحرج -احم احم
بعد ونظراتوا اتبدلت م الحب ل الزعل وقال _كنت عاوزه حاجه
-ااه كنت جايه اقولك لو ينفع تيجي معانا انا واسر
ابتسم _اه اه طبعا
روحنا اتغدينا سوا وسط جو م المرح وضحك اسر اللي معبي المكان
=وتين قالها اسر بصوتوا الطفولي
-نعم يا كنت هكمل وافتكرت تحذير احمد ف ابتسمت وسكت
=انا عاوز اخت
-نعم قولتها بعدم استعاب للي هو بيطلبوا
كرر=عاوز اخت صحابي كلهم ف المدرسه معاهم اخوات إلا انا
رد احمد المره د بنبره لعوبه _قريب يا اسوري
بصتلوا بخجل وغضب
كنت ف المول واشترينا هدوم كتيير اووي ليا ول اسر ول احمد
كنت ماسكه فستان -احمد اي رايك ف د
بصلوا كدا ب عدم رضا وقال_ضيق
قست واحد تاني-طب و د
_قصير

 

 

 

 

واحد تالت ورابع وكان بيطلع ف كل فستان عيب مختلف مش عارفه كان بيطلعهم ازاي
اتكلمت بتعب
-انا قست فساتين كتيير اووي ي احمد ومفيش حاجه عجبتك
_اعمل اي م هما ي ديق يا قصير ي……
قاطعتوا وقولت -خلااص خلااص بقولك
رد وهو بيقلب ف الهدوم _هممم
-روح انت مع اسر استريلوا عصير لانوا عطشان و انا هجيب حاجه واجي
_هاتيها ونروح سوا قالها وهو بيضيق عينوا بترقب
-هاه ل لا روحوا انتوا بس
قولتها وانا بكلعهم ل براا
اليوم خلص
ورجعنا للبيت
اسر نام ف العربيه واحمد دخل نوموا ف اوضتوا وانا دخلت الاوضه وغيرت هدومي وصليت ونمت ع السرير بتعب شويه ودخل احمد غيرهدوموا وصلي ونام
حضني
واتكلم بصوت يغلب عليه النوم_اشتريتي ايهه لما مشتيني انا واسر
لفيت لي وبصيت ف عيونوا -مفجأه
_هممم ماشي هستني ع اشوف اي هي المفجأه د
عدت الايام واحمد كان بيثبت كل يوم انو جدير ب اني اسامحوا وانسي اللي الحصل
مع اني سامحتوا من زمان بس كنت عاوزه اتأكد انو ندم وانو عمروا م هيخبي عليا حاجه تاني ابداا
انهرده عيد ميلاد احمد
بعتوا ل الشركه لوحدوا بحجه اني تعبانه
روحنا انا و اسر ع مكان ع البحر

 

 

 

 

وزينااه وطلبنا تورته وكلمت اصحابوا كلهم حتي صحابي انا اللي كانوا هنا كلمهتهم وعزمتهم
رجعتا البيت وحضرت ل احمد بدله رومادي كنت اشترتهالوا من فتره
ولبست اسر قميص ابيض وبنكلون جبينز
وانا لبست
ونزلنا انا واسر رجعنا ع مكان الحفله
كلمت احمد ع الفون
-الو
_ايوه يا وتين انتوا خرجتوا انت واسر ولا اي
-فاكر المفجأه اللي قولتلك عليها
_اه
-انا محضرالك بدله ع السرير اتجهز والبسها وهبعتلك عنوان ع الوتساب تعالي عليه انا واسر هناك
وقفلت
جه احمد ف المعاد ب الضبط الكل كان واقف والاضائه مقفوله
قرب م المكان ب استغراب لان مفيش حد هناا
د اللي كان فاكروا
الصوت عبي المكان وهما بيعدوا تنازلي
1……2….3
النور اشتغل
احمد

 

 

 

 

 

كان في طريق متزين ب الشموع والورود قدامي رفعت نظري وكانت واقفه هي بفستانها الموف اللي يخطف الانفاس
و و ايه د وحجابها وتين اتحجبت عيوني دمعت من كتر الفرحه
كانت ماسكه التورته ف اديها واسر واقف جنبها
والكل بيغني اغنية عيد الميلاد المعتاده
قرب مني وطبع قبله حنونه ع راسي وهمسلي-ي احلي مفجاه حصلتلي ف حياتي كلها بحبك
ابتسمت بحب -وانا كمان
واسر قرب مننا ومسك ف رجل احمد وقال =وانا وانا كمان حبوني معااموا
بعد مرور سنه
-احمد قوم
_خير يا وتين لو هرمونات زي كل مره اتمني تسبيني انا والصبح نبقا نشوف الموضوع د
قال جملتوا بسرعه ع يلحق يكمل نوم
قاطعتوا بصوت صريخي و وانا بضربوا -قوووم يا حيوااان هرمونات اي بولدد يخرب بيتك
قام مفزع _اييه
قام وفضل رايح جاي ف الاوضه_اعمل اي اروح فين طب اكلم مين
للحظه نسيت الالم وضحكت عليه
واتكلمت بضحك من وسط المي-كلم الاسعاف يا احمد
طلع تلفونوا بسرعه _اه اه الاسعاف اي الهبل د
روحنا المستشفي واخدنا اسر معانا
دخلت اوضه العمليات وخرجت و ودوني اوضه خاصه
صحيت ع صوت الممرضه زهي بتقول=الف سلامه عليكي يا هانم

 

 

 

 

رديت بتعب-ا الله يسلك سكت وبعدين تابعت -ا احمد فين
رديت عليا ب ابتسامه =جوز حضرتك بيجيب بنتوتكم وجاي
وبعدين تابعت كلامها وهي بتكمل شغل =بس جوز حضرتك شكلوا صعب اووي وبيحبك كمان اووي
رديت عليها ب استغراب -لي
=د كان راوش المستشفي كلها هزء الدكتور قبل م يدخل وقالوا لو مراتي حصلها حاجه هقت”لك
وكل ممرضه تخرج او تدخل يوقفها يقولها هي عامله اي طب طب هتس ب الم هتتوجع صح طب محتاجه حاجه قوليلي اقدر اساعدكوا ب ايه
قاطعها

 

 

 

 

احمد والظاهر انوا كان واقف من فتره وقال_وانا ليا كام وتين ع مخفش عليها
ابتسمت بحب لي و اتكلمت بعب ظاهر-بنتي فين
قرب مني وطبع قبله ع جبيني _انت عامله اي الاول
-انا بخير الحمد لله فينها بقاا
بص ع الباب ف بصيت مكان مهو باصص
دخل اسر وهو شايلها والممرضه مساعداه
واحمد قال_اهه يا ختي من ساعه م اتولدت وهو شايلها ومش راضي يسيبها
ابتسمت بحب ع اسر وعلي حنيتوا وانوا شايلها براحه وخايف ل تتأذي من اي حاجه
-ممكن اشيلها يا اسر قولتها بلطف
بصلي بغض طفولي وهو بيمد ايدوا وبيقول=خدي شليها بس حبه صغيرين اووي
ضحكت عليه وشلتها
_هنسميها لي
سؤال طرحوا احمد
انا واسر بينا ليعض وقولنا فصوت واحد-=ليل
قرب احمد وحضنا انا واسر وليل
اما ب النسبه ل بابا وعمر
ف بابا كان بيجي يزورنا من وقت للتاني
وعمر خطب بنت كانت شغاله معاه

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ليتني انساك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *