روايات

رواية روبنزل المغتصبة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم بقلم برنسيس N

رواية روبنزل المغتصبة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم بقلم برنسيس N

رواية روبنزل المغتصبة البارت الرابع والعشرون

رواية روبنزل المغتصبة الجزء الرابع والعشرون

روبنزل المغتصبة
روبنزل المغتصبة

رواية روبنزل المغتصبة الحلقة الرابعة والعشرون

بعد مرور أسبوع علي الخطبه…
داخل شركه الزيني للإنشاءات المعمارية..
أمير يجلس خلف مكتبه يمارس عمله داخلت السكرتيره
أمير بضيق : خير.. هو الشغل مش هيخلص يا مرفت عندي ميعاد مهم
مرفت بضحك: ههه آسفة يا فندم بس الانسه مي حلمي بره ومصره تقابل حضرتك قولتلها انك مش فاضي و انك مستعجل و اني ممكن اديها ميعاد بكره بس هي مش راضيه
برنسسN
امير بتافف : اووففف بقي هي ناقصه… طب دخليها بس استني بصي لما تدخل ادخلي معاها و اعملي نفسك بتظبطي المكتب ولو طولت قولي أن الميعاد هيفوتني و اني لازم أمشي
ضحكت مرفت بشده : هههههه والله عندك حق دي تخنق لا ولبسه مش لبسه.. استغفر الله العظيم
ضحك أمير :هههههه الله يطمنك غوري دخليها و زي ما قولتك حتي لو انا قولتلك تخرجي تسمعي الكلام و تخرجي ثانيه واحده وتدخلي تاني تقولي اني هتاخر علي الميعاد
مرفت بايجاب : تمام حاضر انا عارفه إيه البنات اللي الرجاله بتخاف منها دي
أمير بسخرية : وهي دي بنات…اخلصي بس يا رب متدكيش قرشين و تبعيني
مرفت : هههه ميتين جنيه و انا اقفل عليك و اسبها تستفرد بيك هههه دانا اصيله اوي

 

 

امير : هههههه يا ندله ماشى عارفك ماديه وتعمليها يلا غوري
ذهبت مرفت و اذنت لمي بالدخول حملت مي حقيبتها و سارت نحو مكتب أمير و قبل ان تدخل وقفت أمام الباب و فتحت سحاب الچكت
دخلت و علي وجهها بابتسامة عريضه…
ما ان رأها امير ابتلع ما في جوفه و تحدث بداخله
: يخربيتك يا مرفت يا ريتني ما قولتلك تدخيلها
جلست مي و هي تتحرك بدلال مفرط رفعت نظرها لتتحدث مع أمير و هنا تفاجأت بدخول مرفت ذهبت مرفت و وقفت بجور أمير..
نظرت لها مرفت وجدت ان فتحت الجكت قد زادات نزلت ل مستوه إذن امير
مرفت بهمس : باشا دي عايزه بوليس الآداب إيه رأيك اتصل بيهم يجوا يشيلوها هي و حاجتها (نظرت نحو مي) باشا الآداب مش هينفع دي ملغمه احنا نطلب تدخل من آمن الدوله
امير بهمس : اتهدي خلينا نشوفها عايزه ايه.
نقل نظره نحو مي و تحدث معها..
أمير بابتسامه مصتنعه: أهلاً نورتي الشركه يا آنسه مي
مي بابتسامه : بجد نورت… طول عمرك زوق يا ميرو
مرفت بهمس : ميرو لا انا بقول بلاش البوليس واتصل بالانسه سالي
حمحم أمير بتوتر : احممم خير يا انسه مي كنتي عايزاني ليييه؟
مي بابتسامه دلال و هي تميل بجسدها : هنتكلم كده
عقد أمير حاجبه : كده ازاي مش فاهم؟
مي بغيظ مكتوم : مش تقول للسكرتيره تطلبلي حاجه؟
تحدثت مرفت قبل ان يرد : والله كان نفسي بس البوفيه افل و زي ما حضرتك شوفتي اكتر الموظفين روحوا و كمان البشمهندس عندو ميعاد حتي انا كنت لسه بجمع حاجاتي و بقفل في المكتب عشان امشي
مي بغضب : إيه قلة الزوق بتاعتك دي.. عجبك اسلوبها ده يا أمير
امير بجديه : sorre يا آنسه مي هي مش قصدها بس فعلاً انا عندي ميعاد مهم و لازم امشي… ممكن تقولي حضرتك كنتي عايزاني ليه و لو الموضوع هيطول مرفت هتديكي ميعاد بكره
مرفت : بكره حضرتك مشغول و مفيش اي مكان فاضي ل مواعيد اضافيه ممكن بعد شهر المهم الميعاد بتاع النهارده حضرتك اتاخرت جداً
مي ببرود متجاهله كلام أمير و نبرة مرفت : إيه لدرجادي الميعاد مهم؟
مرفت باستفزاز : جداً جداً اصل البشمهندس عازم خطبته على الغداء ربنا يخليهم لبعض بصراحه الانسه سالي زوق وجميله و محترمه و حساسة جداً جداً جداً و زي مانتي عارفه الأحساس نعمه
أمير يريد ان يضحك و لكن تمالك نفسه و نظر للأسفل.. اما مي فكانت تستشيط غضباَ و تريد لو ان تقف و تمسك مرفت من حجابها و تلقيها تحت قدميها و توسعها ضرباً…. طرق أحدهم الباب ذهبت مرفت و فتحت وجدت سالي هي الطارقه ابتسمت لها

 

 

سالي بابتسامة :هاااي يا فوفه.. البشمهندس فين
مرفت بابتسامة : اتفضلي هو جوه… و انا بقول الشركه منوره لييه اتاري ملكه جمال بنات مصر عندنا اتفضلي يا قمر
دخلت سالي و هي تضحك علي مدح مرفت لها و لكن لحظه و اختفت ضحكتها ما ان وقعت عينيها على مي تجلس امام مكتب خطيبها… تحركت بغيظ مكتوم و ذهبت و وقفت بجوار أمير و هي تنظر إلى مي بضيق و غيره لانها تجلس امام خطيبها بتلك الملابس التي تكشف اكثر مما تخفي
امير بتوتر : أهلاً يا حببتي نورتي
سالي : ده نورك يا حبيبي انا قولت اعدي عليك و نمشي سوا
مرفت : خير ما عملتي يا ست البنات
مي بتهكم : طب مفيش ازيك يا مي
سالي بسخرية : إيه دا انتي هنا ولا خدت بالي sorre يا مى اصل انا عيني مشفتش غير أمير خطيبي
مسك أمير يدها و قبلها
أمير : وانا عيني مش بتشوف غيرك يا حبي
مرفت تقف خلف مي تأشر بيدها علي مي : لا كده كتييير دانا لازم أخرج أصل واحد و حببته قاعدين يحبوا في بعض و عندهم ميعاد مع بعض و انا معطلاهم انا لازم أحس و امشي ولا إيه رايكم مش لازم يكون عندي دم.. ده حتي اللي عنده دم أحسن من اللي عنده فلوس
أمير و سالي يتمالكون انفسهم بصعوبه حتي لا يضحكوا فهم يرون ما تفعل هي تشير علي مي و هي تتحدث و تقصدها بالحديث و هم يرون ذلك اما مي فلا تراها
وقفت مي باحراج لانها شعرت وجودها غير مرغوب به : طيب وانا كمان همشي بعد اذنكم
مرفت : اذنك معاكي نورتي يا ست الحبيب
خرجت مي و هي تكتم غضبها من تلك السكرتيره…
اما أمير و سالي فقد انفجرو ضاحكين بشده علي ميرفت التي ذهبت و اغلقت الباب بشده خلف مي
مرفت : اوففف ايه دا كانت عامله زحمة بحاجتها دي هي بتاكلهم إيه؟
امير : ههه مسالتهاش ليييه ههه
مرفت : اسال مين بس الله يباركلك دي كان فضلها دقيقه و تولع فيا انا والشركه
سالي؛ ههه يخربيت عقلك بس عندك حق هي ملغمه اوي
أمير بمكر : اوي اوي يخربيت كده
سالي بغيره: نعم نعم بتقول إيه حضرتك
مرفت : انا بقول اروح انا واشوف حضرتك بكره
خرجت سريعاً و اغلقت الباب خلفها امسك أمير يد سالي و سحبها لتجلس بجانبه …
أمير : إيه غيرانه من دي…انتي هبله بقي أمير حبيبك يبص لواحده زي مي
سالي باحراج من الوضع و انها تجلس بجانبه … حاولت الابتعاد و لكنه لم يسمح لها
سالي بتوتر : امير لو سمحت ابعد ميصحش كده
امير باشتياق : أومال ايه اللي يصح انتي وحشتيني اوي

 

 

سالي : معلش ممكن تبعد ممكن حد يدخل
princessN
أمير : تؤ تؤ دانا ما صدقت لقيتك تقولي ابعد بقالي أكتر من تلت أسابيع مش عارف اتلم عليكي لوحدنا
سالي : طب افرض حد داخل هيبقي شكلي إيه؟
امير : محدش هيدخل ممكن تسكتي بقي
سالي : هسكت بس لما نمشي يلا
امير بهدوء : اهدي احنا فعلاً هنمشي حد قالك هنبات هنا
ثم رفع يده و امسك وجهها وقربه منه وقبلها
بقوا علي هذه الحاله إلى ان دق هاتف سالي انتفضت و وقفت سريعاً ابتلعت ريقها وهي تحاول التنفس كان المتصل والدها 📱
سالي بتوتر📱 : ا ا ايوه يا بابا
عصام 📱: انتي فين يا حببتي؟
سالي 📱: ااا ان انا قايله ل حضرتك هتغدا مع أمير
عصام📱 : يعني انتي دلوقتي مع أمير
سالي 📱: ايوه يا بابي أنا مع امير
عصام📱 : طيب يا حببتي لو هتتاخري كلميني om
سالي📱 : ok بااي
عصام 📱: مع السلامه يا حببتي
اغلقت الخط… ثم نظرت نحو أمير
سالي بتوتر : انا هدخل الحمام اظبط مكياچي عشان نمشي.. احمم و انت امسح اللي علي وشك ده
توجهت نحو المرحاض سريعاً بخطوات مرتبكه و هي بتتنفس بصعوبه…
كان يتابع اثرها بحزن و لوم ل نفسه فهو السبب بتلك الحاله التي هي بها الآن فبسبب تهوره سبب لها الخوف و الارتباك و اوصلها ل تلك الحاله التي هي عليها الآن تنفس بضيق و سحب منديل ورقي من العلبه الموجوده أمامه مسح وجهه كما قالت له و بتلقائبه القا نظره علي ما مسحه المنديل رآه ممتلئ بحمرة شفتيها ضحك رغماً عنه و كاد ان يلقي المنديل الا انه تراجع عن الفكره و قرر ان يحتفظ به وضعه داخل جيب قميصه و ظل يترقب خروجها
خرجت سالي : احممم مش يلا بينا
امير بابتسامة : يلا يا قلبي
وقف و ارتدا جكت البدله و ذهب اتجاها و امسك يدها و فتح الباب ونزلوا معاً حيث سيارته صعدوا اليها و توجهوا لاحد المطاعم ل تناول….
مي تقف بسيارتها امام الشركه فهي لم تغادر اخرجت الهاتف و اتصلت علي احدهم 📱: الو يا حازم
حازم📱 : أخيراً اتصلتي.. ها طمنيني التنفيذ امتا؟
مي📱 : زي ما تحب بس انا مليش دعوه ولا اسمي يتقال أبداً
حازم 📱:متخفيش انا هبتدي من بكره هبتدي اطمن الفريسه الأول علشان لحد ما يجي وقت التنفيذ تكون الفريسه مش عطيه خوانه و اضرب ضربتي
ضحكت مي 📱: هههه و الله شكلك انت اللي هتبقي الفريسه ركز الهدف مش سهل
حازم 📱: ههههه لا متخفيش.. يلا سلام عندي شغل مهم
___🌹روبنزل المغتصبة🌹___

 

 

بقلمى_برنسسN
داخل احدا المطاعم الفخمه تجلس سالي و تفرك يدها بتوتر و أمير يتطلع اليها بضيق
امير : ها و بعدين هتفضلي كده كتير
سالي : م م مالي يا أمير انا كويسه أهو
أمير : كويسه ازاي و انتي عماله تفركي في ايدك و بتتهربي تبصيلي و كل ده عشان ايه
سالي :احمم لا مش كده بس انا اتخضيت لما الموبيل رن فجأه… اساساً قلبي مقبوض و خايفه و متوتره من الصبح
امير : عشان كده قولتي نتغدا سوا
سالي : ايوه بس يعني مش انت السبب
امير : طب ايه اللي مخوفك
سالي : مش عارفه بس بقالي يومين بحلم بكابوس وحش تعبني
امير بقلق : كابوس إيه؟
سالي : تؤ بقي بص انا بحلم انك بتسبني كل يوم اصحا مفزوعه و انت بتقولي اننا مش ل بعض
ضحك أمير : هههه لا دانتي بتموتي فيا اوي لدرجادي خايفه نبعد عن بعض
سالي بعيون باكيه : اوي فوق ما تتخيل انا مقدرش اعيش من غيرك انا ما صدقت بقينا ل بعض
امسك يدها و ربت عليها بطمانينه ثم رفعه الأخرى و مس تلك الدمعه التي هربت من بين حفونها رغماً عنها
أمير : انا لا يمكن اسيبك انا بحبك يا سالي انا فتحت عيوني و فتحت قلبي لقيت بنوته صغيره شقيه بضحكه جنان قعده جوا عيوني وقلبي و مش بتسمح لحد يقرب أبداً انتي الحب اللي ميتنشاس و لو بعدنا ميت سنه انا هعيش و اموت و انا بحبك بحبك
سالي بسعادة و حماس : و انا و الله بحبك اوي يا ميرو
امير بشوق : يخربيت كده ايه يا بنتي عايزا مني ايه طب اعمل ايه دلوقتي ابوسك قدم الناس دي يخربيت دلعك خفي شويه انا اساساً مش مستحمل فاتلمي احسنلك
صحكت سالي بدلع متعمد…
امير : يا مثبت العقل و الدين قومي يلا قومي
سحبها من ايدها وهي تحاول جمع اغرضها بصعوبه بسبب سحبه المفاجئ لها و أخيراً نجحت انها تجمع كل اغرضها سحبها امير نحو الخارج و هي لا تستطيع التوقف عن الضحك…
سالي : هههه امير اقف و فهمني انت سحبني كده و رايحين علي فين
امير : اي مكان ميكونش فيه حد بضحكتك الفضيحة دي دانا اعصابي سابت الناس اللي في المكان تعمل إيه؟
فتح لها باب السياره و اجلسها و ذهب و جلس بجوارها خلف عجلة القياده و قاد سريعاً مغادرً المكان..
سالي : ههه مجنون و غيور اوي ماكنتش اتخيلك كده
امير : لا اتخيلي بعد كده و ايه الضحكه دي اول وآخر مره الضحكه دي متضحكهاش غير واحنا لوحدنا
سالي باستفزاز ضحكت بنفس الدلع و اكتر…
امير؛ هههه لا انا هطلع علي ابوكي فوراً لا انا مش هستنا يوم تاني هتباتي في بيتي النهاردة
سالي بصدمه ابتلعت ما في جوفها : أمير لا ازاي انت بتتكلم جد مستحيل
امير يضحك علي ملامح و جهها التي تحولت للخوف والصدمه
امير : ههه خلاص بهزر ايه صدقتي مع اني نفسي بس عارف انه مش هينفع بس ليميها وبطلي دلع احسن والله ضحكه كمان مش مسؤل عن تصرف وانتي حره انا حذّرتك
سالي بخجل : انت قليل الادب علي فكره
امير بحب : معاكي انت بس علي فكره
سالي : بجد يعني عمرك ما هتبص لوحده تانيه
امير بضحك : هههه تانيه مين هو هرمون النكد و الشك بتاع الستات ده لازم يتحط في اي حوار
سالي بزعل مزيف : بس بقي انا زعلانه منك انت خلتنا نمشي من غير ما ناكل وانا جعانه اوي

 

 

امير : هههه علشان تبقي تدلعي اوي وبعدين متخفيش هنطلع حالاََ علي ماك هنجيب أكل و نروح مكان حلو أوي ناكل قدام البحر و الحمد لله المكان فاضي علشان تدلعي برحتك
سالي : ok بس بسرعه بقي
امير بضحك : ههه يخربيت بطنك دي هتتخني
سالي بزعل : كده يا ميرو يعني لو تخنت مش هتحبني يعني لما نتجوز و اكون حامل و يبقالي بطن هتكرهني
امير بحب و سعاده : اكرهك لما تشيلي حته مني أبداً ازاي ده هيكون اسعد يوم في حياتي و هحبك اكتر واكتر ببطنك بشكلك بهرموناتك بس اليوم ده يجي
سالي : هههه يخربيت خيالك مش لما نتجوز الاول
امير بتوعد : هنتجوز و هخليكي تقولي يا ترتني اجوزتك من زمان دانا هحرمك تدلعي
انهي كلامه و هو يغمز لها… سالي بخجل شديد : احممم امير بس بقي انت مابتصدق
امير : ههه هعمل ايه مشتاقلك و انتي ولا رحمه اللي خلفوني كل يوم بتحلوي أكتر
___🌹روبنزل المغتصبة🌹___
بقلمى_برنسسN
داخل غرفه شمس كانت مستلقيه فوق فراشها و تتحدث مع مازن بالهاتف
شمس بدلع📱 : هههههه اه و بعدين إيه تاني
مازن📱 : ههههه و لا حاجه قولتلها sorre مرتبط و وشها اتحول الوان و مشيت علي طول هههههه
شمس 📱: يخربيت عقلك انت إيه الجبروت ده صحابك دوال مجانين يعشموا البنت انك هتتعرف عليها و تيجي انت تقولها مرتبط حرام عليك
princessN
مازن : طب اعمل إيه عيوني مش بتشوف غيرك
شمس بدلال : بجد علشان كده بتحكيلي كل حاجة؟
مازن : طبعاً مش عايز يبقي في مجال حد يوقع بيني وبينك حتي لو موضوع تافهه تبقي عارفه كل حاجه الحلوه و الوحشه و بعدين انا ليا حد غيرك احكيله انتي حببتي وخطبتي وصحبتي وأختي بس بلاش أمي رقيه تزعل
شمس : هههه لا كله إلا زعل روكا.. المهم انت وحشتني اوي
مارن : انتي أكتر و الله يا قلبي
شمس : حبيبي يا ميزو.. قولي هترجع امتا؟
مازن : انا دلوقتي في لوس أنجلوس و هنتحرك بكره
شمس : تيجي بالسلامه يارب .. انا هقفل وانزل اسلم علي شذي لسه واصله من شويه هي واياد
مازن : ok و أنا هنام
شمس : تمام تصبح على خير مانت عندك ليل عندنا لسه في عز النهار باااي
مازن : بااااي يا حبي
اغلقت الخط و ارتدت ثيابها و نزلت ل ترحب بشذي…
في الأسفل الجميع جالسين ما عدا نازلي..
أم دم خفيف قالتله رايحه مشوار يا رب ما ترجع ما علينا…
شذي تجلس صامته و يبدوا عليها الانزعاج و لكن رفضت ان تخبر أحد عن السبب..

 

 

اما سلمي ف تبدوا مرهقه منذا الصباح و ترفض ان تذهب إلى الطبيب…
سلمي تتألم : اااه… مالك
مالك بقلق : ايوه يا حببتي.. انتي لسه تعبانه؟
سلمي : شويه بس متقلقش عادي
مالك : ازاي يعني انتي من امبارح بتتوجعي كده
سلمي بهمس وخجل : احممم شكلها كده يعني.. افهم بقي
مالك بغضب : اوففف و هو ده وقته
الجد هلال : بتتوشوشوا علي إيه انت و هي؟
مالك : مفيش يا جدو ده سلمي تعبانه شويه
الجد هلال بحنو : مالك يا سمو الأميرة؟
سلمي بابتسامه صغيره : مفيش متقلقش حضرتك انا كويسه.. مالك بس اللي بيكبر الموضوع
شذي : ازاي وشك مرهق اوي؟
سلمي : عادي يمكن عشان منمتش امبارح غير متأخر علي ما خلصت مذاكره.. جبتي الحاجه اللي طلبتها منك؟
شذي : ايوه معايا تعالي نطلع فوق
سلمي : تمام قومي… بعد اذنكم
رقيه : اتفضلوا يا حبايبي خدو راحتكم
غادرن الفتيات… انتقل اياد إلى جوار مالك..
إياد بهمس : هو في إيه؟
مط مالك شفته السفليه و قال : معرفش حاجة.. قولي انت إيه اللي شذي جيباه ل سلمي
اياد : و لا أعرف هي خلتني اقف قدام صيدليه نزلت و غابت جوه حوالي ربع ساعه و رجعت و لما سألتها كنتي بتعملي إيه جوه قالت كنت بسأل على حاحه
مالك : حاجه إيه هي ممعاهاش غير شنطتها
اياد : ولا اعرف محبتش استفسر اوى
مالك بضيق : محبتش بلا نيلا دتك وكسه وانا اللي قولت انك هتجيب التايهة
اياد : وانا مالي ما تسأل مراتك

 

 

مالك : سالتها لما كانت بتكلم شذي في التليفون قالت مفيش حاجة
نزلت شمس : إيه دا هي شذي مشيت
ليلي : لا لسه هي طلعت مع سلمي.. اقعدي الوقتي تنزل
شمس : ok.. امال فين سالي
عصام : مع امير عازمها علي الغداء
الجد هلال : ربنا يخليهم لبعض
الجميع : اللهم آمين
مالك : مازن كلمك
شمس : ايوه لسه قافل معايا و قالي انه هينام
رقيه : هو عامل إيه؟
شمس : بيبوسك و بيسلم عليكي
ضحك الجد هلال: هههه و انتي بقي مرسال البوسه دي
شمس باحراج : احممم ايه يا جدو خف عليا دانا شموسه حببتك
مها : ههه دانتي القلب يا شمس
ندي بغيره طفوليه : و انا إيه بقي لما هي القلب
اياد بمزاح : هههه الودان
ضحك الجميع…
ندي : عجبك يا جدو شوف اياد بيتريق عليا ازاي
مها :انتي لسه هتتاقمصي اكبري بقي ايدوا بيهزر معاكي اللي يشوف دالعك ده ميقولش انسه في أولى جامعه
رقيه : سيبيها تدالع برحتها دي ندي دي ست البنات
نداء : احلا مرات خال دي ولا إيه.. حببتي يا روكا
نزلت شذي و سلمي و علي وجهيهم ابتسامة جميله
شمس : أهلاً أهلاً كده يا ست شذي بقي انا نازله اسلم عليكي و اقعد معاكي يقولولي في اجتماع مغلق مع بنت خالتها
شذي : قلبي يا شموس عامله إيه؟
ضمت الفتاتين بعضهما ذهبت سلمي وجلست بجوار مالك و شذي بجوار اياد و استمر الحديث و المزاح بين الفتيات
دقيقه و انضم لهم فهد و معه إسراء و طفلتهم ميمي و التي تعلقت بسلمي بشكل كبير لدرجه انه بمجرد روايتها الان القت نفسها بين احضانها لتضمها سلمي بحنو و تحملها و تجعلها تجلس فوق قدمها و هي تداعبها ل تبتسم لها الصغيره بحب
فهد : أهلاً أهلاً شذي بنفسها عندنا يا مرحباً يا مرحباً
شذي : مرحبا مرحبا إيه يا حضرت الضابط انت داخل علي قبيله في قريش و لا إيه؟
ضحكت إسراء : ههه تستاهل مش هتاخد معها لا حق ولا باطل
فهد : انتي بتجيبي الكلام ده منين
شذي : من بوقي و بتحديد من لساني
ضحك الجد هلال : ههه لا بجد من لسانك فكرته من ودانك هههه يخربيت عقلك
بعد كثير من الحديث و المزاح و صلت سالي مع أمير
شمس : أهلاً بسندرلا العيله.. بتتغدي من غيري اخس علي الاخوه طب فين روح التوأم اللي بينا
سالي : الله يسلمك يا اختي يا حببتي ايوه اتبسط والغداء كان حلو و اطمني انا تمام.. ها طمنيني انتي عامله إيه؟
شمس بغيظ مصتنع : لا دانا اقوم اجيبك من شعرك يا مستفزه
احتمت سالي خلف أمير : أمير انا في حمايتك البت دي شكلها عايزه تفترسني و تحرمك مني و تعيش باقي عمرك حزين علي ذكرياتي احميني منها عشان خاطرك
شمس : تصدقي انتي اوڨر و لازم تضربي
ركضت خلف اختها و حاولت امساكها الي ان أمير لم يسمع لها و كان ك السد المنيع امام شمس و لم تستطيع حتي ان تلمس خصله واحده من شعرها…. ضحك الجميع علي هاتين المشاكستين
ليلي : خلاص عيب بقي انتي و هي بهدلتو الراجل وسطيكم

 

 

شمس : مش هو اللي بيحميها… حاسب يا امير البت دي لازم تضرب
أمير : تؤ تؤ مستحيل اضربيني مكانها
ضحكت سالي بمرح : ههه حبيبي و الله
شذي : هههه لا بقي دانا اللي هقوم اطلع عليكي القديم والجديد كل اللي عمله فيا هطلعوا عليكي وقتي
أمير : ولا حد يقدر يكلمها
اخرجت لهم لسانها : اتفرسي انتي و هي
الجد هلال : ههه طب اقعدو بقي خيلتوني يخربيت عقلكم عيله غجر
جلس امير وسالي وشمس
إسراء : القعده الحلوه دي عايزه اغنيه من سلمي و شذي
شذي : مليش مزاج خالص و بعدين انا عندي حفله بكره و مزاجي وحش
سالي بضحك : هههه إيه ده انتي لسه زعلانه من اللي حصل الصبح.. سيبك انتي مش هتقفي علي الكام درجه دول
امير : هو إيه اللي حصل
سالي : موضوع تافهه أستاذ عندنا النهارده خصم منها درجات
ليلي : ليه عملت إيه؟
سالي : ههه هي دي بتبطل
شذي : و الله قولي الحق انا عملتله حاجه هو اللي انسان بارد
سالي : هههههه حرام عليكي ده بارد ده.. دا البنات كلها هتموت عليه
سلمي : ليه هو حلو اوي كده
سالي : اوي اوي عيون زرقه وطول وعضلات و حاجه واوووو اخر تلاتين حاجه
امير بغيره : و ايه كمان كملي بقي واوووو آخر تلاتين حاجه
سالي بتوتر : ها انا بوصفهلها اكيد معندهاش منه في الكليه
سلمي : ههه لا عندنا كتييير
شذي : ههه ايه اخبار ابو قصه
سلمي : ههه متفكرنيش هو المسؤول عن المشروع بتاعي و عليه عفريت إسمه ركزي يا سلمى ركزي يا سلمي يتشك في ايده كل يوم يرميلي المشروع ويقولي اعملي واحد تاني ده غلط
شذي : و انتي بتعملي إيه؟
سلمي : عادي بعد ما بيمشي بجيبوا و قدمهوالوا تاني يوم ده بياخد تلت ايام علي ما تخلصه هو انا لقيه صحتي في الشارع
ضحك الجميع… امير : طب مبتسمعيش الكلام ليه
سلمي : هو كل سنه كده و في الآخر بيقبله بس هو شكله بيحب يمرمطني شويه معرفش ليه و معندوش غير ركزي ركزي
شذي : احمدي ربنا دانا الاستاذ الزفت ده عليه عفريت اول ما يشفني شذي اطلعي بره في تلت أسابيع محضرتش غير اربع محضرات و بتهزق فيهم ليه والله ما عارفه… غتت
سالي : فعلاً اشمعنا انتي بس انتي بتستفزيه بضحكتك
شذي : لا والله اعيط عشان يتبسط هو ايه الهم ده انا راحه اتعلم و لا انفذ طلباته المستفزه
إياد : طب و مشتكتيش للإدارة ليه
شذي : و اشتكى ليه انا كده تمام انا اساساً مبحبش احضرله بلا وجع دماغ
مالك : و انتي ابو قصه دا حكايته إيه؟
سلمي برتباك : احممم ها ولا حاجه عادي استاذي
مالك : استاذك بقصه
ضحكت شذي : ههه مش كده بس هو عندوا خصله ديماً بتهرب من شعروا و تثبت جمب عنيه بس عسل
اياد بغيره و ضيق : نعم انتم بتروحوا تتعلموا ولا تعكسوا
شذي : نعاكس طبعاً ههههه
ضحك الجميع
فهد؛ ههه يخربيت عقلك الحمد لله مراتي خلصت

 

 

إسراء : علي ايامي ماكنش في الدكاتره و الاستاذه الحلوين زي اللي بيوصفوهم دول احنا اكبر استاذ عندنا كان بيبقي معدي النص قرن
سالي : نص قرن إيه ابقي تعالي شوفي الأستاذ نادر ده يخربيت كده اول ما يدخل المدرج تلقي البنات بيغمي عليها و شذي مدبسه معه بكره في الحفله
شذي : تدبيسه زفت بعيد عنك
سلمي : اشمعنا ليه هيعمل إيه؟
سالي : ههه اكيد مش هيرقص هيغني مع شذي
شذي : شذي وزفت ربنا يستر و ميطردنيش يبقي من المحاضرات و من الحفله
سلمي : ههه انا جايا اكيد
شمس : وانا كمان
سالي : انا كده كده موجوده
البنات بتكلم و الشباب هتولع من الغيره بسبب الفضول اللي عندهم علشان يشوفوا الاستاذ ده
ليلي بمزاح : هو ينفع أنا كمان اجي معاكوا
عصام بضيق : ليه بقي عايزه تشوفي الاستاذ انتي كمان
ليلي برتباك: ها ايه لا بس علشان اسمع شذي
رقيه : ههههه خلاص غني يا شذي خلاص مزاجك اتعدل و بتضحكي
شذي : ok هتسمعوا إيه?
الجد هلال بابتسامه : صباح من وقت ما سمعتكم وانتم بتغنلها حبتها يلا اطربينا انتي و سلمي
شذي : عيوني بس كده..عايزين تسمعوا ايه ل صباح
أمير بحماس : زي العسل
سلمي : ههه ما بلاش انت بتروح وانا اللي بلبس
امير بعناد : تؤ هي زي العسل
نظره الجميع الي بعضهم بعدم فهم لما لا تريد ان تغني تلك الاغنيه و لما امير يصر عليها..
سالي : خلاص محدش يزعل ميرو غني يا بنتي و خلصينا
شذي : ماشي يا بتاعت ميرو.. لو انا اللي بقول ميرو دي كنت لقيت ألم طاير حاير علي قفيا إنما هي تبتسملها و هلي قلبك زي العسل
شمس : هههه صتبري دول مفيش اسهل من قلبتهم بيتخنقم في دقيقه
شذي : طيب يلا سلمي ابداي
سلمي بتوتر : مبلاش انا ابداي انتي
شذي : اخلصي بقي
سلمي : حاضر شغلي المزيكه
شذي : ok دقيقه
بدات المزيكه 🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
سلمي 🎶:

 

 

قابلت كتير .. فرشولي عشاني الأرض حرير
وشفت كتير .. وما شفتش زي حبيبي أمير
شذي🎶 :قابلت كتير .. فرشولي عشاني الأرض حرير
وشفت كتير .. وما شفتش زي حبيبي أمير
هنا الكل بصوا لبعض وضحكوا علي خبس امير اللي بيعاند مالك بس البنات كملت غنا عادي ده بنسبه لشذي انما سلمي كانت عنيها علي مالك اللي خلاص هيولع فيها
🎶🎶🎶🎶🎶🎶
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
سلمي 🎶: مانيش ريدة .. وما نيش ريدة الا هو .. ما نيش ريدة
وما فيش فايدة .. مافيش فايدة الا هو .. مافيش فايدة
شذي؛ 🎶 مانيش ريدة .. وما نيش ريدة الا هو .. ما نيش ريدة
وما فيش فايدة .. مافيش فايدة الا هو .. مافيش فايدة
سلمي و شذي 🎶 : في البعد عشقاه .. في القرب عشقاه
في البعد عشقاه .. في القرب عشقاه
زي العسل على قلبي هواه
زي العسل على قلبي هواه ..
زي العسل على قلبي هواه
زي العسل على قلبي هواه زي العسل.. و زي العسل علي قلبي هواه زي العسل
برنسسN
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
شذي 🎶 :من صغرنا واحنا بنبني عشنا مع بعضنا
من حبنا يتعلم الطير مننا الهوى زينا
يلمي 🎶 :من صغرنا واحنا بنبني عشنا مع بعضنا
من حبنا يتعلم الطير مننا الهوى زينا
شذي 🎶: وكبرنا والهوى كبر ولا حد في الدنيا قدر وكبرنا والهوى كبر ولا حد في الدنيا قدر
يفرقنا ولو ليلة دي قصتنا قصة طويلة يفرقنا ولو ليلة دي قصتنا قصة طويلة
يفرقنا ولو ليلة دي قصتنا قصة طويلة يفرقنا ولو ليلة دي قصتنا قصة طويلة
سلمي 🎶 :في البعد عشقاه .. في القرب عشقاه
في البعد عشقاه .. في القرب عشقاه
زي العسل على قلبي هواه
زي العسل على قلبي هواه زي العسل..
زي العسل على قلبي هواه
زي العسل على قلبي هواه زي العسل و زي العسل علي قلبي هواه زي العسل
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶

 

 

شذي 🎶 :لو جابو القمر من العالي العالي..
والنجوم حطوها على شاني..
سلمي 🎶 :رح رد واقول وانا مالي وانا مالي..رح رد واقول وانا مالي وانا مالي..
ما أقدرش اسيب حبيبي الغالي..جابو القمر من العالي العالي..
والنجوم حطوها على شاني..
شذي تنظر لاياد بحب و توجه كلمتها له 💜💜
🎶 :رح رد واقول وانا مالي وانا ماليما أقدرش اسيب حبيبي الغالي ما أقدرش اسيب حبيبي الغالي..جابو القمر من العالي العالي..
والنجوم حطوها على شاني..
دا القمر هو حبيبي.. والنجوم دي عيون حبيبي..
دا القمر هو حبيبي.. والنجوم دي عيون حبيبي..
الدنيا ديا هيا حبيبي..
سلمي و شذي 🎶🎶 :في البعد عشقاه .. في القرب عشقاه
في البعد عشقاه .. في القرب عشقاه
زي العسل على قلبي هواه
زي العسل على قلبي هواه زي العسل
زي العسل على قلبي هواه
زي العسل على قلبي هواه زي العسل زي العسل علي هواه زي العسل
هنا انتهت الاغنيه وبدأ الجميع بتصفيق، 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏 إلا مالك 🤨🤦‍♀️
أمير : احلا اغنيه و الله
الجد هلال بضحك شديد : هههه يا خبيس و انا اللي كنت مفكرك هادي و طيب ههههه
عصام : ده طلع مصيبه حتي بص علي وش مالك هتشوف اثار الكارثه ده هههههه
مالك بضيق : ماله مالك ما انا كويس أهو
سلمي بهمس : بحبك
مالك بهمس : لا والله هو تغنيله و انا تضحكي عليا دانتي يومك مش معدي بسبب اخوكي ده السهره صباحي و مفيش كليه بكره
سلمي : اساساً مكنتش هروح علشان حفله شذي و بعدين بلاش حكايه السهره دي
مالك : ليه بقي هو خلاص
سلمي : احمممم لا اطمن بس يعني انت عندك شغل بكره
مالك : يتحرق الشغل.. الا قوليلي انتي كنتي طلبه إيه من شذي؟
سلمي يتوتر : م م مفيش حاجه هقولك بعدين
مالك : طب ما تقولي دلوقتي هو حد سمعنا
سلمي : لا بس بقي الكل بيبصلنا بعدين بعدين
مالك بمكر : بعدين إيه بعدين ده مفيهوش كلام خالص
انهي حديثه و هو يغمز لها….
princessN
سلمي بخجل : ههه والله انت قليل الادب لم نفسك بقي حد يسمعك او ياخدو بالهم
مالك : هههه حاضر بس حطيها حلقه في ودنك انا لازم اكون قليل الأدب صدقيني الادب غلط عليكي ههه
ضحكت سلمي بصوت عالي نسبياً دون قصد : هههههه مش قدره حرام عليك موتني ضحك هههههه
توجهت لهم اليهم الانظار بعدم فهم ل سبب ضحكها

 

 

مالك : ههههه خلاص فضحتينا اسكتي بقي
سلمي و قد أحمر وجهها و لو تعد تقدر علي التنفس : خلاص خلاص مش قدره هههههه لا مش قدره هههه مالك قوم من جمبي أرجوك هههه
ضمها مالك و هو يمسد علي شعرها
مالك : ههه يخربيت عقلك خلاص اهدي اهدي
بعد دقائق و قد انتهت كريزت الضحك و لا يعرف احد ما كان سببها.. بعد وقت من المرح و المزاح ذهب اياد لكي يوصل شدَذي الي منزل امير فهي ستبقي عندهم اليوم بسبب حفلتها غداً لحق بهم أمير بعد دقائق بعدما ودع حبيبته و أسرتها…
___🌹روبنزل المغتصبة🌹___ بقلمى_برنسسN
انتهى اليوم و حل المساء….
داخل غرفه سلمي و مالك…
سلمي تجلس فوق فراشها شارده و هي تمسك أحدا خصلات شعرها و تلفها بعشوائيه حول اصبعها… لم تشعر بدخول مالك و لم تراه غير و هو يستقر برأسه فوق قدمها و ينظر لها بابتسامة…
انتفضت سلمي : خضتني يا مالك حرام عليك
مالك : آسف مكنتش اقصد… انتي كنتي سرحانه في إيه و مبتسمه اللي واخد عقلك يا اميرتي
سلمي بابتسامه : انت اللي واخد عقلي وقلبي و روحي كمان
مالك بمزاح : براحه عليا كده هروح منك قلبي الصغير لا يتحمل كل الدلع ده
ضحكت سلمي : هههه بعيد الشر عليك سلامتك انت و قلبك… عندي ليك خبر حلو
مالك : اشجيني خبر إيه… اممم هاتخدي اسبوع اجازه من الكليه و نسافر
سلمي بنفي: لا طبعاً انا عندي مشروع لازم يخلص
مالك بضيق : طيب اخلصي و قولي الخبر
سلمي : انت زعلان
مالك بابتسامه : لا بس عايز اعرف الخبر الحلو
سلمي : اممم طيب انت نفسك في ايه؟
مالك : بوسه ههههه
ضربت جبينها بياس منه : انت مبتفكرش غير في البوسه
مالك بمكر و هو يداعب أحدا خصلات شعرها
مالك : لا طبعاً البوسه دي بدايه فتح كلام يعني هههه
سلمي : ههه طيب مش هقولك الخبر و خليك في الي انت فيه
مالك : خلاص اسف.. ها قولي بقي
سلمي : مالك انا
مالك : اممم ابتدينا التشويق اخلصي
سلمي بضحك : لا خلاص هقول.. كوكي حبيبي انا
طرق احدهم علي الباب ضحكت سلمي : ههه قوم شوف مين

 

 

مالك : طيب قومي البسي حاجه ساترة الأول
سلمي : حاضر
وقفت سلمى و ارتدت الروب… فتح مالك الباب وجدا عمته مها
مالك : تعالي يا عمتو اتفضلي
مها بعيون باكيه : مالك تعاله كلم الدكتور بابا تعبان و عصام خرج هو و ليلي و رقيه و انا مش عارفه اعمل إيه سالي وشمس خرجوا مع نداء و احمد و محمود و اياد راح مع شذي و فهد و اسراء عند الدكتور و نازلي مش عارفه هي فين من الصبح مش بينا ارجوك يلا بسرعه انا مش عرفه رقمه و مش عارفه اتصرف
#برنسسN
داخل مالك مسرعاً و أمسك هاتفه و قام بالاتصال علي الطبيب و الذي اجابه خلال لحظات
مالك📱 : الو دكتور انا مالك الحديدي تعاله بسرعه جدو تعبان
الطبيب📱 : حاضر مسافة الطريق
ذهب مالك و سلمي ومها ل جده و بعد قليل جاء الطبيب المعالج لحالة الجد هلال كشف عليه الطبيب ثم خرج إلى مالك الذي كان ينتظر بالخارج هو و سلمي
مالك بقلق : خير جدي حصله إيه؟
الطبيب : مش عارف جدك حالته بتدهور ازاي مش عارف مع ان كل الأدوية اللي بياخدها تمام المفروض يتحسن مش يدهور كده
مالك بخوف: ازاي طب هنعمل إيه دلوقتي
الطبيب : هنوقف الادويه النهارده وانا علقتله محلول و اخدت عينة دم هحللها وشوف ليه العلاج مش بيعمل مفعول
مالك : طيب اللي تشوفه حضرتك صح اعمله المهم جدي يبقي كويس
الطبيب : اللي فيه الخير يقدموا ربنا بعد اذنكم
مالك : اتفضل حضرتك انا هوصلك.. سلمي ادخلي لعمتي و وجدي انا هوصل الدكتور و راجع
سلمي : حاضر
نزل مالك مع الطبيب و داخلت سلمي و جلست بجوار مها فاق الجد هلال
الجد يتألم : اااه.. انا مالي تعبان ليه كده قلبي بيوجعني اوى
و قفت مها وسلمي سريعاً و ذهبنا إليه
مها : اطمن يا بابا انت كويس الدكتور لسه ماشي و قال انك بخير
سلمي : سلامتك يا جدو شد حيلك انت ان شاء الله هتبقي كويس
هلال : تعالى اقعدي جمبي يا سلمي
صعدت سلمي إلى جواره فوق الفراس ابتسم لها بحنو بدلته الابتسامة و امسكت يده و قبلتها
ضحك الجد هلال بتعب :ههههه آه لو الواد مالك لو طلع و شافنا كده هيموت من الغيره
princessN

 

 

سلمي : ههه أبداً و الله دا كان هيموت من القلق عليك ماتخفش هيسكت عشان خايف عليك
الجد : سلمي خالي بالك من مالك مالك نضيف من جوه يمكن غلط و غضب ربنا كتير بس حبك غيره هو اصلاً من جوه كان مستني حاجه تستاهل انه يتعلق فيها و يطلع من المستنقع اللي كان فيه… انا أكتر واحد بخاف عليه هو مالك لانه غلط كتير الواد اياد آخره يهزر يضحك فين و فين لو شرب مره و ملوش في سكت الستات والحرام آخره يصاحب و مالك رغم غلطه بس في اول فرصه اللي هي انتي مسك فيها و ترك كل شئ حافظي عليه متخالهوش يغلط تاني مالك لو رجع للغلط هيرجع أصعب من الأول هيدمر الكل و أولهم نفسه خلي بالك منه انا مطمن عليه علشان عارف انه بيحبك و بيحاول يرضكي ف مش هيغلط الا اذا وجعتيه اوعي توجعيه يا سلمي
سلمي بدموع : ليه بتقول كده يا جدو انا بحب مالك و لا يمكن اتخلى عنه او اوجعه دا مالك مش بس حبيبي وجوزي لا ده اللي لقيت فيه حنان الاب و امان الاخ و الحبيب دانا ساعات بحس انه ابني كمان انا اكتفيت بمالك عند الدنيا كلها.. اطمن مالك في عيوني و قلبي و لا يمكن اوجعه و كمان اطمن علي اياد شذي بتحبه اوي و هتفضل جمبه و مش هتخليه يغلط.. اطمن و قوملنا بسلامه عشان عندي ليك خبر هتفرحك
نزلت ل مستوى اذنه و همست : انا حامل.. هجيب بيبي ل مالك و عيلة الحديدي هتزيد فرد جديد
هلال بسعاده كبيره : بجد يا سلمي
سلمي : هوسسسسس
مها : في إيه يا بابا
سلمي : مفيش حاجه يا طنط
هلال : مفيش يا مها

 

 

سلمي بهمس : أنا لسه ماقولتش لمالك و مش عايزه حد يعرف الا لما اقوله هو الاول انا قولتك عشان تشد حيلك بقي في حفيد جديد
هلال بهمس : هتقوليله امتا انا مش هقدر اسكت كتير
سلمي : انا كنت هقوله من شويه بس هاجلها لما يروق شويه هو دلوقتي باله مشغول عليك بليز بقي امسك نفسك و متقولش
هلال بسعاده :اتفقنا مش هكلم… مبروك
سلمي : حبيبي يا جدو الله يبارك فيك بس بقي طنط مها بتبصلنا
هلال بهمس : نكمل البارت متنسونيش بلايك لو انتم وتعليق تحياتي
برنسسN

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية روبنزل المغتصبة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *