روايات

رواية جواز مبكر الفصل الخامس عشر 15 بقلم إيثار خليل

رواية جواز مبكر الفصل الخامس عشر 15 بقلم إيثار خليل

رواية جواز مبكر البارت الخامس عشر

رواية جواز مبكر الجزء الخامس عشر

رواية جواز مبكر
رواية جواز مبكر

رواية جواز مبكر الحلقة الخامسة عشر

يستيقظ محمد علي صوت الهاتف
محمد:ايه الارف ده حد يتصل دلوقتي اوف دي ليان الو يا ليان
ليان:الو يا محمد ,صحيت يا روحي
محمد:اه ال مصحيكي دلوقتي مش من عويدك تصحي بدري
ليان: عادي يا روحي صحيت وقولت اكلمك اطمن عليك
محمد: متشكر بيبص في ساعه بيلاقيها ٩:٠٠ في سرو يا رب اتاخرت علي شغل جامد ويكمل حديث مع ليان ويخبرها انو سيغلق لذهاب الي العمل ولاكن لا يستطتيع القيام فا ورد تمسك به كطفل يمسك لعبته المحشوه وكان منظرها كطفل البرئ فا هي تملك ملامح طفوليه لا يستطيع محمد تخطيتها ابدا ويظل يتامل في وجهها حتي يقطع تأمله صوت رنين هاتفه وبنظر ويكون المتصل احمد
محمد: الو يا احمد في حاجه
احمد: لا خالص يا سعدت البيه تحب اجبلك اكل لسرير ولا انت مش شايف الساعه كام الساعه ٩:٣٠ حضرتك بتنيل اي بقي؟
محمد: طب استني اعرف اكلم بص مش جاي شغل هقعد مع ورد مش هسبها في بيت لوحدها لحد ما اجبلها حد او لما ليان تيجي
احمد بتريقه: امم تمام ياعم الممحون
محمد قفل سكه في وشو ممحون قال وبسبب صوت محمد استيقظت ورد
ورد: امم مين ال صوتو عالي عاوزه انام يوهه
محمد بضحك وهو ينظر لها وهي تحدث وتعتبر نصف نائمه: معلش ازعجتك يا ورد
ورد فاقت: يوهه ازعجت اي وزفت اي عاوز انام مرحتش شغل لي؟
محمد: هو نا عارق اقوم وحضرتك مسكه فيا زي المتهم؟
ورد بحراج: احم انت مس محترم علي فكره ازاي تنام جمبي علي كنبه
محمد: ونبي اتوكسي هقوم اخد دش
ورد: طيي ذهب محمد ال حمام بينما ورد ذهبت الي غرفه محاوله تغير ملابسها بصعوبه وقد خلعت القميص وفكت ربطت شعرها بعد ان امسكت بي زرار القميص وترمي ملابسها علي الارض وفجاه يخرج محمد من حمام الغرفه ويراها هاكذا وهي ترا عضلات بطنه المفتوله ويسرح كلا منهما بالاخر حتي ادركت ورد منظرها وتسرخ حتي يخرج محمد من سرحانه علي صوتها واحمرار وجهها من الاحراج
ورد: احيهه انت بتعمل اي هنا اطلع برااا اععع
محمد: خلاص هطلع اسف اسف يستي ويخرج با اسرع ما لديه برا الغرفه
ورد وهي في قمه الاحراج: يارب مكنت غيرت في اوضه الملابس ولا لازم قفاقه يارب هخرج انا ازاي دلوقتي وبعد ان انتهت من تغير ملابسها اصرت علي جلوس في غرفه وعدم الخروج بسبب الاحراج والكسوف من محمد بينما محمد قفد ذهب ليعد الفطار وهو سارح في منظرها ويتذكر شكلها وهي ترتدي حماله الصدر بلون الاحمو وشورت بلون الاسود وشعرها ينزل علي وجهها مع عيونها الزرقاء واصبح في دوامه وظل يعد في طعام وهو سارح بها
~~~~~
في شركه
~~~~~~~
وكلعاده تلك الحربايه بملابسها القصيره تذهب ال احمد وكان هو يجلس مع لينا وهي تتحدث عن امور شغل وهو كان ينظر اليها ويتأملها كيف لهذا الجمال ان يذهب لشخص غيرو(اياد) وتدخل تلك الحربايه لتقطع حبل افكار وتأمل احمد
احمد: امم نعم في حاجه يا بيلا
بيلا: لا خالص يا حوده بطمن عليك
لينا بغضب: حوده!! امشي اطلعي برا عشان بنكلم في شغل
بيلا: اكلم معاكو لي لا
لينا وهي قد انفجرت: لا معلش بنكلم في حجات ال زيك ميفهموهاش
بيلا بحنق: امم عادي حوده يفهمني.. وكانت لينا تنتظر ان يفعل احمد اي او يطردها للخارج ولاكنو كان يقف بصمت مما جعلها تنهار من غضب وتخرج وهي تغلي من تلك الحربايه
احمد: يلا نتي كمان يا بيلا علي شغل الكام يوم ال فاتو كنا مشغلون في امور العيله وورنا هم ما يتلم يلا
بيلا: انت تأمر يا حوده
لينا في مكتبها: تمام يا بيلا ال يلعب بنار يستحمل وبدات في تنفيذ الخطه الثانيه وتخرج من المكتب لذهاب الي حمام لتغسل وجهها وتجد بيلا وتنظر لها بحنق وتخرج من الحمام وتذهب الي العمل مره اخري
~~~
عند ورد
~~~
انتهي محمد من الفطار وبحث عن ورد في صاله ولكن لم يجدها فا توقع انها مازلت تغير ملابسها فا نظر الي الساعه وجد انها بقت ما يقرب ساعه في الغرفه وهو قلق ان يكون حدث لها شئ ها هو ينادي عليها وهي لا تجيب عليه قرار الدخول لها ويرن الباب فا يذهب اليه محمد انها قمر
قمر: هلوزز انتو لسه نايمين يلا اصحو فين وردتي خطفتها هاتها ياض
محمد: اصبرييي البت في الاوضه من ٩:٣٠ ودلوقتي ساعه١٠:٣٠ اومال انتي مروحتيش الامتحان لي
قمر: مفيش امتحان انهاده + هروح اطمن علي ورد انت بتقول بقلها حوالي ساعه ينهار اسود تذهب قمر ورد وتجد ورد نائمه علي كرسي المتحرك فا ندهت علي محمد ليحملها ويضعها علي السرير ويغلق باب خلفه وتخرج قمر هي الاخري وتذهب المطبخ تجد ان محمد قد اعد الفطار ولكن المطباخ اصبح مثل القنبله فا قالت تنظفه هي لان ورد لان تستطيع وبالفعل نضفت قمر المطبخ في خلال ساعه ووجدت ان محمد قد ذهب من منزل وذهبت الي ورد وايقظتها وتحدثو قليلا واخبرت ورد ما حدث لورد فا هي لا تستطيع اخباء حرجها عن محمد فا اخبرتها انها في الغرفه بسبب هذا سبب
قمر وهتي تاكد تموت من كتر ضحك: يخربيتك هموت من ضحك وتضربها ورد في كتفها قمر خلاص يبنتي ولا اكن حاجه حصلت بقي فكك هتلاقي نسي اصلا
ورد: متاكده؟
قمر: عيب عليكي
واتي محمد من الخارج بعد مرور وقت ليس بقليل معه الكثير من الاشياء ينادي علي قمر وتذهب قمر الي محمد وتجد معاه اكياس كثيره وتعتقد انها أشياء للمطبخ ولكنو اخبارها بان يدخلها لي غرفه ورد استغرب قليلاا ولكن ادخلت كل الاكياس غرفه ورد ودخل محمد معاه وكانت ورد وجهها احمر من الحرج ولكن محمد كان ينظر لها وادرك انها محرجه فا قال لي قمر ان تتركهم لوحدهم قليلا ونظرت قمر علي ورد وكانت ورد تقول لا ولكن قمر قررت الخروج
ورد في سرها ماشي يا قمر
محمد: احم ورد
ورد: نعم
محمد؛ بصي جبتلك لبس ومكيب وكل حاجه ممكن تحتجيها تمام وانسي ال حصل صبح ويستي ادي راسك ابوسها بس راسها ويلا تعالي عشات تفطري
ورد: تمام وهي بداخلها العديد من المشاعر ورفضت الخروج من الغرفه
محمد: يعني مش هتخرجي؟
ورد: تؤ تؤ
محمد: طيب وحملها من علي السرير و يخرج بها خارج الغرفه وهي تضرب بيدها فصدرو بيدها وتخبرو بان ينزلها قمر ظلت تتفرج وهي تموت من ضحك علي منظر ورد ثم ينزلها محمد علي الكنبه ويطلب من قمر بان تحضر الاكل وبعد دقائق كانت قمر احضرت الاكل و ورد بدات بالاكل وبعد قليل جاء لي محمد هاتف
محمد.انت بتهزرر…
يتبع…

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية جواز مبكر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *