روايات

رواية أحببت بنت ألد أعدائي الفصل الثاني 2 بقلم زوزا

رواية أحببت بنت ألد أعدائي الفصل الثاني 2 بقلم زوزا

رواية أحببت بنت ألد أعدائي البارت الثاني

رواية أحببت بنت ألد أعدائي الجزء الثاني

أحببت بنت ألد أعدائي
أحببت بنت ألد أعدائي

رواية أحببت بنت ألد أعدائي الحلقة الثانية

اللوا سامح:الخطه هي
اننا سمعنا انو مخبي بنته من الانظار ومقعدها ف قصر ف اخر البلد مش من حبو فيها لاء ده بيكر”ها اكتر من اي حد
اسلام باندهاش : بيك”ره بنته ازاي
اللوا سامح:ااه بيكر”ها عشان اتجوز امها بالاجبار وكمان هي بتكر”هو جدا ف هي ممكن تساعدنا نوصلوا
ادهم:وايه دوري بقا ف الموضوع
اللوا سامح:حضرتك هتروح تتقدملها بصفتك عريس عادي جدا بس مش هتقول انك ضابط هتقول انك رجل اعمال ولسه جاي من المانيا وهتبتدي شغلك هنا وعايز تستقر وتتجوز ف هتتجوزها جواز صوري بس ومش هتقولها برضو انك ضابط لاء هي هتساعدنا من غير ما تعرف
ادهم بتفكير:ماشي بس لو اتعوجت معايا هقت”لها
اللوا سامح:اعمل الي تعملوا المهم تجبلنا المعلومات احنا عملنالك الاوراق المناسبه اللي هتثبت بيها انك رجل اعمال ولسه جاي من المانيا
ادهم بتنهيدة:ماشي يا باشا اروح اظبط اموري
ف اوضه ادهم بليل قاعد يفكر هيعمل ايه
نزل علي العشا وقاعد ياكل بس سرحان
ام ادهم:مالك يا حبيبي سرحان ف ايه

ادهم:مفيش يا امي بس احنا رايحين بعد يومين هنتقدم لبنت هتجوزها بإذن الله
ام ادهم:ايه هتتجوز انا مش مصدقه انت الي بتقول كدة
ادهم مكنش عايز يكدب علي امه بس مضطر:ااه يا امي عجبتني ومحترمه قلت اتقدملها
ام ادهم بفرحه:طيب يا ابني ان شاء الله بعد يومين نروح نتقدم بس هي بنت مين واسمها ايه
ادهم اتوتر :هي بنت رجل اعمال اسمو رأفت الشافعي واسمها ادهم نسي اسمها بس افتكر انو قرا ف ورق المحضر ااه اسمها شهد
ام ادهم:الله اسمها شهد طيب يا ابني الي فيه الخير ربنا هيجيبه
ادهم:ان شاء الله ابقي قولي لرانيا … تصبحي علي خير
طلع ادهم لغرفته وهو حيران ماذا سوف يفعل معها
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
✨بعد يومين ف بيت رأفت الشافعي✨
رأفت الشافعي بفرح لانو هيخلص منها:احنا موافقين والفرح بعد اسبوع
ادهم استغرب ف نفسه:ياااه للدرجادي مستعجل يخلص منها طب هي وحشه لدرجه انو يعمل كدة ولا مظلومه …
يووه ايه اللي انا بقوله انا مالي دي واحدة هرتبط بيها فترة وبعد كدة مش عايز اشوف وشها
ادهم بجديه:يبقا اتفقنا بإذن الله
ادهم مشي … وبيفكر لين مشفهاش وابوها رفض يخليني اشوفها…
همو”وت واعرف ليه …. كلم اللوا وقالوا اللي حصل وفرح لان كدة خطته ماشيه صح

✨بعد اسبوع✨
كتبت الكتاب وبردو لسه مشوفتشهاش خاالص
الشيخ:بارك الله لكما وجمعا بينكما ف الخير
سمعت صوت رأفت الشافعي وهو بيقولي تعالا شوف مراتك
دخلت الاوضه عشان اشوفها
ادهم بجديه:انا ادهم الاسيوطي رجل اعمال عندي 30 سنه عايزة تعرفي حاجه تاني
شهد بغضب:مش عايزة اعرف عنك حاجه اصلا ومش عايزة اشوف وشك
ادهم ادايق انها ردت عليك راح جايب شعرها:بصي انا جوزك يعني يحقلي اقت”لك دلوقتي فاهمه احنا هنبقا قدام الناس حلوين لكن لو غلطتي غلطه هعرفك يعني ايه عذ”اب ادهم
شهد بخوف منه لانو هيضر”بها زي ابوها:حاضر🥺
ادهم راح رماها علي الارض:تعدلي نفسك وننزل انا وانتي انا بقولك اهو تتعاملي مع امي واختي حلو وعارفه لو سمعت انك كلمتي امي ف اي حاجه كدة او كدة هعمل فيكي ايه
شهد ببكاء من شدة الخوف:حاضر والله
ادهم:يلا اغسلي وشك ويلا ننزل
راحت شهد غسلت وشها وتقبلت الامر
نزلوا تحت وشهد سلمت علي ام ادهم ولاقتها طيبه جدا وسلمت علي رانيا اخت ادهم لاقتها مرحه ودمها خفيف
راحت معاهم وكل واحد طلع اوضته
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶

✨ف اوضه ادهم✨
ادهم قاعد علي السرير بيفكر ف خلال اسبوع بقي معاه واحدة ف اوضته بس هي جميله جدا وباين عليها البراءة
ايه الي انا بقوله ده انا هنسي انها بنت اكبر تا”جر مخد”رات ف البلد
قطعت افكاره شهد وهي بتقوله:استاذ ادهم حضرتك اتجوزتني ليه
ادهم:وانتي مالك مزاجي كدة بقولك ايه انا مش طا”يق اشوف وشك
شهد بغضب:علي فكرة انا عارفه انك ضابط مش رجل اعمال وعارفه انت متجوزني ليه عشان تعرف معلومات عن بابا
وانك كدة بتأ”ذيني لاء يا حضرة الظابط عايزة تقت”له اقت”له انا مبكر”هش ف حياتي قد الراجل الي اسمه ابويه ده
عايز تسجنه اتفضل يستاهل لكن انا مالي وفضلت تبكي
ادهم مستغرب هي ليه بتكر”هو اووي كدة ومش قادر يسألها وكمان دموعوها وجعت قلبه اوي بس لبس قناع القسوة
أدهم : انتي مفكرة انك هتضحكي عليا بالتمثيل ده
شهد:حرام عليك انا مالي تتجوزني ليه… انا مالي وصوتها كان عالي راح ادهم ضر”بها بالقلم علي وشها

ادهم:صوتك ميعلاش عليا انتي واحدة تربيه رأفت الشافعي هتكون ايه شيخه … اكيد انتي من البنات الي بتج”ري ورا الرجا”له عشان الفلوس متخافيش هديكي فلوس
شهد بعياط:انا مش عايزة من وشك اي حاجه فاهم انا بكر”هك
ادهم بسخريه: يعني انا الي واقع فيكي انتي زيك هنا زي اي خد”امه ف البيت ده ومسمعش صوتك فاهمه
شهد بعياط:ربنا ياخ”دك انا بكر”هك
ادهم راح جابها من شعرها جامد : سمعيني قولتي ايه؟؟
شهد بعياط وجرأة:قولت ربنا ياخد”ك انا بكر”هك
ادهم ضر”بها قلم وقعها علي الارض وشفايفها كانت بتجيب د”م جامد
ادهم بسخريه:القلم ده هيفكرك ازاي تتكلمي مع اسيادك امشي يلا من قدامي
جريت شهد علي الحمام تعيط جامد و …..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أحببت بنت ألد أعدائي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *