روايات

رواية جحيم الفهد 2 الفصل الثالث 3 بقلم هند زيد

رواية جحيم الفهد 2 الفصل الثالث 3 بقلم هند زيد

رواية جحيم الفهد 2 البارت الثالث

رواية جحيم الفهد 2 الجزء الثالث

جحيم الفهد 2
جحيم الفهد 2

رواية جحيم الفهد 2 الحلقة الثالثة

قمر بقلق وهى بترن على موبيل هبه: يا ترى روحتى فين يا هبه الو ايوه يا هبه انت فين ازاى تخرجى منغير متقوليلى وليه مش بتردى عليا علطول
هبه باستغراب:أهدى يا حبيبتى انا بس خرجت أشترى شويه هدوم وهدايا لجدو أحمد وتيته ومش رديت علطول عشان نسيت الموبيل فى العربيه
قمر بتوتر:تب وليه مقولتليش
هبه بحب:يا حبيبتى مكنتش عايزه اقلقك انا أسفه يا قمرى
قمر بابتسامة:بتثبتينى كده يعنى خدى بالك من نفسك وسوقى براحه
هبه:حاضر يا قلبى سلام
قمر ومازالت تشعر بغصه قويه داخل قلبها لا تعرف لما ولكن خائفه بشده
صرخت بخضه عندما احتضنها فهد من ظهرها
فهد بقلق وهو ينظر لها:مالك يا قمر انا مكنتش أقصد إنى اخضك ليتفاجأ بها وهى ترتمى بين أحضانه وتتمسك به وهى تبكى بشده
فهد وهو يبعدها:مالك يا قلب فهد فى حاجه بتوجعك
قمر بدموع:أيوه قلبى واجعنى أوى وحاسه إنى مخنوقه وان فى حاجه وحشه هاتحصل
ليرجعها إلى أحضانه مره أخرى وهو يهمس فى اذنيها بكلماته التى تعشقها:طول ما فيا نفس مش عايزك تخافى من أى حاجه يا قلب فهد محدش يقدر يمس شعره منك او من ولادنا الا لما يواجهنى الأول
قمر بابتسامة وما زالت الدموع فى عينها:وعد
#روايه جحيم الفهد
فهد:وعد أقترب منها وهو يقبل خدها بحب وعشق وهى مستسلمه له نهائيا مع ابتسامتها التى يعشقها هم ليقبل شفتيها ولكن أبتعدت عنه بسرعه بسبب دخول ليث بشكل مفاجئ
ليث بخجل:احم احم شكلى جيت فى وقت مش مناسب ولا اه
خجلت قمر وهى تدخل بين أحضان فهد بينما نظر فهد بغيظ ل ليث بسبب فعلته
ليث بخبث: اه شكلكم مش فاضيين بس مش عيب عليك يا بوب لما تسيب الباب مفتوح
وكمان انت عاااااا الحقينى يا ماما

 

 

 

 

 

 

صرخ عندما وجد فهد يركض خلفه وهو يضربه
فهد:مش هسيبك يا ابن الك *لب
ليث بغضب مصطنع:إياك تشتم أبويا ابويا ده راجل جينتل قوى ولا اه يا ماما وغمزلها
قمر بخجل:شوفت أبنك يا فهد
#جحيم الفهد
فهد وهو يضربه على قفاه:شوفت ويا ريتنى م شوفت
مليكه من خلفهم بزعل :كده يا بابى بتيعب(بتلعب)مع ييث(ليث) بس
ليث بضحك :عمرى ما شوفت واحده لدغه فى الحروف كلها زيك وربنا
مليكة بعصبيه:متتيقش(متتريقش) عييا (عليا) احسيك(احسنلك)
ليث بضحك مكتوم وهو يضع يده على فمه يمنع نفسه من الضحك:حاضر مش ها تتيق (هاتريق) عييكى(عليك)
مليكة بعصبيه وهى تقترب منه وتعضه بقوه وتشده من شعره بقوه
ليث:ااااااه يا عضاضه حد يلحقنى منها
بينما يقف فهد وقمر وهم يضحكون على مجاكره أولادهم غافلين عن العيون الحاقدة التى تتابعهم
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
المجهول بجنون:لاااااااا لا يا قمر مش هاتضحكى تانى قريب أوى هاتودعى الضحكه للأبد
فريد وهو يدخل إليها :مهاب خرج وهو موجود دلوقتى
لتنظر له بابتسامة جانبيه وهى تتذكر ما فعلته ليخرج مهاب
FLASH
فريد بهمس:انت هتاخد البرشام ده وساعتها نبض قلبك هايقل عشان تبان وكأنك مت واحنا
مجهزين الدكتور إلى هايكشف عليك ولما تتنقل للمشرحه احنا هانكمل منغير مع جثة تانيه
مهاب بخوف:بس

 

 

 

 

 

فريد:متقلقش كل حاجه مترتبة
BACK
المجهول بابتسامة :وماله خلينا نشوفوه
لتذهب معه إلى المكان الذي يتواجد به مهاب لتشير ل فريد بالانسراف
المجهول:أهلا أهلا مهاب العزايزى ليك واحشه
مهاب وهو ينظر لها ولكن لم يسبق له أن رآها فهى امرأه جميله يبدو عليها الثراء: انت مين وليه انت ساعدينى و
المجهول بزعيق:وبس اخرس مش عايزه أسمع صوتك
لتجلسه بقوه على الكرسى وتشعل له سيجار مع كأس من الخم*ره
المجهول بابتسامة:مشربتش من زمان مش كده اقتربت منه وهى تمرر يدها على صدره
مهاب باستغراب من تغير حالتها:انت مين وعايزه اه منى
المجهول:أنا إلى هاتساعدك عشان تاخد حقك من فهد المنشاوى إلى بسببه عشت بالشكل ده وكل منصبك وحياتك ادمروا
مهاب وهو يشرب الكأس بغضب:انت عرفتي منين كل ده
المجهول بابتسامة:مش مهم عرفت منين المهم اننا فى مركب واحد وغرضنا واحد وهو فهد المنشاوى وعائلته اتفقنا
مهاب بابتسامة وهو يشدها إليه:أنا معاكى فى أى حاجه طول ما فيها تدمير فهد المنشاوى
المجهول بابتسامة وهى تلعب فى أزرار قميصه :قالولى إنك كنت شقى أوى قبل كده
مهاب بوقا*حه :وأنت شكلك مش أقل منى شقاوة
لتضحك بقوه وهى تأخذ بيده إلى أحد الغرف لتقترب منه وهى تزي*ح عنه قمي*صه
🖤.. لتغلق الستائر على قوم ملأ الغل قلوبهم ف ويل عليهم وعلى ما ينتظرهم من عذاب..🖤
&&&&&&&&&&&&&&&&&

 

 

 

 

 

على أحد الطرق كانت هبه تقود بالسيارة إلى حيث قصر عائله المنشاوي ولكن وقفت فجأه بسرعه عندما وجدت سياره تعترض طريقها ولا يظهر من يقودها
هبه بغضب :اه اله*بل ده ولكنها سكتت بخوف عندما وجدت رجال يتقدموا ناحيه السيارة
هبه بصراخ:انتو مين حد يلحقنى انا مخطوفه عاااا ليسكتها بسرعه وهو يضع منديل به منوم على وجهها لتستسلم وتقع بين يديه
أسامة أحد الرجال:أيوه يا باشا هبة المنشاوى معانا
….ودوها على العنوان إلى متفقين عليه
اسامة:تمام يا باشا ليتحركوا للمكان المتفق عليه 💔
&&&&&&&&&&&&&
فى منزل صقر ✍
ملاك بسرعه:صقر رايح فين وليه متسربع كده
صقر بجديه:ها لا أنا ورايا مشوار خير عايزهحاجه
ملاك وهى تمسك يده بدموع :صقر ارجوك بلاش إلى بتعمله فى نفسك ده صقر انا مليش غيرك
أرجوك يا صقر كفايه انت كل حاجه عندى ومن غيرك مش ها لتسكت وهى تبكى وتضع يدها على وجهها
صقر بحنان لأول مره:خلاص اهدى وانا أوعدك إنى هحاول
ملاك بفرحه وسرعه:بجد
صقر بابتسامة وهو يقبل أعلى رأسها:بجد يا حبيبتى أنا أنا آسف على كل حاجه أوعدك قريب كل حاجه هتبقى أحسن
هزت رأسها مع ابتسامه تزين وجهها فهل يكفيها بأنه سيحاول أن يتغير
صقر:يلا انا هامشى دلوقتى عشان متآخرش
ملاك بابتسامة:تمام لا إله إلا الله
صقر بتفكير وهو ينظر لها:محمد رسول الله وخرج من المنزل
..🖤..أخى انت فلذة القلب والفؤاد فداك الهواء والماء يا من بابتسامتك تنير الحياة أحبك الله
يا أخى كما أحببتك وآنار طريقك أينما كنت وأينما صرت..🖤..
&&&&&&&&&&&&&&&&

 

 

 

 

 

 

فى قصر فهد المنشاوى
الكل فى حاله من الذعر والخوف ف هبه لم تعد للبيت حتى الآن حضر كل من هدى واياد ومعهم أولادهم فادى وليان ليبحث الجميع عنها ولكن لا أثر لها فى أى مكان
قمر بدموع:فهد الساعه بقت١٠ بليل وهبه لسه مجتش ومش بترد على موبيلها انا خايفة عليها أوى
فهد:أهدى يا حبيبتى ان شاء الله هانلاقيها احنا بندور فى كل مكان ممكن تكون راحت فيه
لتصله رساله من رغم غريب محتواها 💔💔
…..لو عايز تعرف بنتك فين روح المكان ده ******
فهد بسرعه:يلا بسرعه يا اياد لازم نروح المكان ده عشان نشوفها ونتأكد
اياد:بس انت اه عرفك انها موجودة في المكان ده جايز حد بيلعب بينا
فهد بسرعه وهو يخرج:محدش يعرف أن هبه مختفية لحد دلوقتى غيرنا يا اياد
اياد:تمام هارن على فادى وليث اشوفهم وصلوا ل آه
ليتركوا خلفهم قمر وهى تبكى بشده وبجانبها هدى تحاول مواسيتها
هدى بدعاء:يا رب رجعهم بالسلامه
&&&&&&&&&&&

 

 

 

 

 

فى أحد الغرف تستيقظ هبه بتعب وهى تحاول فتح عينها وهى تشعر بألم كبير فى كل جسدها
لتنظر للمكان لتجد نفسها بغرفة كبيرة ذات اللون الأسود
….للدرجادى عجبتك
هبه بصدمه ودموع:انت مش معقول انت عايز منى اه سبنى فى حالى بقى
لتقوم بسرعه ولكن كانت يده أسرع
صقر وهو يعتليها:للأسف الحاجه الى انا عايزها مش بسيبها غير لما ازهق منها
هبه بكل قوتها دفعته لتسدد له صفعة قويه:انت واحد ساف*ل ووس*خ
صقر وقد أحمرت عينه من الغضب ودفعها على السرير بقوه
صقر بابتسامة كل شهر:انت إلى جنيتى على نفسك يا قطه ليم*زق ثيابها لتصبح عا*ريه امامه
وهو يقبلها بقسوه حتى ادامت شفتيها من قوته
صقر وهو يكبل يدها خلف رأسها :شوفتى بقا إلى بيلعب معايا بيحصل فيه اه
هبه بدموع وكسره:أبوس إيدك سبنى 😥

 

 

 

 

شعر بوجع بقلبه عندما رأى دموعها لينفر ذلك الشعور وهو يقترب منها بقوه وهو لا يستمع لنحيبها ولا لبكاءها الذى لم يتوقف
ليبتعد عنها فجأه عندما أحس بأنها سكنت بين يده لينظر لها ليجدها تبكى بكسره فنى قد استسلمت لتلك الأسد الهائج فمن هى لتقف أمام قوته فهى أمامه لا شئ
ابتسم بسخريه وهو يقوم يرتدى ملابسه
لتغطى نفسها بسرعه بملايه السرير وهى تنظر له بعيون دامعه واستغراب من فعلته وتركه لها
صقر بسخريه:اه يا قطه مستغربه إنى سيبتك ومكملتش مش كده مش انا مليش فى الصنف الرخيص وانت دلوقتى بقيتى وحده معيوبه
لتنظر له بصدمه وصراخ:اه انت بتقول اه لتقوم بسرعه وهى تقف أمامه وضربه في صدره بكل قوتها
هبه بصراخ:عملتوا فيا اه يا ولا الك*لب
صقر بزعيق وهو يمسك يدها بقوه:اه يا بت انت مش عارفه إنى جايبك من *****

يتبع..

لقراءة الصفل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية جحيم الفهد 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *