روايات

رواية أحببت بنت ألد أعدائي الفصل الثالث عشر 13 بقلم زوزا

رواية أحببت بنت ألد أعدائي الفصل الثالث عشر 13 بقلم زوزا

رواية أحببت بنت ألد أعدائي البارت الثالث عشر

رواية أحببت بنت ألد أعدائي الجزء الثالث عشر

أحببت بنت ألد أعدائي
أحببت بنت ألد أعدائي

رواية أحببت بنت ألد أعدائي الحلقة الثالثة عشر

ادهم بص قدامه لقي شهد بتبص عليه وبتغمض عنيها وقالت ف ودنه انا بحبك يا ادهم
ادهم بصراخ:شهد قومي يا شهد مستبنيش ليه وقفتي قدامي شااااااااااااااااااهد
ادهم ببكاء وصراخ:اسعااااف بسرعه والنبي يا شهد متغمضي عنيكي فتحي
شهد وهي بتغيب عن الوعي:انا كده هرتاح المهم انه انت متأ”ذتش وربنا بحبك يا ادهم وبتفقد الوعي
ادهم بصراخ شديد جعل كل الي حواليه يبكون علي منظره:
قومي والنبي انا مليش غيرك شهد قومي بصراخ
اسلام بصراخ:ادهم شلها يلا الاسعاف برة بسرعه عشان نلحقها
حمل ادهم شهد ف الاسعاف وركب معاها عربيه الاسعاف
وصلوا المستشفي ودخلوا بشهد اوضته العمليات فورا
ادهم ببكاء:اسلام والنبي قولهم ينقذوها انا مليش غيرها والنبي يا اسلام
اسلام ببكاء علي صاحبه وبكاء علي شهد:اهدي يا ادهم ان شاء الله هتبقي بخير
ادهم وقع علي الارض ببكاء:انا السبب انا سبب كل الي بيحصلها ااااااه ليه انا فشلت ف حمايتها من كل النواحي والنبي يارب خليها تعيش انا مليش غيرها والله بحبها أوي واعدك اني هحميها والنبي والنبي💔😭
وفي هذي اللحظه دخلت ام ادهم ورانيا

 

 

 

 

 

 

ام ادهم ببكاء بصراخ:بنتي فين شهد فين ردو عليا
اسلام حضنها:اهدي يا امي شهد ف العمليات ادعيلها
ام ادهم ببكاء:ازاي حصلها كده
ادهم بصراخ:انا السبب انا السبب ليه انا اللي مش مكانها ليه ليييييييه💔
ام ادهم:انا مش فاهمه حاجه ازاي انت السبب
ادهم ببكاء:كانت الرصا”صه هتيجي فيا انا وقفت قدامي واخدت الرصا”صه بدالي ليه
ام ادهم:يا حبيبتي يا بنتي اهدي يا ادهم ان شاء الله هتطلع وهتبقي احسن من الاول
رانيا واقفه بتعيط بس ومنهارة
اسلام نفسو ياخدها ف حضنه يهديها
اسلام:اهدي يارانيا هتبقي بخير صدقيني
رانيا ببكاء اكثر وحضنت اسلام : ااااااه مش قادرة انا بحبها اوي يارب يطلعها بالسلامه
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
عدي ثلاث ساعات ومازالت شهد ف العمليات
ادهم بغضب:هما مطلعوش ليه لغايه دلوقتي ليه
اسلام لسه هيتكلم الدكتور خرج من العمليات
ادهم جري عليه وببكاء: والنبي قولي انها بخير والنبي

 

 

 

 

 

الدكتور بحزن:هي بخير بس فقدنا الجنين واحتمال تتأخر شويه ف الخلفه وتخضع لجلسات علاج …. لعلاج الرحم لان الرصا”صه اخترقت جزء من الرحم ومتأسف اني اقولكم هي دخلت ف غيبوبه بس هتفوق منها ان شاء الله بدري ادعولها
الخبر وقع مثل الصاعقه عليهم
ادهم ببكاء:يعني انا ابني ما”ت وانا السبب
ام ادهم:ااه يا حبيبتي يا بنتي
الدكتور:اهدو يا جماعه هي هتقدر تخلف بس هتتأخر شويه بس
ام ادهم:يعني فيه امل
الدكتور:خلي املك كبير ف ربنا وبعدين احنا كنا هنفقدها تلات مرات قلبها وقف تلات مرات بس باين عليها متمسكه بالحياة عشان شخص اسمه ادهم كانت مش بتقول غير اسمو ف العمليات
ادهم ببكاء:انا ادهم
الدكتور:ممكن تكون السبب ف انها تفوق من الغيبوبه
ادهم ببكاء:طب هي هتقعد فترة ف الغيبوبه دي
الدكتور:لاء دي غيبوبه من صعوبه العمليه مش هتجيب الاسبوع ان شاء الله
ادهم ببكاء ووقع علي الارض:ابني ما”ت بسببي ومراتي ف غيبوبه بسببي انا مستهلهاش 💔
اسلام:مش بسببك يا ادهم ادعيلها مش تقعد تعاتب ف نفسك
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶

 

 

 

 

 

✨عدي يومين✨
وادهم مروحش البيت بينام قدام اوضتها ف المستشفي وف اليوم الثالث صحي علي صوت جري الممرضات علي اوضه شهد
ادهم بصدمه:في ايه مالها شهد
ادهم بصراخ:حد يفهمني مالها مراتي
ردت احد الممرضات:المريضه بتفوق يا فندم
ادهم بفرح وسجد ف الارض:الحمدلله يارب ممكن ادخلها
الممرضه:ايوة اتفضل
دخل ادهم جري لقي شهد بتعيط جري عليها حضنها
شهد:انت متأ”ذتش صح
ادهم بألم وبكاء:ياريتها كانت جات فيا ليه يا شهد وقفتي قدامي
شهد ببكاء:مقدرش افقد شخص بحبه تاني ممكن انت تستحمل اما انا لا
ادهم:لو كان حصلك حاجه كنت هنت”حر وراكي
شهد:انا اسفه بس مقدرش اتخيلك وانت بتتأ”ذي بسببي
ادهم:انا اللي اسف انك كل شويه ف خط”ر وخوف وانا وعدتك اني هحميكي وفشلت انا اسف انتي متستهليش واحد زي
شهد:اوعي تقول كدة تاني دة انا من ساعه ما دخلت حياتك وانا بجبلك المشاكل
ادهم:شهد انتي مش متخيله كنت حاسس بأيه وانا باخدك ف حضني ودم”ك علي لبسي كان قلبي هو الي بينز”ف مش انتي اوعي تعملي كدة تاني يا شهد اوعي وربنا هزعل منك
شهد باسته ف خده:حاضر

 

 

 

 

 

 

ادهم راح حضنها جامد من خوفه عليها
وبعد عنها وقالها:انا بحبك بطريقه مقدرش اوصفها
شهد بخجل وبتلعب ف صوابعها:احم انا جعانه
ادهم:انا اسف يا حبيبتي اني نسيت حاجه زي كدة ثانيه هروح اقولهم يجهز الاكل مشي بسرعه ادهم ودخلت الممرضه لشهد
الممرضه:لاء ده احنا بقينا فل
شهد:الحمدلله احسن من الاول
الممرضه:جوز حضرتك ده
شهد:ااه
الممرضه:اوعي تسبيه
شهد بإستغراب:ليه
الممرضه بابتسامه:حضرتك مشفتهوش يوم عمليه حضرتك كان بيكسر ويعيط بطريقه خلت المستشفي كلها تعيط عليه اسألي زملاتي
ومن ساعه ما دخلتي ف الغيبوبه وهو هنا بينام علي الارض قدام اوضتك عشان لو صحيتي فجأة يسمعك وكل شويه يصحي يبص عليكي من الشباك وينام تاني
شهد ببكاء بفرحه من الي سمعته:انا بحبه جدا
الممرضه:ولما عرف انك نزلتي البيبي وممكن تتأخري ف الخلفه شويه مهتمش لا سأل عليكي انتي الاول ومهتمش بأي حاجه

 

 

 

 

 

 

شهد بصدمه:انا كنت حامل
الممرضه:يالهوووي اني متعرفيش باين جوز حضرتك مكنش هيقولك عشان متزعليش بس الرصا”صه جات ف جزء من الرحم الجنين ما”ت لكن انتي هتتعالجي وهتأخري بس مش أوي يعني متخافيش
شهد ببكاء:انا عايزه ادهم
ف هذه اللحظه دي دخل ادهم
ادهم بإندفاع:مالك يا حبيبتي بتعيطي
شهد بعياط:انا ك..كنت حامل ف طفلك وما”ت معرفتش احافظ عليه انا اسفه
ادهم بص للمرضه بغضب لانه عرف ان هي اللي قالت
الممرضه بخوف:والله يا فندم مكنتش اعرف انها متعرفش وخرجت من الغرفه مسرعه
شهد بعياط:مش هعرف اخلف يا ادهم
ادهم:لاء يا قلبي هتخلفي الدكتور طمني وقالي هتاخدي علاج وهتخلفي بس هياخد وقت
شهد بعياط:حقيقي
ادهم بمرح:وبعدين انتي زهقتي مني يعني عايزة طفل يبعدك عني بقي وعياط وقرف انا عايز نعمل فرح الاول وبعد كدة نفكر ف الخلفه

 

 

 

 

 

شهد بفرح:انت بتتكلم جد هتعملي فرح
ادهم:هعملك فرح يتكلم عليه العالم كله وهتبقي سندريلاتي بتاعتي
شهد:انا بحبك يا ادهم الممرضه حكتلي كنت عامل ازاي يوم العمليه وانك مروحتش وبتنام قدام اوضتي عشان تسمعني لو صحيت ادهم انا مستاهلش حبك كله ده
ادهم:هش هش متقوليش كدة تاني دة قليل عليكي ولسه احنا خلصنا من رأفت خلاص
شهد باستغراب:خلصنا منه ازاي اتقبض عليه بس
ادهم:ااه اتقبض عليه وف واحد اتخانق معاه ف السجن وقت”له
شهد ببكاء:هو عمره ما كان ابويا ولا هيبقي بس ربنا يرحمه
ادهم:طيبه اوي انتي شوشو
شهد:شوشو ماما بس اللي كانت بتقولي كده
ادهم:انتي شوشو قلبي بس …. يالهووووي
شهد:ايه ف ايه
ادهم:مقلتش لحد انك فوقتي دة ماما هتمو”ت عليكي ورانيا واسلام اللي اول مرة اشوفوا بيعيط كدة كان هيمو”ت هو كمان
شهد بدموع:اتصل والنبي عليهم بسرعه
قطعهم دخول الممرضه بالاكل
ادهم : أاكلك الاول وبعد كده هتصل ……

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أحببت بنت ألد أعدائي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *