روايات

رواية حتى وان لم تكن لي الفصل الرابع 4 بقلم تقى أحمد

رواية حتى وان لم تكن لي الفصل الرابع 4 بقلم تقى أحمد

رواية حتى وان لم تكن لي البارت الرابع

رواية حتى وان لم تكن لي الجزء الرابع

حتى وان لم تكن لي
حتى وان لم تكن لي

رواية حتى وان لم تكن لي الحلقة الرابعة

‏”أحب الشخص اللي يستثنيني حتى لو بأبسط شيء.”💗
وقفت قدام الاسانسير كان شغال..
:ايييي وقتك انجز قبل ميجي ونبي لو شوفتو هبوسو والله هبوسو…
جه الاسنانسير هيييح لسه مجاش الحمد لله…..
ركبت ولسه هقفل لقيتو فتحو ..*اي شغل الروايات ده بقاااا
:مش المفروض تستنيني ولا اي
:احم جعانه بس ونتا عارف لما بجوع بق
بضحك:ماشي يختي …
بصيت لنفسي فالمرايه لقيت لسه شعري مفرود….ايدا انا ملمتوش يالهوي يقول عليا اي…
وقف الاسانسير ولقيتو فجاه محاصرني وحط ايدو عالحيطه ورايا وعينو فعيني .
..:اي يكرم مالك يابا مين مزعلك….
..:انا مسافر تلت تيام وراجع معندكيش حاجه تقوليها….
..*زعلت زعلت جدا تلت تيام كتشيير اوي وبعد اللي حصل النهارده كمان يالهوي…..
:سفر مفاجأ كده مقولتليش يعني
كريم:في عرض والفوتو اللي كان مفروض يصورو اعتذر وطلبوني …..
:اممم طيب ماشي تروح وترجع بالسلامه…
قرب مني ..: بسكدا مفيش حاجه تانيه..

 

 

 

 

 

 

 

بتوتر من قربه..:ح حاجه تانيه ازاي يعني
..:هقولك قرب مني وباسني علي خدي ونا زي الهبله اتيبست رجلي وقفت معرفتش اتحرك اي اللي عملو ده..
بعد عني بهدوء وابتسامه وقال:هتوحشيني يوتيني
وضغط علي زرار الاسانيير واتحرك وكل دا ونا مش قادره اتكلم اصلا صوتي فين الله يخربيت كده…..
فتح الباب ونا لسه زي منا لقيتو ضحك جامد علي شكلي وقرب مني وقالي :يخربيتك اي هتفضحينا ده بوسه بريئه
:اا انت قليل الادب ازاي تعمل كده
:عادي مش بنت خالتي وبخبث ويعتبر اخويا كمان….
بسخريه ..:اخوك …اااه طيب الحركه ده متتكرش تاتي يشبح عشان مندمكش علي حياتك
:ايوا كده طلعي جعفر اللي جواكي مع ان خدودك وهيا محمره كده بتغريني بس بردو مش هنقدر نعيش من غير جعفر
بصيتلو بقرف وخجل بردو.. :طب وسع كده ونتا عامل زي الحيطه
بضحك .:حاضر
دخلت البيت ودخلت اوضتي ومطلعتش منها طولت اليوم مواقف النهارده كتيره وغريبه كريم متغير اوي فعلا
معقول يكون…ااا ممكن فعلا
لا لا اكيد اتجننت هوا بيعتبرني اختو….
اوووووف بقاااا اتخمدي يوتين…
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~♡.

 

 

 

 

 

 

‏صحيت تاني يوم…خلاص هيسافر اععععع لي طيب هيوحشني…لا مش هيوحشني اصلا واحد مشمحترم …….
لبست ونزلت كان عندي تدريب عشان في ماتش بعد يومين….
اليوم عدا باحداث لا تذكر وبعادو عني دا..دا حتي مكلمنيش معقول نا مش فبالو اصلا…
وبما اني مصريه وبعشق النكد….(اااااه تلقيه بيتسرمح مع البنات برا اهههه عاوزه امسكو من شعرو الحلو القمرر دا اقطعو كده….*لا نا كدابه مش هيهون عليا…يخربيت هرموناتي يجدع….
عدا يومين علي سفرو والمفروض راجع النهارده وطبعا بما اني زعلانه عشان مكلمنيش…فهنفخو لما يجي..
:ماما ماماااااااااااا
:اييي ايييي كاتك مووو مربين جموسه بتنعر..
:ياست الحبايب نفسي تبطلي تهزئيني انا كبرت يحجه يخربيت كده..
بصتلي بسخريه وقالت: كبرتي اي يامو كبرتي تكبري عالكل الا انا يبت سامعه ولا لأ
ونا بغمزلها بضحك:سامعه يكرملتي سامعه
-صح انتي لابسه ومتشيكه كده وراحه فين يوليه انتي ناويه تتجوزي علي ابويا..؟انطقي يهااااانم….
؟لا اله الا الله لاحول ولا قوة الا بالله البت اتجنت يناس… ةقربت مسكتني من وداني وقالت بغيظ:راحه مع خالتك السوق يست زفته عشان الواد كريم جاي النهارده وكمان اخو جوز خالتك وعندهم عزومه فهروح اساعدها…
:ثانيه بس اخو جوز خالتي دا انكل سعيد…؟
..بمكر: اه هوا وحسن ابنو كمان جاي…..
:اممممممممممم طب تمام انا كمان عندي ماتش النهارده هخلصو واجيلكو عشان انكل سعيد واحشتي جوي جوي*اااه مني انا هخلف عيال محوله
:انكل سعيد اه طيب انا ماشيه…
:سلام
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~♡

 

 

 

 

روحت الماتش بس مكنتش مستعده بصراحه عقلي كان فيه نص بيقولي هوا مكلمكيش يمكن مشغول او في حاجه ونص بيقولي انتي مين اصلا عشان يكلمك انتي مجرد بنت خالتو…نفضت دماغي ونا ببتسم بمكر …
:مااااشي يبن فريده هنشوف يانا يانتا النهارده………
*الماتش بدأ ومع اني مكنتش مركزه بس ده كوره كل حياتي هيا الحاجه الوحيده اللي مشجعاني عشان اعيش بحب محمد صلاح جدا …..
المهم-لعبنا وكسبنا بس واحنا بنلعب وقعت وايدي اتعورت خلصنا واحتفلنا وروحت البينج (الدسك) اشرب مايه بس…بس اااه هوااا وحياة امي هوا ابن فريده..
كان قاعد وسط حبة ناس صحابنا جايين يتفرجو مش كتير كده باصصلي وهوا مبتسم كان لابس كاجوال وشعرو كان ونازل علي وشو *يجماعه جوزوهووووولي
ابتسمتلو تلقائي نسيت زعلي منو نسيت ان عدا تلت تيام من غير ميكلمني….علي ذكري السفر كشرت تاني وبصيت بعيد وروحت عشان اغير …

 

 

 

 

 

طلعت من اوضة التغيير وعماله اضحك واهزر مع اصحابي …
لقيت اللي بيشدني من ايدي ويقول:معلش يجماعه اصل مامتها عاوزاها ضروري خالا خاااالص….
بعدنا شويه ونا ماشيه وساكته زعلانه منو بجد…
:وتيين وتين بصيلي
:…….
:انا عارف انك زعلانه مني بس وحياتك عندي كان غصب عني ….
بصتلو بعتاب وسكت….
بصوت حنين:وتييين انا اسف
:اسف علي اي يابن خالتي انا اصلا مش فارق معايا ففكك مني وشوف اللي كانت واخداك مني…
ضحك وقال:مهو دا اللي كنت لسه هقولهولك..
بصتلو باستغراب وقولت:كنت هتقول اي…؟
:احم انا هخطب..
بصدمه:ايييييييي…..؟

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حتى وان لم تكن لي)

اترك رد

error: Content is protected !!