رواية صعيدي دمر لي حياتي الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم أيات عبدالرحمن
رواية صعيدي دمر لي حياتي الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم أيات عبدالرحمن
رواية صعيدي دمر لي حياتي البارت التاسع والعشرون
رواية صعيدي دمر لي حياتي الجزء التاسع والعشرون
رواية صعيدي دمر لي حياتي الحلقة التاسعة والعشرون
الجد: خليفه يا خليفه انت يابجم
خليفه: اوامرك يا حاج
الجد: بقولك شوف حد يحفر في الجنينه عشان انا مشترى شجره وعايز ازرعها
خليفه: ليه يا حاج من قلة الشجر
الجد: لا دى شجره فهد كان عايز يشتريها
قبل مايحصل اللى حصل ده
خليفه: ربنا يقومه بالسلامه
انى هفحر ياحاج انى وعويس
الجد: على البركه
وبدؤا فعلا في الحفر
وأثناء الحفر
الجد: شهلوا شويه
عويس: ماشي ياحاج قربنا نخلص
وهما بيفحروا الفأس خبط في حاجه
خليفه: ايه ديه وكمل فحر بإيده عشان يعرف ايه ده
فجأة طلعت في أيده قماشة بيضاء
كمل فحر وبيفتح القماشه لقى فيها جثة
خليفه: اععععععععع قتيل ياحاج قتييل
الجد: قتيل ازاى وجه هنا ميتا
عويس : لازم نبلغ عن الجثه
الجد: الطف يا رب
#بقلمي_أيات_عبدالرحمن
عند نادر
نادر: يا ترى يا حب عمرى انتى فين
وبدء يرجع بالزاكره
ويفتكر زكراياتهم مع بعض
شهد: احم
نادر: ….
شهد: احم احم يا ااه
نادر: عايزه ايه يا شهد
شهد: عايزه اعرف صديقي العزيز سرحان في ايه بتحب
نادر: شكلى كده
شهد: نععععععععم ومن غير ما تقولى
نادر: هههههههه هقولك ايه بس انتى بتسألى وانتى عارفه أن ده بسبب نهال
شهد: ماتزعلش بكره تندم على كل ده
نادر: المهم انتى حلوة اوى النهارده ممكن اعرف ايه السبب
شهد: يعني في عريس جاي ليا النهارده
نادر: عريس وانتى موافقة
شهد: اكيد انسان محترم جدا وبصراحة ارتاحت ليه
نادر: بتحبيه
شهد: اممممم بحبه اوي هو دكتورى في الجامعة
نادر بزعل: ربنا يسعدك
وبعدها سكر وزى مااتفقنا أنه اعتدى عليها
نادر: ياه يا شهد معقول ممكن تسامحينى على اللى عملته ده
الباب خبط
نادر: ادخل
نهال: قاعد لوحدك ليه
نادر: وانتى مالك
نهال: عارفه أن انت زعلان منى
نادر: هههههه زعلان حلوه اوي الحته دى
نهال: انا عارفه. قاطعها كلامه
نادر: بصى انا مش عايز اسمع صوتك ولا اشوفك قدامي لانى بكرهك فوق ما تتخيلى
ولو سمحتى اخرجى من هنا عشان مره تانيه هنسي أن انتى واحده ست قدامي
نهال: اسمعنى
نادر بصوت عالي: اخرجييييي مابتسمعييييش
نهال: حاضر بس أهدى
نادر ضغط على ذراعها جامد
أهدى ازاى عارفه كل ما اشوفك قدامي بحس اني عايز اطلع كل اللى جوايا فيكي
بس اعمل ايه بقى مع واحده ماتستاهلش زيك أن حد فينا يتكلم معاها
نهال: عشان خاطري اسمعني
نادر: خاطرك خاطرك ده في الارض
نهال: للدرجه دي بتكرهنى نادر
نادر: أسمى مايتزكرش على لسانك تانى انتى فاهمه
وزقها على السرير وسألها ومشي
ندى: ايه الجميل زعلان ليه
نادر: مفيش حاجه
ندى: لا شكلك زعلان
نادر: لو سمحتى يا ندى ابعدى عنى دلوقتي ارجوكى مش ناقصك
ندى: لا مش هسيبك غير لما اعرف مالك
نادر: مسكها من شعرها انا قولت ابعدى عنى عشان مش ناقصك
وزقها وقعت على الأرض
عند صقر
صقر بيلبس عشان هيروح يزور وفاء وفهد اللى مفيش جديد في حالتهم
ووافق قدام المرايا وبيسرح شعره
نادر الصغير: رايح فين يا بوى
صقر ابتسم ونزل لمستواه
رايح لامك
نادر: وهتجيبها معاك
صقر: أن شاءالله
نادر: خدنى معاك
صقر: لما امك تفوق هاخدك معايا
نادر: ونسيب مالك
صقر: لا هناخده معانا
نادر: لا يابوى بيعوى كتير كيف الديابه
صقر: هههههههه كلامك حلو اوي حلوه دى بيعوى جبت الكلام ده منين يا معلم
نادر همس في ودنه : من جدى
صقر: جدك احنا مش قولنا لما نسمع حاجه بلاش نقررها عشان ماتبقاش فتنه
نادر: اه
صقر: جاتك اوه اسمها ايوه
نادر: ايوه يا بوي
صقر: بوي مين أسمى بابا
نادر: اجوبك كيف ما بيجول عمى المايع ده
صقر: عمك المايع مين عمك المايع
نادر: عمى نادر
صقر: مين قال عنه كده
نادر: جدى
صقر مسك ودانه : لو سمعت الكلام ده تانى انت حر
نادر: اااه يابوي اباي عليك هتجطيعهم دلوك واسمع انا كيف يعني
صقر: نهار اسود دا انا اللي بقالى سنين في الصعيد مش بعرف اتكلم كده
نادر: اعلمك يابوى
صقر: لا شكرا
نادر: واه واه مش عايز مساعدتى
صقر: مش عايز من خلقتك حاجه
نادر : على كيفك انت حر
صقر: اممممم انت عندك كم سنه كده
نادر: ياجى كتير جوى انا عايش من زمان يابوى
صقر لطم على وشه 😂
عايش كتير اومال انا اعمل ايه
نادر: اللى زيك دلوك بقوا اجداد
صقر: اجداد
نادر: انا عايز اتجوز يابوى😂
صقر: وقعتك طين ومطينه عايز ايه
نادر: واقعه مربربه عليك يا ابن نهال انت واقع على ودانك وانت صغير
عايز اتجوز
صقر: 😮😮😮
نادر: انت متنح ليه كده
صقر: 😮😮😮
نادر: انا خلاص يا بوى اتفجت مع عمتى مريم عشان اتجوز بنتها
صقر: تتجوز وانت خمس سنين ياابن الفرطوس
دا ابوك ما اتجوزش الا لما شعره ابيض
وانت يا شبر ونص عايز تتجوز
نادر: ايوه اومال اعنس وهجيب واد واسميه صقر
صقر: لا تستاهل تتجوز
يلا يا لمض روح لاخوك عشان زمانه بيعيط
نادر: مايعيط هو انا كنت مخلفه وناسيه ابنك ده جابلى الضغط
وساب صقر وطلع
هو طلع من هنا وصقر نام على السرير ومبقاش قادر يقف من الضحك
(مش عايزين دلوقتي نستغرب كلام الطفل ده
انا في عندى جيران وعندهم ولد وبنت في عمر الخمس سنوات
الولد بيقول لامه
لما اكبر عايز عربيه ملاكى بتكييف عشان الجو بيبقى حار
واخته عايزه عريس عنده فيلا وعربيه وخدامه
وفاء وفهد لسه في غيبوبة الجد طبعا اتصل بالشرطة واخدت الجثه من الجنينه
لكن لسه مانعرفش هي جثة مين
نادر بيخطط عشان يخرج نهال من البيت بس بطريقه مفيش حد يحس أن ليه اى دخل بيها ندى بتحب فهد وعايزه لما يقوم من الغيبوبة يكون ليها بتحط لكنزى زيت على السلم عشان تقع وتأجهض وبالطريقة دى فهد يبعد عنها
والد وفاء قرر أن لما وفاء تفوق هيطلقها من صقر ويجوزها لابن اخوه
مريم علاق بيخونها بتخبطه بالسكين وبتهرب من البلد رؤوف اخو فهد ملتزم جدا بتعليمه وموهوب لكن بيغير منه اصدقاؤوه وبيحطوا ليه مخدرات في العربيه
سيف بيصاحب شخص جدا وبيعتبره اخوه لكن صديقه مصاحبه عشان ياخد أعضاء من جسمه وبيبدء في تحضيره ويسلمه للمستشفى
شهد مفيش حد يعرف مكانها ربما فى البيت وماتت من قلة الاكل والشرب أو عايشه بس برا البيت
يُتبع ..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية صعيدي دمر لي حياتي)