روايات

رواية صعيدي دمر لي حياتي الفصل العشرون 20 بقلم أيات عبدالرحمن

رواية صعيدي دمر لي حياتي الفصل العشرون 20 بقلم أيات عبدالرحمن

رواية صعيدي دمر لي حياتي البارت العشرون

رواية صعيدي دمر لي حياتي الجزء العشرون

صعيدي دمر لي حياتي
صعيدي دمر لي حياتي

رواية صعيدي دمر لي حياتي الحلقة العشرون

فهد خد كنزي وراحوا عند شهد
كنزي: تعرف انا جيت هنا كتير اوي بس أول مرة اكون قريبه من شهد كده
فهد: جيتى هنا كتير ازاى
كنزي: بصراحه كنت براقبك لحد ماتيجى هنا واجى وراك وافضل اتفرج عليك انت وشهد وبعدين امشي
فهد: امممم بتراقبينى
كنزي: ماتفهمنيش صح
فهد: طب تعالي هنا وشال كنزى وركبها على ظهر شهد
كنزى: الله يا فهد تعرف أن دى اول مره اركب خيل
فهد: وايه تانى ماعملتيهوش في حياتك
كنزي: امممم المراجيح و ورقصة سلو

 

 

فهد: مع فهد مفيش مستحيل
وشغل تليفونه على اغنيه رومانسيه جدا ونزل كنزى من على شهد وفضل يرقص معاها سلو
وبعد ما رجعوا على البيت خدها الحديقه الخاصة بيه
كنزي: الله يا فهد دى تجنن
فهد: زرعتها اول ماجيت الصعيد
كنزي: بجد تجنن
فهد مد أيده لكنزى: تسمحيلى
كنزي: بإيه
فهد: ادخلك عالم فهد الخاص
كنزى: وانا موافقة
فضلت ماشيه معاه بين حديقه فى غاية الروعة والجمال زهور جميله اشكال والوان وحمام سباحة( دا ايه الجمال ده كله) واخيرا مرجيحه تشبه مراجيح القصص متزينه بالورود
كنزى قعدت عليها وفضلت تتمرجح وتضحك هى وفهد ونزلوا حمام السباحه ورشوا بعض بالميه
كان يومهم جميل جدا بمعنى الكلمه
لحد طبعا مابيحصل الحدث النهائي اللى بيفرقهم عن بعض
في بيت اهل وفاء
الجد: اقصري الشر يا بتى وارجعى على دار جوزك
وفاء: لا ياجدى انا مابقيتش مستحمله صقر
صقر: ليه متجوزه خرتيت
الجد: اكتم وماعايزش اسمع صوتك
صقر: حاضر اهو
الجد: يلا يا بتى غيري خلجاتك اوام وتعالى عندى شغل كتير جوى
وفاء: لا ياجدى كرامتى ماتتحملش اي حاجه تانيه من صقر
صقر: هههههه كرامة مين يا ام كرامه هو فيه بين التجوزين كرامه
وخصوصا انا وانتى ولا نسيتى يا وفاء تيتى
وفاء: سامع ياجدى
الجد: صقر
صقر: اهوو
الجد: يلا بقى
وفاء: اضمن منين أنه مايضربنيش تانى
صقر خبط على رقبته: برقابتى
يلا بجى يا فوفه اتوحشتك يابت جوى
وفاء ابتسمت ونزلت راسها الارض

 

 

صقر: يارب ماتوافق ترجع
الجد: يلا
وفاء: حاضر يا جدي.
صقر: البس عايز تجولها اتوحشتك وتفضل عند اهلها عشم ابليس في الجنه
عند فهد وكنزي
فهد: بلاش بكى عاد
كنزي: ماتتكلمش صعيدي يا فهد
فهد: حاضر
بس بلاش بكى عاد
كنزى: اهئ اهئ أ
فهد: يا ساتر انتى بتعيطى ولا بتجربى العياط
كنزي: لا بعيط
فهد: ليه
كنزي: عشان هتسافر
فهد: اللى يشوفك يقول انى هسافر سنه كامله
دا شهر أعمى
كنزى: عشان خاطري خدنى معاك
فهد: مش هينفع يا قلبي اوعدك لو خلصت شغل بسرعه مش هتأخر عليكى
فهد سافر وطبعا خد نادر معاه
ومر على سفره اسبوعين
كنزى قاعده في الجنينه حزينه اوى
الجد: مالك يا عين جدك قاعده لوحدك ليه
كنزى: مفيش يا جدي
الجد: لا فيه
كنزى غصب عنها دموعها تنزل
الجد: لا احكيلى
كنزي: فهد فهد يا جدوا

 

 

الجد: ماله حصله حاجه
كنزى: لا بعيد الشر هو بس وحشنى اوى
الجد: حبتيه
كنزي: حبيته دى كلمه سهله اوي انا بعشق التراب اللي بيمشى عليه
الجد: ربنا يهديكم ويخليكم لبعض
كنزي: امين 😭😭😭😭😭
الجد: خلاص يا حبيبتي كفايه بكى عاد
كنزي حضنت جدها وفضلت تعيط كتير اوي
مش سفر فهد هو اللى بيفرقهم عن بعض
لكن اللي بيفرقهم الحدث اللى بيحصل بعد رجوعه ايه هو ده هتعرف بكره بأذن الله

يُتبع ..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية صعيدي دمر لي حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *