روايات

رواية جواز بالإجبار الفصل الرابع عشر 14 بقلم هاجر محمد

رواية جواز بالإجبار الفصل الرابع عشر 14 بقلم هاجر محمد

رواية جواز بالإجبار البارت الرابع عشر

رواية جواز بالإجبار الجزء الرابع عشر

جواز بالإجبار
جواز بالإجبار

رواية جواز بالإجبار الحلقة الرابعة عشر

زين: عاوزه تروحي فين بقى
حور: مش عارفه اقولك انا بحب اتمشى تعالا نتمشى
زين: ماشي يلا
نزلو فضلو يتمشو كتير
حور: احنا اتمشينا كتير اوي
زين: اه فعلا
حور: شكل القمر والنيل والهوا حلو اوي
زين: كنت دايما بحب اتمشى
حور: مش فاكره وانا كمان ولا لا بس تقريبا ايوه
فجأه ظهر واحد وبيسلم علي حور بيقولها ازيك يا حور وحشتني
زين بعصبيه: انت مين
الشخص: انت اللي مين
زين: انا جوزها يا استاذ
الشخص: جوزها انتي اتجوزتي امتى يا حور
زين: ملكش دعوه بيها كلامك معايا انا انت مين

 

 

 

 

 

الشخص: انا كريم جار حور من زمان ومتربيين سوا
زين: وعايز ايه منها
كريم: جارتي وبسلم عليها فيها حاجه دي
زين: حور مراتي ياريت ملكش دعوه بيها واخد حور وهيمشي
كريم: هتوحشيني يا حور
ضربه زين في وشه: دي عشان تفتكرها لما توحشك
اخد حور وروحو
حور: ممكن تهدى
زين: أهدى ايه واحد بيقول لمراتي هتوحشيني المفروض اعمل ايه اجيبلهم اتنين لمون
حور: خلاص اللي حصل حصل وانت ضربته وانا قولت لك مش فكراه ولا اعرفه وبعدين هو انا يعني اللي قولت له يقول كده
زين: خلاص يا حور خلاص
_________________________

 

 

 

 

 

عند ادهم وحنين
ادهم: مش شايفك بتاكلي يعني
حنين: الاهي تنشك يا بعيد خضتني ما قولنا بطفح
ادهم: لمي لسانك عشان وربي انا ساكت لك بعد كده هزعلك
حنين: نزعل مين ياعم انت اهبل
ادهم: لسانك بدأ يطول وانا ساكت بس وربي هتزوديها هزعلك يا حنين غوري من وشي
حنين: يعني همشي من عند القمر اتنيل
طلعت حنين الاوضه وفجأه صرخت
طلع ادهم بسرعه يشوف في ايه لقي حنين واقعه علي الارض
ادهم: حنين حنين فوقي
شالها ونيمها علي السرير وفوقها
ادهم: ايه اللي حصل كنتي بتصرخي ليه
حنين ببكاء: اول ما فتحت الباب لقيت واحد لابس اسود ومغطي وشه مسكني وحاول يخنقني ولما سمعك طالع هرب
ادهم: طيب خلاص اهدي انا عرفت مين اللي عمل كده
حنين: مين

 

 

 

 

 

ادهم: مهم نامي انتي دلوقتي وارتاحي
حنين: مش هسيبك غير لما اعرف مين
ادهم: خلاص يا حنين مش مهم
حنين: وربنا ما يحصل هعرف يعني هعرف
ادهم: ندى يستي ندى
حنين: العقربه
ادهم بضحك: ايوه هي اتخمدي بقى
حنين: نامت عليك حيطه يا بعيد
ادهم: بتقولي حاجه يا حنين
حنين: لا يا اخويا ابدا
نزل ادهم للأمن
ادهم: انتو يا بهايم
فرد الأمن: نعم يا بيه
ادهم: لو مش شايفين شغلكم كويس امشيكم احسن ده انا لو جايب كلب حراسه كان نفعني اسمعوا كويس محدش يدخل الفيلا غير ب امري وشوفوا شغلكم كويس مش مشغل ولاد اختي انا
فرد الأمن: حاضر يا بيه
_________________________

 

 

 

 

 

 

في مكان آخر
كريم: كل اللي قولتي عليه حصل يا هانم
ندى: شاطر يا كريم وانت عملت ايه
الشخص: اول ما فتحت الباب وشافتني صرخت حاولت اخنقها لقيت جوزها طالع جريت
ندى: غبي قولت لك نفز وهو مش موجود
الشخص: اسف يا هانم
ندى: اسف اعمل بيها ايه اسف غور من وشي ومشوفش وشك غير بعد ما تنفز فاهم
الشخص: حاضر يا هانم
ندى: وانت يا كريم اعمل اللي قولت لك عليه
كريم: حاضر
_________________________

 

 

 

 

عند حور تاني يوم الصبح
حور واقفه في المطبخ بتجهز الفطار موبايلها رن
حور: السلام عليكم مين معايا
كريم: نسيتيني يا حور
حور: انت مين
كريم: كريم اللي قابلتك انتي وجوزك امبارح
حور: ايوه افتكرت حضرتك عايز ايه وجبت رقمي منين
كريم: رقمك معايا من زمان وانتي اللي اديتهوني بنفسك
حور: انا
كريم: ايوه انتي
زين: حور بتكلمي مين

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية جواز بالإجبار

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *