روايات

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي البارت الثالث والثلاثون

رواية وحش احتل عرش قلبي الجزء الثالث والثلاثون

وحش احتل عرش قلبي
وحش احتل عرش قلبي

رواية وحش احتل عرش قلبي الحلقة الثالثة والثلاثون

بعد مرور عدات سعات
لتفتح ماسه عينيها لتجد نفسها داخل أحضان غيث…الذي شعر بتحركها ليفتح عينيه ويقول
غيث:انت دلوقتي كويس..قلقتيني عليكي اوي
لتحول ماسه ان تتخلص من حضنه ولكن قاطعهم دخول الطيب
الدكتور:اسف ان قطعطكم بس عايزه ف كلمتين يا استاذ غيث
ليؤمي لها غيث وينهض ويقبل راس ماسه وذهب مع الطيب ودخلو والي مكتب الطبيب ليجده يقول
الدكتور:استاذ غيث حضرتك متجوز مدام ماسه من قد اي
غيث:من تلات سنين…خير في حاجه
الدكتور:لاء خالص…مدام ماسه حامل مبروك يا أستاذ غيث
ليتوقف الزمن لاحظه عند غيث ويحدد شعوره من سعاده..لغضب. لفرح..لحزن….
سعاده..لانه سوف يكون ليده ابن من الإنسانه الذي يحبها… ولكن غضب لان الطفل اتئ بتلك الطريقه..واحزن لانه لم تقبل ماسه بهذا الطفل..
ليقول غيث بعد ما استفاق مما كان غارق بها

 

 

غيث بفرحه وصدمه في نفس الوقت: بجد ماسه حامل….بس لس مقولتش أدام ماسه
بقلمي دينا محمود
الدكتور: بصراحه يا استاذ غيث من ساعت ما مدام ماسه جات هنا وانا ملاحظ انها علي طول بتعيط واول ما تشوفك بتقعد تصرخ..فعشان كده مردتش اقول كدا ادامها لانها ممكن تنهار واعصبها تتعب وخصوصا انها اتعرضت ل اعت**داء..وكانت بين الحياه والموت بس ده..وغير كل ده نتيجه الحمل بتقول انها حامل من ساعت ما جات هنا يعني بسبب الاعت**داء..انا هتكلم معاك دلوقتي وهعتبر ابني..بصراحه مفيش ست ترضا يكون عندها ابن بالطريقه دي فعشان كده حاول علي قد متقدر انك تحتويها وتحول تصلح الأمور بينكم الاول وأما تحس انها هتقدر للموجها صرحها وقولها انها حامل…لان ممكن لو عرفت دلوقتي ممكن تحول تعمل اي حاجه في نفسها
ليؤمي غيث للطبيب فهو فعلا كلامه صحيح لا ماسه بتكره الغيث الي ابعد الحدود ليقول
غيث:الحمل ده ممكن يأثر عليها يادكتور
الدكتور: الي حد ما ايوا
غيث بخوف:ازاي انا مش فاهم حاجه
الدكتو:يعني ممكن لو محتمتش بصحتها حالتها هتدهور وخصوصا هي ضعيفه جدا وفي الحاله دي ممكن نفقد الجنين
بقلمي دينا محمود
ليؤمي الغيث الي الطيب:عن اذنك
الدكتور: اتفضل
ليخرج غيث من مكتب الطبيب وهو يفكر هل يخبر ماسه بأنها تحمل بطفل في احشائها منه اما لا…او هتتقبل الأمر ولا هترفض….
ليدخل غيث الي غرفة ماسه مره آخري لتقول
ماسه:الدكتور اخدك بره لي..وقالك اي
غيث:الدكتور قال لي انك ضعيفه جدا ومهمله في اكلك وده غلط عليكي
ماسه بشك:وده محتاج ياخدك بره ويقولك لوحدك
غيث بثقه لكي لم تشق فيه ماسه:عشان عارف ان بيني وبينك مشاكل ف مش عايز يقول كده ادامك وخصوصا ده بسبب الحصل بيني وبينك
ماسه: ماشي…انا عايزه اخرج من هنا
غيث:ماشي هنخرج بكرا
ماسه:ماشي بس قبل م نمشي ف اي مكان لازم تطلقني وهروح اعيش ف بيت تاني لوحدي
غيث:نتكلم في الموضوع ده بعدين..واصلا انتي عارفه ردي
ماسه: غيث بعد الحصل ده مش هينفع نكمل مع بعض وحتي الأمل
بقلمي دينا محمود

 

 

الكان موجود ف ان احبك انت محيتو
غيث:متنسيش ان انتي السبب في الحصل علي فكره
ماسه:بس باغيث مطنيش ليك الحق بأنك تعمل كده
غيث:مليش الحق ازاي..ماسه انتي مراتي والحصل ده كان المفروض يحصل من زمان
ماسه:اووووف..انا مش عارفه انت جايب البرود ده منين
ليدير غيث ظهره الي ماسه وقال
غيث:اجهزي عشان غيرت رايئ وهنمشي دلوقتي
ليقول غيث هذا ويخرج بعدها
لتنظر ماسه الي مكان غيث بقرف وتقول في سرها
ماسه:اوووف مش عارفه اخلص منك بجد اما بكرهك ياغيث
لتكمل بصوت مسموع:جتك قرف
ليدخل غيث عندما سمعها تتحدث لتقول
ماسه بغضب من تصرفه:مفيش حاجه اسمها باب تخبط عليا وتستأذن قبل ما تدخل
غيث:انتي كنتي بتكلمي نفسك
ماسه بتوتر: اك..اكيد لاء..مش عبيطه للدرجه
غيث:لاء بس انا متأكد ان سمعتك..انتي مجهزتيش لي حد دلوقتي
ماسه: كنت لسه هجهز وانت دخلت
بقلمي دينا محمود
غيث:تجهزي لي انتي كده عسل..
ليقترب غيث من ماسه ويحملها وهي تدفعه في صدره ولكن غيث لم يتأثر لانه ضعيفه ليحملها ويخرج به والجميع ينظر الي ماسه من نظرات حب وغيره وحقد….
ولكن غيث تجهل كل هذا تماما وماسه خفضت راسها الي الاسفل من الخجل….
خرج غيث من المشفي واتجاه الي السياره ووضعها في السياره وذهب غيث الي عجلة القياده(عند الدركسيون يعني )..وبدا يقود السياره ليقول
غيث:عارفه..ملك حامل
ماسه بأستغراب:ملك مين
غيث:اااه ده موضوع طويل..بس ملخص الموضوع ان نيوز اسمها الحقيقي ملك وتبقا اخت هدير
ماسه بتذكير:اه مالها
غيث:حامل دلوقتي ومعاها ولد تاني
ماسه:كويس
غيث:مش عايزه يكون عندك طفل ذيها
ماسه:مين انا..!!! مستحيييلللل اجيب أطفال طول م انت جوزي..وبعدين عايزني اجيب أطفال منك انت مستحيللل..ده انا
بقلمي دينا محمود

 

 

اقتل الطفل قبل ما يتجي علي الدنيا
غيث:عارفه رغم ان معتز ويوسف اتجوزو هدير وملك بالاجبار بس اتفهمو وعاشوا مبسوطين اي رايك نعمل ذيهم…
نعيش حياتنا مبسوطين..وبعدين الناس بتقول ان العاشره بين الزوج والزوجه بتجيب السعاده
ماسه:غيث الكلام ده تقوله اما يكون عندك قلب..لكن انت مش انسان عشان تعرف تجيب السعادة..وذي ما قولتلك هقتل الطفل قبل ما ياجي…انا عندي اتبنى ابن مش ابني واربيه ولا ان اجيب طفل من واحد ذيك
لقد استفزت غيث بهاذا الكلام وهو لاء يريد أن يحزنها ولكنها هي تستحق كل هذا ليقول
غيث:ماسه انتي…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية وحش احتل عرش قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *