روايات

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي البارت الخامس والثلاثون

رواية وحش احتل عرش قلبي الجزء الخامس والثلاثون

وحش احتل عرش قلبي
وحش احتل عرش قلبي

رواية وحش احتل عرش قلبي الحلقة الخامسة والثلاثون

عند ماسه
وصلت ماسه امام الشركه ونزلت من السياره وتذهب الي الدخل لتجد موظف لتقول
ماسه:لو سمحت مكتب استاذ غيث فين…
بالنسبه الي هذا الشخص الذي كان ينظر لها بشهوي وقذاره..
لتتركه ماسه وتذهب الي شخص آخر ويخبرها بمكتب غيث
لتصعد ماسه وهي ليس في عقله عير ان تعلم هلا هي حامل بالفعل ام لا..
لتفتح ماسه الباب بقوه دون أن تدق ولتجد غيث يعتلي فوق فتاه وزرار قميصه مفتوحه والبنت ترتدي ملابس عاريه فاضحه
لتنصدم ماسه وعيونها تلمع بالدموع..فهي تعلم أن غيث زعيم مافيا ولكن ليس قذره ولا يسلم امرأه..يبده انها غير صحيح…
افاقت ماسه من شروده علي يد غيث ولكن دفعته في صدره وهي عيونها تلمع بالدموع وذهب الي البنت وجلبتها من شعرها وصفعتها صفعه قويه..ربما ا تكون أول مره ماسه ترفع يديه علي احد ولكن فعلت هذا لانه تشعر ببركان بدخلها..وبالرغم أن ماسه ضعيفه ولكن هذا الصفعه كانت قويه لدرجه ان وجه البنت التفت الي الجه الاخري…
لتمسك ماسه السكرتيره من شعرها وتدفعه الي الخارج وتقترب من
بقلمي دينا محمود

 

 

غيث الذي اتصدم من قوت ماسه رغم ضعفها وهي وجهه احمر من الغضب وهي لم تعلم لما غاضبه..يبدو أنها غيره لتقول
ماسه بغضب:اي با أستاذا غيث مش هتوريني الوش التاني..ولا شاطر بس كل شوايا تقولي بحبك بحبك وانت مقضيها…..انا هسالك سؤال واحد وتجاوب عليا..انا فعلت حامل
لينصدم غيث مما تقوله لتلاحظ ماسه صدمة غيث وهذا يأكد أن هذا صحيح
ماسه بصريخ: يغني انا حامل..حامل من وقتها وانت مخبي عليا مقولتيش…اااه وانت فاضي تقولي وانت كل يوم مع واحد شكل..كل م اغير رائي فيك بترجع أسوء من الاول
كل هذا وغيث يقف دون أن ينطق بكلمه
ماسه:انهارد خالتي كانت قاعده معايا وحسيت بدوخه ورجعت وشكت أن انا حامل وجابت اختبار وطلعت النتيجه ايجابيه…..بي متقلقش مش هنزل الطفل هو ملوش ذنب في كل ده بس مستحيل اخلي واحد ذيك يربي ابني
لتخرج وتجد السكرتيره واقفه بجانب المكتب لتقول
السكرتيره: انتي ال خليتي غيث يسيبني..بس هو عنده حق يبص ل غيرك ده انتي عامله ذي الطفله
بقلمي دينا محمود
لتمسكها ماسه من شعرها وتجذبها بقوه الي مكتب غيث ووقعت علي الارض.. لتقترب ماسه منها وتقول
ماسه بفحيخ:مكان هنا..الارض يازباله وأكملت بغضب انا ماشيه ياغيث ومش عايزه اشوف الحيوانه دي هنا تاني…
لتسير ماسه وهي تعلم أن غيث سوف يقتلها علي ما فعلته عاجل ام اجل ولكن الاستغربته أن غيث ليس حاول أن يقترب منها ويبرر لها الموقف…والاستغربته اكتر انها شعرت بنار اشتعلت بدخلها يبدو أنها غيره ولكن نفضت ماسه هذا الفكره وعيونها دمعت….

 

 

لتشعر ماسه بألم في معدتها لترتعب خوفا أن يكون حدث شئ للطفل..لتقرر أن تذهب الي المشفي لتطمن علي طفلها…..
بعد القليل من الوقت وصلت ماسه الي المشفي وذهب الي مبنا النساء ووجدت دكتوره جعلتها تمدد علي التخت وقامت بعمل الثولر لتقول
الدكتوره: مدام ماسه انتي دلوقتي حامل بقال شهر واسبوع والجنين الي حد ما كويس بس لازم تتغذي كويس جدا عشان الفحوصات بتقول انك اتعرضتي الي نزيف شديد وده مع قلت الغذا ممكن الجنين ينزل
ماسه:ماسه حاضر..هو انا ممكن اعرف جنس الطفل اي
بقلمي دينا محمود
الدكتوره:لاء هتعرفي في الشهر الرابع او الخامس اما الطفل يبدأ يتكون وهرمونات تبدأ تظهر
ماسه:ماشي يعني كده في خطر علي حياة الطفل
الدكتوره:هو لجد دلوقتي مفيش خطر بس لو م اهتمتيش بصحتك هيكون خطر وخطر كبير كمان
ماسه:تمام شكرا جدا يا دكتوره
الدكتوره: الشكر لله بس عايزاكي تجيل بعد اسبوعين عشان نطمن اكتر
ماسه:أن شاءالله
لتخرج ماسه وهي تشعر باليأس
___________________
عند غيث
كان يجلس غيث وامامه يوسف ومعتز ليحكي غيث عما حدث ليقول
يوسف:انت اتجننت ياغيث ازاي تعمل كده
غيث:دي كانت خطي عشان اكشف الحيوانه دي
معتز:ازاي مش فاهمه
غيث:جاتلي الصبح المكتب وكانت بتتكلم بطريقه زباله وبتحول تقرب مني وقولتلها تتظبط عشان م ارفدهاش وقلتلي علي اعملك
بقلمي دينا محمود

 

 

قهوه قولتلها تمام وبعد ما هي خرجت…فلاش باااااااااك
عندما خرجت السكرتيره فتح غيث الحاسوب لكي يراها وهي بتعمل القهوه لانه ليس بذالك الغباء لكي يثق بهذا العا**هره…
وجدها وهي تحط ماده بيضاء في القهوه ليبتسم غيث بخبث..
لتقترب السكرتيره من الباب ليغلق غيث حاسوب الكاميرات وينظر الي حاسوب العمل….
ليجدها غيث تدخل وتسير بقزاره وينظر غيث لها ببرود..وتتعمد أن توقع القلم لتاتي لكي تجلبها فقط لكي تظهر جزء من صدرها وتنصرف مره اخري…
بالنسه الي غيث الذي امسك القلم ورماه من نفاذ لانه استحاله أن يمسك شي تلك العا**هره أمسكته…
ليمسك غيث فنجان القهوه ويسكبه في القمامه وبعدها قام بإفاء المكيف ولم يمضي بعد الوقت حتي عرق غيث واحمر وجهه قليلا ..ليشغل المكيف مره اخري ويطلبها لتاتي فورا…
لتدخل وتقترب من غيث ليقوم غيث ويقترب منها اكثر ويقول
غيث:قوليلي موعيد انهارده
السكرتيره نظرت الي فنجان القهوه ووجدته فارغ ابتسمت بخبث وقالت
السكرتيره: اه طبعا ياغيث بيه..انهارده في مق..
بقلمي دينا محمود
لم تكمل كلمها بسبب اقترب غيث وحوط خصرها بيديه
لتبتسم السكرتيره وتقول بقزاره :في حاجه ياغيث بيه
غيث:انا عايز مش قادر
السكرتيره: بس انت مش بتقرب ل اي واحده اشمعنا انا
غيث وهو يزيل خصلات شعرها من علي وجهه ويقول
غيث:لأنك أجمل منهم..
ولكن لم يستنى غيث اي رد منها دفعها غيث الي الاركيه واعتلا فوق منها بينما هي بدلت تفك زرار قميصه….
عوده للوقت الحالي….
غيث:وهنا الباب اتفتح وماسه دخلت
معتز:يابنت الكلب البت دي لازم شدا تمام
غيث بغضب: وديني مهرحمها ده انا هوريها ايام اسود من شعر راسها
يوسف: طيب انت سبت ماسه لوحدها

 

 

غيث: مشيت معرفش راحت فين وكنت لسه هشرح لها الحصل بس عرفت انها حامل ومشيت
يوسف بصدمه: اي حامل
غيث برفع حاجب وبعض الغضب:انت عبيط هي متجوزه اخواها مثلا
بقلمي دينا محمود
معتز:يخربينك ياغيث هتعمل اي دلوقتي لو راحت عشان تجهض الطفل
غيث:لاء ماسه متعملش كده
ليقطعهم رنت هاتف يوسف ليرد ويغلق بعدها ليقول
يوسف:هدير اتصلت عليا وبتقول أن ماسه روحت
ليتنفس غيث الصعداء: كويس يلا بينا
ليذهبو جميعا الي القصر
_________________
عند ماسه
كانت تجلس ماسه وتستمع الي كلام هدير وملك بملل لتقول
ماسه بغضب: بقولك اي انتي وهي ابعدو عني السعادي عشان مولعش فيكم دلوقتي…
لتقوم لكي تصعد الي غرفتها ولكن اتفجات بدخول غيث لتقول

 

 

ماسه بسخريه: اهلا اهلا بجوزي الكان بيخوني…افرحو افرحو ياجماعه علي وكستي جوزي كان بيخوني..
ليكتمو الضحكه كل من يوسف ومعتز وهدير وملك
لتصعد ماسه الي غرفتها ويصعد غيث خلفها ليقول
غيث:على فكره ياماسه الموضوع مش ذي م انتي فاهمه خالص
ماسه بسخريه:اي يعني اخواها مثلا
بقلمي دينا محمود
غيث:ماسه ارجوكي افهمي الحصل بس::الحصل هي كانت بتقرب مني وانا وحتطلي منشط ف القهوه وعلشان اعرف ختطها اي عملت كده واوهمتها أن انا شربت القهوه وكنت هبعد عنها وابدلها بس انتي دخلتي
ماسه: اه اه الغلط عندي انا.. بص ياغيث اعمل ال انت عايزه انت اصلا مش فارق معايا
ليمسك غيث ماسه من يديها ويقول
غيث:ماسه بصيلي
لتنظر لها ماسه لقول
غيث:ماسه انا مخنتكيش والله
لتشعر ماسه بالصدق ف كلامه ونظرات عينيه…ولكن لماذا هي تحزن كلما تذكرت انه كان يقترب من تلك العا**هره لتقول
ماسه: ماشي ياغيث اوعا خليني اروح ارتاح شويا
لتذهب ماسه وتمدد علي التخت لتجد غيث يحضنها من الخلف لتقول
ماسه: انت بتعمل اي ابعد عني
غيث:بعمل ايه انا انتي مراتي وده حقي
ماسه:اوووف انا هموتك ياغيث
غيث:هتكون احسن موته..كفايا أن هموت علي ايد حبيبتي
بقلمي دينا محمود
ماسه:انت بجد مفيش كلمه توصفك
ولكن غيث لم يرد عليها ودفن وجهه في رقبتها…

 

 

لتشعر ماسه بشئ اول مره تشعر به لتأخذ نفس عميق وتضع يديها علي يديه وتغمض عينيها وهي تحس بالسعاده تغمرها وهي لم تعلم لماذا
____________________
في مكان آخر عند مدحت
وصل مدحت الي مطار القاهرة ووجده الصحفي الذي ينتظره وهو اكثر صحفي يكره غيث…
ليرحب الصحفي بمدحت ويركب معه السياره ليقول
الصحفي:بس هو مش غلط علي حضرتك انك تقتلها
مدحت:شغلنا بيقول لو معرفناش نقبض علي المجرم نقتله وده الهيحصل انا هتفذ وانا أشهر

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية وحش احتل عرش قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *