روايات

رواية عشق الصقر الفصل التاسع 9 بقلم رحاب غنام

رواية عشق الصقر الفصل التاسع 9 بقلم رحاب غنام

رواية عشق الصقر البارت التاسع

رواية عشق الصقر الجزء التاسع

رواية عشق الصقر كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم رحاب غنام
رواية عشق الصقر كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم رحاب غنام

رواية عشق الصقر الحلقة التاسعة

عند رحاب
رحاب:بابا ممكن اطلب طلب.
سامي بخبث:اممم قولي الي عندك

رحاب:عايزه اعد معاه بوجود حضرتك
سامي بتنهيده:انشاء الله اما نشوف اخرتها معاكي ايه
رحاب:خير انشاء الله يابابا
سامي وهو يقبلها من جبينها:ماشي ياحبيبتي هسيبك دلوقت في شغلك

ذهب سامي وبقت رحاب شاردة أيعقل أن من تحب يحبها فهي كانت خائفة من أن لا يحبها
رحاب: عااااااااااااااااااااا مش مصدقة
السكرتيرة دخلت بسرعة:في حاجة يافندم
رحاب بحرج:احم لاء انت سمعتي حاجة.
السكرتيرة:اه يافندم سمعت حضرتك بتصوتي.
رحاب بحزم:بتهيئلك وبعد كدا تركزي في شغلك مش من اول يوم
السكرتيرة باحترام:حاضر يافندم

عند صقر

صقر:مخلاص بقى أنا في ايه وانتوا في ايه حرام عليكم سيبوني في حالي
ريماس بحزن على أخيها:حبيبي أنا اسفة أنا اسفة يا استاذ حازم.
حازم:لا ولا يهمك وبعدين اسمي حازم مش استاذ
ريماس بعصبية:لاء بقى كدا كتير انت اكبر مني لازم احترمك وانت كمان متقوليش يا ريماس قوللي يا انسه ريماس
حازم بعصبية:أنت مصدقة نفسك يابت انت… انت متعرفيش أنا مين أنا نسر المخابرات دانت عيلة ب…
صقر:والله أنا الي عيل اني قاعد معاكوا أنا في ايه وانتوا في ايه تركهم وذهب
رأى سيارة سامي تدخل من بوابة الفيلا ذهب إليها راكدا هبط سامي من السيارة
صقر كان ينظر له برجاء أن يقول مايريح قلبه
سامي فهم نظراته قرب منه وقاله: في فيديو وصلها وانت بتكلم حازم أن انت عايز تتجاوزها عشان تحميها عشان كدا رفضت طلبك

صقر بوجع:دا الي كنت خايف منه أنها تعرف انها بخطر والمطلوب مني اني احميها أو اني اجوزها عشان احميها والله ياعمي بحبها من اول ماشوفتها وأنا مشوفتش اي بنت غيرها..ثم أكمل ببكاء..والله بحبها بس هي تسمعني
سامي بشفقة عليه:أنا فهمتها كل حاجة وعرفتها أن انت بتحبها…ثم أكمل بتنهيدة.. وهي طلب تقبلك.
صقر بلهفة:يعني هتديني فرصة أنا مش مصدق نفسي طب اروح لها دلوقت ولا استنى لما ترجع ط طب ألبس ايه.. هي هاتيجي امتى.. نعد هنا في الجنينة ولا نخرج برا ونتعشى مع بعض.
سامي بضحك:انتوا فعلا ليقين على بعض مجانين زي بعض ربنا يوفقكم يابني
صقر بأمل:إن شاء الله هتديني فرصة وهنكون لبعض ادعيلي وانبي يا عمي
سامي: بدعيلكم والله يابني
سامي وهو ماشي:على فكرة رحاب بتحبك
صقر بفرحة: بجد انا هروحلها حالا

عند حازم وريماس
ريماس:على فكرة انت بنى ادم بارد ومستفز ورخم
حازم بنفاذ صبر:يابت أنا ماسك نفسي عنك بالعاف…
انور بحده:في ايه هنا
ريماس بخضه:يابابا خضتني حرام عليك ثم أكملت وهي تنظر لحازم:البنى ادم ده عمال يغلط فيا
حازم:ياعمي هي الي بدئت وكانت بتغلط في رحاب ولما حذرتها سابت رحاب ومسكت فيا أنا يرضيك كدا
انور:مش عايز اسمع كلمة واحدة تانيه على جوا انتو الاتنين
ريماس:يا با..
انور:أنا قلت جوا
بعدما ذهبوا
أتى سامي وهو يضحك:العيال اتجننوا..انت لو تشوف صقر بعد ما قولتلوا أن رحاب عايزة تتكلم معاه هتتبرا منه
انور بضحك: أنا متبري منه من زمان

عند مريم والجد
الجد:أنا تعبان يامريم رحاب زعلانة مني والله كانت لحظة غضب.

مريم:عارفه يا حبيبي أهدى بس كدا وانشاء الله الأمور هتكون تمام
الجد:هو فهد اخويا السبب هو الي اعد يزن عليا لحد ماتبريت من ابني الصغير
مريم:معلش ياحبيبي أهدى بس عشان صحتك.

الجد:والله يامريم أنا مش هممني أنها كانت من عيلة فقيرة دا حتى طلعت أصيلة اكتر من الي من عيلة غنية

عند رحاب
كانت منهمكة في العمل إلا أن سمعت خبط على الباب
رحاب:اتفضل
صقر بعد مافتح الباب:دا أنا صقر يا رحاب.
رحاب بانتباه:اه اهلا يا أبيه اتفضل.
بعد ماصقر جلس

صقر:بلاش اب…قطعته رحاب:انا اسفه لو قليت من ادبي معاك الصبح….اه صحيح كنت جاي في حاجة
صقر بالم:عمي سامي قالي انك عايزة تتكلمي معايا فجيت على طول مقدرتش استنى.
رحاب:احم اه بس بابا يادوب هتلاقيه لسا مستريحش من الطريق حضرتك ازاي لحقت تيجي
صقر:بحبك
رحاب اتصدمت هي اه بباها عرفها وقالها انو بيحبها بس منه كانت حاجة تانيه
صقر بعشق:ايه بحبك مش كفاية صح طب بحبك وبموت فيكي وبعشقك كمان ولما رفضتي طلبي الصبح حسيت أن روحي بتطلع مني
رحاب بلهفة:بعد الشر

صقر ابتسم بخبث:ايه خايفه عليا
رحاب بوعي للي قالته:هه اه اكيد يعني بخاف عليك مش ابن عمي واخويا
صقر:بلاش اخويا دي أنا امي مجبتش غيري انا وريماس وامك مجابتش غيرك انت وحازم.
رحاب:تمام بعد اذنك بقى كدا نتكلم جد
اتفضل نقعد على الكنبه
صقر قام وذهب ليجلس على الكنبة:اتفضلي.
رحاب أنا جالي الفيديو دا ومستنية الرد من حضرتك يا أبيه
صقر بصلها بغيظ وبعد كدا اخد الموبايل منها:انت مصدقه الفيديو دا
رحاب بدموع قامت من جنبه:…………..
صقر بعصبية:……….

يُتبع ..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *