روايات

رواية أسيرة الصاوي الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم ساجدة جمال

رواية أسيرة الصاوي الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم ساجدة جمال

رواية أسيرة الصاوي الجزء الثاني البارت الأول

رواية أسيرة الصاوي الجزء الثاني الجزء الأول

رواية أسيرة الصاوي الجزء الثاني الحلقة الأولى

تعريف الاشخاص
مالك سليم: وهو شاب رياضي شعر اسود وعيون عسلي و عندة28 سنه الطبع حااد جدا
شغال دكتور جراحه 💚
فريدة سليم: بنوته رقية خالص وهادية جدا شعر غجري اسود كثيف عيون زرقاء بشرة بيضاء
وعندها 25 سنه وشغالة.دكتورة أطفال
دول اولاد سليم وسيدرا
ادهم علي: الطبع فرفوش جدا بس حاد معظم الاوقات عيون بني غامق شعر اشقر وقد مالك 28سنه وشغال دكتور قلب
اسيل علي: بنوته شرسة جداا وبتاعت مشاكل مابتحبش حد يجي عليها او بس يفكر يهينها
عيون خضرا وسعر احمر وبخدود😂🙊
زيها زي فريدة بس شغاله دكتورة نسا
وطبعا ي شباب هما شغالين ف المستشفى بتاعتهم بس كل واحد لي مكتبو وصاحب المستشفى مالك
والابطال هما هما اللي كانو ف الجزء الاول
💜
رواية اسيرة الصااوي.. بقلم Sagda Gamal ✨♥️
الاشخاص

سليم الصاوي: عندة 60 سنه يمتلك عيون سوداءاللون حادة مثل الصقر وبشرة خمرية وشعر اسود كثيف وكلمتو زي السيف ع الكبير والصغير عصبي جداا غيور بجنون (وهو ضابط مخبرات)
ملقب بالنمر مافيش حاجة بتتستخبي منو بيعرف كل حاجه
علي الحديدي: شاب و عنده 58 سنه وهو بيعشق حاجه اسمها هزار عكس سليم تماما بس وقت الجد جد ويمتلك عيون رمادية وبشرة بيضاء و شعر حرير اسود اللون وهو صديق سليم اكتر من الاخوات (يعني مز مزازة زي بطلنا😂♥️) مع سليم ف الشرطة وملقب بالاسد لأنو ذكي جدا
مراد: وهو اخو سيدرا ف كلية الهندسة سنة تانية ويمتلك عيون خضراء وعضلات وجسم رياضي وشعر اسود كثيف يعني مز مز الطبع غيور ع سيدرا جدا وبيحب علتو كلها وعصبي جداا 49
سيدرا المهدي: هي فتاة و وعندها 45 تمتلك عيون عسلي وبشرة خمرية وشفاه ممتلئة وشعر اسود كثيف وعنيدة جداا وقصيرة القامة وبتحب الهزار جدا بس وقت الجد جد اللقب بتاعها(ام لسان طويل😂🌚) ومحجبة 💚
تاليا لمناوي: فتاه عندها 42 سنه و صديقة سيدرا وبتحبها جدا وتمتلك عيون خضراء وبشرة بيضاء وطويلة القامة وشعر اصفر لاخر الضهر وبتعمل مصايب زي سيدرا بالظبط اللقب (ام المصايب😂) ومحجبة ❤
سيا الصااوي: اخت سليم عندها 40سنه تمتلك الشعر الاسود الغجري طولة لحد ضهرها تمتلك العيون الزرقاء مثل السماء وانف صغير وخدود حمراء وهي قصيرة القامة
سحر: وهي والدة سليم سيدة ف القرن 88سنه طيبة جدا جدا وبتعشق اولدها
والد والدة سيدرا توفاهم الله هما وابو سليم اتفضل ام سليم فقط(دي اللي هتبقا ضيفة شوية كدا معانا 😂)

ف صباح يوم جديد وبالتحديد ڤيلا سليم تستيقظ سيدرا
سيدرا: سليم ي سليم الشغل قوم
سليم بنوم: بس شوية وهقوم
سيدرا: الساعه بقت 8ونص
سليم: يووه قومت اهو
سيدرا نا غلطانه نام بقا بس مترجعش تزعق عشان ماصحتكش ونا هقوم اشوف حبايبي قامو ولا لا
سليم بغيره: نعاام ي ختي راحة فين العيال كبرت خلاص ف اتلمي واهدي كدا
سيدرا بمشاكسة: اي مش حبايبي ولا مالك قلبي دا
سليم: اتلمي ي سيدرا وقولي ي صبح
سيدرا: سلومتي حبيبي نت هتغير من ولادك ولا اي
سليم: اه اغي،ر ماغرش لية
سيدرا: طب يلا قوم ونا هشوف فريدة
سليم بتحذير: فريده ها فريدة بس
سيدرا ضحكت وطلعت
ف اوضة فريدة كانت بتلبس عشان تروح المستشفى
سيدرا خبطت
فريدة: اتفضلي ي ماما

سيدرا: صباح الفل ع اجمل ديدو ف الدنيا
فريدة: صباح الفل ع حبيبة قلبي
سيدرا: طب يلا خلصي وتعالي عشان نفطر
فريدة: لا نا متاخرة افطرو انتو ونا هبقا اكل كرواسون 🥐وخلاص ف المستشفى
سيدرا باصرار: مافيش اكل هيتجاب من برا واخلصي يلا
فريدة باستسلام: حاضر
سيدرا؛: متتاخريش هشوف اخوكي اجيلك تاني
وخ،،رجت راحت اوضة مالك
مالك: جري عليها وباس دماغها صباح الفل
سيدرا بحب: صباح الهنا يلا خلص لبس وتعال عشان ناكل
مالك: ماشي دقيقه وهنزل يكون بابا خلص
سيدرا: ماشي ي حبيبي
وخرجت

سليم بغيظ عشان شافها وهي طالعة من عند مالك: هي دي فريدة
سيدرا بخضة: يالهوي حرام عليك خضتني
سليم : متوهيش هي دي فريدة
سيدرا بزهق: ف اي ي سليم مش كدا ماهو ابننا يعني مش حد غريب وبطل بقا لان بجد بدات التخنق
سليم: باقيتي تتخنقي هنشوف الموضوع دا اما اجي
مالك طلع: بابا عند حق ي ماما معقول الجمال دا كله ومايغريش مني
سيدرا بهمس لمالك: احية اسكت هيزعقلك
مالك: اصبري بس
مالك: بابا ماما الصراحه جميلة واللي يشوفها يقول عليها لسة صغيرة عشان مزة ف نقبها احسن
سليم بغضب: اقسم بالله لو نطقت حرف تاني هزعلك اي مزة. دي ي حيوان نتا واه صح ماهي فعلا هتتنقب قريب
سيدرا بسرعة: نعااام لا نا مش هتنقب نا
سليم بصلها بصة خلتها تسكت
سيدرا: احم طب يلا عشان نفطر
وفطرو ومشيو وقابلو اسيل وادهم ف المستشفى
وبعد سلامات دارت بينهم كل واحد راح لشغلو

ف عيادة فريدة
الباب خبط
فريدة ادخل
دخل ادهم
فريدة وهي مركزة ف الورق اللي
ادهم: شكلك مشغوله اجيلك وقت تاني
فريدة بخضة: اوة اسفة فكرتك اسيل
ادهم: لا نا كنت بقولك ماتيجي نخرج شوية
فريدة: ماينفعش
ادهم: لي
فريدة عشان ماقولتش لبابا ولا مالك
ادهم: بسيطه ي ستي هقول لعمي واخدك نتي واسيل ومالك ونروح مطعم
فريدة: تممم
وراحو المطعم

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أسيرة الصاوي الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *