روايات

رواية أسيرة الصاوي الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم ساجدة جمال

رواية أسيرة الصاوي الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم ساجدة جمال

رواية أسيرة الصاوي الجزء الثاني البارت الرابع

رواية أسيرة الصاوي الجزء الثاني الجزء الرابع

رواية أسيرة الصاوي الجزء الثاني الحلقة الرابعة

وقفناا البارت اللي فات لما فريدة اتخطفت
ف بيت سليم
سهر: ازيك ي حبايبي عاملين اي
سيدرا بفرح: ماما اخيرا طلعتي
سهر: هاتنيني قاعدة لحد امتا يعني جووا اهو الفك عن نفسي شوية بدل منا بقيت عاجزة وبمشي بكرسي متحرك
سيدرا بحزن: ماما ماتقوليش كدا
سهر (ام سليم): ماهو دا الواقع ي بنتي الحمدلله
سيدرا مغيرة الموضوع: طب بقولك اي بقالنا كتير ماعملناش محشي وطالما طلعتي يلا نعملو
سهر: ومكرونه بشاميل عشان سجدة بتحبها
نا: ان شالله يخليهوملك حاسة بيا
سهر: خلاص يبت نتي هتشحتي
نا: اي ي سهر ف تي ماكنتش صنية بشاميل هتزلونا بيها الله بتعب والله ونا بكتب ف اي ي حاااجة
سهر: اي ياللي ماتربتيش سهر حاف كدا طب مافيش بشاميل هيتعمل
نا: اه سهر حاف وبعدين خلاص مش عايزة هشتري نجرسكو وخلاص عيلة تسد النفس
سيدرا: بس بس انتو هتتخانقو
نا: ماهي اللي بتعصبني سوسو نتي هتعمليلي صح
سيدرا: من عونيا ي اختشي 😂.
نا: و ورق عنب ان شالله تتستري 😂
سيدرا: نتي هتتامري يلا ي بت من هنا

 

 

 

 

 

نا بشر: لو ماعملتوش اللي عاوزه ف ساعة هقلب عليكي سليم وهخلية ينكد عليكي لمدة شهر قولتي اي
سيدرا بخوف: ربنا ع الظالم خلاص هعمل
نا؛ لولوللولولوي يلا سلاموز اشوفكو يوم التلات بعد صلاة الجمعة (اشباب دي جملة بحب اقولها يعني ف الهزاز عشان بس ماتهوش 😂)
ف النادي
ادهم: اومال فريدة فين مش باينه
مالك: راحت المستشفى لي
ادهم: لا عادي
مالك بخبث: متاكد
ادهم: اه
مالك: طيب تعال بكرا عندنا عشان ف عريس لفريدة
ادهم بخضة: نعاام يلا اتعدل بدل مااعدلك
مالك بضحك: هههه مش قادر طالما واقع اووي كدا خد سكة وتعال اتقدم قبل ماتضيع منك
ادهم بغيظ منو: مالكش فية خليك ف حالك ونا عارف هعمل اي يلا سلام
عند فريدة ابتدت تفوق ولقت نفسها ف مكان غريب شبه كوخ مهجور كدا
فريدة بصراااخ: -مااالللكك
الشخص دخل ومغطي وشة: اي يروحي اخيرا صحيتي دا كلو نايمة
فريدة بخوف: نتا مين وعايز مني اي سبني اروح

 

 

 

 

الشخص: تؤتؤ خلاص مافيش مالك ولا بابا وماما وهه والمحروس ادهم من النهارده نا بص اللي موجود يقلبي
فريدة بخوف وبكاء نتا مين وعايز مني اي ارجوك سبني نا ماليش دعوه بحد
الشخص بغضب: ماقولنا لا ف اي لو قولتي حرف تاني هزعلك من النهارده نا بس اللي موجود فاهمة
فريدة:………..
الشخص بصوت عاالي: فااااااهمة
فريدة ببكاء: ف ف فاهمة فاهمه
الشخص مد ايدو عشان يشيل الطرحة فريدة زعقت
فريدة: نتا بتعمل اي حراام عليك ماينفعش كدا وقالت بصراخ حرااااام
الشخص كتف ايديها ولسة هيشلها
فريدة ضربتو برجل ف بطنو
الشخص: اه يبنت 🐕والله لوريكي
وهجم عليها وهي بتحاول تبعدو عنها. والقناع وقع وظهر ما لم نتوقعو
فريدة بصدمه: ن ن نتا وهوب اغمي عليها
ف البيت
سيدرا: نا قلبي مش مطمن فريده لسة ماجتش والمفروض تكون هنا من ساعتين
سليم: هتلاقي الطريق واقف ولا حاجه
سيدرا: طب رن عليها كدا
سليم: طيب

 

 

 

 

سيدرا: ها ردت
سليم: اهدي ي بنتي ف اي
سليم: الفون مقفول
سيدرا بنبرة باكية: طب شوف مالك ممكن تكون معاه ورن ع مالك
مالك : اي ي بابا ف اي
سليم: فريدة معاك
مالك باستغراب: لا لي وبعدين بص ف الساعه وقال: المفروض تكون وصلت من بدري
سليم: طب روح المستشفى كده ولا حاجه عشان بنرن الفون مقفول يمكن يكوم فاصل ولا حاجه
مالك: حاضر سلام
سيدرا: ها معاه
سليم بيحاول يطمنها: هشوفها ف المستشفى ممكن الفون فاصل
سيدرا: يرب طمني عليها
سليم: سيدرا اهدي ف اي ماتكبريش الموضوع
سيدرا: نا مش مطمنه وخايفة اووي
سليم: تعالي يلا اعملك لمون يهدي اعصابك واطلعي ريحي شوية
وهوب لحد كدا وخلاص

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أسيرة الصاوي الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *