روايات

رواية ظابط حياتي الفصل التاسع 9 بقلم ملك يسري

رواية ظابط حياتي الفصل التاسع 9 بقلم ملك يسري

رواية ظابط حياتي البارت التاسع

رواية ظابط حياتي الجزء التاسع

رواية ظابط حياتي الحلقة التاسعة

احمد: هى شمس كانت هناا بتعمل اى.
ليل: كانت جاية تنادى عليكو علشان مازن عايزكوا.
اسر واتنهد بحزن: يبقااا سمعت كل حاجة.
احمد: روح شوفهاا يا أسر.
اسر سابهم وراح يشوف شمس.
ليل بإستغراب: هو ف اى.
احمد وباس دماغهاا: ريحى انتى دماغك الجميلة دى وملناش دعوة بحد.
ليل ابتسمت بخجل.
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
اسر: مالك ياشمس بتعيطى لى.
شمس ومسحت دموعهاا: مفيش حاجة.
اسر ومسك ايديهاا: من امتى بتخبى حاجة على أسر.
شمس بدموع: هو انت بجد بتحب واحدة.
أسر اتنهد بحزن علشان عرف انهاا سمعته هو واحمد بس فرح من جواه علشان الدموع دى وحب يعرف اى سببها.
اسر: ايواا.

 

 

شمس بدموع اكبر : طب واناا.
اسر اتنهد وقعد على الكرسى.
شمس بدموع قعد قدامه على الارض: أسر انت زعلت خلاص والله حقك عليااا مش هتكلم تانى ومش هعيط تانى اناا اصلاا…….
قاطعهاا اسر: بحبك.
لحظة سكوت ومفيش غير النظرات اللى بينهم.
شمس بدموع: بجد.
اسر هز راسه بمعنى اه.
شمس ماصدقت واترمت ف حضنه: واناا كمان تعرف كنت بخاف لما اشوفك بتتعامل مع اى بنت كنت خايفة تسيبنى.
أسر ولف دراعه حواليهاا جامد: مقدرش اسيبك ياشمس.
شمس بخجل وبعدت عنه شوية صغيرة: هو احناا كدا حبيب وحبيبة.
اسر ضحك على طفولتها: ايواا احنا كدا حبيب وحبيبه.
شمس دخلت ف حضنه تانى من الكسوف.
اسر: شمس.
شمس: اممم.
اسر: بصيلى طيب.
شمس بصتله: نعم.
اسر: اناا اسف.
شمس بإستغراب: اسف عل….

 

 

قاطعهااا لماا خد شفايفهااا ف قبله تبث لهاا مدى حبه ليهااا وهى تاهت بين ايده لحد ماحست انهاا هتتخنق بدأت تضرب بخفه على ضهره بعد عنهاا وسند جبينه على جبينهاا.
عمر: والله دى مابقت شقة ظابط محترم دى بقت شقة ضعارة ف اى ياض منك ليه.
نور وضحكت: اخس عليك ياعمر دول عسل.
عمر: ماهو كلامك دا اللى بيخليهم يعملوا كدا.
عمر بيتكلم واسر بيبصله ببرود وشمس مكسوفه وبتحاول تبعد عن أسر بس هو ماسكهاا.
أسر ببرود: خلصت.
عمر برفع حاجب: يابجحتك ياشيخ..
احمد وضربه على راسه: ماتتلم ياض انت هو محدش قادر عليك.
عمر: والله شقتى واناا حر فيهاا.

 

 

احمد ف ثانية كان جاب نور وراه: ودى اختى وانا حر فيهاا.
عمر: والله دا ظلم انت بتستغل نقطة ضعفى يعنى.
مازن بضحك: شكلك وحششش.
عمر وبص ل نور: عاجبك كداا.
نور راحت وحضنته: لاء طبعاا دا انت نور عينى.
عمر بحب: وانتى حياتى.
ليل من وراه: الله الله دى مابقتش شقة ظابط محترم دى بقت شقة ضعارة.
كلهم ضحكواا على خفة دمهاا واحمد بصلهاا بحب وابتسم.
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
: يا انسة والد حضرتك مانع انك تخرجى.
ماسة: لى بقااا.
الحارس: والله يافندم دى أوامر اناا معرفش.
ماسة بصتله بغيظ ودخلت الفيلااا وهى بتتوعد ل ابوهاا.
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
ترن ترن ترن.
ليل بفرحة: دى اكيد ملك.
خرجت تجرى تفتح الباب واتصدمت.
سليم: انتى لسة هتتصدمى اوعى.
( سليم كان داخل وشايل ملك واضح انهاا مغمى عليهاا.)

 

 

مازن بخوف: مالهاا ياسليم.
سليم بعصبية: اختك دى اكتر كائن مستفز اناا شوفته ف حياتى.
احمد: ف اى يابنى.
سليم: كانت عايزة شيكولاته جبتلهااا وبدات تاكل مكملتش خمس دقليق وبدا تعيط وتصوت تحس انى كنت خاطفهاا صدعت منهاا رزعتهاا روسية جابت اجلهااا اللهى تموت واخلص.
كلهم بصوله بصدمة وبعدين ضحكواا.
مازن: معلش هى الشيكولاته بتخلى الهيرمونات عندهاا تلعب.
سليم واتنهد: دى مجنونة.
ملك بصوت خافت: ودينى لماا اقوملك يا ابوطويلة انت.
سليم بصلهاا ب قلة حيلة والباقى ضحك.
قضوا يومهم…
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
تسريع الاحداث يوم خطوبة ليل واحمد.
ليل : والله لو مكنتيش جيتى كنت زعلت منك.
ماسة: اناا هربت اصلاا علشان اعرف اجى.
ملك: لى هااا لى ابوكى لسة زى ماهو.
ماسة بضحك: حصلل ياباشاا بس على مين.
ليل بضحك: طب يلااا نجهز.

 

 

لبسواا وراحواا الاتليه خدوا الفاستين وطلعواا على الكوافير.
نور: يالاااا ياعمر بقااا.
عمر وخرج من الحمام: اى محدش يعرف ياخد شاور ف هدوء.
نور وزقته: يارخم اناا لسة ماخدتش وكمان لسة عقبال لما اجهز اطلع شوف احمد.
عمر: حاضر ياختى.
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
سليم: اسر اناا لازم اروح.
اسر: تخيل انه لازم.
سليم: اناا عايز اكمل نوم.
اسر: اناا غلطان انى صحيتك غور.
سليم وقام: خلاص اتنيلت قومت ابقاا عدى علياا.
اسر: لاء هاجى اناا وشمس.
سليم: ماشى ياعم والعة معاك.
اسر وضحك: يخربيت الفاظك غوور.
سليم: باى.

 

 

سليم قفل مع أسر ولقاا مسدچ من ملك.
( لون البدله دا هيبقاا حلو عليك حاول تلبسه لو عندك.)
سليم ابتسم وقام اتوضى وبدا يصلى.
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
مازن: عرفتلى معلومات.
: ايواا يافندم ابوهاا كان حابسهاا ف الڤيلا بس هى هربت علشان باين فرح صحبتهاا النهاردة.
مازن: تمام يا ياسر.
مازن اتنهد: يارب عديلى المهمة دى على خير معرفش لى قلبى مقبوض منهاا.
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
ترن ترن ترن ترن ترن ترن.
احمد بعصبية: اى ام الغباء داا انت اهبل ياض.
عمر ببرود: خلص ياحلو وخليناا نمشى العروسة هتخلل.
احمد: غور من وشى ياعمر مش ناقصة حفة دم اهلك دلوقتى.
عمر وضحك: خلاص هسكت المهم يالاا اجهز واناا نازل اخلص لبس.

 

 

احمد: ماشى ياعم.
عمر وحضنه: الف مبروك ياصحبى.
احمد بإبتسامة: الله يابارك فيك.
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
لليل جه وكله جهز وراحوا الكوافير يجيبواا ليل.
شمس: يا أسر بقااا بطل رخامة وافتح الباب.
اسر يعند: لا لما تبوسينى الاول.
شمس قربت من خده ولسة هتبوسه راح واخد بوسة من شفايفهاا.
شمس بشهقة: انت بقيت قليل الادب اوى.
اسر بضحك وفتح العربية: عارف انزلى يالاااا.
ليل احمد خدهااا وكان مبهور بجمالهااا وملك ركبت مع مازن هى وماسة وسليم منزلش عينه من على ملك كانه مسحور وراحواا القاعة وف عز الفرحة والسعادة نسمع ضرب نااااااااااار……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ظابط حياتي)

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!