روايات

رواية الصعيدي والمغرورة الفصل الرابع 4 بقلم إسراء هاشم

رواية الصعيدي والمغرورة الفصل الرابع 4 بقلم إسراء هاشم

رواية الصعيدي والمغرورة البارت الرابع

رواية الصعيدي والمغرورة الجزء الرابع

رواية الصعيدي والمغرورة الحلقة الرابعة

نجمه:: وهنا لم تتمالك اعصابها ووشها بيحمر بعصبيه وهنا بتنزل بالقل”م علي وجهه زين بكل قوتها صوت الق”لم رن فالمكان وهنا عزام ومروان قامو وقفو من مكانهم بصدمه ومبرقين من المج”زرة اللي هتحصل وبيقول مروان بصدمه ينهار اسود ومنيل ده انتي الله يرحمك يا نجمه 😳😳😱😱😰
زين:: هنا وشه كله بيتحول لغضب وبقا صوت نفسه مسموع من كتر غضبه 😡😡😡 وهنا وبيكون نفذ صبرة وبيمشي زين من قدامها وبيدخل مكتبة
مروان وعزام:: واقفين ومبرقين بصدمه وبيقول عزام اي اللي عملتيه ده يا نجمه زين عمر ما حد رفع ايده عليه غلط اللي عملتيه ده
مروان:: بتدخل ده دخل المكتب وسكت ومنطقش ازاي في حاجه غلط زين مستحيل يعديها كدا انتي متخيلة اللي عملتية انتي ضر”بتي زين بالقل”م اللي البلد كلها بتخاف منه دنا بخاف اهزر معاه كنتي طيبة يا نجمه مش هتلحقي تفرحي بشبابك 😂😰😱
نجمه:: انتو خايفين كدا ليه يجماعه هو يستاهل يعني يرضيك اللي قالو ده هو عصبني مقدرتش استحمل😒وبعدين متخفوش هو ميقدرش يعملي حاجه ولكن هنا بيقاطعهم صوت الطل”قه اللي عدت من جنب نجمه واخترقت الحيطه 😳😱نجمه صرخت ولفت بصدمه لقيت يوتس واقف بعيد عنها بمسافه ورافع البند”قيه 😂😳😱
نجمه:: بصدمه وخوف نهار اسوخ ومنيل ده هيق”تلني بجد😱😱😱

 

 

 

مروان:: مش قولتلك الله يرحمك يا نجمه كنتي طيبة اوي 😂 انا هلحق اخلع انا بقا وبيجري مروان لبرا وهو يهرب 😂🙆🏻‍♂️
عزام:: بصدمه اهدا يا زين مش كدا هي متقصدش سيب السلا”ح يبني لسلا”ح يطول
زين:: بغضب وصوت حهوري وهو بيقرب علي نجمه وبيقول بقا انا تمدي ايدك عليا ده انتي النهاردة اخر يوم في عمرك 😡😡ده مفيش راجل قدر يعملها تيجي حته بت زايك مفعوصه تعملها 😡😡😡
نجمه:: وهي بتحما ورا ضهر عزام بخوف وبتقول بت اما تبتك اي بت دي اسمي نجمه لو سمحت 😒
زين:: بغضب ابعد يا ابوي خليني اخلص عليها 😡😡
عزام:: بيحاول يكتم ضحكته علي مظهرهم وبيقول اهدا يا زين هي متقصدش هي هتتاسفلك 😌
نجمه:: وهي تخرج من ورا ضهر عزام وبتقول نعمممم اعتزرلو المفروض هو اللي يعتزرلي وبعدين اي بت دي ومفعوصه انت اللي مفعوص 😒😒
زين:: بيضر”ب طلقه كمان فالهواء وبيقول بصوت عالي نجمهههههههههههههههههههههههه 😡😡😡😡😡😡😡😡
نجمه:::بخوف هاااارسوخ الحق اهرب ليقت”لني بجد وبتجري نجمه لبرا ويونس بيجري وراها بالبند”قيه وبتخبط نجمه في شخص وهي لا تاخذ بالها وبتقول بالم اه وبترفع عيونها وبتشوف قدامها امجد ابوها وبتبتسم تلقائي وهي بتحضنه وبتقول بابا حبيبي وحشتني اوي

 

 

 

زين:: بيشوف عمه بينزل البندقيه وبيقرب عليه
امجد:: وانتي كمان وحشتيني يا حبيبتي بس كنتي بتجري ليه كدا وبيشوف امجد زين وبيبتسم وبيبتسملو زين وهو بيسلم عليه وبيحضنه وبيقول زين حمد الله علي السلامه يا عمي نورت البلد كلها
امجد:: بحنية الله يسلمك يا زين البلد منورة بيكم وهنا بيجي عزام وبيشوف اخوة وبيحضنو بعض الاتنين بفرحه وبيدخلو لداخل وهما بيقعدو فالصالون كلهم مع بعض بعد السلام والترحاب وبيقول امجد بتذكر صح يا نجمه كنتي بتجري ليه وزين كان وراكي تقريبا كان في حاجه ولا اي
نجمه:: وهو بتبص لي زين الي عيونه فعيونها وبتبتسم نجمه بخبث وهي بتقول بابتسامه لا يا بابا يحبيبي مفيش حاجه انا وزين كنا بنهزر بس وكمان زين كان عاوز ياخدني عشان يفرجني علي الارض بتاعته اللي انا هاخدها اعمل عليها شركتي انا قولت لزين وهو وافق وعمو كمان موافق
زين:: بيبصلها بصدمه 😳😳 وبيجز علي سنانه بغضب ونفسه يقوم يمسكها يك”سر دماغها 😡😡😒😒
عزام:: بيكتم ضحكته بالعافيه وبيشوف غضب زين وبيبتسم لي نجمه وفرحان بتغير ابنه وانه اخترلو صح ان نجمه فعلا هي اللي هتقدر علي زين وترجعه تاني 🫢
امجد:: بابتسامة بجد مبروك يحبيبتي فرحتيني وانك انتي وزين متفاهمين سوا وبيبص لي زين وبيقولو مش عارف اشكرك ازاي يا زين انك وافقت تديها الارض

 

 

 

زين:: بيمسح وشه بضيق وبيحاول يبان صوته طبيعي وبيقول لا يعمي مفيش شكر ولا حاجه هي تومر بس وبيبصلها زين بنظرات نا”رية
نجمه:: بتبتسم بانشكاح لزين 😂😂😂وهي بترقصله حواجبها وبتطلع لسانها ليه 😂😂😋😋 وهي بتغيظو انها هي قدرت تكسب التحدي 😂😂🫢🫢🫢 وحطيتو قدام الامر الواقع 😂🫢🫢
امجد:: بيلاحظ غضب زين وبيشوف حركات نجمه بيبتسم وبيقول بهدؤء لزين انا عاوز اتكلم معاك لوحدنا يا زين
زين:: بانتباه حاضر يا عمي وبيقوم زين هو وامجد وبيدخلو المكتب وبيقعدو قصاد بعض وبيقول امجد بهدؤء انا عارف انك مش موافق عالجوازة دي يا زين وان نجمه بنتي مش شهك انا عارف وانها اتربت طول تمرها برا
زين:: عمي انا ولكن بيقاطعه امجد بهدؤء سيبني اكمل كلامي يا زين
زين:: بيبصله بانتباة واستماع وبيكمل امجد وهو بيقول انا عارف نجمه شقية ومجنونه شوية بس هي قلبها مفيش اطيب منه حقيقي عامله زي الطفلة من جواها انا ربيت نجمه لوحدي امها سابتها واتجوزت واحد تاني نفس حكايتك بظبط يا زين انت ولدتك سبيتك انت واخوك وابوك عشان خاطر واحد تاني ونفس الكلام مراتي سبتني انا ونجمه وانا اللي ربيتها وكبرتها وبقت زي ما انت شوفت كدا نجمه ملهاش حد غيري فالدنيا يا زين انا كل حياتها وانا علمتها تحب الحياه وبنفذلها طلبتها كلها بس فالحدود نجمه متربية صح يا زين وتقدر تشيل اسمك ومش هتلاقي احن منها حقيقي ولما بتحب حد بتديلو كل الحب اللي فقلبها مش بقولك كدا عشان خاطر هي بنتي بس دي الحقيقة والقرار ليك يا زين لو مش عاوزها انا اقدر اخد بنتي وارجع تاني

 

 

 

 

زين:: كان بيستمع بهدؤء لي امجد وبتيجي قصاده صورة نجمه وهي بتضحك وبراءتها وعفويتها وكل حاجه فيها جميلة وقادرة تخطف القلب بيبتسم زين ابتسامه بسيطه وهو بيفتكر مواقفهم سوا رغم انها مبقالهاش غير ساعات بس وبيقول زين بدون تفكير انا موافق يا عمي وهتجوز نجمه
امجد:: بابتسامه ودة اللي كنت مستنية منك يا زين انا مش هامن علي بنتي مع حد غيرك عشان لو موت ابقا مطمن عاوزك تخلي بالك منها يا زين احتوايها واعتبرها زي بنتك وانا متاكد انك هتحبها ومش خايف عليها طول مهيا معاك 😌
زين:: بهدؤء ربنا يصبرني عليها يا عمي وانا اوعدك هحافظ عليها 😌
بيمر اليوم وكل واحد بيطلع اوضته لكي ينامو وبعد ما بتطمن نجمه ان الكل نام بتمشي بتخرج من اوضتها وهي بتتسحب وبتوصل عند اوضه مروان وهي بتخبط براحه عليه مروان بيفتحلها الباب براحه وهو بيقول حد شافك وانتي جاية 🤔
نجمه:: بهمس لا كلو امان جبت الحاجه اللي قولتلك عليها 🤔
مروان:: ايوة جبت اهي معايا بس انا خايف من زين 😰😱
نجمه:: بقلق متخفش بقا متبقاش جبان خلينا نتسلي وبتاخد نجمه الحاجه من مروان وبتقولو انت مش هتيجي معايا
مروان:: بخوف 😨😨😨لا ياما انا مش مستغني عن روحي روحي انتي لوحدك وربنا يستر بقا

 

 

 

نجمه:: بقر”ف جبان هروح انا 😒😒 وبتاخد نجمه الحاجه وبتتسحب وبتفتح اوضه زين بشويش وبدون صوت وهي تمشي علي طراطيف صوابعها براحه جدا وبتشوف زين اللي نايم بعمق بتدقق نجمه فملامحه الجميلة وقد اي شكله جميل وهو نايم وشعرة نازل علي عينه وكان شكله يجنن بتسرح نجمه في شوية وبتبتسم وبتقول فنفسها بقا الجمال ده كله هو نفسه اللي علطول مكشر ومتعصب خسارة وبعدها بتنفذ نجمه خطيتها وهي بتخرج بهدؤء من غير ما زين يحس بيها
بتدخل نجمه اوضتها وهي بتبتسم بانتصار وبتطلع علي سريرها وهي بتتنطط بانتصار وفرحه وبتمسك موبيلها وبتشغل اغاني عليه وبتشغل عليه اغنيه وهي بتغني معاها بصوت عالي وبترقص وهي بتقول 😂😂💃🏻💃🏻انا بدخل اي مكان بقلبو ده بفضل الله واللي يشوفني علطول بعجبو من غير معاناه في حاجات خلقة ربنا مش مجهود عامله خلو اللي يغير مننا يجي ويعمل زينا 😂😂💃🏻💃🏻💃🏻 وبعدها بتنام نجمه وهي الضحكه مرسومة علي وشها وبياتي الصباح علي ابطالنا ولكن هنا بيصحو علي صراخ يونس وهو يقول بصراخ وصوت عالي رن في البيت كلو نجمممممممممممممممههههههه😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😱😱😱😱😱
نجمه::قامت من نومها بفزع وهي بتقول نهاراسوخ😱😱😱وو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الصعيدي والمغرورة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *