روايات

رواية نور الزين الفصل السادس 6 بقلم نور محمد

رواية نور الزين الفصل السادس 6 بقلم نور محمد

رواية نور الزين البارت السادس

رواية نور الزين الجزء السادس

رواية نور الزين الحلقة السادسة

فتحت نور عيونها لقت نفسها في اوضه نضيفه ونايمه ع السرير
نور ب خوف : ايه ده انا فين وايه اللي جابني هنا
يحيي دخل خبط ع الباب
نور ب خوف : مين
يحيي : انا يحيي يانور صاحب زين
نور : انت عاوز ايه وليه جبتني هنا
يحيي : لو سمحتي ممكن تفتحي وانا هأفهمك ع كل حاجه
فتحت نور الباب : نعم
اتفضلي التليفون زين هيفهمك كل حاجه
فلاش باك
حازم ساب رعد وعمه احمد ودخل ل زين
زين : مالك ياحازم مافيش
زين : ممكن تخلص علشان انا تعبان
حازم : رعد يازين عمره ماهيتغير وقال له كل اللي حصل
زين بخوف : يعني نور سمعت الكلام ده
حازم : اة للاسف يا زين

زين : اطلع بره خلي نور تيجي تكلمني
حازم : حاضر يازين
خرج حازم وملقاش نور
حازم : ماما نور فين ؟
أمال : كانت هنا انا روحت للدكتور ملقتهاش
جري حازم بسرعه ع زين
حازم ب خوف :ملقتهاش يازين
زين حاول النهوض
يحيي : انت ايه مبتفكرش يازين انت كنت بتموت
يحيي : عاوز ايه وانا هعملوا
زين : إلحقها يايحيي علشان خاطري نور متعرفش حد
يحيي : حاضر يازين ارتاح وانا هجبها من تحت الارض
زين : اول ماتلاقيها وديها ع شقتي وخليها تكلمني
يحيي : حاضر يازين بس علشان خاطري بلاش تتعب نفسك كمل الاسبوع خليه يعدي ع خير وغمزله مانت هتقعد شهرين راحه في البيت

زين : غور يايحيي الحق نور علشان مقتلكش واقتل نفسي ونخلص
يحيي : بالراحه ياعم حاضر انا رايح اهو
خرج يحيي متجه للخارج وقال للحراس يلا ب سرعه لازم نلحق مدام نور
اتجه يحيي للشارع المجاور للمستشفي ووزع الحراس في الشوارع المجاوره
بعد مده يحيي لقا نور بتمشي شويه وخايفه وتتلفت وراها
يحيي في باله انا عارف هي مش هترضا تيجي معايا ويمكن تخاف هخدرها بقا واللي يحصل يحصل
نور : الو
زين : نور لو سمحتي اسمعيني انا عارف دلوقتي انتي متلخبطه من الكلام اللي سمعتيه والله يانور انا مليش ذنب واول ما اخرج من المستشفي هفهمك ع كل حاجه ممكن لو سمحتي تفضلي عندك ويحيي هيديكي التليفون خليه معاكي علشان اطمن عليكي ويحيي هيجيبلك كل حاجه ممكن تحتاجيها
نور : طلقني يازين
زين : وبيجز ع أسنانه ممكن يانور نتكلم لما اخرج من المستشفي
نور : أعطت يحيي التليفون وسبته ودخلت الاوضه قفلت ع نفسها وفضلت تعيط
زين : الو الو
يحيي : ايوه يازين نور ادتني التليفون ودخلت الاوضه وقفلت ع نفسها

زين : ب حسره ماشي يايحيي سيب التليفون عندك وجهز البيت من كل النواقص مش عاوزها تحتاج حاجه وحط حرس ع الباب
يحيي : حاضر يازين
مني : ازاي يكون تعبان كده ومفيش حد يقولنا يا احمد انا زعلت والله من امال
احمد : انتي عارفه زين يامني مفيش حد عارف هو بيفكر في ايه
مني :عارفه والله يا احمد مش كفايه كسر قلب بنتي
احمد : انتي ماتعرفيش حاجه يامني ده اخوها هو اللي اتبرع ليه ب الكليتين
مني : قصدك هو اتجوز البنت دي علشان كده
احمد : الظاهر كده
احمد : ياله ربنا يشفيه وبعدين مها ان شاءالله ربنا هيبعتلها حد احسن منه ١٠٠ مره
مني : يارب يا احمد البنت حالتها صعبه
احمد : متقلقيش يامني انا هأقعد معاها بكره
مني : ربنا يخليك لينا
احمد : تصبحي ع خير
مني : تلاقي الخير

نور : زين انت جيت امتي
زين : لسه حالا ياحبيبتي
نور : حبيبتك
زين : قرب منها وشدها لحضنه اة طبعا حبيبتي ومراتي وام أولادي ولا ايه
نور : ربنا يخليك ليا ياحبيبي
زين : مش عاوزك تزعلي طول ما انتي معايا حتي لو مش معاكي عاوزك فرحانه دايما
نور : بس يازين
زين : خلاص يانور ولا مش هتسمعي كلامي تاني
نور : ب خجل حاضر يازين
زين : تعالي انا مجهزالك مفاجأه اخدها ودخلوا اوضه تانيه مافيهاش غير طرابيزه عليها اكل وشموع وفي الجنب التاني مرجيحه نزله من السقف كلها ورد وباقي الاوضه فاضيه
نور ب أنبهار : ده كلوا علشاني
زين : ده ميجيش ذره في اللي هعملوا علشانك
زين : تسمحيلي بالرقصه دي
نور : ب ضحكه هزت راسها وقالت اكيد
ولسه هتقرب من زين وقعت

صحيت : نور وهي مصدومه وبتضحك في نفس الوقت
نور : ايه الحلم الحلو ده
بس ده حلم وبعدين فوقي ده السبب في موت حسن ياتري يتحسن عملت كده ليه وهو فعلا اتجوزني اتفاق مع حسن يارررب انا مبقتش قادره ع ده كلوا
نور : بضحكه عصافير بطني بتصوت ليه كده اناجعانه اوي ياااااه لو في بيتزا ومعاها بقا واحد برجر كبير اة وبطاطس مقرمش ومعاه بيبسي دايت هههههههه اة علشان متخنش دانا مفتريه اوي
خرجت نور من الغرفه ودخلت الحمام واخدت شاور وقاعده تسرح شعرها الطويل وافتكرت مامتها وهي بتسرحلها حتي بعد مادخلت الجامعه
نور : اقوم بقا اشوف اي حاجه أكلها
فتحت التلاجه لقت كل ما لذه وطاب ولقيت شيكولاته كتير
جرس الباب : ضرب خافت راحت عند الباب وقالت مين
احنا الحراسه وجايبين اكل ل حضرتك
نور : بس انا مطلبتش اكل
الحراسه زين باشا طلب وبيقول ل حضرتك ردي ع التليفون
بصت حواليها لقت التليفون ع الترابيزه ومنور جريت عليه ولقيت مكلمه من زين
زين : نور صباح الخير
نور : صباح النور

زين : خدي الحاجات اللي مع الحراس
نور : حاضر مع السلامه وقفلت بسرعه قبل مايتكلم
فتحت الباب واخدت الأكياس وقفلت
لقت بيتزا استغربت قالت اكيد يعرف اي بنت بتحب البيتزا فتحت الأكياس لقت برجر كبير وبطاطس وبيبسي دايت قالت بسم الله الرحمن الرحيم هي الشقه دي مسكونه ولا ايه
نور التهمت الاكل واكلتوا كلوا من شدة ماهي جعانه بعد مااكلت فكرت في فكره
نور ياااااااه بقا لو فنجان قهوه
بعد اشويه الباب ضرب
الحراس اتفضلي القهوه
نور شكرا واخدتها وقفلت الباب وفضلت تضحك
نور الايام دي في أناناس حلو اوي
بعد شويه الباب بيخبط اتفضلي ياهانم شجره أناناس
نور : ب ضحك اناكده فهمت

نور اة بقا الواحد يظبط دماغه ب سجاره وحجر شيشه
سمعت المره دي صوت الهاتف
نور الو
زين : بنرفزه سجاير ايه يانور وشيشه ماتنزلي قهوه يانور
نور : ب ضحكه مش انت اللي مراقبني انا مالي
نور : قولي بقا انت اكيد شايفني
زين : ب ضحكه كان نفسي بس خفت تزعلي يدوب كام ميكروفون علشان اسمع صوتك
نور : ب خجل شكرا ع كل حاجه
زين : نور متسبنيش
قفلت نور الفون ودخلت الاوضه بتاعتها وقفلت ع نفسها وافتكرت المكالمه وفضلت تضحك
بعد كام يوم كان كل يوم بيعدي بيحصل فيه نفس اللي حصل بس الفرق نور كانت بتفكر في حسن ازاي قدر يتفق مع زين ويسبها كده اكيد في حاجه غلط
نور بتفكير ياتري ليه ياحسن بعتني ل زين

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نور الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *