روايات

رواية صدفة حب الفصل الرابع 4 بقلم منة سامح

رواية صدفة حب الفصل الرابع 4 بقلم منة سامح

رواية صدفة حب البارت الرابع

رواية صدفة حب الجزء الرابع

صدفة حب
صدفة حب

رواية صدفة الحلقة الرابعة

يوسف جري عليها بخوف:جيدا جيدا فوقي فوقي ياحبيبتي ..وبص للوجي الي باصة بتوتر وعمالة تبص علي الباب وبتفكر تهرب وفعلا بدأت تتسحب ببطئ
يوسف بغضب وجنون وهو رايح نحايتها:يابنت الك***
انا هوريكي ازاي تعملي ف ااختي كدة ..ومسكها من شعرها
لوجي بوجع وخوف:ااه يو يوسف مكنش قصدي صدقني هي الي مسكتني
يوسف وهو بيطلع تليفونه باايده التانية :اخرسي انا هوريكي
لوجي سكتت بوجع وخوف وهي بتفكر في الي هيحصلها
يوسف بجمود:تعالو دلوقتي بسرعة .
وفعلا الشباب جم
يوسف حدف لوجي عندهم:واحدة بنت الك** دي من هنا تحطوها في المخزن لحد اما اطمن علي اختي اوعي تهرب منكو فاهمين
*تمم ..وفعلا خدوها
لوجي بصريخ وخوف:يوسف اسفة صدقني يووووسف سيبوني ااه
يوسف بص علي جيدا الي سايحة في د*مها وجري عليها شالها وحطها في العربية وطلع بسرعة علي المستشفي
يوسف شالها ودخل بيها بحزن وكسرة وهو بيبصلها:م هتسبيني انا عارف هتبقي معايا لاخر العمر ..وصرخ بوجع:دكتووور بسرعة اختي بتموت

 

 

دكتور معاذ:حطها هنا بسرعة ..حطها يوسف ودخلوا الاوضة بسرعة
ويوسف قعد برة وهو هيموت من الخوف قعد وحط أيده علي وشه و قال بدموع وحزن:لي انا لي بيحصل معايا كدة يااارب يااارب م هقدر اخسر حد تاني يارب احميها يارب
____________عند حلا
حلا دخلت البيت وقعدت بتعب وحزن باين عليها
مسكت فونها وفتحت فيس وجابت اكونت اخوها لقيتو عايش حياتو عادي وبينوا صوروا وعادي
حلا ابتسمت بسخرية:مستنية اي ي بنتي نفسي افهم مستنية اي يدورو عليكي هما اصلا فكرينك مايتة يالله بجد انا لومت محدش هيعرف عني حاجة ….واتنهدت بتعب وكسرة وقامت نامت
______________________________________________
بعد شهر
يوسف خبط علي الباب:جيدا انتي كويسة
جيدا بتعب بس بتحاول اداريه:كويسة ياحبيبي …واكملت بتسال :عملت اي
يوسف اتنهد بتعب:م عارف اوصل المعاها
جيدا بتفكير:طب مايمكن مفيش حد معاها
يوسف :لا في حد باعتها هي عمرها ماترجع اصلا غير لما يكون في حاجة
جيدا :صح ..طب هتعمل اي
يوسف اتنهد بتعب وحيرة:م عارف ياجيدا ..بس اكيد في حل
جيدا مسكت أيده بحب:وانت قدها
يوسف ابتسم بحب بس تليفونه رن
يوسف :الو
:………
يوسف قام بفرحة وعدم تصديق: ب بجد ا انا جاي جاي اهو
جيدا :في أي
يوسف بفرحة ودموع:فاق احمد فاق ياجيدا مسبنيش زيهم
جيدا دمعت بفرحة فهو صاحبها بردو:الحمد لله يارب الحمد لله …وقالت وهي بتحاول تقوم بس دايخة:انا جاية معاك عايزة اشوفه

 

 

يوسف :خليكي انتي ياجيدا باين عليكي تعبانة
جيدا بابتسامة خفيفة:انا كويسة يلا بس عايزة اشوف الواد احمد ده
يوسف ابتسم وقرب منها سندها ونزلو ركبوا وراحوا للمستشفي
………………
يوسف وهو داخل بحب :صاااحبي
احمد ضحك بحب:زمييلي
يوسف قرب عليه بحب وقال بحزن:كنت خايف اوي اوي تسبني يااحمد انت اكتر من اخ حرفيا
احمد بادلوا الحضن بحب وسكت
جيدا وهي داخلة:الله الله يعني من اول متفوق كدا احضان وبوس لا حول الله يارب اتقووو الله
احمد بضيق مصطنع:اي الي جاب ام لسان ونص دي هنا
جيدا وهي بتقرب منه وهي بتقول ببراءة:انا يابني ده انا غلبانة
احمد ويوسف في صوت واحد:اومااال
جيدا بصتلهم وضحكت بغيظ :باردين
واكملت بهدوء وحب:حمدلله علي سلامتك ياسطا
احمد بحب :الله يسلمك …المهم دلوقتي انا عايز اعرف اي الي حصل انا مش فاكر حاجة
يوسف :كنت بتكلمني وعملت حادثة ودخلت في غيبوبة ولسة ضاحي دلوقتي اهو بقالك شهر ونص ..قولي بس معرفتش تنام في بيتك قولت انام عمري في المستشفي اريح
جيدا ضحكت
احمد ببرود:مبضحكش
جيدا بضحك : ماهو المشكلة أنها مبتضحكش م عارفة بضحك علي اي اااه يااني انا اتجننت ..وقعدت تضحك من غير سبب
احمد ويوسف بصولها وقعدو يضحكوا علي ضحكها من غير سبب
______________

 

 

بعد يومين
يوسف قاعد في المكتب ودخلت حلا عليه
حلا بهدوء:استاذ يوسف الوفد الالماني وصلوا ومستني حضرتك في اوضة الاجتماع
يوسف بصلها بحزن فهي بقت تكلموا بجمود من ساعت الي حصل
يوسف :تمام انا خارج
حلا :دي الملفات الي طلبتها كمان اتفضل ..وسابت الملفات وخرجت
ولكن وهي خارجة خبطت في حد
احمد بضيق:مش تفتحي يابنتي
حلا بهدوء وهي ماشية:اسفة
احمد بص لاثرها باستغراب وأنها مشيت علطول موقفتش حتي بصتلوا بس مهتمش ..ودخل مكتب يوسف
يوسف :كنت لسة هتصل بيك كنت فين لدلوقتي يابني الاجتماع هيبدء
احمد :جيت اهو يلا
يوسف باستغراب:مالك باين عليك مضايق
احمد اتنهد بحزن:هحكيلك بعدين يلا نخرج علشان منتاخرش عليهم
يوسف بهدوء:تمام
__________
حلا ماسكة فونها بتقلب فيه بس تليفونها رن برقم غريب
حلا بهدوء:الو
*حلا
حلا بدموع وصدمة ……

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية صدفة حب)

اترك رد

error: Content is protected !!